Vapaa kuvaus

Olen entinen keikkamuusikko joka soittaa 5,rivistä harmonikkaa (Titano converto casotto) sekä myös kitaraa. Jeesukseen uskovaksi sain Jumalan armosta tulla v-80 keväällä. Perheeseeni kuuluu uskova vaimo ja kolme lasta jotka ovat syntyneet, Poika -85. Tyttö -86. ja Poika -88. Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

9

Kommenttia

36

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Luepas ihan ajatuksen kanssa! ;)

>>Apt. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet?

"Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä"!!!

"ja anna kastaa itsesi

ja pestä pois syntisi"!!!>"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! - Room 10:17.

Siis toistan sanomani vielä...
    >>Koska KASTE! ei poista "lihan saastaa", eli syntiä ,niin siten kaste siihen toimitukseen on aivan turha toimenpide, oli sitten kyse lapselle tai vaikka aikuisellekin suoritetusta kasteesta"!

Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen!
    Jos kaste olisi pelastus, niin silloin Jeesus on turhaan kuollut syntiemme vuoksi jotta voisimme uskon kautta saavuttaa hänessä Jumalan suunnitteleman vanhurskauden!

Mielestäni tuollainen kasteen pelastava teko on julkeaa pilkkaa Jumalan suunnitelmaa kohtaan joka tekee Hänen Poikansa Jeesuksen suorittaman sovituksen tyhjän vertaiseksi syntiemme sovittajana hänen verensä uhrauksessa puolestamme!

On järkyttävää edes lukea tuollaista rienaa kasteesta Jeesusta kohtaan joka omalla veriuhrillaan sovitti Golgatalla sinunkin syntisi jos vain otat sen vastaan itsellesi! Ja uskot sen!

>>Kirjoitat-
    >>Miksi Pietari
    helluntaina sanoi: ...kaste..syntien anteeksisaamiseksi ja te saatte Pyhän Hengen lahjan..?>Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
    "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 ("Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin"), ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua!.>("Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin")!

Ensin usko! Sitten kaste!

Siunausta Jeesuksen nimessä! ;)
  2. AMEN! Jeesus on tie! ;)
  3. >>Kirjoitat-
    >>armosta voimme pelastua>Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut "USKON KAUTTA", ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja,-

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi!.
    >>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!

Mikään ei ole niin ihmistekoinen toimi muka pelastavaksi teoksi kuin juuri kirkollinen sylilapsi kaste, joka rippikoulussa konfirmaation kautta kuitenkin vaatii ikäänkuin "vahvistuksen" pelastumiselle, tunnustautumalla Jeesukseen uskovaksi! Miksi sitten nyt pitää vaatia tuo "uskon tunnustus" jos kerran sylilapsikaste on jo pelastus!

Ja miksi lausua valmis kirkollinen tunnustus jos henkilökohtainen USKO kuitenkin on se pelastuksen edellytys!? Ja kun se "usko" on se pelastuksen edellytys ,niin miksi sitten vaatia sylilapselle kaste jolla ei ole kuitenkaan pelastavaa merkitystä!? Kukaan ei pelastu valmiiksi kirjoitetuissa tunnustuksissa joita konfirmoitavat joutuvat kuorossa lausumaan tunnustuksenaan uskovansa Jeesukseen! Et pelastu sinä, enkä pelastu minä, eikä kukaan muukaan!

Usko on Jumalan teko ihmisessä, että me uskomme!
    Se on Pyhän Hengen lahja samassa hengessä jossa on Jumalan armolahjatkin!

>>1 Kor 12:3 "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;

6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

9 toinen saa "USKON" samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
  4. >>Kirjoitat-
    >>mikä nyt ei olis synti helluntailaisten mielestä.
    //1 Kor. 6:12
    "Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

//1 Kor. 10:23
    "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna!.

Kaikki on siis luvallista!
    Kaikki vaan ei ole hyödyksi!
    Jokainen päättää tuon asian itse!
    Kyseessä ei siis ole helluntailainen oppi, vaan Raamatun sanoman ohjeistus toimia omantunnon mukaan, koroittaako tekemisellään Jumalaa vaiko "maailmaa" jossa ei ole Jumalan henkeä!

Siunausta! ;)
  5. Jumala on todellakin rakkauden Jumala ja siksi hän antoi ihmiselle "omantunnon" ja sitä suojelemaan "toisen puolustajan" =(Pyhän Hengen) näyttämään Jumalallista valoa tunteaksemme Jumalan tahdon ja synnin synniksi!

On eriasia kuuleeko "omatuntomme" Jumalan äänen vaiko oman äänemme! Jos kuulemme vain oman äänemme omassatunnossamme, niin silloin Jumalan tahto ei toteudu elämässämme.

Ihminen joka ei ota vastaan tätä Jumalan antamaa omantunnon suojelusmekanismia=(Pyhä Henki), niin hän näin tehdessään kääntää selkänsä Jumalalle ja Jumala ei voi muuta kuin ottaa pois Henkensä jolla Hän olisi halunnut ihmistä suojella ja näin ihminen itse vetää päälleen sellaista jossa ei enään Jumalan Henki vaikuta, mennessään yhä edemmäksi tällaisessa jossa Jumalaa kuunteleva omatunto ei enään toimi, hän vajoaa aina syvemmälle ja syvemmälle pois Jumalan tahdon tieltä kohti iankaikkista pimeyttä harjoittaessaan Jumalan tahdon vaistaisia tekoja!

Tottelemattomuudellaan ihminen lankeaa juuri sellaisiin tekoihin joilla hän itse sinetöi iankaikkisen tuomion itsensä päälle! Siitä Paavali juuri puhui kuinka kääntäessään selkänsä Jumalalle Jumala sallii heidän itse häpäistä omat ruumiinsa häpellisillä teoilla joista heidän itseasiassa olisi pitänyt olla häpeissään!

Ajatus että hetero yhtyisi heteroon seksuaalisesti kuten sinä asiaa koitat vääntää, on minun ajatusmaailmaani täysin mahtumaton ja mahdoton ajatus!

En usko että kukaan uskova haluaa tahallaan pitää "hampaissaan" ketään, vaan uskovan tehtävä on sisäinen kutsumus Herralta julistaa ihmisille synti synniksi ja kertoa ,että Jeesus voi antaa voiman synnin vastustamiseen jos vain haluaa ottaa Jeesuksen eläämäänsä pelastajaksi ja vapahtajaksi! Se on siis "uskon" ja "tahdon" asia, haluaako sellaisen avun vai ei!

Jos ei halua tehdä synnistään tiliä Herralle, niin hänen selkänsä on silloin käännetty Jumalaan päin ja Herra ei voi häntä silloin enään mitenkään auttaa! Näin Ihminen on itse työntänyt avun pois ja hänen iankaikkisuus palkkansa tulee olemaan sen mukainen!

Emmehän kai halua sellaista palkkaa itsemme päälle!? Jeesus on vastaus synnin pois pesemiseen "uskon kautta" hänen verensä voimassa, jonka hän kaikkien meidän vuoksemme on ristillä vuodattanut! Uskothan sen! Jeesus sanoi sanassaan - "Älä tästedes enään syntiä tee"!

Ota Jeesus vapahtajanasi sydämeesi, niin sinä pelastut!

Siunausta vapahtajan vastaanottamiseen! ;)