ouro
Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia. <br /><br />Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta. <br /><br />Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi<br /><br />Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀
- OK. 🌹👀
- Alkaa mennä pumppaamiseksi ja vaatimukseksi, josta toinen saisi taas aiheen syyttää itsekehusta. Kieltäydyn tällaisesta keskustelusta tyystin. 🌹👀
- Et ehken ole tavannut heitä, jotka pitävät Paavalin kirjeitä Jumalan sanana, mutta kyllä heitä on kosolti. 🌹👀
- Luulisin, että vähistä aitolaisista liki kaikki kannattavat Essayahia, mutta koska häntä kannattavat monet muutkin konservatiivikristityt, aitolaisia saattaa olla vain prosentin osia, jos edes on tilastollisesti merkittävää määrää eli 5/1000 . 🌹👀
- On ollut myös sellaisia tilanteita, joissa on täytynyt vaieta, ettei usko helvettiin. Kuten ei muutenkaan pappien ylivoimainen enemmistö usko, vaan joutuu joskus seikasta vaikenemaan. 🌹👀
- Sanoin, että minusta KIUSAAMINEN ja SIMPUTTAMINEN ovat iljettävimpiä ominaisuuksia. 🌹👀
- Ei sanota monissa muissakaan kirjoituksissa, joita eri uskonnoissa on ruvettu ajan myötä pitämään pyhinä. Ihmisten pyhän kokeminen on psykologisesti vain sitä, ettei ole mitään eroa arvostetun ja pyhän kokemisen välillä, korkeintaan aste-ero.
'Hulluus' on siis ihmisen perintögeeneihin evoluution edetessä syntynyt ominaisuus tuntea arvostusta - jopa pelkoa - ylemmän edessä olipa tämä sitten ihminen tai uskomusolento. 🌹👀 - Kävi sodassa ja Yhdysvaltojen politiikassa niin tai näin, kummassakaan ei ole mitään hyvää odotettavissa. Vai siinä, että pääsemme lopulta kaiken kärsimyksen ulkopuolelle. 🌹👀
- Minusta iljettävimpiä piirteitä ovat juuri simputtaminen ja kiusaaminen. Vielä iljettävämmistä jo jopa rangaistaan oikeuden sanktioin. 🌹👀
- Niin, jopa puoluetoveritkin tahtoivat häätää eduskunnasta kamreerimaisesti simputtavan edustajan, nykyisen presidentin. Ainoa keino päästä hänestä edes hiukan rauhaan, oli valita hänet presidenttiehdokkaaksi.
Kansa taas rakastaa kuninkaita, koska he ovat aateliston vallan ainoita rajoittajia.
Musta perinne jatkuu. 🌹👀 - En kannata enkä vastusta mitään puoluetta, enkä ole moneen vuosikymmeneen äänestänyt missään vaaleissa, koska minusta sellainen kaventaa evankeliumin julistamisen mahdollisuutta.
Mutta syvästi murheellinen olen silti juuri evankeliumin kannalta, että presidenttiehdokkaista Haavisto tunnetaan simputtajana ja Stubb koulukiusaajana. 🌹👀 - Ja sinä edelleen haet huomiota rumalla fetissiemojillasi. 🌹👀
- KAIKKI kirkon papit ovat saaneet yliopistokoulutuksen, joten harkitsevat vain paikallisten olojen ja tilanteen mukaan, mistä kannattaa ja täytyy VAIETA. 🌹👀
- Samaa olen mieltä. 🌹👀
- KIRKON kanta on toinen: Raamatussa on sekä Jumalan puhdasta sanaa että ihmisen vajaata ajattelua rinnakkain. 🌹👀
- Suuri Tonttukirja on söpö. Meillä on. Siinä kerrotaan tarkan tutkimuksen pohjalta monia asioita tontuista, jotka muuten olisivat jääneet tuiki tuntemattomiksi. 🌹👀
- Moitittavalla puheella on jo sinänsä ihmisten silmissä väliä, mutta puheella, jonka jopa oikeusistuin on todennut moitittavaksi, on erityisen runsaasti väliä. 🌹👀
- Ihan totta puhuen en tiedä, mutta kyllä tiedän, että ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONASI.
- Meillekin on tulossa, kunhan kerkeävät. Olen arvellut juuri näin käyvän. 🌹👀
- Sinun fetissisi näyttää olevan kiintyminen mahdollisimman iljettävään emojiin. 🌹👀