"Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja

esikoinen,

kirjoitan sen heidän sydämeensä . .. Sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa , enkä enää muista heidän
syntejään. " Jer. 31:33-34.

Jumalan lain korkein vaatimus on rakkaus Jumalaan ja
lähimmäiseen, niinkuin Jeesus itse todisti kirjanoppineelle fariseukselle . (Matt. 22:37-39) . Tätä rakkauta emme
löydä koskaan luonnostamme, vaan Kristuksen Henki sytyttää sen uskovaan sydämeen .

Täällä ei tosin milloinkaan täydellisesti , mutta kuitenkintotuudessa ja todellisuudessa . Uskon kautta syntyy myös halu jumalan lakiin sisällisen ihmisen puolesta ,
vaikka synti aina raivoo lihassamme eikä eikä tule kokonaan ja täysin juuritetuksi pois ennenkuin kuolemassa.

33

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14. Sillä kaikki laki yhdessä sanassa täytetään, nimittäin: rakasta lähimmäistäs niinkuin itsiäs.
      15. Mutta jos te toinen toistanne purette ja syötte, niin katsokaat, ettette toinen toiseltanne syödyksi tule.
      16. Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä, niin ette lihan himoa täytä;
      17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan: nämät ovat vastaan toinen toistansa, niin ettette tee, mitä te tahdotte.
      18. Mutta jos te Hengeltä hallitaan, niin ette ole lain alla.
      19. Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
      20. Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
      21. Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
      22. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
      23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.
      24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa.
      25. Jos me Hengessä elämme, niin vaeltakaamme myös Hengessä.

      • esikoinen,

        Gal.5:13-14. Kristillisessä elämässä , USKO TOIMII JA VAIKUTTAA Rakkauden kautta. Rakkaus on lain täyttymys , kuitenkin niin , kuitenkin niin , että Jeesuksen yksityiset kaäskyt/Kristuksen laki , ovat ohjeelliset sen suhteen ,miten lähimmäisen rakkauskäskyä on käytännössä noudatettava.

        15-18. Lihan ja hengen taistelu ks, Room. 7:15-22. : 8:1-14. USKOVILLE ANNETAAN VAROITUS Lihan töistä ja kehoitus vaeltamaan Hengessä osoittaa ,että tämä ei tapahdu ilman pyrkimistä ja kilvoitusta, siihen Pyhän Hengen armoa, hoitoa ja voimaa rukoillen . "Pyrkikää ...pyhitykseen ,sillä ilman sitä kukaan ei ole näkeväHerraa " Jeesus sanoo: " Ilman minua te ette voi mitään tehdä".

        19-21: kuvauksia siitä , millaisia IHMISET OVAT LANGENNEESSA TILASSAAN .
        " Lihan mukaan ", eläessään on myös , Mark. 7:20-23. Room. 1:28-32.

        22-23. RAKKAUS HENGEN HEDELMÄNÄ JA LAIN KÄYTTÄMISENÄ . Room. 13:8-10.
        1Kor. 13:1-7.


    • esikoinen,

      Uskossa sielu voilevätä armoistuimen alla (Room. 3:25.) ja kokonaan kuolla pois
      laista, Gal. 2: 19,20 , sitä paremmin se elää Jumalalle , ei tosin ikinä itsessään , mutta Kristuksessa , jonka jonka USKOssa hän elää ja jonka rakkaus nyt vaatii
      ja ajaa häntä .

      Vanhan testamentin arkki kultaisine kansineen eli armoistuimineen , jonka alla
      Laintauluja säilytettiin , on sangen ikana esikuva . Tämä arkki on kuvana uudesta ihmisestä , joka Kristuksessa altis kaikkiin hyviin tekoihin ja jonka sydämeen
      Pyhä Henki on kirjoittanut Jumalan lain, niinkuin Herra itse lupaa :

      " Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä ; ja niin minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kanssani,. _ sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa , enkä enää muista heidän syntejänsä ".

      • esikoinen,

        Välttämättömästi tarvitaan alituista armoa , ja anteeksisaamista. Herra lupaa panna lakinsa uskovaistensa sisimpään ja kirjoittaa sen heidän sydämiinsä ,
        mutta sanoo tämän tapahtuvan vain silloin, kun hän antaa heidän syntinsä
        ja rikokosensa anteeksi . Sillä, "missä syntien anteeksi antamus on, siinä on myös elämä ja autuus." Jos siis ystäväni , tahdot , että Jumalan Henki pyhittäisi sinut uuteen kuuliaisuuteen , niin opi uskon kautta alati ottamaan vastaan
        syntien anteeksiantamusta Jeesuksen sovitusveressä; muista myös uskossa pukeutua Kristukseen , niin että aina elät Hänen kaltaisen vanhurskautensa varjossa.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        Välttämättömästi tarvitaan alituista armoa , ja anteeksisaamista. Herra lupaa panna lakinsa uskovaistensa sisimpään ja kirjoittaa sen heidän sydämiinsä ,
        mutta sanoo tämän tapahtuvan vain silloin, kun hän antaa heidän syntinsä
        ja rikokosensa anteeksi . Sillä, "missä syntien anteeksi antamus on, siinä on myös elämä ja autuus." Jos siis ystäväni , tahdot , että Jumalan Henki pyhittäisi sinut uuteen kuuliaisuuteen , niin opi uskon kautta alati ottamaan vastaan
        syntien anteeksiantamusta Jeesuksen sovitusveressä; muista myös uskossa pukeutua Kristukseen , niin että aina elät Hänen kaltaisen vanhurskautensa varjossa.

        Sinun heikkoudessai, eikä ole salliva sinun olla hedelmätön Hänen autuaallisessa tuntemisessaan. Sillä hän vakuuttaa: "Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se tuottaa paljon hedelmää:"
        Eläkäämme siis aina tämän ihanan armoistuimen suojassa! " Sulillaan hän
        sinua suojaa . Ja sinä saat turvan Hänen siipiensä alla", Ps. 91:4.

        Hengen lain suo tulla ,
        Myös mua johtamaan .
        Etten itsekäästi ,
        Eläis milloinkaan .


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        Sinun heikkoudessai, eikä ole salliva sinun olla hedelmätön Hänen autuaallisessa tuntemisessaan. Sillä hän vakuuttaa: "Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se tuottaa paljon hedelmää:"
        Eläkäämme siis aina tämän ihanan armoistuimen suojassa! " Sulillaan hän
        sinua suojaa . Ja sinä saat turvan Hänen siipiensä alla", Ps. 91:4.

        Hengen lain suo tulla ,
        Myös mua johtamaan .
        Etten itsekäästi ,
        Eläis milloinkaan .

        että minä olen Isässäni , ja että te olette minussa, ja minä teissä."

        Suuri ylimmäinen pappimme , Jeesus, Jumalan Poika , joka edustaa meitä
        Isän edessä ja on korotettu päämme tuolla taivaassa , hän on myös , menemällä Isän tykö eli Isään , käynyt mitä likeisimpään elämänyhteyteen kaikkien maanpäällä olevien jäsenetensä kanssa . Ja vasta " sinä päivänä," mutta ei ennen , kun Hän rakas Herramme , oli mennyt Isän tykö ja Hengen kautta
        kirkastunut uskoviensa sydämissä, he siis tulisivat kokemaan ja alkaisivat
        käsittää riemulla tätä autuaallista salaisuutta , että Hän on Isässä meidän edustajanamme ja ylimmäisenä pappinamme , ja että me olemme hänessä , Hänen ruumiinsa jäseniä , joka taivaassa hallitsee .


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        että minä olen Isässäni , ja että te olette minussa, ja minä teissä."

        Suuri ylimmäinen pappimme , Jeesus, Jumalan Poika , joka edustaa meitä
        Isän edessä ja on korotettu päämme tuolla taivaassa , hän on myös , menemällä Isän tykö eli Isään , käynyt mitä likeisimpään elämänyhteyteen kaikkien maanpäällä olevien jäsenetensä kanssa . Ja vasta " sinä päivänä," mutta ei ennen , kun Hän rakas Herramme , oli mennyt Isän tykö ja Hengen kautta
        kirkastunut uskoviensa sydämissä, he siis tulisivat kokemaan ja alkaisivat
        käsittää riemulla tätä autuaallista salaisuutta , että Hän on Isässä meidän edustajanamme ja ylimmäisenä pappinamme , ja että me olemme hänessä , Hänen ruumiinsa jäseniä , joka taivaassa hallitsee .

        "Sä olet päämme , Herrsni , sä ostit meidät omiksi sunruumiis jäseniksi." Mutta
        ei ainoastaan sitä , vaan Pyhä Henki opettaa , meitä ymmärtämään ja uskolla käsittämään vielä enemmänkin , että näet hän, korkealle kokorotettu ja taivaassa kirkastettu Herra , myöskin on ja asuu meissä.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        "Sä olet päämme , Herrsni , sä ostit meidät omiksi sunruumiis jäseniksi." Mutta
        ei ainoastaan sitä , vaan Pyhä Henki opettaa , meitä ymmärtämään ja uskolla käsittämään vielä enemmänkin , että näet hän, korkealle kokorotettu ja taivaassa kirkastettu Herra , myöskin on ja asuu meissä.

        Mahdottomuudestamme ja heikkoudestamme huolimatta, vieläpä syntimme ja kuolemamme ja kaikkien saatanan juonien uhallakin! " Minä teissä ". Hän sanoo itse, ja usko yksin käsittää sen Pyhän Hengen valossa .

        Mutta tämä sisällinen elämänyhteysKristuksen ja hänen seurakuntansa välillä
        ei ole ensinkään mikään tyhjä ajatuksen sikiö , eikä vain kaunis aate , vaan
        se on olellinen totuus ja sen välineinä ovat havaittavat kappaleet .
        Mitkä, Herra itse itse on sitävarten säätänyt , nimittäin evankeliumin julistus ja näkyväiset , maalliset kappaleet Herran Sakramenteissa.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        Mahdottomuudestamme ja heikkoudestamme huolimatta, vieläpä syntimme ja kuolemamme ja kaikkien saatanan juonien uhallakin! " Minä teissä ". Hän sanoo itse, ja usko yksin käsittää sen Pyhän Hengen valossa .

        Mutta tämä sisällinen elämänyhteysKristuksen ja hänen seurakuntansa välillä
        ei ole ensinkään mikään tyhjä ajatuksen sikiö , eikä vain kaunis aate , vaan
        se on olellinen totuus ja sen välineinä ovat havaittavat kappaleet .
        Mitkä, Herra itse itse on sitävarten säätänyt , nimittäin evankeliumin julistus ja näkyväiset , maalliset kappaleet Herran Sakramenteissa.

        Jeesuksen Kristuksen Henki meidän sydämillemme , kutsuu ja valaisee
        meitä Uskomaan häneen sekä kirkastaa hänet meissä, niin että me olemme hänessä ja hän meissä . Sen tähden pyhä Johannes sanoolin , että julistus eli sana Jeesuksen Kristuksen kanssa, vakuuttaen näin: " Minkä olemme nähneet
        ja kuulleet elämän sanasta , sen me myös teille julistamme , jotta teilläkin olisi
        yhteyttä meidän kansamme , ja meillä on yhteytemme Isän ja hänen Poikansa
        Jeesuksen Kristuksen kanssa ", 1 Joh. 1:3.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen Henki meidän sydämillemme , kutsuu ja valaisee
        meitä Uskomaan häneen sekä kirkastaa hänet meissä, niin että me olemme hänessä ja hän meissä . Sen tähden pyhä Johannes sanoolin , että julistus eli sana Jeesuksen Kristuksen kanssa, vakuuttaen näin: " Minkä olemme nähneet
        ja kuulleet elämän sanasta , sen me myös teille julistamme , jotta teilläkin olisi
        yhteyttä meidän kansamme , ja meillä on yhteytemme Isän ja hänen Poikansa
        Jeesuksen Kristuksen kanssa ", 1 Joh. 1:3.

        JEESUKSESTAon siis välttämätön VÄLINE uskon yhteydelle Häneen kanssaan ja hänen asumiselleen meissää. Mutta ei ainostaan sanalla , vaan myös Herran itseensä asettamilla ja säätämillä sakramenteilla , kasteella ja ehtoollisella , on
        mitä suurin merkitys tälle totiselle yhteydelle KRISTUKSEN kanssa .

        Hän on suurin kunigas ,
        Herra kaikki valtias .
        Vaan Hän on niin alhainen:
        Saapuu luo mun syntisen.


      • evo,
        esikoinen, kirjoitti:

        JEESUKSESTAon siis välttämätön VÄLINE uskon yhteydelle Häneen kanssaan ja hänen asumiselleen meissää. Mutta ei ainostaan sanalla , vaan myös Herran itseensä asettamilla ja säätämillä sakramenteilla , kasteella ja ehtoollisella , on
        mitä suurin merkitys tälle totiselle yhteydelle KRISTUKSEN kanssa .

        Hän on suurin kunigas ,
        Herra kaikki valtias .
        Vaan Hän on niin alhainen:
        Saapuu luo mun syntisen.

        " Ef. 1:17. "

        " Anoen , että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala , kirkkauden
        Isä , antaisi teille , oppiessanne häntä tuntemaan , viisauden ja
        Ilmestyksen Hengen ."

        Näillä vähillä sanoilla : " Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala,"
        asettaa apostoli eteesi koko autuuden tien; mutta pidä myös myös tarkka
        vaari siitä, että sinäkin todella olet tällä tiellä ja pysyt sillä vakavasti loppuun asti.


      • evo,
        evo, kirjoitti:

        " Ef. 1:17. "

        " Anoen , että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala , kirkkauden
        Isä , antaisi teille , oppiessanne häntä tuntemaan , viisauden ja
        Ilmestyksen Hengen ."

        Näillä vähillä sanoilla : " Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala,"
        asettaa apostoli eteesi koko autuuden tien; mutta pidä myös myös tarkka
        vaari siitä, että sinäkin todella olet tällä tiellä ja pysyt sillä vakavasti loppuun asti.

        Kutsuvan armon kautta, olet alkanut tuntea Jeesuksen Kristuksen Herraksesi
        ja hänessä USKONUT Jumalankin Isäksesi , niin vältä kaikkia muita teitä perkeleen petollisina polkuina , näyttäkööt ne sitten miten oikeilta jua hyviltä
        tahansa, ja harjoita itseäsivain siinä, että oppisit yhä paremmin lähestymään
        Jumalaa ainoan välittäjän Kristuksen kautta ja tuntemaan häntä juuri sinun sovitetuksi Jumalaksesi .


      • evo,
        evo, kirjoitti:

        Kutsuvan armon kautta, olet alkanut tuntea Jeesuksen Kristuksen Herraksesi
        ja hänessä USKONUT Jumalankin Isäksesi , niin vältä kaikkia muita teitä perkeleen petollisina polkuina , näyttäkööt ne sitten miten oikeilta jua hyviltä
        tahansa, ja harjoita itseäsivain siinä, että oppisit yhä paremmin lähestymään
        Jumalaa ainoan välittäjän Kristuksen kautta ja tuntemaan häntä juuri sinun sovitetuksi Jumalaksesi .

        Vielä edelleen " Kirkkauden lisäksi" so. sellaiseksi Isäksi , joka on täynnä kirkkautta, voimaa ja väkevyyttä . Nyt on Jumala todellakin ensin ja erityisesti
        ainoan Poikansa , Jeesuksen Kristuksen ISÄ ;mutta tämän Rakkaan ja ainoan Poikansa , kautta ja tähden tahtoo hän sulsta armosta myös olla niiden ISÄ , jotka USKOvat Poikaan . Niinkuin on kirjoitettu . " Hän on edeltäpain määrännyt meidät lapseuteen , hänen yhteyteensä, Jeesuksen Kristuksen kautta ", Ef.1:5.
        Ja: " Kaikille , jotka ottivat hänet vastaan , hän antoi oikeuden tulla
        Jumalan lapsiksi , niille, jotka uskovat hänen nimeensä ", Joh. 1:12.


      • evo,
        evo, kirjoitti:

        Vielä edelleen " Kirkkauden lisäksi" so. sellaiseksi Isäksi , joka on täynnä kirkkautta, voimaa ja väkevyyttä . Nyt on Jumala todellakin ensin ja erityisesti
        ainoan Poikansa , Jeesuksen Kristuksen ISÄ ;mutta tämän Rakkaan ja ainoan Poikansa , kautta ja tähden tahtoo hän sulsta armosta myös olla niiden ISÄ , jotka USKOvat Poikaan . Niinkuin on kirjoitettu . " Hän on edeltäpain määrännyt meidät lapseuteen , hänen yhteyteensä, Jeesuksen Kristuksen kautta ", Ef.1:5.
        Ja: " Kaikille , jotka ottivat hänet vastaan , hän antoi oikeuden tulla
        Jumalan lapsiksi , niille, jotka uskovat hänen nimeensä ", Joh. 1:12.

        Kristuksen USKOssa , voi todella ja nimittää Jumalaa Jumalakseen ja Isäkseen .
        Vaan jolla tämä Isä on, Häneltä ei ole puutuva mitään iankaikkisestri ; sillä
        itse " Kirkkauden isä " voi kyllä ja lupaakin kaiken lapsilleen kirkkautensa ,
        voimansa, ja viisautensa runsaudesta oman tahtonsa mielisuosion mukaan .
        Tästä syystä apostolikin aina rukoili Efesolaisilleen : "viisauden ja ilmestyksen Henkeä ." Mutta tämä on kirjoitettu opikisi ja varoitukseksi , jotka elämme maailman lopunaikaa , josta on kirjoitettu : " Kun ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päällä."


      • evo,
        evo, kirjoitti:

        Kristuksen USKOssa , voi todella ja nimittää Jumalaa Jumalakseen ja Isäkseen .
        Vaan jolla tämä Isä on, Häneltä ei ole puutuva mitään iankaikkisestri ; sillä
        itse " Kirkkauden isä " voi kyllä ja lupaakin kaiken lapsilleen kirkkautensa ,
        voimansa, ja viisautensa runsaudesta oman tahtonsa mielisuosion mukaan .
        Tästä syystä apostolikin aina rukoili Efesolaisilleen : "viisauden ja ilmestyksen Henkeä ." Mutta tämä on kirjoitettu opikisi ja varoitukseksi , jotka elämme maailman lopunaikaa , josta on kirjoitettu : " Kun ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päällä."

        USKOA maan päältä . Luuk. 18:8. .. Jos koskaan, niin on nyt erittäin näinä aikoina jokaisen sielun , joka jonkun verran on ymmärtänyt eli käsittänyt sanan valoa Jumalan tuntemiseksi , erityisesti pyrittävä siihen , että hän evankeliumin sanan valossa pääsisi yhä suurenmpaan ja räydellisempään USKOON , tunteakseen lähemmin Jumalan ansaitsemattoman armon ja laupeuden
        pohjatonta syvyyttä Kristiksessa Jeesuksessa.

        Siis tutki öin ja päivin sanaa Herran!
        Ja pyydä Hengen armojohtoa .
        Sen saat. Hän myös sun voittaa suo, ja kerran
        Saat kantaa kirkkahinta kruunua .


      • esikoinen,
        evo, kirjoitti:

        USKOA maan päältä . Luuk. 18:8. .. Jos koskaan, niin on nyt erittäin näinä aikoina jokaisen sielun , joka jonkun verran on ymmärtänyt eli käsittänyt sanan valoa Jumalan tuntemiseksi , erityisesti pyrittävä siihen , että hän evankeliumin sanan valossa pääsisi yhä suurenmpaan ja räydellisempään USKOON , tunteakseen lähemmin Jumalan ansaitsemattoman armon ja laupeuden
        pohjatonta syvyyttä Kristiksessa Jeesuksessa.

        Siis tutki öin ja päivin sanaa Herran!
        Ja pyydä Hengen armojohtoa .
        Sen saat. Hän myös sun voittaa suo, ja kerran
        Saat kantaa kirkkahinta kruunua .

        "Es, 40:6. "

        Siinä ihanassa profetiassa Kristuksen valtakunnassa , joka alkaa ES. 40: stä
        luvusta , esittää herran Henki ensin Juhannes katajan virän , joka raivaava
        tietä kunnian kuninkaalle , jotta Herran kunnia ilmestyisi . Tätä Kristukselle valmistavaa saarnaa kuvailee profetta nbäin : " Ääni sanopo ; Julista "
        Toinen vastaa : " Mitäminun pitää julistamaan? " -- Kaikki liha on kuin ruoho
        ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen . Sellaisen saarnan kautta piti
        valmistettaman Herralle tie erämaahan ja arolle tasaiset polut meidän
        Jumalallemme .


      • ei esikoinen
        esikoinen, kirjoitti:

        "Es, 40:6. "

        Siinä ihanassa profetiassa Kristuksen valtakunnassa , joka alkaa ES. 40: stä
        luvusta , esittää herran Henki ensin Juhannes katajan virän , joka raivaava
        tietä kunnian kuninkaalle , jotta Herran kunnia ilmestyisi . Tätä Kristukselle valmistavaa saarnaa kuvailee profetta nbäin : " Ääni sanopo ; Julista "
        Toinen vastaa : " Mitäminun pitää julistamaan? " -- Kaikki liha on kuin ruoho
        ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen . Sellaisen saarnan kautta piti
        valmistettaman Herralle tie erämaahan ja arolle tasaiset polut meidän
        Jumalallemme .

        Teutatess vaihtaa nimimerkkiä, kysyy ja vastaa itselleen! Seurusteluahan sekin on..itsensä kanssa!


      • teu
        ei esikoinen kirjoitti:

        Teutatess vaihtaa nimimerkkiä, kysyy ja vastaa itselleen! Seurusteluahan sekin on..itsensä kanssa!

        Jos lukisit pikkuisen, mitä tekstaan et kyselis tyjiä .


      • teu
        esikoinen, kirjoitti:

        "Es, 40:6. "

        Siinä ihanassa profetiassa Kristuksen valtakunnassa , joka alkaa ES. 40: stä
        luvusta , esittää herran Henki ensin Juhannes katajan virän , joka raivaava
        tietä kunnian kuninkaalle , jotta Herran kunnia ilmestyisi . Tätä Kristukselle valmistavaa saarnaa kuvailee profetta nbäin : " Ääni sanopo ; Julista "
        Toinen vastaa : " Mitäminun pitää julistamaan? " -- Kaikki liha on kuin ruoho
        ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen . Sellaisen saarnan kautta piti
        valmistettaman Herralle tie erämaahan ja arolle tasaiset polut meidän
        Jumalallemme .

        " Kaikki laaksot korotettakoon , kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon .
        Herran kunnia ilmestyy : kaikki liha saa sen nähdä Sillä Herraqn suu on puhunut"
        Silloin olisi Siionista autuuden sana voimalla lähtevä, ja tuo soloinen ääni Juudaan kaupungissa kaikuva : " Katso teidän Jumalanne !" , Es. 40:3-10.

        Tämä profetia toteutui varsinaisesti silloin , kun Johannes Juudean Erämaassa
        alkoi saarnata : " Tehkää parannus , sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle"
        Matt. 3:2. Tällä parannussaarnalla hän raivasi tietä hänelle , joka tuleva oli,
        Jonka kengänpaulaakaan en sovlias olis päästämään , eli hän ei pitänyt siihen itseään soveliaana . Luuk. 3:16.


      • teu
        teu kirjoitti:

        " Kaikki laaksot korotettakoon , kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon .
        Herran kunnia ilmestyy : kaikki liha saa sen nähdä Sillä Herraqn suu on puhunut"
        Silloin olisi Siionista autuuden sana voimalla lähtevä, ja tuo soloinen ääni Juudaan kaupungissa kaikuva : " Katso teidän Jumalanne !" , Es. 40:3-10.

        Tämä profetia toteutui varsinaisesti silloin , kun Johannes Juudean Erämaassa
        alkoi saarnata : " Tehkää parannus , sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle"
        Matt. 3:2. Tällä parannussaarnalla hän raivasi tietä hänelle , joka tuleva oli,
        Jonka kengänpaulaakaan en sovlias olis päästämään , eli hän ei pitänyt siihen itseään soveliaana . Luuk. 3:16.

        Valtava oli tämä Johanneksen parannussaarna , sillä se löi maan tasalle kaiken , mikä oli korkeata ja suurta , kaiken, mikä tahtoi kerskata Herran edessä.
        Niin ylhäistä ja alhaista , itsehurhurskasta (omavanhurskasta) ja paheellista ,
        jokaista poikkeuksetta , nuhdeltiin synnistä ja kehoitettiin parannukseen , profetian sanojen mukaan: "Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen; Ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu , kun Herran henkäys
        puhaltaa siihen", Es. 40:6-7.


      • teu
        teu kirjoitti:

        Valtava oli tämä Johanneksen parannussaarna , sillä se löi maan tasalle kaiken , mikä oli korkeata ja suurta , kaiken, mikä tahtoi kerskata Herran edessä.
        Niin ylhäistä ja alhaista , itsehurhurskasta (omavanhurskasta) ja paheellista ,
        jokaista poikkeuksetta , nuhdeltiin synnistä ja kehoitettiin parannukseen , profetian sanojen mukaan: "Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen; Ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu , kun Herran henkäys
        puhaltaa siihen", Es. 40:6-7.

        hurskaudellaan pöyhkeilevät farisealaiset ja uskottomuutensa viisaudesta paisuneet sadukeukset tulivat Johanneksen kasteelle , sanoi hän heille : "Te
        kyykäärmeidensikiöt , kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        Tehkää sentähden parannuksen arvoista Hedelmää".
        Mutta ei ainoastaan Uudentestamentin alussa , vaan aina ja päivien loppuun asti
        on tämän totisen parannussaarnan olta liikkeellä maailmassa ja valmistettava tietä Herralle.


      • esikoinen,
        teu kirjoitti:

        hurskaudellaan pöyhkeilevät farisealaiset ja uskottomuutensa viisaudesta paisuneet sadukeukset tulivat Johanneksen kasteelle , sanoi hän heille : "Te
        kyykäärmeidensikiöt , kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        Tehkää sentähden parannuksen arvoista Hedelmää".
        Mutta ei ainoastaan Uudentestamentin alussa , vaan aina ja päivien loppuun asti
        on tämän totisen parannussaarnan olta liikkeellä maailmassa ja valmistettava tietä Herralle.

        Sillä kun ylös noussut Vapahtaja , kunnian Herra itse , oli voittanut synnit ,
        kuoleman ja helvetin sekä lähetti opetuslapsensa maailmaan levittämään
        hänen valtakuntaansa , antoi hän heilläe sellaisen käskyn , "että mielenmuutosta ja syntien anteeksiantamista on saarnattava Hänen nimessään
        kaikille kansoille ", Luuk. 24:47.


      • ei esikoinen
        teu kirjoitti:

        Jos lukisit pikkuisen, mitä tekstaan et kyselis tyjiä .

        "Kirjoittanut: teu / Tänään / klo 13:04

        Jos lukisit pikkuisen, mitä tekstaan et kyselis tyjiä ."

        Jos lukisit pikkuisen mitä tekstaat, ennenkuin lähetät, niin et lähettelisi kopioimiasi raamatunlauseita. Onko sinulla omia mielipiteitä? Oletettavasti ei?


      • teu
        esikoinen, kirjoitti:

        että minä olen Isässäni , ja että te olette minussa, ja minä teissä."

        Suuri ylimmäinen pappimme , Jeesus, Jumalan Poika , joka edustaa meitä
        Isän edessä ja on korotettu päämme tuolla taivaassa , hän on myös , menemällä Isän tykö eli Isään , käynyt mitä likeisimpään elämänyhteyteen kaikkien maanpäällä olevien jäsenetensä kanssa . Ja vasta " sinä päivänä," mutta ei ennen , kun Hän rakas Herramme , oli mennyt Isän tykö ja Hengen kautta
        kirkastunut uskoviensa sydämissä, he siis tulisivat kokemaan ja alkaisivat
        käsittää riemulla tätä autuaallista salaisuutta , että Hän on Isässä meidän edustajanamme ja ylimmäisenä pappinamme , ja että me olemme hänessä , Hänen ruumiinsa jäseniä , joka taivaassa hallitsee .

        " Minä elin ennen ilman lakia : Mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi."
        Ilman lakia ihminen elää suruttomuudessa , välittämättä ensinkään Jumalan
        käskyistä , uhkaukaista ja lupauksista , tehden kaikkea, mitä hän vain haluaa,
        ja seuraten syntisiä himojaan ainakin niin pitkälle kuin itserakkaus ja maailman
        kunnia suinkin sallivat. Moni ei välitä mistään, vaan on niin perin julkea ja
        hävytön synnin palveluksessa , että hävittää sekä omaisuutensa , terveytensä ,
        kunniansa että kaikki maalliset etunsa .


      • teu
        teu kirjoitti:

        " Minä elin ennen ilman lakia : Mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi."
        Ilman lakia ihminen elää suruttomuudessa , välittämättä ensinkään Jumalan
        käskyistä , uhkaukaista ja lupauksista , tehden kaikkea, mitä hän vain haluaa,
        ja seuraten syntisiä himojaan ainakin niin pitkälle kuin itserakkaus ja maailman
        kunnia suinkin sallivat. Moni ei välitä mistään, vaan on niin perin julkea ja
        hävytön synnin palveluksessa , että hävittää sekä omaisuutensa , terveytensä ,
        kunniansa että kaikki maalliset etunsa .

        Kuin julkisyntisetkin ovat molemmat " Ilman lakia " niin kauan kuin laki ei vielä vaivaa heidän omatuntoaan , eivätkä synnit ensinkään tee heitä rahattomiksi .
        Sillä miten hyvin he tuntevatkin lain (kummenen käskyä)tietopuolisesti, niin se
        ei kuitenkaan tee mitään vaikutusta heissä , kun he eivät vielä mitään tunne sen vaatimuksista, sen uhkauksista ja tuomioista.

        Mutta tässä lihallisen suruttomuuden tilasta suntinen joutuu "lain alle" niin
        pian kuin se alkaa saarnata hänen omastatunnossaan , tuomita syntiä ja synnin tähden kirota ja kuolettaa häntä . Mitä ankarammin nyt kaikki kiroaa häntä ,
        sitä kauheammin virkoaa hänessä synti .


      • teu
        ei esikoinen kirjoitti:

        "Kirjoittanut: teu / Tänään / klo 13:04

        Jos lukisit pikkuisen, mitä tekstaan et kyselis tyjiä ."

        Jos lukisit pikkuisen mitä tekstaat, ennenkuin lähetät, niin et lähettelisi kopioimiasi raamatunlauseita. Onko sinulla omia mielipiteitä? Oletettavasti ei?

        Miksi niitä sulle kauppaisin , siksi toiseksi se mitä kirjoitan , on yleiseti
        sitä mitä haluan kirjoittaa , ja se nyt sattuu olemaan Jumalan sanaa
        ok , Mutta Raamattua kuitenkin !


      • teu
        teu kirjoitti:

        Kuin julkisyntisetkin ovat molemmat " Ilman lakia " niin kauan kuin laki ei vielä vaivaa heidän omatuntoaan , eivätkä synnit ensinkään tee heitä rahattomiksi .
        Sillä miten hyvin he tuntevatkin lain (kummenen käskyä)tietopuolisesti, niin se
        ei kuitenkaan tee mitään vaikutusta heissä , kun he eivät vielä mitään tunne sen vaatimuksista, sen uhkauksista ja tuomioista.

        Mutta tässä lihallisen suruttomuuden tilasta suntinen joutuu "lain alle" niin
        pian kuin se alkaa saarnata hänen omastatunnossaan , tuomita syntiä ja synnin tähden kirota ja kuolettaa häntä . Mitä ankarammin nyt kaikki kiroaa häntä ,
        sitä kauheammin virkoaa hänessä synti .

        " Kun käskysana tuli , niin synti virkosi , ja minä kuolin . Niin tuli ilmi, että käskysana , jonka oli oltava minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi --
        , jotta synti tulisi ylenmäärin suureksi synniksi käskysanan kautta ",
        Room. 7:9-13.

        Jokainen herännyt sielu tietää tietää tämän sangen hyvin omasta kokemuksestaan , suruton ihminen ei ymmärrä milloinkaan näitä sanoja
        , miten paljon niitä hänelle selitetäänkin . Te jotka olette olleet lain alla tai
        vielä parastaikaa sitä olette , te tiedätte ja tunnette, miten " synti ottaa käskysanasta aiheen". Jae- 8.


      • teu
        teu kirjoitti:

        " Kun käskysana tuli , niin synti virkosi , ja minä kuolin . Niin tuli ilmi, että käskysana , jonka oli oltava minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi --
        , jotta synti tulisi ylenmäärin suureksi synniksi käskysanan kautta ",
        Room. 7:9-13.

        Jokainen herännyt sielu tietää tietää tämän sangen hyvin omasta kokemuksestaan , suruton ihminen ei ymmärrä milloinkaan näitä sanoja
        , miten paljon niitä hänelle selitetäänkin . Te jotka olette olleet lain alla tai
        vielä parastaikaa sitä olette , te tiedätte ja tunnette, miten " synti ottaa käskysanasta aiheen". Jae- 8.

        Niin että jouduttuanne lain kanteen ja tuomion alle vasta kauhulla tunsitte
        synnin voiman lihassa , " Sillä ilman lakia on synti kuollut", eikä osoittanut
        vielä oikein voimaansa ja valtaansa . Niinmuodoin on nyt herännyt syntinen se, joka näin tuskissaan taistelee " lain alla " tuntee omassatunnossaan lain tuomion monituisista synneistään , Tahtoisi mielellään sisällisen ihmisensä puolesta olla vapaa kaikesta synnistä pyrkii myös alati siihen ,

        Ja jota kuitenkin lihassa hallitsevan synnin voiman vie vastoin hänen tahtoaan
        synnisrtä toiseen , Niinkuin onnetonta vankia kuletetaan raudoissa , mihin
        hän ei ensinkään tahdo Room. 7:21-23. Niin muodoin on lain oltava meille
        kasvattaja Kristukseen , jotta me tulisimme vanhurskaiksi uskosta,
        Vain armosta , eikä ansiosta.


      • teu
        esikoinen, kirjoitti:

        JEESUKSESTAon siis välttämätön VÄLINE uskon yhteydelle Häneen kanssaan ja hänen asumiselleen meissää. Mutta ei ainostaan sanalla , vaan myös Herran itseensä asettamilla ja säätämillä sakramenteilla , kasteella ja ehtoollisella , on
        mitä suurin merkitys tälle totiselle yhteydelle KRISTUKSEN kanssa .

        Hän on suurin kunigas ,
        Herra kaikki valtias .
        Vaan Hän on niin alhainen:
        Saapuu luo mun syntisen.

        " En lakkaa kiittämästä teidän tähtenne , kun muistelen teitä rukouksissani ".

        Paavali oli saanut kuulla hyviä sanomia Efeson seurakunnasta , sekä heidän USKOSTAA Herraan Jeesukseen että heidän rakkaudestaan kaikkia pyhiä kohtaan . Tästä riemuitsi tuo rakas apostoli, joka nyt jo toista vuotta oli vankina Roomassa , niin ettei hän lakannnut eikä väsynyt kiittämästä Jumalaa heidän tähtensä.

        Katso , miten likeisesti hän joka ei viiteen vuoteen ollut nähnyt heidän kasvojaan
        ....


      • esikoinen,
        teu kirjoitti:

        " En lakkaa kiittämästä teidän tähtenne , kun muistelen teitä rukouksissani ".

        Paavali oli saanut kuulla hyviä sanomia Efeson seurakunnasta , sekä heidän USKOSTAA Herraan Jeesukseen että heidän rakkaudestaan kaikkia pyhiä kohtaan . Tästä riemuitsi tuo rakas apostoli, joka nyt jo toista vuotta oli vankina Roomassa , niin ettei hän lakannnut eikä väsynyt kiittämästä Jumalaa heidän tähtensä.

        Katso , miten likeisesti hän joka ei viiteen vuoteen ollut nähnyt heidän kasvojaan
        ....

        Osaa heidän menestykseensä , kantaa heitä sydämmessään ; v ieläpä hän ,
        vaikka maiden ja merien takana , kuitenkin on joka päivä hegessä heidän
        luonaan rukoilee ja ylistää Jumalaa lakkaamatta heidän tähtensä . Tässä
        näet elävän esikuvan siitä yhteydestä , mikä syntyy Kristuksen uskosta.


      • teutuksellle
        teu kirjoitti:

        Niin että jouduttuanne lain kanteen ja tuomion alle vasta kauhulla tunsitte
        synnin voiman lihassa , " Sillä ilman lakia on synti kuollut", eikä osoittanut
        vielä oikein voimaansa ja valtaansa . Niinmuodoin on nyt herännyt syntinen se, joka näin tuskissaan taistelee " lain alla " tuntee omassatunnossaan lain tuomion monituisista synneistään , Tahtoisi mielellään sisällisen ihmisensä puolesta olla vapaa kaikesta synnistä pyrkii myös alati siihen ,

        Ja jota kuitenkin lihassa hallitsevan synnin voiman vie vastoin hänen tahtoaan
        synnisrtä toiseen , Niinkuin onnetonta vankia kuletetaan raudoissa , mihin
        hän ei ensinkään tahdo Room. 7:21-23. Niin muodoin on lain oltava meille
        kasvattaja Kristukseen , jotta me tulisimme vanhurskaiksi uskosta,
        Vain armosta , eikä ansiosta.

        Jumalan Sanaa kirjoitat kauniisti.Mä en vaan ole niin valistettu Ylhäältä et kaiken ymmärtäisin.Tuossa edellisessä olin `´reppana´`.Sitä en suostu olemaan sen enempää kuin hänkään,jos puhun rakkauden hengestä.Kaikkihan alkaa Jumalan Rakkaudesta meitä kaikkia ihmisiä kohtaan.Niin myös jatkuu,ilo,rauha,kärsivällisyys,pitkämielisyys ym,ym.Olisiko Jumalan tarkoitus meidän halveksia tai vinoilla tai vihata Lapin saarnaajia?Sitä minä en usko vaikka koko maailma kaatuisi.Kanssakäyminen ja rakkaus heitä kohtaan ovat varmaan Jumalan puolesta oikein!Kuka meistä on synnitön,heittäköön ensimmäisen kiven!Vihollinen varmasti kiusaa heitä tosi kovasti kuin myös Suomen Sananpalvelijoita.Siksi pidän esirukouksia heidän puolestaan hyvin tärkeänä ja kalliina asiana.Raamattu siihen kehoittaa!Se on Jumalan Sanaa,ottakaa tosissaan!Kyllä se varmasti kuuluu Ylös asti paremmin kuin tämän palstan agressiot!ystävyydellä peppiina


      • yx maallikko
        teutuksellle kirjoitti:

        Jumalan Sanaa kirjoitat kauniisti.Mä en vaan ole niin valistettu Ylhäältä et kaiken ymmärtäisin.Tuossa edellisessä olin `´reppana´`.Sitä en suostu olemaan sen enempää kuin hänkään,jos puhun rakkauden hengestä.Kaikkihan alkaa Jumalan Rakkaudesta meitä kaikkia ihmisiä kohtaan.Niin myös jatkuu,ilo,rauha,kärsivällisyys,pitkämielisyys ym,ym.Olisiko Jumalan tarkoitus meidän halveksia tai vinoilla tai vihata Lapin saarnaajia?Sitä minä en usko vaikka koko maailma kaatuisi.Kanssakäyminen ja rakkaus heitä kohtaan ovat varmaan Jumalan puolesta oikein!Kuka meistä on synnitön,heittäköön ensimmäisen kiven!Vihollinen varmasti kiusaa heitä tosi kovasti kuin myös Suomen Sananpalvelijoita.Siksi pidän esirukouksia heidän puolestaan hyvin tärkeänä ja kalliina asiana.Raamattu siihen kehoittaa!Se on Jumalan Sanaa,ottakaa tosissaan!Kyllä se varmasti kuuluu Ylös asti paremmin kuin tämän palstan agressiot!ystävyydellä peppiina

        Meille Kristuksessa eläville, on Jeesus ITSE hengellisenä ruokana ja juomana. Vain Jumalassa rauhan sieluni saa.

        Peppiina kulta, ei nyt ole kysymys ihmisistä, ei lapissa asuvista eikä Helsingissä taikka jossakin muualla asuvista.

        On hyvin vaarallista luottaa ihmisiin ja tehdä lihasta, (siis ihmisen teoista taikka tietyn nimisistä henkilöistä, taikka uskovien yhteisöistä) käsivarsi, jolla iankaikkista autuutta tavoittelisimme.

        Tämä on se mittatikku jolla opit arvostellaan.
        Onko saamamme opetus Jumalan sanan mukaista, perustuen Jumalan armoon ja rakkauteen jossa ei ole pelkoa, ja HENGEN vapauteen johon Kristus meidät on vapauttanut.

        Ihmisen pitää olla silläkin tavoin valvomassaJumalan sanan kautta, ettei eksy ihmisoppeihin ihmisten orjuuteen ja ihmiskäskyjen vangiksi. Vaarat on olemassa siis myöskin tien oikealla puolella, ei ainoastaan Jeesus tien vasemmalla puolella, epäuskossa ja lihallisten nautintojen syntielämässä.

        1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus:
        Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        - Eihän meillä rakkaat ystävät ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan pimeydessä hallitsevia henkivaltoja vastaan.

        Ef. 6:10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

        Ef. 6:11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Ef. 6:13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

        Ef. 6:14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä,
        ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        Ef. 6:15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        Ef. 6:16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

        Ef. 6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, ...

        ...joka on Jumalan sana.


      • esikoinen,
        esikoinen, kirjoitti:

        Osaa heidän menestykseensä , kantaa heitä sydämmessään ; v ieläpä hän ,
        vaikka maiden ja merien takana , kuitenkin on joka päivä hegessä heidän
        luonaan rukoilee ja ylistää Jumalaa lakkaamatta heidän tähtensä . Tässä
        näet elävän esikuvan siitä yhteydestä , mikä syntyy Kristuksen uskosta.

        Eivätkä meret eivätkä mantereet erota , eivät kärsimykset eivätkä vaivat riko. ... Vaan mitä hyvää apostoli nyt oli kuullut Efesolaisistaan , josta hänen sydämensä
        tuli niin suuretsi riemuitsevaksi ja ylistää Juamalaa ? Hän sanoo: "kuulin siitä
        uskosta , joka teillä on Herrassa Jeesuksessa , ja Rakkaudestanne
        kaikkia pyhiä kohtaan", Ef. 1:15. Tässä on kaksi asiaa, usko ja Rakkaus ,
        vaikka molemmat todella kuuluvat yhteen, niinkuin puu ja hedelmät , valo ja kuumuus . Missä nyt nämä ovat , siellä on kristillisyys hyvässä kunnossa , ja
        missä taas ei niitä ei ole , siellä vallitsee pimeys ja hengellinen kuolema ,
        vaikkapa siellä olisikin miten paljon sanan tietoa ja ulkonaisen pyhyyden
        loistetta hyvänsä .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      727
    Aihe