a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Olin nuorena työssä käyvä ja kuuluin työssäkäyvien moottoripyöräporukkaan. Opiskeluaikani oli aikuisiällä.
- Lampaantaljoja poltetaan ja haudataan maahan salaa, kun aidot nahkat ja taljat ovat joidenkin tahojen mielestä elimiin kohdistunutta riistoa ja niitä ei saisi siksi käyttää. Itse hain kerran naapurista muutamalla kympillä ruskeita lyhytkarvaisia lampaantaljoja ja ovat sellaisenaan sohvalla talvisin. Aivan ihania. Siivouspäivänä tamppaan ja harjaan ne. Talvella pyörittelen hangessa ja keväällä tamppaan hyväksi ja harjaan ja laitan kesänajaksi kaappiin rulalle. Sopivat vanhaan talon sisustukseen ja hoitavat kolotuksia. Ovat olleet viisivuotta jo käytössä ja kuin uudet aina huolellisen harjauksen jälkeen.
- Joka päivä noin 3-6 kilometrin lenkki. Tavalliset kotona hipsuttelut ja kahden kerroksen välin ramppaamiset, useinmiten juoksen raput ylös. Mittareita ei ole. Yksi puhelin sovellus oli , siitä tiedän lenkkini pituudet. Mutta siis se sovellus vei niin paljon akkua ja muistia että suljin sen.
- On se silmälaisien osto vaikeaa. Minulla on pieni pää ja pitäis melkein lasten laseja ostaa. Muutenkin isot paksut muovikehykset olisivat kuumat ja hikiset. Suosin siroja ja mettallisia malleja. Onneksi ei tarvitse nyt ostella. Silikooniset tekomykiöt on vaihdettu muutama vuosi sitten silmiini ja viimevuonna laserilla korjailtiin vasenta, ja nyt näkyy toistaiseksi mahtavasti. Jos ihan pientä tekstiä niin silloin plus kakkosen lukulasit. muuten ei mitään lainkaan.
- Meillä ei tarvitse haravoida. Vain suurimmat myrskyn pudottamat oksat kerään. Sitten vaan puhalluskoneella kasat kokoon ja aletaan normaalisti ajamaan nurmikkoa päällä istuttavalla koneella. Kone kerää silppua ei tarvitse haravoida, vain ne puhalletut kasat nostetaan käsipelillä pois.
- Olen samaa mieltä Hunksz.n kanssa. En kirjoittele plus viiskymppisissä vaan täällä plus kuuskymppisissä. Ja ihan oikeesti ei ne seitsenkymmentä ja plus jutut ole ehkä tämän ikäisten juttuja vielä. Kokeeksi olen tullut uudestaan seuraamaan. Aikaisemminkin kurkkasin tänne, ja totesin ettei oo vissiin ihan mun juttuja vielä. Saa nähdä miten sitten käy. Viiskymppisissä oli minulla varmaan sama ongelma kun sinne aikoinaan joutui silloin menemään.
- Joo, en usko että sodassa noudatetaan sääntöjä.
- Hoitokoiran karvoja imuroidaan ja leikkiautoja ei desinfioida kun niillä leikkii vain saman perheen lapset. Kengissä tuleva lika ja multa pestään, imurointi ei sellaisessa tapauksessa minulle riitä.
- Minun huushollissa pestään varpaat jos on hiekkaset avojalat, ja kengät laitetaan aina ensimmäiseen eteiseen tai kesällä kuistille. Hoitokoiran tassut pestään aina suihkussa lenkin jälkeen. Meillä käy pieniä lapsia usein ja he leikkivät pikkuautoilla kontaten lattioilla. Sellaista vierasta ei meille tule, jolle en voisi esittää pyyntöä, kengät pois.
- Wau, oikein rypäleitäkin,nyt olen kateellinen. Asut varmaan eteläisessä suomessa.
- Olen iältäni 62 ja 1/2. Palvelukotiaika kohdallani on sitten joskus tulevaisuudessa, jos sen aika tulee. Siihen en varaudu mitenkään. Minun ei tarvitse hoitaa ketään koskaan. Mitään pakkoa ei ole, hoidan vain jos itse haluan hoitaa.
- Meilläpäin on hieman luntakin vielä pihassa, mutta tulppaanit on noussut pintaan. Orvoikkeja en laita ihan vielä, vapuksi varmaankin. Pääsiäisnarsissit laitan maahan tulevaa kevättä varten, yleensä ovat kukkineet seuraavana kesänä. Kuistille olen tuonut kukkalaatikon valmiiksi ja salaattia varten ruukun, ne laitan myös vasta myöhemmin. Viinimarjapensaita täytyy mennä tänään katsomaan jos maa on kuivunut ympäriltä, pitää huolehtia ettei oksat roiku maahan.
- No jos hommaa toisen asunnon terveyskeskuksen vierestä, haluisi toki säilyttää vanhan talon sellaisenaan jotta voi viettää aikaa myös siellä, ja lapsille ja lapsenlapsille säilyy kesämökki. Siksi pitäisi hankkia tietysti paljon siihen toiseen asuntoon. Ja missään sairaalamaisissa olosuhteissa en osaa kuvitella itseäni, en autettavana enkä omaishoitajana, ainakaan tässävaiheessa.
- Milloinkas se Finlandiatalo valaistaan?
- En katsele varsinaisia sisustusohjelmia. Strömsö.tä katson ja tanskalainen maajussi. Vanhassa torpassa asutaan, katto ja ikkunat uusittu ja sisäsauna tehty. Mitään erityisempää muutosta ei tähän tehdä, terassia haluttaisi isontaa ja ehkä talkoilla maalataan. Tämä on miehen vanhempien entinen kotitalo. Aluksi oli ollut kesämökkinä mutta koska kaupunkiasuminen ei kiinnostanut häntä niin muutti vakituiseksi asumaan. Varmaan kun ikää tulee, niin pitää muuttaa kirkolle terveyskeskuksen viereen vuokrakämppään. Sitten ne sisustusohjelmat ovat tarpeen. Vielä kuitenkin pihaa hoidetaan ja moottoripyöriä korjataan ja niillä ajellaan.
- Ihanaa haitarimusiikkia Rita Melo
https://www.youtube.com/watch?v=tAI3_PHPBRE - En aio sitä selittää sinulle. Ja en ala väittelemään mistään asiasta kanssasi, seuraan Pariisin keltaliivien mielenosoituksia tämän illan youtubeessa.
- Ahaa. Minun nykyinen on taas ihan kuin Herkule Poirot, kaksoisolento. Jotain ulkomaalaista hänen suvussa onkin ja se tummuus pomppaa aina jossain sukupolvessa esiin. Joskus häneltä kysytään että minkä maalainen hän on, heh heh. Ollaan muuten molemmat siltikin nationalisteja.
https://fi.wikipedia.org/wiki/David_Suchet - Okei. Sulla on mielikuvitusmies, siistiä?
- Kuka tai mikä on Lego?