Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Voi hel... uskovien saivartelua! Mikä siinä nyt on, kun Jeesus puhui tuossa OPETUSLAPSILLE, ja heidän joukossaan oli jotka tulevat näkemään Jeesuksen paluun. "Tässä seisovien joukossa", ei joskus tulevaisuudessa seisovien uskovien joukossa!

Jos Raamattu ei ole totta, niin miksi ette usko. Pitääkö kaikki aina vääntää oman mielen mukaiseksi ? Jeesus ei tule takaisin, jos Jeesuksen sanaan on luottaminen. Aika meni jo. Vai eikö Jeesus tiennytkään mitään?
  2. LUMINARSKU. Siinäpä se onkin, että Daavid ja Joonatan on ainoa tietämäni miesten välinen rakkaus Raamatussa. Jos se olisi niin yleistä kuin annat ymmärtää aina uudestaan, niin silloinhan Raamattu olisi täynnä miesten välisiä rakkausjuttuja, jos miehet olivat noinkin läheisiä. Raamattu on miehinen kirja sotineen ja tappamisineen. Ja Jumala kertoi yhdessä lauseessa miehistä ja Jeesus ei puhunut mitään.

Ja sitten on tämä Paavali, joka puhui ikävästi myös naisista ja ei muutenkaan ollut mallikelpoinen. Room 1 haukkui murhaajiksi ym, kehui olevansa paras kielilläpuhuja ja yhtä hyvä kuin muutkin apostolit, sanoi että muiden pitää olla sävyisiä puheessa, mutta itse kiivaili ja puhui törkeästi. Minun mittapuun mukaan Paavali oli tekopyhä. Jos todellakin sai tehtävän Jeesukselta, niin ihmettelen sitten myös Jeesusta. Paavalin oppi on kuitenkin niin kaukana Jeesuksesta. Paavali oli yhtä homoinhoinen kuin nykyisinkin eräät, täytyy kai ymmärtää sellaisiakin. Jumala vaan antoi tuomioita jos mistäkin, jotka kansa on autuaasti jo aikaa sitten unohtanut. Jostain syystä homoasiaa ei saada pois yhtä tehokkaasti mielistä.

Mutta kun ei ole muita tarinoita kuin D ja J, niin tämä tarina tekee siitä poikkeuksellisen rakkaustarinan. Onko sitä noin vaikea hyväksyä? Eikä Raamattu ole ristiriidaton. Esim. opetuslapsia sanotaan olleen 12, mutta heitä näkyy olleen 14 ainakin nimien perusteella. Ja miten ne Jeesuksen viimeiset hetket, kaikissa kertomuksissa erilainen loppu. Nuo vain noin esimerkkeinä Raamatun ongelmista.Itseasiassa tiedän, että kaikki asiat saa kumottua jollakin toisella Raamatun kohdalla. Sellaista se on kun ihmiset kirjoittivat mitä sattuu toisistaan tietämättä eri aikakausilla. Tuli sekasotku koko kirjasta.

Mutta Jeesus kertoi ylistävänsä Jumalaa siitä, että hänen oppinsa on salattu ymmärtäväisiltä ja viisailta ja ilmoitettu vain lapsenmielisille Matt 11:25.
    Ja kerroin sinulle toisessa kohdassa, että järkeni sanoi, ettei kannata uskoa. Siinä se, uskoa ei ole kaltaisilleni edes tarkoitettu. Sinä et sitten ole viisas, jos Jeesus kertoi rehellisesti miten asiat on. Sinähän ilmoitat ymmärtäväsi Raamatun asiat paremminkuin minä.
  3. Pertsalle taas. Me ajatellaan asiat aivan vastakohtasesti. Mulle tuo Paavalin sana, että OVAT VAIHTANEET, ei voi olla homoja koskeva, koska ei homot ole mitään vaihtaneet. Vain heterot voi vaihtaa "luonnollisen luonnottomaan". Enkä koe sen olevan "yleisesti", vaan juuri noita henkilöitä koskevana.

Ja et ottanut kantaa, miksi Paavali syytti noita heteroita kaikista mahdollisista pahuuksista murhasta alkaen.

Ja koko ajan mä tarkoitan surmaamisella saman tien toimeenpantavaa tuomiota, kuten Jumala määräsi. Miksi sä puhut koko ajan viimeisestä tuomiosta? Sun Moosekset ovat sitä Jumalan tuomiota, ei viimeistä tuomiota kuten Uudessa testamentissa ymmärrretään. Yrität venkoilla säälittävästi VT:n ja UT:n välillä kirjoituksiasi muuttaen tilaneteen mukaan, ja sen takia tunnut olevan jonkinlainen kieroileva liero.

Ja tuosta Paavalin sovinismista. On mulla ollut anoppi ja nytkin on, en näe nyt kyllä yhteyttä sovinismiin. Ei se nyt niin pahaa ole ja mulla on hyvät ja ystävälliset välit anoppiini, sillä arvostan häntä kun en ole sovinisti. Minun anopit olisivat varmaan olleet mua kohtaan erittäin inhottavia, jos olisin kuin Paavali. Yleisesti ottaen Paavalilla olisi varmaan iso kannattajajoukko nykyään, jos eläisi meidän aikana. Näin on, vaikka itse en pidä häntä minään.

Ja sitten vielä nuo pyhät tuomitsevat. No, Jeesus on siis sanonut sitä ja tätä. Tuossa ottamassasi Raamatupaikassa ei puhuta muuta kuin opetuslapsille annettava tuomiovalta Israelin alueelle. Paavali puhuu isommasta alueesta
    1 Kor 6:2 "Vai ettekö tiedä, että PYHÄT TULEVAT MAAILMAN TUOMITSEMAAN". Ja hän lisää vielä että ME TUOMITSEMME ENKELITKIN.

En tiedä mistä olet saanut tuon "saattaisi muodostua patriarkoista ym". Minusta kuulostaa suuruudenhulluudelta, kun Paavali pani itsensäkin tuomitsijan asemaan, en ole sellaista kuullut muualta.