Vapaa kuvaus

Monitoimimies Espoosta. Myy, kolvaa, rakentaa, hioo, viilaa, muuttaa, soittaa, piirtää, tekee kaikkea, kun hinnasta sovitaan. Puolet työelämästä mennyt teollisuuden R&D puolella, toinen puoli venealalla. Nykyisin päätoiminen yrittäjä. Linkit: http://www.lämmitin.fi, http://www.heater.fi, http://www.mikavanhala.fi, http://www.bändi.fi

Aloituksia

14

Kommenttia

991

  1. Vaikka nyt noita Racoreita itse myynkin, olen kyllä ihan omakohtaiseen kokemukseen perustuen tuon Racorin kannalla. Mulla on ollut se perus CAV vuodesta miekka ja kilpi veneessä ja olen ollut aina innoissaan siitä, että suodattimia saa joka paikastaja ne ei maksa paljoa. Vaihto on kumminkin sotkuinen ja ne tiivisteet tihkuu aina vähän joko A) läpi dieseliä ulos B) ilmaa kiertoon.

    Vaihdoin viime kesänä Racor 500 suodattimen ja ongelmat loppui siihen paikkaan. Suodatin on kookas ja siellä on iso tilavuus dieseliä sisällä, toki sitten sillä on mahdollisuus hyvin erottaa vesi ja sakka sinne pohjalle. Iso näppiruuvi päällä, josta pakkaus aukeaa ja suodatinpatruunan vaihto päältä käsin. Suodatinpatruunakaan ei maksa maltaita. Racor 500 löytyy tästä.

    http://www.heater.fi/fi/venetarvikkeet/moottorivarusteet/polttoainesuodattimet/racor-polttoainesuodin-vedenerotin-2514.html

    Toinen vaihtoehto on tuo Racor Snapp, joka sopii hyvin pienemmille koneille. Suodatin on kalliimpi, mutta vaihto on helppoa

    http://www.heater.fi/fi/catalogsearch/result/?q=snapp
  2. Ei ole
  3. Planar jää käymään minimitehoa, eli ei sytyä ja sammuta. Jos tehoa tulee liikaa, kannattaa laittaa yksi läppä puhaltamaan vähän harakoille.

    Planarin ja safiren filosofia on hieman erilainen, lisäksi Safire 1600:sta ja Planar 44D:tä ei voi verrata. Toinen on yli kaksi kertaa tehokkaampi lämmitin. Ilmamäärä on paljon isompi planarissa ja toki silloin tehonkulutuskin.