mastereq
Asioiden syihin ja seurauksiin syvällisesti perehdyttyäni olen vakaumuksellinen ateisti ja satanisti. Otan mielelläni kantaa ja väittelen uskonnoista ja muista harhakäsityksistä. En usko kristinuskon tai minkään muunkaan uskonnon Jumalaan enkä Saatanaankaan. Satanisti on itse oma jumalansa. Saatana ei ole tiedostava kokonaisuus, jota tulisi palvoa - pikemminkin jokaisessa ihmisessä itsessään oleva voimavaranto. Angstiteinien saatananpalvonta on pelkästään harhaoppista kristinuskoa, joka vieläpä yleensä toimii vain rikollisen toiminnan naamiona. Siinä muodossaan tämä mediajulkisuutta saanut "saatananpalvonta" on itse asiassa vain yksi kristinuskon lahko. Molemmissa alistutaan jumalallisen yliluonnollisen hahmon valtaan nöyrästi ja palvotaan häntä... Minulle - Saatana edustaa nautintoa pidättyväisyyden sijaan! - Saatana edustaa elintärkeää konkreettisuutta hengellisen haihattelun sijaan! - Saatana edustaa tahriintumatonta viisautta tekopyhän itsepetoksen sijaan! Linkit: http://www.pakanaverkko.fi, http://www.satanismi.net, http://www.churchofsatan.com/home.html Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
- Ainakin V70-Volvoon saa eikä ole edes kallis. Mulla oli 2000-mallisessa ja maksoi muistaakseni 790 markkaa tilatessa.
C- ja E-sarjan Mersuihin tietenkin saa, mutta on selvästi kalliimpi. S-sarjalaiseen saa lämmityksen lisäksi sähkösäädöt, penkin tuuletuksen ja ortopedipenkin saa myös hierovana. Jos on hilloo.
Master Eq - Mulla menee maantiellä noin 4.8 - 5.0 litraa ja sekalaisen ajon keskikulutus on 5.9 l/100 km.
Uskoisin ajavani noin 75% maantiellä ja 25% taajamassa.
Master Eq - ASR ei sisällä minkäänlaista ajonvakautusta. ASR on kehittyneempi versio aiemmasta ETS-luistonestosta (itse asiassa sisältää sen toiminnot).
ASD = automaattinen tasauspyörästön lukko: Automatische SperrDifferential
ETS = yksivaiheinen sutimisenesto: Electronic Traction System
ASR = kaksivaiheinen sutimisenesto: Acceleration Skid contRol
ESP = ajovakautus: Electronic Stability Program
ASR sisältää kaksivaiheisen luistoneston:
1. jarruttaa ABSeja käyttäen luistavaa vetävää pyörää lähdössä (ETS)
2. vähentää moottorin tehoa jos luisto jatkuu (ASR)
Ei sisällä minkäänlaista auton pyörähtämistä estävää toimintoa, se kuuluu vasta ESP:hen.
ASR ja ESP pyrkivät eri tavoitteisiin, ASR pitää Sinut liikeessä, mutta ESP pitää sinut liikkeessä siihen suuntaan, johon aioit, mutta vauhdin kustannuksella.
Toisinaan ESP:llä varustetussa autossa (syvässä lumessa tms.) kannattaa ESP ottaa pois päältä, jolloin ASD ja ASR jatkavat toimintaansa ja autolla voi kaasutella menemään sutivinkin pyörin. ESP jarruttaa vauhtia tällaisissa tilanteissa turhankin aggressiivisesti ja auto voi jäädä kiinni aivan liian helposti. Onneksi nämä saa napista pois päältä, jos tietää, mitä on tekemässä.
Master Eq - Huuahaha muahaha buhuhaha. Damn, pääsi hätäpissä housuun kesken tämän kauhean nauramisen.
Master Eq - Paljon tuli varusteita tähän vastaukseksi. Itse pidän ainakin seuraavia edellisten kirjoittajien turhana pitämiä varusteita tuiki hyödyllisinä tai esteettisesti kauniina.
Varusteiden haukkujat pitävät turhina juuri niitä, jotka itseltä puuttuvat.
> 1. Automaattinen takapeilinhimmennin - mitä siellä takana muka on pimeällä...
Oikea ulkopeili ja sisätaustapeili himmenevät juuri oikean määrän ja oikeaan aikaan. Mukava apu.
> 2. Napin painalluksesta taittuvat takaniskatuet - ovatko ne nyt oikeasti...
Silloin, kun ahtaassa paikassa peruuttelee, on kiva apu. Telkkarissasi ei ole kaukosäädintä, eihän?
> -Jäähdytetty hanskalokero
Pysyy juomapullo viileänä. Mesessä tosin keskikyynärnojan kotelo eikä hansikaslokero.
> - ilmastointi Suomessa
Jäähdyttää ja kuivaa ilmaa ja ikkunat maaliskuusta marraskuuhun, eli noin 9 kuukautta vuodessa. Satunnaisesti myös joulu-helmikuussa.
> ESP: neideille suunniteltu, lisää uusavuttomuutta ja kolareita...
Toisille auto on työkalu liikkumiseen eikä leikkikalu parkkipaikalla suditteluun. Ja ESP:n saa pois päältä.
> Pyyhkimet sadetunnistimella: on heikkovoimainen ja superlaiska ihminen...
Oiva varuste. Loistava silloin, kun rekka heittää lasin täyteen kuravettä ja loskaa. Telkkarissasi ei ole kaukosäädintä, eihän?
> Kojelaudan koristepaneelit: mitä helvettiä nämä auttavat...
Hyvällä maulla toteutettuna kauniit katsella. Toiset ostavat huonekalutkin kotiin IKEAsta ja Sotkasta, koska maalattu lastulevy riittää kaljapullon alustaksi. Toiset haluavat laatua ja estetiikkaa.
> Aluvanteet: näetkö ajaessasi ne? Miksi maksaa muiden näkemisestä?
Laadukkaat vanteet ovat ajossakin paremmat, kuin peltivanteet. Hyvällä maulla toteutettuna kauniit katsella. Toiset haluavat laatua ja estetiikkaa.
Master Eq - Ei tarvita paljon älynlahjoja turboahtimen rikkomiseen. Ensin kovaa kuormitusta, niin että ahdin ja pakosarja hehkuvat punaisina (500-900 C) ja sen jälkeen moottorin välitön sammutus.
Moottoriöljyt muuttuvat ahtimen laakereissa kivihiileksi ja timantinkoviksi kikkareiksi. Ahdin on romu.
Ahtimen pitää jäähtyä tyhjäkäynnillä ennen moottorin sammuttamista _AINA_ noin 30 sekuntia ja kovan ajon jälkeen _JOPA_ 2 minuuttia. Jep, se on pitkä aika, kun kellon sekuntiviisaria seurailee.
Myös -05 -mallisessa Volvossa, vaikka siinä on sähköinen öljypumppu ahtimelle, jossa ahtimen särkeminen edellyttää jo tahallisuutta. Toivottavasti takuu ei korvaa tätä.
Terveisin nimimerkki 900.000 kilometriä turbolla ilman vikaa. (940 Turbo, 3x V70 Turbo, MB 320 CDI turbo)
Master Eq - Teemu just toissapäivänä ajoi hopeanvärisellä MB ML-maasturilla. Vaihtoi sen Jeepin vähän parempaan.
Master Eq - Sinänsä ei ihme, että enemmistö uuden mersun ostajista on vanhempia herrasmiehiä.
Nuorilla pojilla ei ole varaa tojotakorollaa parempaan; puistotoimesta palkaksi saadut rahat menee kaksion vuokraan jakomäessä ja lopuilla saa kaksi mäyräkoiraa ja yhden punaisen nortin. Pahimmat nysvääjät asuvat kolmikymppisinä vielä mamman ja papan kanssa ja kirjoittelevat tänne suoli24:ään viestejä, joilla yrittävät latistaa mersun korkeata arvostusta.
Vasta kun on maksanut omalla tontilla seisovan kivitalon velattomaksi, suorittanut loppututkinnon ja edennyt urallaan itsenäiseen asemaan pystyy hankkimaan myös kunnollisen auton.
Mika Häkkinen ja Teemu Selänne ovat esimerkkejä vanhoista käävistä, joiden vaatimustaso on niin korkea, että tarvitaan Mercedes-Benz.
Master Eq - http://hiki.pedia.ws/wiki/Toyota
Master Eq - ... tästä linkistä: http://www.mercefreaken.com/
E290 Turbodiesel
Rivi 5, 10 venttiiliä
2874 cm3
129 hv 4000 1/min
300 Nm 1800-2400 1/min
kiihtyvyys 0-100 km/h 11,5 s
Yllättävän kesy. Uusi W211-korimallin 200 CDI kiihtyy melkein 2 sekuntia nopeammin 0-100 km/h (136 heppaa)
Master Eq - http://www.mersuforum.net kotimainen harrastajien keskustelupalsta ja "klubi"
Mercedes Driver Club, linkki löytyy sivulta
http://www.mercedes.fi
Nämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Master Eq - Metanolipohjaiset lasinpesunesteet ovat nesteinä käytössä parempia. Puoli teelusikallista vielä Fairy-tiskiainetta säiliölliseen, niin eivät kuluneetkaan pyyhkijänsulat kirsku.
Metanoli on kyllä ikävä myrkky. Huurujen hengittämistä tai ihokosketusta kannattaa välttää. Aiheuttaa syöpää, epilepsiaa, keskenmenoja, Parkinsonin tautia, sokeutumista, näköhermovaurioita, keskushermostovaurioita jne.
Takapuskurissa roikkujien kiusaksi päästelen metanolia tiuhaan tahtiin. Saavatpa sitten 10 vuoden päästä rullatuolissa kärvistellä Parkinsonin ja aivosyövän kanssa.
E-sarjan Mersussa ei lasinpesunesteen huurut tule sisälle ajossa. Suunnittelukysymys. Joissakin autoissa sisällä haisee kuin tislaamossa.
Master Eq - En käytä vilkkua, sumareita edessä enkä takana. Enkä ajovalojakaan muutoin kuin hämäräkytkimen sytyttäessä ne.
Tulee vähemmän jätettä palaneista polttimoista ja polttimopakkauksista. Vaihtaminen on vaivalloista. Ja polttimot maksavat rahaa.
Ajattelitko, että tämä kirjoituksesi saa minut muuttamaan tapojani ja että alkaisin käyttämään ja näyttämään valoja? Sori, ei onnistunut.
Master Eq - En käytä vilkkua, sumareita edessä enkä takana. Enkä ajovalojakaan muutoin kuin hämäräkytkimen sytyttäessä ne.
Tulee vähemmän jätettä palaneista polttimoista ja polttimopakkauksista. Vaihtaminen on vaivalloista. Ja polttimot maksavat rahaa.
Ajattelitko, että tämä kirjoituksesi saa minut muuttamaan tapojani ja että alkaisin käyttämään ja näyttämään valoja? Sori, ei onnistunut.
Master Eq - Aivan sama. Paljonko olisi aikaasi haaskaantunut, jos olisit hieman hidastanut ja antanut sen toisen mennä? Ehkä jopa 5 sekuntia?
Nyt kun jäit rupattelemaan, niin aikaa kului kymmenkertainen määrä. Kaikenlaisia sitä onkin, ja vielä haaskaat aikaasi lisää kirjoittamalla siitä tänne. Ja minä haaskasin aikaani lukemalla ja vastaamalla. Samaten näköjään muutkin. Olet siis syypää yhteensä ainakin 10 miestyöminuutin menetykseen, sen sijaan, että olisit hieman hidastanut ja osoittanut joustavuutta.
Master Eq - Kysypä sähkö/elektroniikka/tele -liikkeestä tai korjaamosta tuotetta, jonka kuvaus on "johtava maali" niin voipi löytyäkin. Kyseessä on siis sähkönjohtavuus, eikä lätkämatsissa tehty johto-osuma :)
Master Eq - Mulla vasta ikää 39.
Mutta sen näyttää tutkimus kertovan, että kun kaikki ritsat köyhässä nuoruudessa on kokeiltu, niin sitten kun oikeasti on varaa autoon, voidaan valita oikeasti hyvä.
Master Eq - Itse ostan vain uusia autoja. Jätän huollot tekemättä kaikki ja vien vaihtoon kolmevuotiaana, 100.000 km mittarissa. Ei vaikuta vaihtohyvitykseen kissan viiksen vertaa.
Älkää osatko mun vanhaa, moottoriöljytkin ovat vielä alkuperäiset. Jos olen tuulilasinpyyhkijät tai polttimoita joutunut ostamaan, otan ne pois ja pistän palaneet/kuluneet tilalle.
Master Eq - 20.000 euroa kolmessa vuodessa on utopistisen vähän.
Nettiauton perusteella näyttää siltä, että 80.000 euron E-mersu pudottaa tuon noin 20.000 ensimmäisenä vuotena. Kolmessa vuodessa ollaan lähellä tai hieman alle 18% keskiarvoa, pudotusta ehkä 30-40 tonnia.
Master Eq - Keskimäärin autot Suomessa pudottavat hintaansa noin 18%-20% vuodessa.
-03 Volvo on kuukauden päästä nelivuotias. Keskimääräisellä vauhdilla siis sen pitäisi maksaa nyt 12000-13500 euroa. Jos hinta onkin 16000 niin se näyttäisi pitävän hintansa HUOMATTAVASTI keskimääräistä tasoa paremmin.
Master Eq