Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. On hiljaista ja pimeää..Syksy on..Pidän syksystä..Hyvä vuodenaika..
    Nyt voikin pistää jo takkaan tulen ja kynttilöitä palamaan.. Voi miten kodikkaalta tuntuu heti.. Laitan kahvia tulemaan ja vesipannun vislaamaan..
    Toin voisilmäpullia ,kahvin kanssa..Tulkaahan kahville,kunhan heräätte!!
    Minulle ei ole tapahtunut mitään erikoista..tätä samaa ,arkista puuhaa,niistä ei paljon juttua voi kiskoa..Minäkin katsoin sitä,miten vähällä pitää selvitä..No,ei siinä ollut mitään uutta..niinhän me olemme aina selvinneet..
    Tammikuussa ,kuulema,ruoka-tarvikkeiden hinnat taas nousevat,joten pitää jälleen venyttää euroa..Kyllä me selviämme..Nuorilla on vaikeampaa,kun monet eivät osaa pitää vielä eroa ; halujen ja tarpeiden välillä..Oppivat aikaa myöden..Olen lapsenlapsille neuvonut,että kannattaa pitää kirjanpitoa menoista,niin huomaa,mikä on ollut ihan turhaa ja missä olisi voinut säästää..Ei nuorilla, ne palkat kovin kummoisia ole,jos ovat yleensä onnistuneet saaman työpaikan..On niin kummallista puhetta,että eläke-ikää pitäisi nostaa ja pitää vanhoja kauemmin työssä ja sitten nuoret eivät saa mitään työtä,eikä kartu työkokemusta..
    On vähän nurinkurista ajattelua..No,se siitä..Onneksi olen tässä jo eläke-mummeli..Vaalitkin lähestyy..me olemme suuri äänestäjä-joukko..kiva seurata,millä konsteilla,meitä yritetään vikitellä..Hmmm..mielenkiintoista..
    Ekäke-kerhoihin,saamme nyt kovasti vierailijoita,eri -puolueista..
    No,huvittavin vieras on yksi pappi,joka ilahduttaa meitä ,sahan soitolla.
    Hän ei kyllä yritä tyrkyttää mitään oppeja..Aika hienosti sahat soivat,ei uskoisi.. Pappi-parat,aina liemessä,nykyaikana,kun yrittävät joustaa jokaisen mielenmukaan..Ei ihme,että "Usko" katoaa,ihmisiltä..
    Nyt taidan mennä oikeasti juomaan kahvia ja otan voipullan.. Yritän
    taas alkaa käymään täälläkin..olen hyvää vauhtia erakoitumassa..Miten helppoa sekin on.. Mukavaa päivää kaikille ja keksikää ilonpisaroita..niitä aina löytyy..Hei taas-t-Irkku
  2. Kone herjasi minua...Väitti,että nimimerkki on jo käytössä.. Laskutoimituksia tein parikymmentä,muka aina väärin..Olen kuvitellut,että osaan yhteenlaskua edes,mutta ei ..
    No,kone on ronkeli.. Ainakin järjestää naurut ja ihan ilmatteeksi..Wau...
  3. On kaunis syksyinen päivä..Yöllä on satanut,asfaltti on märkää.. Kukaan ei ole vielä tässä käynytkään, joten pistän kahvia tulemaan ja vesipannun viheltelemään.. Toin korvapuusteja tullessani.. Tulkaahan kahville,kunhan heräilette! Ihanaa,että on jo syksy.. Kesä oli liian kuuma,kävi voimille kovasti.. Nyt ihmiset taas innolla käyvät marjastamassa..Minä en käy..Kait torilta löytyy,senverran mitä tarvinkin.. Kyllä sitä marjaa menee vähän,kun ei ole enää perhe koolla..
    Ei niitä jälkiruokia tule laitettuas enää,kuten ennen..Hih,menee kuin lauluissa: "Silloin ennen".
    Onkohan jo sieniä,kun on jo satanutkin.. Asiasta kolmanteen,kävin siellä Madridissa.. Oli kuuma huh.. yli +40 ja yhtenä päivänä +46..Oli liikaa meikäläiselle,eihän siellä jaksanut ,kuin illalla lähteä liikenteeseen.. Onneksi otin sukankutimen mukaan,tuli kudottua sukat..Olihan se hieno kaupunki,eikä siellä huomannut kulkiessaan ,että on 6 milj.asukasta..No,mihinkähän sitä vielä menisi, kun pitää niin kauan kuin pystyy.. Tekisi mieleni mennä Irlantiin,mutta ei oikein yksin viitsi ja kukaan ei ole innostunut asiasta,(siis suku).. Ei tässä muuta mitään ihmeellistä ole tapahtunut.. Kerhot alkoivat ja on taas jotain toimintaa.. tosi mukavaa.. Vertaisryhmäkin jatkaa,joten sekin on OK..Jo alkoi 8:s talvi,kun sitä vedän..Kamalaa,miten aika rientää vauhdilla..
    Perässä ei tahdo pysyä..Nyt lähden pojalle kylään,kun ei tullut tänä viikonloppuna Mummolaan,oli jotain kivaa Asuntolassa..Pitää välillä näinkin päin toimia.. Hyvin hänellä menee siellä.. pikkuhiljaa on alkanut hakeutua toisten seuraan..Alussa,meni omaan huoneeseensa ja pisti oven kiinni,,Jo pelkäsin,että erakoituu kokonaan. mutta ei .. No, mukavaa päivää kaikille!
    Iloista mieltä ja voimia! t.Irkku
  4. Minä ehdin vielä Marjan-päivän kakulle..Kiitos Marja-Liisa..Hyvää oli kakku..Keitin parikuppia kahviakin,että sain nautiskella..Istuin tuolla verannalla..Lämmintä on..Näin tämä kesä menee..kohti syksyä..Voimme muistella,että olipa aikamoinen kesä,ei ole ollut koskaan ennen näin lämmintä..
    Vävy-poika täyttää 50v ensiviikolla ja menemme porukalla viettämään sitä Madridiin..Yksi tyttäristäni,on jo mennyt sinne,kun ei voi olla siellä kuin tämän tulevan viikon..Soitti ja kertoi,että lämmintä on,mutta ei tunnu samalta kuin meillä,helpompi kestää..Meillä on kuin saunassa,ei pyykit edes kunnolla kuivu parvekkeella,kun on niin kosteaa..Muuten ,tämä elämä menee samaa rataa,kuin ennenkin..Ei mitään erikoista ole tapahtunut..On tullut vähän ulkoiluttua,kun tuntuu,että on aina liian kuuma.. Siivoaminenkin saa hien valumaan,vaikka yrittäisi kuinka loivaliikkeisesti tehdä. Kun olin siellä kaihileikkauksessa ja näen nyt hyvin,niin pölytkin näkyvät,joten saa olla rätti kourassa jatkuvasti..
    Kiva kun tulee syksy..Pidän syksystä ja talvesta,ei ole niin kuuma..Syksyllä olemme energisiä,siksi syksy on niin mukava..Taas alkaa kaikenlainen toiminta..kesällä on kaikki pysähdyksissä..tuntuu että itsekin on ihan jumissa..No,ihmiset,joilla on mökkejä ja omakotitaloja,niin heillä on kesä kiireistä aikaa,kun marjastavat ja sienestävät ym ym..näin kaupungissa ,ei ole oikein mitään tekemistä..Muuten sain pari isoa kesäkurpitsaa..pitäisi niistä jotain tehdä.. Paistoin voissa siivuja ..maistui hyvältä,mutta sain kovat vatsakivut,joten pitää keksiä jotain muuta..Onko ehdotuksia.. Lähden sinne reissuun tiistaina,joten pitää äkkiä jotain niistä tehdä..muuten menevät hukkaan..On noista vihanneksistakin usein harmia..saa
    vatsanväänteitä ja rakkoja suuhunsa tai ihottumaa..ja pitäisi kuitenkin niitä syödä,ovat tervellisiä..
    Joten ,suo siellä ja vetelä täällä..Kamalan huonoja uusia perunoita on kaupoissa.. Pitäisi lähteä Kauppatorille,mutta ei tule lähdettyä,kun on se matka kuitenkin pitkä,täältä meiltä..Olisi ihania,semmoiset vasta kerätyt perunat..jaa'a,eipä semmoisia ole saanut ,moniin kymmeniin vuosiin..
    Muistan,kun nuorena olin kesälomalla maalla ja kävin perunapellolta kuokkimassa uusia perunoita..olivatpa hyviä nam.. Muuten,jäänyt lapsuudesta mieleen,oli hyviä perunoita,aina kun piti niitä kuoria,tuli syötyä raakana monta..Onkohan teho-viljeleminen tehnyt niistäkin liian mauttomia..
    Pitääkin syödä joku leivänsiivu,kun tulee vain ruoka mieleen..Ei tuo virtuaali-kakku oikein vienyt tyhjyyden tunnetta..mutta hyvää se oli...varmaankin lakka/kermakakkua ..Oho,kellohan on kohta jo keskiyön paikkeilla..Pitää varmaan mennä nukkumaan..Hyvää yötä ja heräämisiä virkeänä!
    Mukavaa,tulevaa päivää! t.Irkku
  5. Keskustelu alkoi jaksamisesta.. Minusta on ihanaa,kun tulee syksy.. Minä ainakin olen energisempi ja hyvällä mielellä heti,kun ilmat viilenevät ja kääntyy kohti syksyisiä säitä..
    Kuumalla on aivan veto pois,ei oikein huvita tehdä mitään..Vähän tulee tätä konetta räplättyä kuitenkin ja pelattua pelejä,että aivot edes saa toimintaa..Pidän lukemisesta,joten siihen aina
    kulutan aikaani..Nyt on menossa, John Irvingin kirja "Viimeinen yö Twisted Riverillä".Hän on hyvä kertoja ja aiheet ovat aina mielenkiintoisia..Lukeminen on hyvää terapiaa.. Olen huomannut lapsuudesta asti,kun on liikaa huolia ja ongelmia,niin ne unohtuvat kirjan parissa..
    Käyn kerran viikossa siskolleni kauppa-asiat toimittamassa ja olen kiitollinen ,joka päivä siitä,että vielä pystyn itse huolehtimaan asioistani..Tämä ikä tuo rajoituksia elämiseen..mutta elämme sen mukaan ,miten voimat antavat myöten..Tämä kesä on todella rasittanut elimistöä..Minullakin ovat jalkaterät olleet kuin limput..tulee juotua paljon,joten nestetasapaino heittelee.. Pitää vaan muistaa pitää jalat korkeamma välillä..Eiköhän kaikki taas järjesty,ilmojen myötä..Tuosta jaksamisesta..olen aina ollut kuuntelijana..ihmisten on helppoa kertoa ongelmistaan minulle..Joskus tuntuu,että olen loppuun puserrettu,mutta jos siitä on ollut apua,niin se on hyvä..Olen sellainen rauhallinen ihminen...saan toisenkin rauhallisemmalle mielelle..Ihmiset ovat kovin yksinäisiä,vaikka elämme ihmisten keskellä..
    Yksinäisyys on aikamme ongelma ja se alkaa jo lapsena..Ei enää lapsetkaan leiki mitään yhdessä..Monet lapsetkin viettävät aikaansa tietokoneella.. Sellaiseksi tämä tekninen maailma on mennyt..Meille ikä-ihmisille, tämä on kyllä hyvä tapa, viettää aikaa..pysyy kirjoitustaito ja aivotkin saavat voimistelua..Nyt lopetan tämän rupattelun.. Mukavaa päivää kaikille! t.Irkku