Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

52

Kommenttia

1292

  1. >Nyt on DNA:n mokkula ja Ulos-nopeus näyttää 0bittiä/s ja enimmäisnopeus 129,9 Kbittiä ja keski.
    >nopeus 2,9 Kbittiä. Sisään nopeus 0 bittiä/s ja enimmäisnopeus 1809,0 Kbittiä ja kn. 16,3 Kbittiä/s.

    nettitikuilla pitäisi latausnopeus ("sisään") olla vähintään 0,2 megabittiä/s ... minulla oli viimeksi mitatessa 2,4 megabittiä/s, joka MobilePartner -yhteysohjelman tässä versiossa käyttämin yksiköin luokkaa 300 kilotavua/s. Tavu on siis kahdeksan bittiä.

    pidätkö serveriä kun tuo "ulos"-nopeus kiinnostaa? minua ei juurikaan kiinnosta

    >Miten nämä gigat, kilot ja megat menee? Millä ne on jaolliset ja mikä on pienin ja suurin?
    >Mikä on normaalia nopeutta ja mikä maksiminopeus? Elisan laajakaista oli 512 nopeudella,
    >ja se vasta hidas oli.

    toi 512 on 512 kilobittiä/s eli 0,512 megabittiä/s. Suomessa "laajakaistaksi" saa kutsua niinkin hidasta kuin 256 kilobittiä/s ... Nauratti Japanista lomalle tullutta lähetyssaarnaajaa jolla siellä oli 10 megabittiä/s

    toisaaltä järjetöntä maksaa hurjista nopeuksista jotka sitten useinkaan eivät edes toteudu. Muistaakseni 600 kilobittiä/s riittää YLEn arkistojen katsomseen eli yksimegainen pitäisi riittää

    järjettömyys korostuu siitä että nettiyhteys kulkee kymmenienkin servereiden kautta ja pullonkauloja voi olla ja usein onkin melkein missä vaan ... alkaen nettisaitin omasta serveristä!