Vapaa kuvaus

Monitoimimies Espoosta. Myy, kolvaa, rakentaa, hioo, viilaa, muuttaa, soittaa, piirtää, tekee kaikkea, kun hinnasta sovitaan. Puolet työelämästä mennyt teollisuuden R&D puolella, toinen puoli venealalla. Nykyisin päätoiminen yrittäjä. Linkit: http://www.lämmitin.fi, http://www.heater.fi, http://www.mikavanhala.fi, http://www.bändi.fi

Aloituksia

14

Kommenttia

991

  1. En näe siellaista riskiä. Se pakoputki pitää asentaa kunnolla paikoilleen. Toisekseen, diesellämmittimen oikein toimiessa sen häkämäärä on niin pieni, että se ei vaikuta juuta eikä jaata ilmaan, vaikka koko pakokaasumäärä työnnettäisin lämmitettävän ilman mukana veneeseen sisälle. Näin ei tietenkään missään olosuhteissa saa olla.

    Jos lämmitin asennetaan esim purjeveneen takalaatikkoon, saa se niin paljon yleensä korvausilmaa, että yleensä siihen ei tarvi vetää ylimääräistä ilmanottoa.
  2. Ollaan säännön mukaisesti käyty katselemassa noissa ammattimessuilla myös kiinalaisten vamistajien itse keskenänsä valmistamia merielektroniikkaluomuksia. Toistaiseksi ihan täyttä roskaa. Ehkä joskus nekin osaavat kopioda ne samalle viivalle länsimaisten kanssa.

    On eri asia, kun kiinalaiset tuhertaa keskenään ne vehkeet, kuin se, että vaikka Raymarinella on kiinassa oma sopimusvalmistajatehdas, jossa laitteet tehdään niinkuin kuuluu.