Vapaa kuvaus

Vahvat käytännön ja teoriapohjat omaava evp-mies. Jos voittaisin miljoonan, säästäisin sen menneisyyttäni varten. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

18

Kommenttia

437

  1. on jokaisella erilainen, juuri siksi että emme ole samanlaisia. Jonkun on kuljettava fyysisen ja psyykkisen helvetin kautta, juotava työt, asunnot, perhe ja ihmissuhteet, käytävä sairaalat, parantolat ja vankilat. Joku toinen selviää "vähemmällä", saavuttaa pohjakosketuksensa psyykkisessä helvetissä menettämättä ulkoisesti katsoen paljoakaan. Mutta pohjakosketus juopon on otettava ennenkuin hän raitistuu.
  2. samasta asiasta on "sisäinen sankari" jota Jari Sarasvuo markkinoi ahkerasti ja ainakin muutama vuosi sitten suurella taloudellisella ja muullakin menestyksellä. Ideana on, että ulkopuoliset tekijät eivät vaikuta ihmisen menestymiseen mitenkään, vaan kaikki on itsestä kiinni. Jos koulut, intit, työpaikat, parisuhteet ja muut ovat menneet poskelleen, niin syy on aina itsessä. Mutta kun luet Sarasvuon kirjat ja menet hänen kalleille kursseilleen, niin johan alkaa menestys kotiutua...

    Olen eri mieltä. Ulkoiset olosuhteet voivat tuhotakin ihmisen hänestä itsestään riippumatta. En minä mikään fatalisti kumminkaan ole; kyllä yrittävä ja ajatteleva, määrätietoinen ihminen pärjää keskimäärin paremmin kuin mitään yrittämätön. Jaakko Lassila-vainaa ilmaisi asian näin:"Kun koko ajan yrittää, aina ei voi epäonnistua".