Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. ??. Pääsääntöisesti en pidä kollektiivisesti kaikkia eri mieltä olevia tyhminä. Mun on vaan tosi vaikea käsittää, miksi on pitänyt olla tuhansia jumalia. Mua saat pitää tyhmänä aivan vapaasti, jos pidät mua tyhmämä sen vuoksi, etten usko yhteenkään jumalaan. Sä varmaan pidät viisaina kaikkia heitä, jotka uskovat edes johonkin jumalaan?

Mä ainakin avarruin ja vapauduin, kun pääsin uskosta irti. Nykyään voin vaikka pieraista Raamatulle, eikä Jumala anna siitä mitään rangaistusta. Jumalahan surmasi Raamatun mukaan esim. kaikki ne, jotka halusivat 40 vuoden erämaavaelluksella lihaakin sen mannan lisäksi. Jumala osaa rankaista välittömästi. Sen Raamatun mukaan. Ja ihna mielivaltaisesti. Minun tappaminen olisi Jumalalle pikkujuttu, jos sellainen sattuisi olemaan.

Mutta ei niin ainakaan mulle tapahdu vaikka mitä tekisin. Ja sen tiesin heti, kun luovuin uskosta. Mutta en voi vaatia kaikkia vapautumaan.
  2. Niin, juutas. Jos nyt alettaisiin kirjoittamaan Raamatun tapaista kirjaa, tietysti pyhää henkeä täynnä olevien miesten toimesta, ei varmaankaan saataisi paljon mitään aikaan. Jumalahan ei ole niin toimiva ja puhuva kuin Raamatussa. Kirja tulisi olemaan hyvin erilainen, tai pitösisi keksiä mitä se Jumala onkaan nyt puhunut.

Totta kyllä, ettei oo juurikaan järkeä käyttää tuhansien vuosien aikaista kirjaa, jonka maailma on eriskummallinen nykyihmisen kannalta: surmaamiskäskyjä jos mistäkin syystä, moniaviosuus hyveenä, ohjeita härkien ja orjien pitoon. Papeillekin mitä oudoimpia ohjeita ja eläinten uhraamisia. Naisten asema lähinnä orja tai omaisuus.

Aika on jo jättänyt Raamatun aikaa sitten. Pitäisi kertoa vaikka autoilun vaaroista, tietokoneen käytöstä ym., tasa-arvosta, tähän aikaan sopivista, niin olisi jotain järkeäkin. Miksi meidän pitäsi olla kiinnostuneita tuhansien vuosien takaisesta elämänmenosta Israelissa, ja muka yrittää elää samalla tavalla? Naurettavaa!