Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

55

Kommenttia

985

1. "joku suositteli pelkkään osteluun täällä jollain palstalla esim. Forex:n debit-korttia jossa rahat erikseen ladataan shoppailua varten sirulle, jottei se ole edes mihinkään pankkitiliin kytketty)."

Minä sitä Forexin korttia suosittelin ja olen rekisteröinyt sen PayPalissa kortikseni. Ei siinä ladata rahaa sirulle vaan Forexissa olevalle tilille. Kortissa ei edes ole sirua. Forexin "Global Cash" -kortti on itse asiassa Visa Electron. Päädyin siihen ensinnäkin sen vuoksi, että olen Nordean avainasiakas, mutta millään Nordean kortilla ei voi sopimusta rikkomatta maksaa PayPaliin, koska PayPal ei kuulu "Verified by Visa" eikä "MasterCard SecureCode" -järjestelmään. Toiseksi pidän siellä Forexin tilillä aina vain maksuihin riittävän määrän rahaa, joten enempää sieltä ei voi lähteä, kun kortilla ei ole luottoa. Rahan siirto Forexin tilille käy nopeasti Nordean ja Sampopankin (mutta ei muiden pankkien) verkkopankista.

" ylhäällä selaimen osoitekentässä on heidän aito www-osoite siis www.paypal.com sekä oik. alakulmassa näkyy lukon-kuva) "

Periaatteessa oikea ohje, mutta se lukon kuva on monissa uusissa selaimissa ylhäällä osoitekentän lopussa.
  2. Prime-korkojen vertailu ei kerro juuri mitään ellei samalla kerrota marginaalia, jonka pankki siitä vähentää tai siihen lisää eri tilanteissa. Siis esim. jokin pankki voi maksaa jollekin tilille korkoa Prime-4%, kun toinen pankki maksaa vastaavalle tilille Prime-2%.

Alunperin prime-korko tarkoitti korkoa, jolla pankki antaa lainaa parhaille asiakkailleen. Siitä on käytännössä kuitenkin lipsuttu eikä nykyisin lainojen tai talletusten korkoja voi vertailla pelkän prime-koron perusteella, varsinkin kun monet niistä onkin sidottu euriboriin eikä primeen.