RunotVastattu 14v

Päiväkirjan lehti

Päiväkirjastani yhden lehden irroitin. Aikaa siitä jo on kun sen täyteen kirjoitin. Sitten kipein sydämmin viskasin sen liekkeihin. Kai silloin parhaan lehden menetin? Kauan siitä on kun tavattiin. Silloin vielä kouluki…
KirjallisuusVastattu 15v

Olga

Kun merkkihenkilöistä puhutaan unohtaa ei sovi meidän Olgaa. Oli kelpo tyttönen tuo sinisilmä neitonen. Pojat häntä riiasi,jotkut jopa sai. Olgan äiti kuoli kun kurkkuun pala ruotoa jäi. Isän päähän kaivoi reiän iso täi…
RunotVastattu 16v

Lähtösi jälkeen (versio)

Lähtösi jälkeen kaiken tuon jälkeen Ilooni on hyvä syy Nyt aika on toinen maailma toinen nyt kaikki kirkastuu Minä riemusta kiljun ja pöydällä hypin.... Ei enää huolen häivää eikä kanssasi riitaista päivää Koeta sinäkin…
RakkausrunotVastattu 17v

Sen muistan silloin

Rakkaus ensimmäinen kauneinta on, sielu häilyväinen silloin saa asunnon, missä uutena kaikki vaan odottaa täyttymystä ihanaa. Sen muistan silloin kun muu ei voi minua lohduttaa. Sen muistan silloin kun yössäni ei näy au…
RakkausrunotVastattu 17v

Kevät

Ne sanoja oli ennen vain kun keväästä kerrottiin. En uskonut ennen laisinkaan tuollaisiin ihmeisiin! Mutta kun rakastuin ja Hän kertoi sen niin. Nyt kevättä jään oottamaan vaikka joulua vietetään. En koskaan voi Sua uno…
RakkausrunotVastattu 18v

Kuiskaus

Kuiskaten vain sen lausutuks vaan saan Nimesi Kun erottiin se jäi unelmiin muisto tuon rakkauden Kuiskaus nytkin perille vie mutta vastausta en saa Kellojen ääni kumpujen luota korviin hiljaa kumajaa Hän tuli elämääni k…
RakkausrunotVastattu 19v

Saaren tanssilava

Kun ilta alkaa varjojansa heittää ja puiden takaa loistaa kirkas kuu. Niin silloin jokainen tahtoo surun peittää ja tytöillä on naurussa suu Nyt siitä serenaadin minä laulan kun saaren puissa tuuli huminoi, ja siitä ett…
RakkausrunotVastattu 19v

Muistutuksia

Sade muistuttaa minua siitä, ettei aurinko aina paista. Huolet muistuttavat minua siitä, ettei elämä aina hymyile. Kukat muistuttavat minua siitä, ettei luonto aina nuku. Sinä muistutat minua siitä, miten suuri rakkaus …
RakkausrunotVastattu 19v

Piippumies

Pöydän päässä vanha penkki on siinä istuu piippumies tuo huoleton. Savupilven takaa kuuluu ääni vaan: vieras käykää istumaan. Nuoruudessaan oli veikko vallaton: nyt jo harmaahapsi ukki on. Ja kun sillöin tällöin käy hän…
RakkausrunotVastattu 19v

Laulusolisti

Sulle yksin mä taas laulan sävelen tuon, josta aina uuden sykkeen esille tuon. Tiedän että kaunein sointu jäljelle jää, kun sydän sulle sykähtää. Ennen ei ollut konserteissa tunnelmaa ei. Vieraat kasvot,oudot seudut poi…
RakkausrunotVastattu 19v

Kapakkatrion välisoitto

Illan hämärä himmentää huoneen, pajatsoa moni koittaa-harva voittaa, tyhjäksi lasin huomaan Hänen juoneen meille trio nyt soittaa. On viinin maku kaikkein parhain kun se on vanhempaa, vaan jos sitä maistaa varhain niin …

Jos sinä

Jos sinä hukut suruihisi kuljetan sinut pintaan ja elvytän. Ulkona myrskyää mutta sinun tyyneytesi vie voiton kaikesta. Minä annan kaiken ja enemmänkin. Tuli polttaa minua en usko mihinkään. Mitä sitten jos sieluni mene…
RakkausrunotVastattu 20v

Viimeinen katse

Sun katsees viimeinen aina säilyy mielessäin. Se kertoo kaiken sen mikä unhoon jo jäi. On katsees synkän sään, mutta myös auringon. Sun katsees viimeinen se on. On silmäsi kuulakkuus kuin kaipaus etäinen. Tuskaako kerto…
RakkausrunotVastattu 20v

Muistojen serenaadi

Hiljaa kitarat soivat. Muistot mieleen saa tuo sävel niin kaukainen. Tiedän luoksesi mä pääse en. Haaveissain vaan toistan unelman tuon entisen. Muistan kuinka sinut kerran omistin ja menetin. Ei muistot rauhaa mulle su…
RakkausrunotVastattu 20v

Rakkauden kutsu

Äänesi kuulin jo eilen, silmäsi silloin myös näin, mutta nyt vasta kuulen oikean soinnin, kun kertailen mielessäin. Kaiken voi lempi antaa, kaiken se vie myös pois. Tuntuu kuin kulkis päin taivaanrantaa- taakse nähdä ei…
KirjallisuusVastattu 20v

Varma itsestään

Luotani lähti hän eilen pois, toivon,että onnen mulle jälleen tois, kun kohdataan. Vaikka hän kiusasi että en koskaan häntä vierelläin nää, silti tunnen sen. pian tavataan. Hänen kanssaan onneni saisin, jos hän saapuis …
RakkausrunotVastattu 20v

Peliä?

Nyt nappulat laudalle: pelimme voi alkaa. Siirrä jo siirrä kulta en jaksa odottaa. Tunteesi tiedän. liekin saat syttymään. Olet pelimme kuningatar, minä kuningas sun. Pelissä rakkauden ei hävitä voi, vaikka shakkimatin …
RakkausrunotVastattu 20v

Aikuinen nainen

Täyttä hehkuaan säteilee aikuinen nainen jokaiselle joka katsoo häntä hehkuvin silmin multaisin varpain tietämättä siitä mikä on mikä johtaa minnekin. milloinkin mitenkin johonkin Jos olet onnellinen sinun onnesi on täy…
RakkausrunotVastattu 20v

Kaktuksen kukka

Kaktuksen kukka katsoo murheissaan, kuumuuden uuvuttamaa vaeltajaa. Kun erämaa vain eteen aukeaa, vaikka hälle keidas kangastaa. Kaktuksen kukka katsoo miettien, vieläkö jaksaa tulla luokse sen. Kulkija viimeisellä matk…
RakkausrunotVastattu 20v

Tungos

Mä sinut tungoksessa näin, sä olit kaikkein ryhdikkäin, ja kuinka ollakkaan: sä satuit mua katsomaan. Niin sä saavuit vierellein, mä siihen hieman tilaa tein. Me kahden seisottiin ja toisillemme hymyiltiin. Sä nauroit p…