Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

55

Kommenttia

985

  1. "joku suositteli pelkkään osteluun täällä jollain palstalla esim. Forex:n debit-korttia jossa rahat erikseen ladataan shoppailua varten sirulle, jottei se ole edes mihinkään pankkitiliin kytketty)."

    Minä sitä Forexin korttia suosittelin ja olen rekisteröinyt sen PayPalissa kortikseni. Ei siinä ladata rahaa sirulle vaan Forexissa olevalle tilille. Kortissa ei edes ole sirua. Forexin "Global Cash" -kortti on itse asiassa Visa Electron. Päädyin siihen ensinnäkin sen vuoksi, että olen Nordean avainasiakas, mutta millään Nordean kortilla ei voi sopimusta rikkomatta maksaa PayPaliin, koska PayPal ei kuulu "Verified by Visa" eikä "MasterCard SecureCode" -järjestelmään. Toiseksi pidän siellä Forexin tilillä aina vain maksuihin riittävän määrän rahaa, joten enempää sieltä ei voi lähteä, kun kortilla ei ole luottoa. Rahan siirto Forexin tilille käy nopeasti Nordean ja Sampopankin (mutta ei muiden pankkien) verkkopankista.

    " ylhäällä selaimen osoitekentässä on heidän aito www-osoite siis www.paypal.com sekä oik. alakulmassa näkyy lukon-kuva) "

    Periaatteessa oikea ohje, mutta se lukon kuva on monissa uusissa selaimissa ylhäällä osoitekentän lopussa.
  2. Varmaankin sellaisissa taloissa, joissa taloyhtiö on tilannut parvekelasit jokaiselle parvekkeelle, ne ovat taloyhtiön vastuulla. Vanhempiin taloihin parvekelaseja on tullut vähitellen yksittäisten osakkaiden tilaamina ja kustantamina siitä alkaen, kun se joskus 1990-luvun alkuvuosina tuli mahdolliseksi. Esim. meillä lisättiin silloin yhtiöjärjestykseen erityinen pykälä, jossa sanotaan, että osakas vastaa kaikista parvekelasien aiheuttamista kustannuksista. Kaikkia parvekkeita ei ole lasitettu ja kukin osakas on itse päättänyt, keneltä tilaa lasit ja niiden asennuksen.