Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Hienoa! Minä ajattelen niinkin, että normaaleina ei pidetä myöskään esimerkikisi albiinoita, änkyttäjiä, väkivaltaisia eikä tosi pitkiä ja tosi lyhyitä ihmisiä. Silti heitä on keskuudessamme aina kuten homojakin. Ja onhan myös bi-seksuaaleja, jotka pitävät sekä naisista ja miehistä.

Jos poikkeavuuksia alkaa liikaa miettimään, niin pyöriikö oma elämä liikaa oman navan ympärillä? Eikö kukin voi olla suunnilleen se mikä on, kunhan ei ole rikoksien tekijä? Ja miten käsitetään, että homoutta halutaan lisätä? Onko joku taho, joka lisää homoutta, kuten esimerkiksi rakennusvirastot talojen rakentamista? Itse käsitän, että homoksi ei voi alkaa toisen käskystä.
  2. ards.
    En oikein usko että Jumala on kovinkaan oikeudenmukainen. Mun mieli on tietysti eri kuin Jumalan, kun mun mielestä Jumala oli kohtuuton Kainille, kun ei hyväksynyt hänen lahjaansa Jumalalle. Mitähän vikaa siinä oikein oli, 1. Moos 4?

Sitten sillä 40-vuoden erämaavaelluksella Israelin kansasta osa kyllästyi syömään leipämäistä mannaa joka ikinen päivä, ja halusivat välillä lihaakin. Jumala ei moisesta tykännyt, vaan tuotti suuren surman israelilaisille. Ymmärtäväinen ja oikeudenmukainen Jumala? Ei kyllä mun mielestä!

1. Moos 1:7 kerrotaan vettä olevan myös taivaanvahvuuden päällä. Jos tiede kertoo olleen jäätä, niin kaipa sitten tuo Raamatusta löytyvä merien kaltainen valtava vesimassa taivaalla on uskottavampi?

Tähän hätään en muista missä Raamatussa olikaan se, kun maapallo tuntui olevankin tasaisen mallinen. Siksi se, kun saatana näytti Jeesukselle kaikki maailman valtakunnat ei vaikuta uskottavalta, koska nykyään tiedämme paremmin, että pyöreällä maanpinnalla ei voi nähdä millään kovin kauas, ei ainakaan kaikkia maita yhdeltä kalliolta.

Ihmeelliseltä vaikuttaa myös se, että miksi Jeesukesta kirjoitettiin ensimmäisen kerran vasta vuosikymmeniä myöhemmin, vaikka hän kertomusten mukaan teki aivan ihmejuttuja. Eikö sellaiset kirvoittaneet ketään niistä tuhansista ja tuhansista aikalaisistaan kirjoittamaan yhtään mitään tuosta ihmeiden tekijästä? Siksi minusta ainakin tuntuu, että onkohan koko herraa ollut olemassakaan. Mutta tämä sisäinen tunteeni saa vahvistusta myös siitä, että eipä Jeesuksen voima näy uskovissa. Vai miten selität, että Jeesuksen "testamentti" Markus 16:17-18 jäi aivan torsoksi? Miksi uskovat eivät kykene moisiin tekoihin? Eikö koko Jeesusta ja hänen voimaansa olekaan?
  3. Nyt kyllä kirjoitat eri tavalla kuin hyvä tytön aloituksessa. Silloin sanoit olevan jonkin pyhän "nauhurin", joka antoi esimerkiksi testamenttien kirjoittajille kaiken tiedon Jeesuksen puheista. Nyt vertaat tilannetta yliopiston luentoon. Pidin mielipiteitäsi välillä järkevinäkin, mutta taas harhauduit. Ei pyhää henkeä ja professoria voi kai verrata toisiinsa sekä tähän liittyvästi raamatun kirjoittajia ja yliopiston opiskelijoita, kun kerran mainitsit jo "nauhurista" olleen silloin tuhansia vuosia sitten.

Voisit samalla vihjaista jotain Jumalan läsnäolosta tänään, vaikka luulenkin sinun ajattelevan enkeleitä. Mutta miten se itse Jumala?