Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun ei jousimiehet oo vastanneet, niin kerron omasta jousimiehestäni. Rapu oon, ja alussa pelkäsin jousimieheni jättävän minut piankin. Nyt on oltu yhdessä 2,5 vuotta ja hän yhä aivan innoissaan minusta. Ollaan jo virallistettu suhteemme, niin paljon rakkautta on. No äkkipikaisena luonteena hän useinkin pakannut tavaroitaan ja lähtenytkin tiehensä välillä, mutta nyt tuntuu jo pysyvän mun kanssa.
25.02.2010 16:37
Rapu täälläkin. Olen ollut mies - Jousimieheni kanssa yhdessä 2,5 vuotta enemmän tai vähemmän vaihtelevasti. Edelleen hän vaan rakastaa minua tulisesti, osoittaa sitä teoilla, sanoilla sekä viesteillä, ja asummekin nyt yhdessä. Itsekin rakastan häntä lujasti, ollaan 50 ja 52 vuotiaita. Ihan hyvin menee, kun muistaa vaan ne rakkaudenosoitukset. Mutta niinhän se pitäisi olla kaikissa suhteissa. Mutta tuntuu kuin me, Rapu ja Jousimies olisimme kuin kuin luodut toisillemme. Ennen riideltiin välillä tulisestikin, mutta nykyään menee hienosti. Osaamme keskustella asiat selviksi. Ja osaamme olla toisillemme hyvänä. Paremmin kaikki menee kuin minun exien kanssa, Vaaka ja Kalat.
Mottoni hänen kanssaan on ollut ja samalla lentävä lause: "NAUTITAAN ELÄMÄSTÄ JA TOISISTAMME!" Ja sitten taas halitaan!
16.02.2010 10:16
"Tahtoo Jumalan kuvax" kertoo näkemyksensä. Raamattuhan alkaa Mooseksen kirjalla mielenkiintoisesti, vähän epäjärjestyksessä. Ensinnäkin 1 Moos 1:27: "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät." Tarina jatkuu 1 Moos 2:7: "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." Sen jälkeen Jumala Jumala halusi Aatamille avun, kun "ihmisen ei ole hyvä olla yksinänsä". 1 Moos 21-24 Aatamin kylkiluusta Jumala rakensi vaimon, ja " Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi". Se onkin ihmeellistä, kun Aatamilla ei ollut isää eikä äitiä. Mutta tästä voi kuitenkin käsittää, että Jumala on sekä miehen että naisen kaltainen. Mutta vain tuon ensimmäisen 1 Moos 1:27:n perusteella. Mutta kuinka voi käsittää, että m+m tai n+n ei voi olla Jumalan kuva? Niin ei Raamatussa lue. Sekä naiset että miehet ovat Jumalan kuvia. En osaa löytää siitä Kristuksen seurakuntaa.
Tuo Paavalin 1. Roomalaiskirje on myös mielenkiintoinen sen 1:18-32 osalta. Se kohta kyllä alkaa "Sillä Jumalan viha ilmestyy kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan". Mutta jatkuu jakeesta 24: "Sentähden Jumala on heidät.. hyljännyt saastaisuuteen, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen..." . "samoin miespuoletkin ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa riettautta...". Eli miehet ja naiset ovatkin tykänneet oman sukupuolensa edustajista. En itse saa tästä lopulta muuta kuin Paavalin tuomion homoseksuaaleille. Ja kun Paavali latelee lopussa vielä 20 panettelevaa asiaa homoista, en usko edes, että Paavalin kirjoitukset ovat Jumalasta. Sillä JUMALA ON TOTUUS. Itse en ainakaan myönnä olevani " täynnä murhaaa, vailla luotettavuutta" yms. Toisin sanoen Paavali kirjoittaa totuuden vastaisesti, sekä kertoo väärän todistuksen lähimmäisistä. Onneksi Jeesus ei tuominnut.
Jos Paavalin lauseet jättää pois, Raamatusta ei löydy mitään, mikä tuomitsee homoseksuaaliset suhteet. Ja tässä tarkoitan 3. Moos kirjan yhtä lausetta, jota on käytetty tuomisemiseen. Sitä ei ole kerrottu, että siellä kielletään myös esim. sianlihan syöminen. Missä on sen lain rikkojien vastustajat?
08.02.2010 10:48
No joo. Olen surrut tätä kohtaloani muutaman viikon. Tänä iltana selvitin asiaa keskustelupalstalta, horoskoopeista! Luin kyllä tästä eron mahdollisuudesta horoskoopeista jo suhteen alussa 2007, että kumppanini tulee aika varmasti jättämään minut. Näin kävi, vaikka hän vakuutti rakastavansa minua elämänsä loppuun asti, koska hänellä "ei ole ollut näin ihanaa ennen kenenkään kanssa" .
Kun keskustelupalastalta luin Ravun ja Jousimiehen parisuhteista, niin tämmöinen suhde ei ollut kestänyt kenelläkään. Minulla ja miehelläni olivat juuri ne samat ongelmat kuin kaikilla muillakin "asianosaisilla". Eli loppujen lopuksi tässä jälkimmäisessä suhteessa ei tainnut olla mitään mahdollisuutta onnistua. Ei, vaikka rakastimme toisiamme niin hurjasti. Tällä hetkellä mielialani on parempi, koska "totuus" selvisi.
Ja tää mun ex mies ei ole vieläkään kertonut jättäneensä minut, vaikka niin tapahtui jo 10 päivää sitten. Eli tämä tapaus oli tällainen. Ehkä jonkun toisen kanssa voinkin olla elämänkumppaneina. Jokke
13.12.2009 23:25
Hei! Ikävä kuulla teidän tilanteesta. Mulla on nyt itsellä jo kaksi erillään oloa eri suhteista lähi vuosina. Kumpikaan ero ei palauttanut enää yhteen. Olen mies, ja lähdin pois perheestäni elelemään yksin ja toisen miehen kanssa. Vaikka välillä tuntui pahalta yksin eläminen ja uuden kumppanin pettäjä luonne, niin kävin entisessä perheessäni aina vain tilapäisesti viikon pari. Tuli pysyvä avioero 2007.
Nyt mulla oli jo toinen mies, joka oli niin äksy, että lähti tuon tuostakin omille teileen. Asuimme Espanjassa, ja kesäkuussa hän lähti taas Suomeen suuttuneena. Ja jäi sille tielleen. Emme koskaan enää ole nähneet, vaikka olimme puhelimessa yhteydessä päivittäin jopa useita tunteja Skypellä vielä viime viikollakin. Hänellä on jo uus miesi, vaikka hän ei ole mulle sitä vielä kertonutkaan. Eli ainakin minun omat kokemukset ovat, että kun ero pitkittyy, se vie lopulta pysyvään eroon. Ei auta vaikka mekin tämän viimeisen kanssa rakastettiin tulisesti. Mutta lopullinen ero viime viikolla oli rauhallinen , kun lopulta sain itse selville, muuta kautta, että hän ei enää halunnutkaan palata luokseni, ja hällä on uusi. No rauhallinen, monet itkut ja kurjat olot siitä sain.
08.12.2009 12:06
Voi sun! Sun miehes on on yhtä epätiedoton kuin minunkin. Eri syistä kylläkin. Mun mies on homo, mutta luulen hänen jo jättäneen minut. Silti hän ei kerro totuutta tilanteesta, vaikka kuinka kyselen. Hänellä on uusi mies jo, näin otaksun. Asun itse Espanjassa, mutta mieheni lähti Suomeen.
Mutta tämä ap:n juttu tuntuu myös oudolta. Minun vaikutelma on, että kaverisi on homo, mutta jollakin epävarma itsestään. Kun itse olin bi, niin kyllä naiset kiinnosti myös. En todellaaan tunne homojen tunne-elämää paremmin, mutta sun miehesi ei ainakaan näytä osoittavan laisinkaan kiinnostusta naisiin. Sama minulla nykyään, kun oon homo vaan. Vaikea tilanne teillä, mutta kun ajaudutte erilleen aina uudestaan, tuntuu ettei teidän suhde siitä sitten synny enää. Mun mies lähti 5 kk sitten Suomeen, eikä oo palannut takaisin luokseni. Täytyy tunnustaa tosiasiat, että suhde ei ole välttämättä toisen mielestä oman mielen mukainen. Tosin mun mies lähettää yhä rakkausviestejä...
06.12.2009 21:44
No kattelin sitten liian hätäisesti. Tupakkavero on reilut 600 miljoonaa vuodessa, hoitokulut kaikkineen 850 mijoonaa. No tiedän alkoholisteja, jotka ovat kuolleet ennen aikojaan, samoin on käynyt monille tupakoitsijoille. No kukin on oman elämänsä herra!!!! Kunhan ei aiheuta mulle ylimääräistä harmia!!!!
20.11.2009 22:37
Mistä päättelet, ettei tupakoisijoita oteta hoitoonkaan???? En ole sellaista eläissäni kuullut!!!! Mutta jos elet asiasta tietoinen paremmin kuin minä, niin toki minä olen siinä tapauksessa täysi tietämätön ääliö!!!! Mutta minä olenkin vain tupakoimaton. Mutta tupakoitsijat näyttävät joka kerta ottavan puheeksi kaikki mahdolliset yhteiskunnalle olevat haitalliset toimet. Mulle henkilökohtaisesti ei ole pahempaa haittaa kuin tupakista. Terveisin Jokke.
.
20.11.2009 22:17
Ei ystävät ole parhaita kokeilla seksuualista suuntautumista. Mulla on käynyt muutaman kerran niin, että miesystäväväni ei ole ollut niin innostut kuin minä! Mutta ei mulla sen takia ole kenenkään kanssa välit menneet poikki. Ystävät todellakin ovat ystäviä! Jokke
19.11.2009 01:08
Hei! Mun täytyy vastata sulle. Olen itse nuorempana miettinyt, mikä minä olen. Päädyin sitten naimisiin naisen kanssa, vaikka miehet kiinnosti paljon. Sain lapsiakin, mutta lopulta jätin perheeni ja aloin elämään miehen kanssa. Olen syntyisin 3000 asukkaan kirkonkylästä, ja kun sitten vierailin kotikylässäni, tulin huomaamaan, että koko kylä tiesi homoudestani. Mutta kun mulla oli silloin ikää jo 50, ei se mua hetkauttanut. Kerroin itse jopa entiselle hoitotädilleni, eikä hän suhtautunut minuun sen kummemmin kuin ennenkään. Tosin hänkin tietysti tiesi jo etukäteen kuten muutkin. Sana leviää.
Pointtini on se, että ei kaapissa ole hyvä olla. Tietysti nuorena on arka, mutta tiedän. että yleensä homous hyväksytään lähipiirissä. Eikö se ole tärkeintä? Etsi vaan kumppania, yksin ei ole ainakaan minun hyvä olla.
13.11.2009 23:29
Juu. Jos Ruotsin ja Suomen välinen kommunikointi on niin tärkeää toisilleen, niin ihmettelen miksei Ruotsissa ole tajuttu kuinka tärkeää olisi osata suomea. Siis pakkosuomi puuttuu ruotsin kouluista kokonaan.
Miksi? Kun ruotsalainen tulee Suomeen, oletetaan keskustelua käytävän ruotsiksi.Sitten kun suomalainen menee Ruotsiin, käydään keskustelu taas ruotsiksi. Aivan typerää pokkurointia!
Kyllä ruotsalaisten pitäisi alistua samalla tavalla kuin meidänkin. Tulkoon pakkosuomi Ruotsiin, niin on sen jälkeen vähän tasa-arvoisemmat naapuruussuhteet.
Ja ettei totuus unohtuisi: hiljattain oli uutinen Ruotsista, jossa suomalaisten jääkiekkoilijoiden kiellettiin puhumasta keskenään suomea seurassaan.
Ja vielä täällä pakkoruotsia puolustetaan. HYI!
21.07.2005 20:11
592 / 592