Vapaa kuvaus

Olen muutamalla palstalla sheriffinä ja niissä asioissa sähköpostiin voi ottaa yhteyttä: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

16

Kommenttia

216

  1. Hih vaan teillekin, piristitte päivääni oikein toden teolla. Harvoinpa palstoille mitään kirjoittelen, varsinkaan koirapalstoille, mutta välillä kyllä kirjoitan tännekin, ja silloin kun kirjoitan niin yritän todella pitäytyä asiassa ja kirjoittaa vain tietoa josta todella jotain tiedän. Joskus kyllä saatan käyttää muitakin nimimerkkejä kuin riina00, mutta tämäkin melko harvoin, ja silloinkin yleensä muilla palstoilla. Mutta kiitokset tosiaan teille molemmille yökukkujille. Pitäisi varmaan nyt mennä nukkumaan kun on vielä näin hyvä mieli. Hyvää pääsiäistä molemmille.
  2. Olet kyllä oikeassa siinä, että tuo usean sheriffin valitseminen ja toiminta saattaisi olla hankalaa. Mutta se kuitenkin helpottaisi asioita ja palstoista tulisi varmasti siistimpiä. Tai ainakin olisi hyvä jos jokaisella sheriffillä olisi varasheriffi, eli jos virallinen sheriffi ei pysty hoitamaan töitään esimerkiksi sairauden tai matkan tai muun syyn vuoksi, niin hän voisi siksi aikaa antaa ohjat tälle varasheriffille.

    Itse olen palstalla lähettänyt tänäänkin useita poistopyyntöjä, kuten myös alkuviikolla ja kyseiset viestit eivät silti ole poistuneet, kuten tämä grosso ja suuren häirikön kikin viestit siinä keskustelussa.

    Tämä bannaus on muutenkin melko monimutkaista, eikä siihen kannatakaan ryhtyä aivan heppoisin perustein, mutta nimimerkin bannaus olisi jo hieman helpompaa. Tosin jos sheriffeille tälläiset oikeudet annettaisiin, niin väärinkäytöksiä varmasti syntyisi valitettavasti.

    Ja itse ainakin sheriffinä kiertelen paljon palstoja suomi24:lla, ja aina kun asiattomuuksia näen, niin lähetän viestin asiattomasta viestistä, koska sheriffinä tiedän sen helpottavan valtavasti sheriffien toimia.

    Ja mitä tuohon sheriffien arvostelemiseen tulee, niin mielestäni pieni kritiikki on joskus paikallaan. Ja tällä palstalla on erityisesti rutistu ja valitettu sheriffin toiminnasta, tai pikemminkin siitä, että sheriffi ei toimi. Toisinaan Mimmu on kyllä paras mahdollinen sheriffi, eli toisinaan viestit katoavat jo ennenkuin niistä ehtii ilmoittaakaan, mutta toisinaan kestää hieman turhan kauan ennenkuin viestit poistuvat, kuten tällä kertaa. Viesti on nyt ollut palstalla useita päiviä ja uskon, että se on saanut kymmeniä poistopyyntöjä (mahtaa mimmun sähköposti olla täynnä) mutta siltikään viesti ei ole poistunut. Voihan tietysti olla, että sheriffi ei ole nähnyt siinä mitään asiatonta, mutta useat palstalaiset ovat.
  3. Koska olen itsekin muutamalla palstalla sheriffinä niin päätin vastata tähän. Eli tuo bannausjuttu ei ole niin yksinkertainen. Tuottaisi ymmärtääkseni melko paljon töitä ylläpidolle järjestää tuollainen bannausmahdollisuus sheriffeille. Väärinkäytökset olisivat varmasti melko suuria. Itse olen taistellut muutaman häirikön kanssa aiemmin, ja bannausta ei ole kovinkaan helppoa saada, ja se on yllättävänkin helppo kiertää. Helpompi olisi taas saada aikaan bannaus esimerkiksi nimimerkille, mutta se vaatisi rekisteröitymispakkoa, koska muutenhan häiriköijä voisi aina vaihtaa nimimerkkiiään kun tulee bannatuksi. Toisilla ihmisillä myös IP-osote vaihtuu päivittäin/viikoittain, joten senkin vuoksi asia on hankala järjestää.

    Mutta paljon helpompi ja kannattavampi olisi järjestää tuo, että suurimmille palstoille voisi antaa kahdelle tai kolmellekin ihmiselle sheriffinoikeudet. Tätä kannattaisi todellakin ylläpidolle ehdottaa, koska tännekin tulee toisinaan useita satoja viestejä, niin sheriffi ei voi keritä lukemaan kaikkia, koska sheriffeilläkin on elämää ;)

    Yksi asia mikä helpottaa valtavasti sheriffien työskentelyä on, että ihmiset ilmoittavat asiattomista viesteistä, tosin tälläkään palstalla sekään ei toimi ollenkaan, koska viestit eivät silti poistu. Mielestäni asiat pitäisi nyt laittaa tärkeysjärjestykseen. Eli ensimmäisenä tulisi hankkia palstalle sheriffi, jolla on enemmän aikaa seurata palstaa, ja sitten hankkia hänelle kaveriksi vaikka muutama sheriffi lisää. Jos tämä ei auta, niin voisi ehdottaa ylläpidolle, että käyttöön tulisi rekisteröitymispakko, jolloin bannaus olisi paljon helpompaa, eli voisi bannata nimimerkin.
  4. Missä vaiheessa olen sanonut, että vihaan seropeita. En koskaan. Ja minulla ei ole mitään sekarotuisisa vastaan, pentutehtailua vastaan kylläkin. Enkä ole muistaakseni sekarotuisia haukkunutkaan.
    Ja täällä on nytkin useita viestejä joissa haetaan sekarotuista sekarotuiselle, jos niistä ei suurempaa meteliä synny, ne saavat olla. Jos taas niiden alapuolelle tulee suurinmäärin asiatonta tekstiä ja aihe aiheuttaa suuren metelin poistan kyllä viestin.

    Ja mistä tiedät, että Sanna on poistunut kokonaan tältäkin palstalta. Hän saattaa kirjoitella vain eri nimimerkkiä käyttäen.

    Ja toivoisin, että jos tuollaisia syytöksiä kirjoittelet, niin sinulla olisi edes pientä faktaa näyttää kirjoituksesi todeksi. Mutta tuskin löydät palstalta tekstiä, jossa sanoisin inhoavani sekarotuisia. Ja tuskin löydät edes tekstiä joissa haukkuisin sekarotuisia.

    Muuhun kommentointiisi en aio ottaa edes kantaa.