a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Minä odotan miehen kesäloman alkamista ja asuntovaunu kohti lappia.
- Niin ja jos on oikein helle niin hihaton kukkamekko. Ja yksi vaihtoehto Keski-suomen kansallispuku, ns. Jyväskylän kansallispuvun vanhempi versio. Noi on minun valintani.
- Musta pitsimekko tai prinsessalinjainen vihreä pellavamekko. Yksinkertainen on kaunista.
- Tässä on tunteellinen laulu
https://www.youtube.com/watch?v=S_E2EHVxNAE - Ai, niin meinasin unohtaa mainita älykkyyden, siitäkin voi tulla myös harvinaisuutta. hih hih
- Minulta löytyy irtoletti ja yksi irtotupsu, tehty minun omista hiuksistani. Olen sen itse tehnyt kerran kun lyhennytin hiuksiani reippaasti. Nyt on hiukset olkapäille saakka ja yltää ponnarille ja letin voi kietoa sen ponnarin ympärille tai koko pään ympärille. Sillä saa näyttävyyttä kampaukseen jos haluaa.
Ja irtohiukset voi laittaa oman kuvansa ja omaelämänkertansa kanssa huolelliseen aikakapseliin sitten kun ei en halua sitä enää käyttää. Letistä löytyy dna.ta sitten joskus jos joku haluaa kloonata. Voihan se olla että vaaleista voi tulla joskus vielä harvinaisuuksia ja sitä dna.ta etsitään. Hih hih - Tässä kerrotaan joesta
https://www.youtube.com/watch?v=kigPWnnCrZw - Kanadaan tekis kyllä mieli mennä ja vaikka jäädä.
https://www.youtube.com/watch?v=7zDTdKRqZ9g - Jos minun olisi pakko lähteä johonkin niin valitsen Unkarin.https://www.youtube.com/watch?v=16EA7d1rBuI
- Ihana keskustelun avaus. Mukava lukea mitä kaikkea kivaa porukat tekee näin keväällä, että nuorentais ja piristäisi.
Meillä laitetaan kasvisnyyttejä ja broileria grilliin. Myös sienet tosi hyviä. Sitten porkkana-tai kesäkurpitsaraaste raejuustolla tai kinkku tai tonnikalasalaatti. Siinä hyviä helppoja kesäruokia meillä.
Sauvakävelyllä soitan kännykällä minikaiuttimella lempibiisejä ettei sudet, karhut ja hirvet yllätä, vaan ymmärtävät väistää. Lähes joka päivä teen seitsemän kilometrin lenkin. Sähkösyntetisaattorilla soitan itse kotosalla silloin tällöin mutta osaan soittaa vaan hitaita. Nykyisin on soittanut Tein sulle kotiviinin, Elämää juoksuhaudoissa, Lentäjän poika, Holvikirkko yms,. hidasta.
Tanssia en harrasta nykyisin paitsi jos ei aerobicia lasketa. Siinä on kyllä tanssahtavia lämmittelyjä. Pari kertaa viikossa vedän dvd.n avulla kotijumppaa. Dvd nimi on basic aerobic.
Anne Soini ja Katja Laaksonen. Suosittelen.
Ja sitten lempiharrastus, uinti. Vedän tunnin yhteenmittaan edes-taas altaassa. Sammakkoa eteenpäin ja selkää taaksepäin. Käyn uimahallissa parin viikon välein.
Ja sitten ihana kevään merkki, me ollaan alettu ajeleen moottoripyörällä. Ostin ihanan uuden ajotakin ja se piristää. Tai pitäis varmaan sanoa, kyytitakki. Me t
uotatettiin käytetty Gold Wing Floridasta. Ja vanha Jammukin on meillä. Motskariajelut nuorentaa, ainakin omaa mieltä. - En ole introvertti enkä ekstrovertti, minä oon vaan yksilö.
"Ja mun kans olis niin heleppua olla ystävä, sais olla justihin niin kun mää sanon. Enkä määkään kylloo täyrellinen, multa puuttuu heikkouret"... - Varmaan taitaa olla 4000 se lahjasumma josta ei mene veroa. Ja käteen annettavia summiahan ei tietenkään näy pankkisiirroissa. Mutta hienoa että olet pystynyt selvittämään kadonneet summat jo noinkin tarkkaan. Moni ei näe jälkeäkään vainajan hävittämistä varallisuuksista. Asianajajan ensimmäiset neuvot ovat ilmaisia kannattaisi ehkä aloittaa sieltä, ja kuitit mukaan.
- Eikös se juuri ole viisautta, se kun ei ole estämässä sitä maailman pyöräyttämistä....senkus vaan kahvasta nykäiset...
- Olet oikeassa että kuolleen omaisen kuollessaan jäänyt omaisuus jaetaan testamentilla tai muutoin se menee perillisille perintöoikeuden mukaan. Kuikin saa laissa määrätyn lakiosuutensa. Siinä asiassa auttaa asianajajat. Mutta jos omaisuus katoaa vainajan jo eläessä ja vainaja ei ollut holhouksen alla, tulee ehkä olemaan vaikeaa todistaa rikosta tapahtuneeksi.
Toistan, ihminen saa eläessään jakaa rahansa ja omaisuutensa ihan miten haluaa ja kenelle haluaa. Oman omaisuuden haaskaamiselle ei ole mitään estettä. Rintaperillisen voi tehdä perinnöttömäksi juuri noin, lahjoittamalla rahansa pois ennen kuolemaansa. Lahjaveron maksaa lahjan saaja, vain jos se ylittää lain määräämän summan. Lahjaverosta on säädetty oma lakinsa. Mutta jos summa ei ylitä lain määräämää summaa vuodessa, niin joka vuosi voi tehdä aina uuden lahjoituksen. Ja näin voi lailliset perinnönsaajat tehdä pikkuhiljaa perinnöttömiksi ja samalla varattomana välttyy maksamasta kalliita hoitokuluja. Jälkikäteen on vaikea väittää vainajan olleen rikoksen uhri, helpompi kuitenkin jos löytyy lääkärin lausunto että vainaja olisi ollut dementikko.
Alkuperäistä kirjoittajaa kehoitan kuitenkin kysymään virallista neuvoa asianajajalta, yleensä ensimmäiset neuvontakäynnit ovat jopa maksuttomia. - Noin minäkin ajattelen. Itseään ei voi muuttaa, minuus kehittyy toisten vaikutuksesta ja se rakentuu jo lapsuudessa. Mutta tapojaan voi yrittää viilata. Itse yritän viilata ruokailutapoja terveellisempään suuntaan, vaihtelevalla menestyksellä...
- Yleinen pohjanmaalainen tapa on aina ollut antaa omaisuus perintönä vain yhdelle lapsista. Samoin yritystoiminnassa, kun halutaan että yritys säilyy suvussa yksi jatkaa ja muut saavat nimellisosan. Suomessa jokainen saa eläessään antaa omaisuutensa kenelle haluaa, lahjaverot tietysti maksetaan verottajalle. Elokuva Härmä on hyvä esimerkki, yksi saa tilan ja muut joutuu lähtemään.
Onneksi itsellä on vain yksi lapsi, niin ei tule tuotakaan ongelmaa. - Ruususukat ovat huomattavasti vaikeammat ja hitaammat koska kuvion lankoja pitää pyörittää ja juoksuttaa mukana työn takana. Ja sukista tulee paksut, sopivat sellaisille jotka tykkää pitää sukkia kotona.
Noi vihreät on helpot ja kivat tehdä. Ruutukuvioa voi hieman itse muuttaa. Sukista tulee ohuet ja voi käyttää kengissä. Tykkäsin tehdä niitä ja aion tästedes tehdä noita usein. - Hyviä näyttelijöitä löysit. Minä en keksinyt itseäni esittäjää helpolla kun tartteis olla pieni ja vaalea. Ja sit mun miestä en kans keksi helposti kun tartteis olla tumma ja ruskeasilmäinen. Ehkä jouku Mikko Nousiainen ja Esko Salminen tummemmaksi tuunattuna. Mikko Leppilampi olisi myös aivan ihana.
- Mitä tarkoitat- tänne tarvii kirjautua- Olin ajatellut että kirjautuminen lienee vapaaehtoista.
- Ja toivoisin näkeväni heti pääsivulla keskustelun aloittajien nimimerkit.