Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
akp
profiilit
akp
akp
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
12
Kommenttia
45
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vähän outo tuo hyvitys on, heräs heti mieleen: mitähän mokaa tässä nyt piilotellaan
- Eikös se sähkölaskun määrä pitänyt olla vuonna 2013 etäluettavissa ?
03.09.2014 09:18
Juu, kyllä tuo aivolisäkkeen vajaatoiminta on varmistettu, käyn vuosittain
Meilahden endokrinologian polilla kontrollikäynnillä.
Syy hypopituitarismiin (itseasiassa panhypopituitarismi) arvellaan olevan aivokasvainleikkaus + sitä seurannut traditionaalinen sädehoito.
Noista epilepsialääkkeiden vaikutuksisra olen joutunut neurologeja valistamaan useammin kuin kerran.
11.01.2014 10:39
Kiitos tiedoista Teille molemmille, tiedoista ja Hyvää Uutta vuotta !
31.12.2013 11:18
Eipä tuosta mitään seuraamuksia kuitenkaan tullut.
Ihmettelin tuomarin lausuntoa "kun todistajakaan ei palkkiota vaatinut, ei tästä sinulle taloudellisia seuraamuksia tule". Minä en tuota todistajaa paikalle pyytänyt, mutta olisinko hänen palkkion kuitenkin joutunut maksamaan jos hän olisi jotainpalkkiota pyytänyt ??
08.10.2013 09:45
Oliko tuo 3kk:n ajokielto annoksen muutoksessa tietoa vai kysymys? En ole itse mistään löytänyt tuommoista mainintaa. Kiitos kuitenkin voimista ja rohkaisusta, ei tuo raastupaasn meno itseään puolustamaan mitään herkkua ole.
29.09.2013 13:04
Hei,
Mulla oli samanlainen tapaus useampi vuosi sitten, tuolloin mulla hävis kuulo toisesta korvasta noin puoleksi vuodeksi. Korvalääkäri kirjoitti reseptin Betaserc-lääkkeeseen, joka mun tapauksessa auttoi; neurologin visiitit eivät auttaneet asiaan. Ongelma oli minulla ilmeisesti korvan ilmastoinnin toimimattomuuus, eikä
Menierin syndrooma johon Betaserc;iä usein käytetään. Minulla on paikallisalkuinen ohimo-epilepsia. Asiaan voipi liittyä myös Vertigo (kannnattanee googlailla)
Toivottavasti löydät apua ongelmaasi
10.11.2011 08:43
Lupaavat kaunista ja hyvää sopimusta tehdessä, mutta kun arki koittaa ei
asiat olekkaan kuin sovittiin.
Ainut ´huolto-yhtiö joka ei edes vastaa palautteisiin, rahastaa kyllä osaa.
18.02.2011 08:27
Hei,
Minulla oli myös samoja oireita; elohiiriä siellä täällä: Deprakinen kanssa,
ennen deprakineä nykinöitä ei ollut.
Ei siis varsinaisia epileptisiä kohtausksia nuo nykimiset minulla olleet,
Tilalle minulla vaihdettiin Keppra, koska valproaatti "söi" suolat minusta.
T. Artsi
12.05.2010 12:23
Hei, Laura
Näin jälkeenpäin ajatellen olisin aikoinaan kaivannut edes jonkinlaita tietoa mahdollisista Kelan tarjoamista eduista esim. kuntoutustuki. Itse sain tiedon ko. eduista vasta kun Kelassa sattui olemaan riittävän aktiivinen ihminen ilmoittamaan epileptikon mahdollisuuksista saada kuntoutustukea.
Em. tukea sitten myös hainkin ja KELA korvasi suuren osan minun mm. koulutarvike ja matka-kuluista usealta vuodelta. Ei siis mikään ihan pikku juttu sairastuneelle nuorelle.
21.09.2009 08:07
kummempia tuntemuksia tehnyt, jos vaan suoni löytyy sovinnolla.
Varjoaineella vaan saadaan tarkemmin esille kuvattava kohde.
08.06.2009 14:21
Monet epilepsialääkkeet alentavat natrium-arvoja, ja matalasta natriumista voi myös aiheutua pyörtyilyä (kokemusta on). Tarkasta lääkeesi tiedoista tuo natrium-asia.
09.02.2009 08:55
ainakin toistaiseksi, kohtaukset
jäi lääkkeellä pois ja sivuvaikutuksena tuosta
suun kuivumista minäkin valittelin neurologille
n. kk:n Keppra syönnillä.
05.12.2008 08:04
kuin eräs gajin kirjoitti,
Omakohtaisia kokemuksia Trileptal:sta ja matalista
suola-arvoista löytyy: Taju kankaalle 2 kertaa.
Viimeksi söin Trileptalia 600mg aamuin illoin ja neurologi ei uskaltanut enää nostaa annosta, koska pelkäsi natriumin tippuvan liian alas.
10.11.2008 09:08
Vein b-todistuksen Kelaan, jossa virkailija totesi mm. "Käsittely-aika on n. 5 vkoa, ja korvaus on voimassa heti, mutta haettava erikseen kuittien kanssa kun päätös on saapunut"
Apteekissa yllättivät "Teillähän on maksukatto täynnä ja maksatte joka tapauksessa vain 1,5 EUR"
27.10.2008 10:58
Trileptal ei enää toiminut minulla 4*300mg/vrk,
eikä neurologi uskaltanut enää nostaa kun
natrium arvot oli tosi matalat.
23.10.2008 10:09
Kyllähän niitä tuli, riippuu tietty leikkaustyypistä, minulla aivokasvain oli isohko ja neurologit arveli tuolloin, että leikkausarpi voisi niitä vielä aiheuttaa. Lääkitystä jatkettiin noin pari vuotta leikkauksen jälkeen, sit' n. 34 vuotta ilman lääkkeitä ja sitten alkoi uudelleen pitkän unettomuuden ja "väärinmäärätyn"
masennuslääkkeen yhteisvaikutuksesta, mut se onkin jo toinen juttu.
Artsi
02.09.2008 15:21
Tuossa ekassa videossa pisti silmään pojan kaverit
jotka yrittivät jotain sydänhierontaako ??
Mitä tästä opimme ... kannattas kertoa kavereille.
T. Artsi
04.02.2008 09:09
Minullakin on Trileptal-annosta jouduttu muutaman kerran nostamaan, neurologin kommentit "näyttää tuo maksa syövän aina tuon lääkkeen tehot.
T: Artsi
04.02.2008 09:02
Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.
Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.
Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.
En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.
T: Artsi
29.11.2007 10:47
vuodelle 2007:
http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/julkaisusarja_c/2007/2007c06.pdf
Tosin kunnat voinevat tuota tulkita miten haluavat.
T. Arts
22.11.2007 08:50
1 / 3