Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. 14. Sillä kaikki laki yhdessä sanassa täytetään, nimittäin: rakasta lähimmäistäs niinkuin itsiäs.
    15. Mutta jos te toinen toistanne purette ja syötte, niin katsokaat, ettette toinen toiseltanne syödyksi tule.
    16. Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä, niin ette lihan himoa täytä;
    17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan: nämät ovat vastaan toinen toistansa, niin ettette tee, mitä te tahdotte.
    18. Mutta jos te Hengeltä hallitaan, niin ette ole lain alla.
    19. Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
    20. Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
    21. Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
    22. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
    23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.
    24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa.
    25. Jos me Hengessä elämme, niin vaeltakaamme myös Hengessä.
  2. Muistan erään G Jönssonin sanan jostain -70 luvulta. Vaikka olisi sata vuotta saarnattu jotakin asiaa, jos se on väärin, se pitää muuttaa. Muistelus on vapaa ehkä ei sanatarkka, mutta sisältö oli tuo.

    Jos nyt on saarnattu sata vuotta "ainoaa oikeaa" , niin meidän pitäisi uskaltaa tarkastella ilman kiivautta, onko sanalle perusteita raamatussa.

    Faktaa on, että on vain yksi pelastava usko: Usko Kristukseen kaiken valmistajana ja lahjoittajana.

    Onko sitten yksi "uskonto", joka ainoastaan pelastaa eli soveltaa Sanaa oikealla ja pelastavalla tavalla?

    Yksilöihmiselle voi olla vahva tunne siitä, että olen oikeassa paikassa ja saan päättää matkani autuaasti aikanaan. Jos sinulla on tunne: Minä olen oikeassa seurassa ja seurakunnassa, mikä antaa tunteen, että joku toinen on väärässä paikassa ja menossa helvettiin, vaikka sanoo turvaavansa Kristukseen ihan samalla tavalla kuin sinä?

    Eikö se ole opetus, jota harjoitetaan hengellisessä kodissasi? Miksi?

    Joosua 24:31. Ja Israel palveli Herraa kaikkena Josuan elinaikana, niin myös kaikkena vanhimpain elinaikana, jotka kauvan aikaa josuan perästä elivät ja tiesivät kaikki Herran teot, jotka hän Israelille tehnyt oli.

    Tämä raamatun kohta antaa vihjeen siitä, mitä herätyksissä tapahtuu.
    Alkuheräyksessä tunnetaan Herran teot ja seurataan Häntä, mutta parin-kolmen sukupolven jälkeen tietoisuus Herran suurista teoista hiipuu ja konstailu alkaa.

    Jumalan järjestyksen mukaan joukkoa yhdessäpitävä voima pitäisi olla Jumalan rakkaus, joka toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä. Kun asiat hiipuvat, yhdessäpitäväksi voimaksi tulee vanne, joka on sana "ainoasta oikeasta".

    Israel on ollut seurakunnan vertauskuva. Siinä on yksi kantaisä, mutta yhtenäiskansa se ei ollut vaan heimokansa. Jokainen oli tietoinen omasta heimostaan, mutta myös Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisyydestä.

    Samoin Jeesuksen opetuslapset eivät olleet keskenään homogenista joukkoa vaan siellä oli kapinallisista kalastajiin ja tullimiehiin kaikenlaista väkeä.

    Jokainen olkoon vahva omassa identiteetistään, mutta ajatus ainoasta oikeasta yhdistyksestä pitää syntinä hylätä ja pyytää anteeksiantoa Herralta ja toisilta uskovilta. Tämä koskee kaikkia seurakuntia, jotka pienessäkin määrässä harjoittavat uskonnollista apartheidia.
  3. ajattelit siitä?
  4. Emme ole pyörineet sinun napasi eikä minun napani eikä edes esikoisuuden navan ympärillä

    Olemme keskustelleet Jumalan sanasta, jota Jeesus itse on puhunut.

    On täysin turhaa vääntää tätä nyt miksikään kylätappeluksi.

    Jeesus on puhunut ja esikuvallaan osoittanut, miten silloin toiminta tapahtuu, kun Jeesus ja Pyhä Henki on mukana.