Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
pto52
pto52
pto52
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Email:
[email protected]
Liittynyt 20v sitten
25
aloitusta ·
93
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuntaliitoksessa ei ole mitään moitittavaa, ihan järkiliitto se on.
Asia pitää kuitenkin hoitaa tyylikkäästi, että enempiä soraääniä ei synny.
Maaninkaa pitää kehittää tulevaisuudessa aivan samalla tavalla kuin Siilinjärveäkin.
Maaningan elinkeinoelämää pitäisi kehittää entistä paremmaksi. Maaningalla olisi mahdollisuuksia myös matkailun osalla, järvimatkailu ja kalastusmatkailu. Nyt siihen ei ole riittävästi panostettu, mutta yhteisin voimin asiaan saataisiin ryhtiä.
Taloudellisesti kuntaliitos olisi edullinen kaikkien kuntalaisten osalta. Isompi asukasmäärä, mutta pienemmät hallintokustannukset yksikköä kohti.
30.10.2010 17:40
siis vanhanaikainen. Asia on tietty melko pitkään, mutta sitä ei vaan ole osattu soveltaa.
On eletty markkinamiesten ehdoilla ja uskottu kaikkea mitä meille on syötetty. Nyt on kuitenkin havaittu, että liiallinen hiilareiden popsiminen on ihmiselle kovin haitallista.
Paino nousee helposti, verenpaine nousee ja samalla vielä sokeriarvot kimpoavat kattoon.
Helposti asian näkee amerikkalaisista nuorista ja keski-ikäisistä. Ylipaino hyvin usealla, diabetes uhkaa kansakunnan nuoria ja työssä käyvää väestöä.
Ranskikset ja burgerit sekä sokerituotteet ovat syynä katastrofiin.
17.09.2010 14:20
Olet tainnut olla nälässä, vai? Vai oletko aloittanut yltiöpäisen liikunnan?
VHH:lla pitää syödä kunnolla, jotta jaksaa liikkua kohtuullisesti. Eihän sitä nälkäisenä jaksa mitään tehdä, meno hyytyy ihan kerrassa kokonaan.
17.09.2010 14:13
Volna.
10.04.2010 20:39
Eihän jutussasi ole päätä eikä häntää.
Sotarikos!!! Hah,hah,haa.
12.03.2010 18:08
Hyvä Kiitos!
Sikaosasto erikseen. Mutta niin ne passihölmöilyt menevät.
Tuli vaan joutessaan mieleen. Kukahan menisi Ressun ison kissan passilla Venäjälle?
Onko kissoilla passia?
Volna
10.03.2010 23:34
Sait halvalla seksiä, mutta millaiset oli oireet?
Oliko kotona selittämistä? Vaimolle tai tyttöystävälle?
10.03.2010 23:26
Mutta miksi niillä panssarinyrkeillä ei ammuttu sitä rakennusta, missä amerikkalaiset sotilaat olivat?
Se romanttinen jakso oli ihan OK.
10.03.2010 23:08
Voisitko ottaa yhteyttä????
[email protected]
10.03.2010 23:01
Suomi karkottaa, mutta silti huolehtii tästä rouvasta.
UM on tehnyt sopimuksen karkotetun ihmisen huolehtimisesta Venäjällä.
Ei tätä ihmistä jätetä yksin.
10.03.2010 22:58
Minä ja minun sukuni ovat olleet Suomessa tai ainakin näillä alueilla ainakin 1400-luvulta saakka.
Tunnen olevani suomalainen. Puhun suomea, tosin myös ruotsia ja venäjää. Kieli on ihmiskunna rikkaus.
Älä sekoita suomalaisuutta Ruotsin tai Venäjän vallan aikoihin. Arvosta edes hieman Suomen itsenäisyyttä, vaikka siihen liittyy hirveitä aikoja kansakunnan historiassa.
J.V.Snellman oli hulttio suomalaisuuden aikana Suomen hallinnossa. Se meidän pitää myöntää. Nälänhätä oli valtionhoitaja Snellmanin syytä. Ruotsi on auttanut meitä aina, niin myös Venäjä.
Erota hallitukset ja kansalaiset. Tosin niin enimmäkseen teetkin. Suomen historiaa kirjoittavat ainakin näillä palstoilla muutamat epäasialliset historiasta tietämättömät. En lue sinua heihin.
Oletko huomannut nykyisen oikeistohallituksen mielipiteet? Melkoisen hyvä Venäjää kohtaan.
Tosin puolustusministerillä olisi korjattavaa.
Voitaisko jatkaa keskustelua?
10.03.2010 22:54
Asun Itä-Suomessa. Sukuni on asunut samoilla alueilla todistettavasti vuosisatoja.
Sukuhistorian ja geenitutkimusten perusteella olen kuitenkin kotoisin Karjalan Kannakselta 1400-luvulta. Suvun geenitutkimus viittaa sinne.
Toisaalta äitini puolelta olen kotoisin samasta paikasta, mikä kirjallisuudessa sukuni alkuhistoria tunnetaan. Ristiina Etelä-Savossa.
Nimien historian mukaan olen kuitenkin kotoisin länsirannikolta. Ruotsinkieliseltä alueelta. Ehkä Pietarsaaresta Suurruhtinas Brahen ajoilta.
Brahe tunnetaan Kuopion ja Kajaanin kaupunkien perustajana Hiukseni ja ihoni ovat aina olleet melkein valkoiset. Olen pienikasvuinen. Olen perinyt äitini tunnuspiirteet, mutta itäiset geenit elävät minussa myös.
Voiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä?
Voi kyllä!
Ainakin Itä-Suomalaisissa on sukujen sekoittumista. Me emme ole alkuperäisiä itäsuomalaisia, me olemme sekoittuneet ruotsalaisiin ja sen ajan venäläisiin.
Tämä ei varmaan vastannut kysymykseesi. Yritä kuitenkin miettiä sitä. Mieti, mikä oli ruotsalaisten vaikutus itäsuomessa ja Karjalan kannaksella historian kulussa.
10.03.2010 22:39
Eastoilin kortilla voit myös tankata.
Hanki kortti kaiken varalta.
05.03.2010 23:57
VHH ei ole oikeastaan dieetti, vaan ruokavalio. VHH:lla voi pudottaa painoa, mutta sillä voi vaikuttaa moneen muuhun asiaan omassa hyvinvoinnissaan. Se ei ole mikään "poppakonsti" vaan aivan luonnonmukainen ruokavalio.
17.02.2010 11:32
Ukrainassa kasvatetaan vanhan ajan possuja. Niiden lihaa tuodaan Venäjälle. Pilkkimiehet suolaavat ja kylmäsavustavat paksua läskiä ja syövät sitä pakkasaikaan kalassa ollessaan. Tuote on nimeltään Sala.
Siitä leikataan viipaleita leivän päälle, saatta joku ottaa kyytipojaksi vielä kirkastakin.
On se senverran ronskia evästä, että ei meikäläinen pysty sellaista kovin paljon syömään. Mutta kyll'ä se on maistuvaa. Punaista lihaa siinä ei juuri ole, "liha" on enimmäkseen valkoista.
17.02.2010 11:29
Miten lääkärikunta perustelee VHH:n haitallisuutta? Kolesterolin nousulla vai millä? Minulla kolesteroli on laskenut vhh-ruokavaliolla.
01.02.2010 14:59
Yhdeksän vuoden jälkeen aloitit sitten taas polttelemisen. Aika rajua!
Olin välillä polttamatta kolme vuotta ja aloitin sitten taas. Kyllä harmitti!
Nyt olen ollut polttamatta reilut 10 vuotta, eikä ole mitään halua poltella. Ehkä joskus polttelen unissani.
Tupakanpolton lopettaminen on tosi vaikeaa. Valitsin sopivan ajan ja järjestin ihan jotain muuta tekemistä.
Loppujen lopuksi lopettaminen meni aivan helposti, eikä tupakkaa tehnyt edes mieli vaikka muut polttivat vieressä.
Olen laihduttanut nyt vhh-ruokavaliolla ja olen onnistunut aika hyvin. Tosin pitää jatkaa vielä ensi kesään. Olisikohan siitä sinullekin apua?
01.02.2010 14:56
Joku lääkäri voi tuntea, että hänen varpailleen on astuttu, kun tullaan ehdottelemaan "virallisen tiedon vastaista menetelmää". Lääkäri saattaa tuomita koko jutun haihatteluksi ja vaaralliseksi. Saapa nähdä, mitä lekuri sanoo minulle asiasta.
01.02.2010 14:43
En minäkään laske kaloreita, kun en edes osaa niitä laskea. En voi muistaa, minkä verran missäkin ruoka-aineessa niitä kaloreita on. Mutta hiilarit muistaa suunnilleen sillä tarkkuudella, että missä on paljon ja missä on vähän hiilareita. Muuta en jaksakaan muistella. Jos on sitten jotain uusia minulle tuntemattomia ruoka-aineita niin sitten tarkista taulukosta.
Ruisleipä on melkoinen kiusaus, mutta ei juuri mikään muu ruoka-aine. Ei sokeritkaan. Hieman harmittaa salaattien laadun heikkeneminen talvisaikaan, pitää katsella vähän tarkemmin, mitä ostaa.
Jotkut laskevat kaloreita ja Painonvartijoissa lasketaan niitä pisteitä. Mutta sellainen ei sopisi minulle. Se on orjuuttavaa touhua. VHH sopii minulle hyvin.
01.02.2010 14:40
Taisi joulun-uudenvuodenseutuun paino nousta, mutta vain suunnilleen yhden kilon.
Kyllä tämä tästä. Jouluherkut söin aivan normaalisti, tosin en juurikaan leipää, perunaa, enkä makeita. Joulupuuroa kyllä ja pipareita ja konvehteja. Eli siis sorruin herkutteluun. Mutta siihen oli hyvä syy: Joulu.
Nyt ei ole voinut juuri liikkua, on liian kylmää. Tai kaipa se on enemmänkin pukeutumiskysymys.
Hyvää alkanutta vuotta! Taistelutahtoa painonpudotukseen kaikille!!!!!!
07.01.2010 10:32
4 / 5