Vapaa kuvaus

*

en sano mitään

...............

Suosikkibändit/artistit: RAMMSTEIN, Korpiklaani, Eppu normaali, Metallica, Scorpions, Bablo, JP Leppäluoto, Harmaja

Suosikkileffat: The Fugitive, The Executioners Song

Lempikirjat: Virkkausohjeet

Vapaa-aikanani: Avanto, Ystävät, hiihto

Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Tallinna, Kotimaa

Katson tv:stä mieluiten: Se on siinä

En pidä: Helle

Ruoka & juoma: kebab, perunamoussaka, chilinuudelikeitto

Linkit: http://www.ystavakirja.net/Suvisusanna, http://www.bozzetto.com/neuro.htm, http://www.suomenlatu.fi/hilavitkutin/hilavitkutin.cgi?S0301, http://www.bandwidthplace.com/speedtest/

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: ATK/IT/tietoliikenne

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Hakusanat: tietotekniikka, atk, pc, Virkkaus, skorpioni, eppu normaali, dc

Aloituksia

10

Kommenttia

116

  1. Eilinen tai pakastettu tai kaupan makaronilaatikkohan on jo vähän kuivakkaa ja mautonta. Tässä siihen pelastus. Murenna laatikko sormin, voideltuun vuokaan. Tee juustokastike eli laatikkosi suuruudesta riippuen esim.

    30 gr rasvaa
    1/4 dl jauhoja
    3 dl maitoa
    1-2 dl juustoraastetta
    valkopippuria, suolaa

    Sekoita sulaneen rasvan joukkoon jauhot ja sekoita hetken, lisää maito vähitellen, ahkeraan sekoittaen. Sitten juustoraaste ripotellen sekaan.
    Lisää tämä soosi laatikkoon ja sekoita esim. haarukalla hiukan että sekoaa hyvin joukkoon. Uuniin 200 ja noin puoli tuntia. Hyvää on, takaan sen.
  2. Tälläisen ohjeen minä löysin. Itse tosin teen aina leivinjauheella, laitan senkin repsun tuonne perään.

    100 g voita

    5 dl maitoa

    50 g tuorehiivaa

    1 tl suolaa

    1 tl sokeria

    1 dl vehnäleseitä

    4 dl grahamjauhoja

    Noin 7 dl vehnäjauhoja

    Sulata voi kattilassa, lisää maito ja anna seoksen lämmitä kädenlämpöiseksi. Murenna hiiva kulhoon ja lisää neste joukkoon. Lisää myös suola, sokeri, vehnälese ja jauhot. Alusta taikina huolelliseti. anna sen kohota noin 30 minuuttia.
    Tee taikinasta noin sentin paksuinen levy ja leikkaa siitä teeleipiä, noin 10 cm läpimitta. Tai tee 2-3 isoa leipää. Pistele leipiä haarukalla, ripottele päälle leseitä ja anna kohota noin 30 minuuttia.
    Paista pieniä teeleipiä 250 asteisessa uunissa noin 8 minuuttia, isot 225 asteessa 12-15 minuuttia.
    Jauhojen laadunhan voit päättää itse ja lisäämiesi höysteiden määrän. Itse käyttäisin kaurahiutaleita tuomaan lisää kuitua.


    Ja tässä meidän suosikkireseptimme:


    2 dl vehnäjauhoja ja 2 dl kaurahiutaleita tai
    4 dl grahamjauhoja
    2 tl leivinjauhetta
    ½ tl suolaa
    ( 1 dl juustoraastetta)
    50 gr margariinia tai voita tai öljyä
    2 dl maitoa tai piimää

    Kuivat aineet sekoitetaan, lisätään pehmeä rasva ja neste. Taikinasta muotoillaan käsin pellille 2 pyöreää ja matalaa leipää. Leivät jaetaan leivinpyörällä neljään osaan, pistellään ja paistetaan 225 C n. 15 min.
    Nämä ovat minulla aina onnistuneet ja olleet suuri suksee. Parhaimmillaan samana päivänä nautittuna. Toiv. oli apua :)