Vapaa kuvaus

*lisää tähän jotain mielenkiintoista tietoa* Suosikkibändit/artistit: Sonata Arctica Suosikkileffat: .. Katson tv:stä mieluiten: House Kotieläimet: Kissa, koira En pidä: Vittuilijoista ja paskanpuhujista Parhaat matkakohteet: Derplandia, Memecenter Ruoka & juoma: kotiruoka Koulutus: Peruskoulu Koulut: ala-aste,ylä-aste,lukio Ammatti: Opiskelija Työskentelen: opiskelen Yhdistykset/kerhot: kuviskerho,teatteri Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Hakusanat: Anime, manga, kirjat, kirjoittaminen, piirtäminen

Aloituksia

11

Kommenttia

549

1. Tekstiäsi jo silmätessä voin sanoa yhden asian, mitä opit koulussa.

Se asia on OIKEINKIRJOITUS!
  2. Mikä etäisyys?

Ai että mitä suurempi nopeus sitä suuremmat ajoneuvojen etäisyydet? Oliskin näin, mutta ainakin minulla on ongelmana tällaiset "peräpuskurissa roikkujat". Eli ne, jotka ajavat minusta max 2 metrin päässä VAIKKA ajaisinkin sitä suurinta sallittua nopeutta.

Eli. Jos nopeusrajoitus on 100 km/h ja ajan tätä nopeutta, niin lähes poikkeuksetta joku tulee ajamaan parin metrin päähän autostani vaikka oikea etäisyys olisi satojen metrien päässä!. Vielä ihanamman tilanteesta tekee se, jos rekka tai linja-auto syyllistyy tähän perässä roikkumiseen. Jos tulee aihetta äkkijarrutukselle se on sitten edessä ajavalta nirri pois...

Vaikka itse yritän pitää kaikin keinoin turvaväliä edellä ajavaan, siinä käy usein niin että joku "kiireellisempi" ajaa minun ja edessä ajavan väliin pilaten koko turvavälin jolloin minun pitää hidastaa vauhtia että saan turvavälin takaisin ja joku muu ihana ihminen ajaa sitten siihen.

Ja tietenkin on niitäkin autoilijoita, jotka tulevat taakse roikkumaan kun ajo-olosuhteet ovat HUONOT.

Tietääkö joku syytä ajaa toisen perässä? Jos tietää niin kertokaa! Itse haluan selityksen tälle mielestäni vaaralliselle ja typerälle käytökselle. Haittoja perässä roikkimiselle on:

1. Näkyvyys on huono.
    Eli jos ajan täysin toisen auton takana, eikä takana ajaja näe kunnolla eteensä, jolloin edessä olevat tilanteet voivat tulla yllätyksenä. Lisäksi ohituskin on vaarallisempi jos sen tekee toisen auton takaa.

2. Jos edessä tapahtuu jotain, esim edellä ajava joutuu jarruttamaan, ei perässä ajava ehdi jarruttaa. Siinä onkin sitten kiva kolari...

3.Ajansäästö tuskin on syy.
    Helpompaahan on ohittaa edessä ajava "hidastelija" (lainausmerkissä siksi, koska joskus roikutaan oikeaakin nopeutta ajavan peräpuskurissa."

Sitten nöyrä anteeksipyyntö tällaistesta liikenneavautumisesta.
  3. Kun keskustellaan eläimistä niin joku tulee aina sanomaan "entäs lapset? pedofiilien uhrit? Kodittomat? Väkivallan uhrit? Henkirikosten uhrit? Koulukiusatut? Hoitovirheiden uhrit? Huijauksien uhrit? jne... ettekö huomioi niitä ollenkaan!!!!!! Onhan ihmiset tärkeempiä ku eläimet!"

Kun keskustellaan vaikkapa Afrikan nälkää näkevistä lapsista, tulee joku sanomaan:
    "heii, Suomessaki on lapsia, joiden äiti ja/tai isä käyttää huumeita/on alkoholisteja/hakkaa/perhe on köyhä/ kokevat pahoja kokemuksia/ jne. Miksette huomioi NIITÄ? Nehän on sentään OMASSA MAASSA."

Kaksi kärjistettyä esimerkkiä, ja varmaan, jos keskustellaan Suomessa asuvista köyhistä, tulee joku sanomaan "Mutta, hei! Entäs Haitin nälkää näkevät koleraiset lapset!"

Ja aina, nämä hyvät kannanotot ja huomautukset että ihmisiäkin hakataan ja pahoinpidellään, luonto kuolee, on kamalaa, miksette tee mitään, tulevat aina keskusteluihin, missä näistä asioista ei puhuta. Luuletteko että ihmisillä on vain rajallinen määrä energiaa millä miettiä näitä asioita? Sama eläinaktivisti voi olla myös Amnestyn jäsen ja samaan aikaan miettiä miten autetaan parisuhdeväkivallanuhreja?

Onko se niin siistiä tulla puhumaan Haitin nälkäisistä lapsista topicceihin, missä puolustetaan eläintenoikeuksia, kun Haitin nälkäisten lasten pelastamiseen on omat topicit? Vai onko se vaan provoilua? Ei minulla ainakaan tulisi mieleen mennä lintubongaajien sivustolle harakkakeskusteluun puhumaan juuri ratkaisemastani matematiikantehtävästä.
  4. että juuri tuo osa Raamatusta on Jumalan sanaa?

J-laa pelkäävälle:
    Kuka homot sitten loi? Saatanako? mutta Eihän Jumala anna Saatanalle valtaa siihen. Joten Jumala loi homot. Ja minusta Jumala ei ole Rakastava Isä jos rankaisee OMIA LAPSIAAN noin.

Minä en usko TEIDÄN Jumalaanne. Uskon Jeesukseen Kristukseen johon uskovat saavat syntinsä anteeksi, eikä ole väliä ovatko he homoja vai heteroita.
    Lyön vetoa, että Jeesus olisi nykyään homoseksuaalisen parissa. Hänhän viihtyi ns. "likaisten" ja syntisten ihmisten kanssa.

Aamen.