Löllöstä eroon?!

Löllöreisiii

Voisiko joku vähän valaista minua mikä urheilu olisi parasta.. elikkä siis, mahani, reiteni on ällöä löllöä vaikka mittani on kai alipainon puolella mutta silti haluan kivan vatsan ja eroon löllö reisistäni. Mittani ovat 160cm/45kg. En välttämättä syö aina kovin terveellisesti, mutta tänään päätin tehdä muutoksen ruokailuihini. Kävelen erittäin paljon, silloin tällöin teen kotona jotain vatsalihas liikkeitä ja reisille tarkotettuja liikkeitä. Tänään illasta ajattelin että lähden juoksemaan pururataa. Mietin, mikä olisi parasta päästä näistä eroon? Uinti? vai vai? En oikein ole näistä perillä. Zumba kuulostaisi hauskalta, mutta en tiedä. Aikaa minulla ei ole juosta monta kertaa viikossa missään saleilla koska olen pienen lapsen äiti.. Kerran viikkoon jossain voisin käydä..

43

4514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syö enemmän

      lihaa ja vähemmän makeaa.

      • sopusuhtainen

        Olen laihtunut kymmenen kiloa viime kesästä vaikka olen normaalipainoinen ollut, syytä en tiedä joku ihme tulehdus on vaivannut, nyt olen vähän saanut lihotettua itseäni, että näinkin voi asiat olla


      • tunko ollut

        paljon ´hyvää´ tuosta linkittelystä?


      • tuhk
        tunko ollut kirjoitti:

        paljon ´hyvää´ tuosta linkittelystä?

        Ilmoita vaan aina asiattomaksi ja laita viestiksi spämmää. Kai ne jossain vaiheessa herää näihin linkittäjiin..


      • neuvo sinulle
        sopusuhtainen kirjoitti:

        Olen laihtunut kymmenen kiloa viime kesästä vaikka olen normaalipainoinen ollut, syytä en tiedä joku ihme tulehdus on vaivannut, nyt olen vähän saanut lihotettua itseäni, että näinkin voi asiat olla

        Tuollainen painon putoaminen itsestään on aina huolestuttavaa. Mene lääkärille ja tutkituta itsesi.


      • olliatuota
        sopusuhtainen kirjoitti:

        Olen laihtunut kymmenen kiloa viime kesästä vaikka olen normaalipainoinen ollut, syytä en tiedä joku ihme tulehdus on vaivannut, nyt olen vähän saanut lihotettua itseäni, että näinkin voi asiat olla

        Millä tavalla tämä tarinasi selittämättömästä laihtumisesta mahtaa auttaa kysymyksen esittäjää?


    • uusiminä

      luin just pari minuuttia sitten helposta ja nopeasta treenistä (Tabata). juokse niin lujaa kuin pääset 20 sec, lepää 10 sec, juokse 20 sec...jne. kunnes olet tehnyt tätä yhteensä 4 minuuttia. lopettaessasi sinun pitäisi kaiken järjen mukaan olla läkähdyksissä, mutta hyvin treenannut. tulokset näkyvät äkkiä, parissa viikossa. nyt sai rasva kyytiä!!

      • 8

        " Ideana on puristaa sen 20 sekunnin aikana niin paljon kropasta irti kuin psyyke antaa myöten, eli mahdollisimman monta toistoa jokaisella kiekalla.
        Tabata sopii ihan niin juoksuun kuin esim punnerruksiinkin."

        Voi siis juoksun sijaan tehdä muutakin sen 20sek., esim. kyykkyjä, punnerruksia...


      • 8
        8 kirjoitti:

        " Ideana on puristaa sen 20 sekunnin aikana niin paljon kropasta irti kuin psyyke antaa myöten, eli mahdollisimman monta toistoa jokaisella kiekalla.
        Tabata sopii ihan niin juoksuun kuin esim punnerruksiinkin."

        Voi siis juoksun sijaan tehdä muutakin sen 20sek., esim. kyykkyjä, punnerruksia...

        samalta sivustolta:

        "Ton tyyppisissä reeneissä pohjat täytyy olla kunnossa tai muuten mennään yli ja kovaa".


      • tos voi sydän pamahtaa jos ei oo tehny mitään ennen. Toi on jotain pikaintervallia.
        Itse vedin aikoinaan lenkkiä 1 km kovaa, 1km hidasta, 1 km kovaa jne. 10 kertaa kumpaakin. Mutta vain 2 kertaakuussa muiden lenkkien (n. 10-14) välissä.
        Tätä kannatta kysyä lääkäriltä


    • rattain liikahteleva

      En halua masentaa, mutta tässä mielestäni pari faktaa läskinpoistoon:

      Ihmisen geeniperimä vaikuttaa osaltaan myös siihen miten läskiä kertyy, toisilla sitä on jo "syntyissään" ja sen poistaminen voi olla hyvinkin tiukassa. Toiset pysyvät taas sutjakan näköisinä vaikka eivät tekisi mitään. Jos löllöt ovat reisien ja lantion alueella, voi niiden poistaminen ihmistyypistä riippuen liikkumalla olla lähes mahdotonta.

      Liikkuminen kerran viikossa ei riitä alkuunkaan poistamaan kehosta mitään löllöjä, sillä ei pysytä edes kunnossa. Jos haluat jotain näkyvää aikaseksi tarkoittaa tämä vähintään kolmea liikuntasuoritusta viikossa, jonka aikana tulee kunnolla hiki. Juokseminen, jumppa tai vaikkapa uiminen ovat hyvä tapa poistaa läskiä eli pitempikestoinen liikunta jossa hengästyy ja tulee hiki. Venyttely ja silloin tällöin kuntosalilla käyminen liikunnan lisänä ovat myös plussaa. Venyttelemällä opit tuntemaan oman kehosi lihaksistoa paremmin ja se tekee hyvää myös jänteille ja nivelille, näin opit käyttämään ja tuntemaan oikeita lihasryhmiä liikkuessasi ja urheillessasi. Kuntosali puolestaan lisää lihasvoimaa ja poistaa läskiäkin epäsuorasti yhdistettynä liikuntaan. Kävely ei poista läskiä mihinkään, jos sitä ei tehdä "urheilusuoritusmaisesti".

      Tulokset (pienet sellaiset) rupeavat näkymään vasta n. puolen vuoden liikkumisen ja oikean ruokavalion jälkeen, läski on todella tiukassa, eikä oikotietä löllöjen poistamiseen ole. Läski palaa myös huomattavasti nopeammin takaisin, kuin poistuu kehosta. Moni aloittaa laihduttamisen suurella innostuksella ja yrittää hetkessä päästä eroon liikakiloista. Nämä yritykset ovat täysin tuhoon tuomittuja. Pyri muuttamaan elämäntapojasi oikean ruokavalion ja liikunnan suuntaan pikkuhiljaa ja ole pitkäjänteinen, näin onnistut.

      Eli kiteytettynä ainoa tapa päästä läskistä eroon tai vähentää sen määrää on yhdistää nämä kolma asiaa: SÄÄNNÖLLINEN LIIKUNTA, OIKEA RUOKAVALIO JA PITKÄJÄNTEISYYS. Mitään hokkuspokkus oikotietä ei ole, vain pitkäjänteistä kovaa työtä!

      • kokenuttämänkaiken

        Minä sanoisin näin!

        Säännöllinen ruokavalio

        Liikunta, josta itse pitää


        Sressin poistaminen ja turha katseleminen omaan painoon.....



        Se siitä. Elä ja nauti. Sillä kilot lähtevät pois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Chef de cuisine

        1. Elämäntapa muutos: Liiku miten vaan väh. 40 min päivässä niin että hengästyt. Pikkulapsen kanssa rattaita työntelemällä, jumppaamalla tai hieman isompien kanssa leikkimällä mukana. Keksit sen kyllä.

        2. Ruokavaliomuutos: Palaa normaalihiilihydraattiseen ruokavalioon (so. joillekin vähä-). Sokerit, pullat, karkit, raksut, jogurtit (ei turkk. ja kreikk. eikä maustamaton), murot, myslit, limut, ylimääräiset oluet ja sidukat sekä prossesoidut ruuat ja vaaleat leivät pois, tilalle kunnon ruisleivät, marjat, hedelmät, kasvikset, kala ja liha. Naposteltavaksi käy kesällä vaikka herneenpalot, porkkanat ja kukkakaali.

        3. Ruuanvalmistusmuutos: Yksinkertaiset valmistustavat: pariloi, paahda uunissa, keitä tai höyrytä. Sivele öljy tarvittaessa vain tuotteen pintaan ohuesti. Älä pannulle.

        Pitkissä monivaiheisissa ohjeissa lisätään usein eri vaiheissa mm. kermaa, tuorejuustoja, jauhoja tai useissa paistovaiheissa taas rasvoja. Suosi kastikepohjana esim. paseerattua tomaattia. Siihen voit lisätä yrttejä, chiliä, sipuleja tai keittää sen vaikka keitoksi. On lisäaineetonta ja lisäksi edullistakin.

        4. Yritä jaksaa tuota lopun elämääsi niin siitä tulee parempi. Muista: Lapset liikkuu mm. "melskaamalla" ja lumipalloja pyörittelemällä. Siis iloisesti nauraen ja nauttien... ja syövät vain nälkäisinä.


    • fatfree

      Kuntosaliharjoittelu on kaikkein helpoin tapa hallita painoa. Paino pysyy useimmiten entisellään, mutta painon koostumus muuttuu. Peili kertoo totuuden ;)

      Tietenkin oikea ruokavalio tehostaa harjoituksen vaikutuksia.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Zone-dieetti

    • ISO-V

      Joku kavely holkka ja normaalisti syominen on ihan hyva, sitten lisaksi pienta jumppaa ja verryttelya. Venyttely myos lisaksi tekee noin muuten ainakin ihan hyvaa. http://mattiviikate.newsvine.com/

      • Nollatutkija

        Vanhukset kävelevät nopeammin kun heillä on kiire.

        mattiviikate.newswine.com/


      • Nollatutkija

      • valkuais.

      • poliisin_neuvo
        Nollatutkija kirjoitti:

        http://mattiviikate.newswine.com/

        " väärälinkki " otsikoi " nollatutkija "

        bukisa ja newsvine -linkit täällä ovat klikkaustenkalastelua jotta nuo sivustot saisivat enemmän mainoseuroja ... niiden klikkailu on turhaa ajanhaaskuuta


      • ISO-V
        poliisin_neuvo kirjoitti:

        " väärälinkki " otsikoi " nollatutkija "

        bukisa ja newsvine -linkit täällä ovat klikkaustenkalastelua jotta nuo sivustot saisivat enemmän mainoseuroja ... niiden klikkailu on turhaa ajanhaaskuuta

        Itsellani ainakin on ihan asiaa kerattyna ja lisaa tulee, yleisella tasolla en vaita vastaan, faktat kun on helppo nahda. Vahan tarkempaa linkittamista voisi toki joskus kokeilla, mutta sen tarkoituksen mukaisuus on mielestani kyseen alaista ja lopputulos sama. Mutta aika tarkkaan sekin kannattaa katsoa minne itse alkaa mitaan laittamaan tai muuta, paikka vaikuttanee aika paljon.


    • jooogaaaa

      Astangajooga paremminkin. Eli eri asentoja ja niissä pysyminen tietyn ajan. suosittelen käymään jollain salilla, mutta netistä myös löytää niitä asanoja. Mutta suosittelen silti ohjausta osaavalta, meinaan kaiken a ja o on että asennot tehdään oikein. Mutta minulla ainakin auttanut vatsan turvotukseen (siis tarkoitan nyt iha näkyvää turvotusta) kuntoon, vatsan pienentymiseen, pakaroihin ja reisiiin. Oikeastaan koko kehoon ja tasapainoon, myös noihin löllöihin. Teen oman liikesarjani kotona melkein joka päivä kävelen, pyöräilen ja käyn hölkkälenkillä silloin tällöin. Kaikin puolin hyvä olo.

    • löllöttäjä

      Kun kerran mittasi ovat tuollaiset, ei sinulla mitään löllöjä olekaan. Vertaa itseäsi lihavempiin ja ole onnellinen sellaisena kuin olet. :)

    • nainen 23v.

      Olenko ainoa, joka huomaa tässä jonkin ristiriidan, miksi noin hoikalle ihmiselle annetaan vinkkejä laihdutukseen, kun painon putoaminen alle 45:n olisi jo vaarallista? Luultavasti sinulla on hieman epärealistinen käsitys sitä, millainen "pitäisi olla" tai sinulla on huono itsetunto tai huono olo muuten, joka purkautuu sitten omaa kroppaa koskeviin ihanteisiin ja itsen kurittamiseen kuvitelluista puutteista.

      Jos haluat näyttää hyvältä, niin sinun pitää syödä hyvin, monta ateriaa päivässä, proteiineja unohtamatta ja mennä harrastamaan jotakin, joka kasvattaa lihaksia kuten kuntonyrkkeilyä (jos iikut, pitää myös syödä kalorit sitten takaisin). Lihakset eivät hölly (epäilen, että tuskin sinussa tuolla painolla hyllyy mikään muutenkaan). Laihduttaminen ei ole avain sinulle. Painoa tulee lisää, kun on lihaksia, silloin voi sinunkin kokoisesi painaa 60 kiloa ja olla yhä solakka, sitä ei pidä säikähtää. Olet jo äiti, olisit ylpeä kehostasi ja naiseudestasi:) Naiselle pieni kerros reisien, pepun ja rinnan kohdalla on luonnollinen asia, josta on vasta viime aikoina tehty rumaa ja siitä kilpaillaan, kuka poistaa itsestään tehokkaiten nämä naiseuden merkit.

      • Vatsapussimies

        No pistit kai sinäki merkille, että ei nimim. "löllöreisiii" edes puhunut mistään läskistä, vaan löllöstä.
        Ymmärtääkseni kyse on siitä löysöstä kudoksesta jota pakkaa ilmenemään lihomisen ja sen jälkeisen laihdutuksen jälkeen. Tietääkseni hyvin yleistä naisilla synnytyksen jälkeen. Olen itse mies, mutta painoin akoinani 104 kg, nykyisin 75. Tämä on ollut tilanne jo vuosia, ja pysyy helposti sopivalla liikunnalla ja ruokavaliolla.
        Mutta mutta.... Sellainen vamma siitä ylipainosta on jäänyt, että kun vedän jalkaani minulle sopivat housut, vyön yli ängeksen sellaine pussi, joka on käsittääkseni juuri sitä ällöä löllöä mitä nimim. "löllöreisii" tarkoitti.

        Kaiken järjen mukaan siihen pitää vaikuttaa jonkinlaisella paikallisella liikunnalla (tietysti muun liikunnan ohella).

        Ja vatsalihakset kuulemma kiinteytyvät erilaisilla ohjelmilla jotka niitä vahvistavat. Minulle mm. neuvottiin sellainen yksinkertainen menetelmä, että selinmakuulta, kädet niskan takana (tai aluksi edessä ojennettuinaj, jotta yläkehon paino pienenisi) punnerretaan istumaan, ja tämä tulisi tehdä yli 30 kertaa.
        Päättelin että kantsii tehdä aluksi sen minkä jaksaa, ja sitten lisätä kun harjaantuu.
        Päätin kokeilla, tuloksia ei vielä ole, mutta odotan jännittyneenä, sillä selinmakuulla 32 tuuman farkut istuvat hyvin, pussi ilmaantuu vasta kun nousen seisomaan :)

        Reisien löllöistä en osaa sanoa mitään, kun ei ole minulla sitä ongelmaa.


    • leeets zumba

      Zumba on kivaa ja tehokasta, suosittelen (:

    • > haluan kivan vatsan ja eroon löllö reisistäni

      laihtumisen kohdentaminen johonkin kropan osaan on joidenkin asiantuntijoiden mielestä mahdotonta, harmi

      Vatsaontelon sisään kertynyt liikarasva on erityinen terveysriski, mutta:

      "kohtuullinen 5 kilon painon pudotus vaikuttaa selvästi veren rasva-arvoihin, verenpaineeseen ja diabeteksen vaaraan. Teho perustuu siihen, että laihduttaessa vatsaontelon sisältä rasva vähenee suhteellisesti enemmän kuin ihon alta. Vatsaontelon sisään kertynyt liikarasva on syypää lihavuuden aiheuttamiin terveyshaittoihin ja onneksi laihduttaminen vaikuttaa erityisesti siihen. "

      http://www.hyvis.fi/voihyvin/sepelvaltimotauti/painonhallinta/laajentuneenvyotaronkaventaminen

      kaikessa laihduttamisessa on proteiineja syötävä riittävästi, sanotaan 100 g/vrk jos ei viitsi tarkemmin laskea

      • maijuliiiini

        Hyötyliikunta on tehokasta. Samoin marjastus jossa joutuu kyykisteleen. Aloitin tällä viikolla marjastamisen ja paino on pudonnut 2,5 kiloa. Jatkan marjastusta koska haluan hoikistua vielä muutaman kilon rantalomalle.Hyöty ja huvi yhdessä.


      • Jore69
        maijuliiiini kirjoitti:

        Hyötyliikunta on tehokasta. Samoin marjastus jossa joutuu kyykisteleen. Aloitin tällä viikolla marjastamisen ja paino on pudonnut 2,5 kiloa. Jatkan marjastusta koska haluan hoikistua vielä muutaman kilon rantalomalle.Hyöty ja huvi yhdessä.

        Miten voi liikkua ilman että liikuttuu? Eli alkaa itkemään?
        Koska liikkuminen saa mieleni ja kehoni liikuttumisen tilaan niin voiko siihen auttaa esim. kyrpä-meditaatio maalaismies Veikko L.n mökissä?

        Haista vitut Veikko L.


      • e32wd
        Jore69 kirjoitti:

        Miten voi liikkua ilman että liikuttuu? Eli alkaa itkemään?
        Koska liikkuminen saa mieleni ja kehoni liikuttumisen tilaan niin voiko siihen auttaa esim. kyrpä-meditaatio maalaismies Veikko L.n mökissä?

        Haista vitut Veikko L.

        Unohda kaikki nuo kävely yms. ei ne lähe millään-neuvot.
        Tässä omia ohjeitani: Mene paikalliseen uimaseuran kilpauimariharjoitteluryhmään tai harjoittele omin päin. Siellä harjoittele noin 4-5 kertaa viikko, sen jälkeen salitreeni jaloille yms. Uinnissa harjoitellaan joskus myös pelkkiä jalkoja, eli otat sen styroks-levyn, josta pidetään käsillä kiinni pään edessä, ja vain potkitaan jaloilla.Tätä täysillä ja kunnolla. Kyllä alkaa tulokset näkyä. En ole asiantuntija, mutta tämä on mielipiteeni.Mutta sinun pitää syödä myös riittävästi.
        Uimaharkkoihin voit ottaa lapsen myös mukaan.


      • Laihdutusexpertti
        e32wd kirjoitti:

        Unohda kaikki nuo kävely yms. ei ne lähe millään-neuvot.
        Tässä omia ohjeitani: Mene paikalliseen uimaseuran kilpauimariharjoitteluryhmään tai harjoittele omin päin. Siellä harjoittele noin 4-5 kertaa viikko, sen jälkeen salitreeni jaloille yms. Uinnissa harjoitellaan joskus myös pelkkiä jalkoja, eli otat sen styroks-levyn, josta pidetään käsillä kiinni pään edessä, ja vain potkitaan jaloilla.Tätä täysillä ja kunnolla. Kyllä alkaa tulokset näkyä. En ole asiantuntija, mutta tämä on mielipiteeni.Mutta sinun pitää syödä myös riittävästi.
        Uimaharkkoihin voit ottaa lapsen myös mukaan.

        En itse viitsinyt liikua, mutta kun kulutat enemmän päivässä, kuin syöt niin laihdut. Itse söin proteiinia (liha, kala, kananmuna, soijajauho, broilerinliha, valtaosa juustoista) ja salaattia. Juomaksi kaloritonta lightjuomaa tai mieluiten kylmää vettä. Päivittäin join 2-3 litraa nestettä, pääasiassa vettä. Vettä voi maustaa esim pienellä sitraanasiivulla. Hommaan tulee rutiini ja sitä jaksaa aikas kauan. Tuon ruokavalion ainoa idea ja toimivuus perustuu proteiinin kykyyn pitää nälkää. Kun on syönyt 200-300g lihaa tai kalaa, niin pelkkä syömisen ajatteleminenkin puistattaa. Hiilihydraatteja en syönyt yhtään, eli pois leipä, peruna, pasta, riisi ja sokeri ym jauhoista tehdyt tuotteet. Tonnikalasalaatti oli mieleisin salaattivaihtoehto. Eli jäävuori- eli amerikansalaattia, raejuustoa, tonnikalaa, keltaista paprikaa ja pikkuisen tomaattipaloja. Kokeile. Noin ½-1 kg/viikko. Ruuan määrää (proteiinia) ei tarvitse laskea, mutta hiilarit pois. Toimii!


    • Läskilaihduttaja

      Oikea ruokavalio ja riittävä liikunta on taikasanat.
      Itse tyrmistyin kun huomasin että tässäkin asiassa mennään teollisuuden ehdoilla.
      Itselleni on mieluisaa huomata. että se oikea ruokavalio on sittenkin se mistä pidän: Karta hiilihydraatteja, muuten saat syödä mitä tahdot. Jätä pois sokerit, tärkkelykset ja suuret määrät viljaa.

      Uskomatonta, mutta tämä on juuri päinvastoin kuin virallisesti opetetaan. Kun haluat perehtyä ruokasi terveysvaikutuksiin, tulet huomaamaan että hiilihydraatit aiheuttavat diabetesta ja syöpää, sivutuotteena ne aiheuttavat keskivarrtalolihavuuden. Virallisestihan uskotaan että se johtuu ns. "kovista rasvoista", koska ihmisen keltainen rasvakin on kovaa. Keltainen rasva syntyy, kun sisäelimet eivät enää kykene käsittelemään niille syydettyä hiilihydraattia.

      Olen tehnyt kehollani ihmiskokeita, nauttinut ruoasta, karttanut perunaa, viljoja ja sokeria. Kaikkia noita olen syönyt, mutta en juuri itse laittanut ruoaksi. Syön erilaisia lihoja, juustoja , kananmunia, kasviksia ja melkein kaikkea mitä kiinni saan. Keskivartalostani on poistunut kutakuinkin kymmenen kiloa, olen viivikymppinen mies, joten lihaksetkin alkavat kyllä sitkistyä, mutta omasta mielestäni ruokailutottumusteni muutos on parantanut ulkomuotoani ja tuntemuksiani. Aiemmin noudatin virallista terveellistä ruokavaliota ja ihmettelin muiden tapaan kun paskamaha kasvaa vaikka kaiken tekee oikein.

      Virallinen ravitsemustiede ihmettelee, kun ihmisten käsketään syödä kasviksia, viljaa ja kaikkea muuta kuin läskiä ja lihaa, mutta kansa kaatuu diabetekseen ja syöpään. Olisikohan aika miettiä sitä pohjoiskarjalaprojektia uudelleen, se on ollut sellainen suuri huijaus, jota kukaan julkisuudessa ei uskalla arvioida kriittisesti.

      Läski on hidasta energiaa, sillä menee päivä ettei huomaakaan. Hiilihydraatti on hitaimmillankin niin nopeaa, ettet tajuakkaan kun se on vyötärölläsi. Lisäksi se on omaa syytäsi kun " et liiku niin paljon kuin syöt". Lihana voit syödä niin paljon kaloreita kuin haluat, niitä ei tarvitse juosta eikä punnertaa pois. Jos haluat ne vyötäröllesi, vetäise muutama peruna kaveriksi.

      Halutessasi lisävahvistusta, mieti mitä kaikelle elolliselle syötetään kun sen halutaan kasvavan nopeasti ja halvalla: soija taikka maissitärkkelystä. Sillä kasvaa kana, kala, sonni ja emakko. Onko lohi enää lohi kun se syö soijaa ja maissia, vaikka sen luontainen ruokavalio on kala. Onko vehnää, maissia, soijaa ja kasvisrasvoja popsiva ihminen oikea ihminen, vai syövän kasvualusta?

      Tästä ei paljon puhuta

      Elämä on ihmeellistä

      • Onnistunut mummo

        sinähän olet aivan rimpula !

        jos löllöt vaivaavat, ainoa keino on hankkia sinne nahan alle lihaksia:
        - syö proteiinipitoista ravintoa, kuten broileria, kalaa, maitotuotteita ( vähärasvaisia ) , pähkinää, soijaa, ym. Pihvi silloin tällöin salaatin ja raejuuston kanssa on hyväksi lihasten kasvamiselle, jos tietoisesti haluat nahan alle myös muotoja.
        - ruokaile säännöllisesti pieniä aterioita, kuitenkin niin ,että ainakin kaksi kertaa päivässä ateria sisältää kunnon proteiinilähteen, väh. 100 g. / kerta. Ruokailla tulisi oman nyrkin kokoisia aterioita, joissa kasvikset ja proteiini , sekä välipalat, jotka hyvä olla esim. jogurttia, viiliä, soijamaitoa tms. itse syön väkisin aamulla, näkkäriä ja jogurttia sekä rasvattomia leikkeleitä, ja useita pieniä välipaloja, sekä kaksi kunnon ateriaa, jossa ravinnon laatu on korkea.
        Itse tekemällä ja opettelemalla ruuanlaiton alkeet solakoituu halvasti, eikä tule niitä lisäaineitakaan, kun itse valmistaa.

        Sitten erikseen se löllö- osuus:

        - ui rintauintia vähintään 3-4 x viikossa, ainakin 1000 metriä, erittäin tehokasta lihasten kasvatuksessa
        - kun olet pienen lapsen äiti, nosta, kanna, leiki vaikka erilaisia jumppaleikkejä, käyttäen lastasi "painona" , jolloin saat sekä one by one- laatuaikaa muksun kanssa että itsellesi kivat lihakset nostelusta. =)

        - koska painosi on noinkin matala, mietisin sellaisia liikkeitä, jotka rasittavat koko kehoa tasaisesti: uintia, ratsastusta, soutua, sulkapalloa, ylipäänsä erilaisia mukavia pallolajeja, jotka sekä kehittävät koordinaatiota että auttavat mm. stressiin ja jännitykseen tehokkaasti.

        esim. halkojen hakkaus, puutarhatyöt jne. kiinteyttävät nekin hienosti käsivarsia ja reisiä.

        itselläni kesäkuinen halonhakkuutalkoo 3 x viikossa kasvatti käsivarsiin kiinteät hauikset ja muutenkin käteni näyttävät paljon paremmilta, eivät "allit" trikoissa roiku, vaan vastaostamani kangaspaita on hihoista nyt pieni, just kivasti siitä olkavarren ja käsivarren kohdalta.
        Itselläni nuo toimivat , mutta vaativat tietysti suunnitelmallisuutta sekä liikunnassa että syömisessä.
        Olet alipainoinen, joten älä ainakaan jätä rasvoja kokonaan pois, rasvan koostumusta kannattaa sen sijaan muuttaa ja suosia kasvisrasvoja sekä vähärasvaisia, sokerittomia maitotuotteita.
        Ei siis mitään zumbaa, sillä palaa rasvaa pois, vaan n. o sellaista liikuntaa, joka kasvattaa lihasmassaa !

        Onnea yritykseen, ja sitkeyttä, tuohon vaaditaan nimittäin aikaa ja pitkäjänteisyyttä.


      • Aamulla sipuli-pekoni munakas,voissa tai oliiviöljyssä paistettuna,sehän vie nälän pitkäksi aikaa,veren sokeri pysyy alhaalla eikä hillitöntä nälkää tule missään vaiheessa.Kyllä se nälkä sitten tulee mutta siinä muodossa että pitäisiköhän syödä jotain? Vaikka puolikas broileri.. Viljat,peruna ,sokeri, kaikki kevyttuotteet ja prosessoidut elintarvikket pois.Tilalle perusjutut ja oikea rasva sekä proteiini,niin elämästä voi nauttia.
        Kannattaa tutustua esim. Antti Heikkilä, Varpu Tavi,Tohtori Tolonen, ja muihin vähän hiilihydraattisiin sivustoihin jos haluaa päästä ylipainosta ja nauttia hyvästä ruuasta ilman hikistä liikuntaa koska niin kuin kaikki tiedämme liikunta on aika tehoton juttu painonpudotuksessa:1 peruspulla/45min liikuntaa,kannattaa jättää syömättä. Liikunta kyllä kannattaa tottakai,mutta vain kunnon ja jaksamisen vuoksi.
        Oikeasti nämä ruokavaliot toimii just niin hyvin kuin niihin panostaa.Suomessa(kin) elintarvikemainonta on iso bisnes niin kuin voimme todeta mediassa.
        Kannattaa ajatella itse,mitä kaikkea syö.E 173: Alumiini,saa EU.n päätöksellä käyttää kakuissa ja leivoksissa


      • En jaksa kitua
        pavec kirjoitti:

        Aamulla sipuli-pekoni munakas,voissa tai oliiviöljyssä paistettuna,sehän vie nälän pitkäksi aikaa,veren sokeri pysyy alhaalla eikä hillitöntä nälkää tule missään vaiheessa.Kyllä se nälkä sitten tulee mutta siinä muodossa että pitäisiköhän syödä jotain? Vaikka puolikas broileri.. Viljat,peruna ,sokeri, kaikki kevyttuotteet ja prosessoidut elintarvikket pois.Tilalle perusjutut ja oikea rasva sekä proteiini,niin elämästä voi nauttia.
        Kannattaa tutustua esim. Antti Heikkilä, Varpu Tavi,Tohtori Tolonen, ja muihin vähän hiilihydraattisiin sivustoihin jos haluaa päästä ylipainosta ja nauttia hyvästä ruuasta ilman hikistä liikuntaa koska niin kuin kaikki tiedämme liikunta on aika tehoton juttu painonpudotuksessa:1 peruspulla/45min liikuntaa,kannattaa jättää syömättä. Liikunta kyllä kannattaa tottakai,mutta vain kunnon ja jaksamisen vuoksi.
        Oikeasti nämä ruokavaliot toimii just niin hyvin kuin niihin panostaa.Suomessa(kin) elintarvikemainonta on iso bisnes niin kuin voimme todeta mediassa.
        Kannattaa ajatella itse,mitä kaikkea syö.E 173: Alumiini,saa EU.n päätöksellä käyttää kakuissa ja leivoksissa

        Miten niin liikunta kannattaa vain kunnonkohotusmielessä? Jos pitäisi laihtua puoli kiloa viikossa, se tarkoittaa 500 kcal vähennystä energiansaantiin päivässä, jos lähtötilanteessa syö niin että paino pysyy vakaana. Mieluummin hankin tuon vähennyksen niin että otan sen puoliksi ruuasta ja puoliksi lisäämällä 250 kcal verran liikuntaa. Ja koska liikunnan avulla myös ruokahaluni tasaantuu, sen tehot ovat kaksinkertaiset eli syömisen kontrollointi on helpompaa.


    • Tuo pituus ja paino,sä olet mun mielestä alipainoinen,jos haluat muokata kehoasi niin tavallinen voima harjoittelu riittää.Sen voi toteuttaa ihan hyvin kotonakin,ei tarvitse liittyä eikä maksaa kenellekään jos ei halua.Mutta siihen pitää panostaa ainakin 3krt viikossa,yksi kerta on sama kuin jos antaisit joulupataaan 5e,se antaa hyvän mielen että tulipahan hoidettua,mutta jos haluat tuloksia niin niitä tulee juuri niin paljon kuin itseensä panostaa.Syöt väärin? Niinpä,enemmään maaeläinperäistä rasvaa ja proteiinia niin asia korjaantuu.
      Pitäisi palata juurille,eli tehdä ruoka perusaineksista itse,eikä luottaa mainoksiin.
      Elintarvikebisnes on iso asia,jokainen voi huomata sen mainoksista.
      Kukaan ei mainosta Porkkanaa,Kukkakaalia,lihaa,Vihanneksia,ne kun ovat kaikien saatavilla ihan sellaisenaan...
      Esim. Antti Heikkilä,Tohtori Tolonen,Varpu Tavi ja hiilaritietoiset,lisätietoa löytyy netistä,kannattaa lukea ja vetää omat johtopäätökset.

    • 158cm 83kg

      pyörätuolissa olevana en pysty sellaisiin liikkumis suorituksiin,kuin mitä jaloillaan liikkujat.
      lisäksi tullut diabetes ja kilpirauhasen vajaa toiminta ja paino noussut siitä mitä oli kävelevänä.
      voisko ,joku antaa vinkkejä miten läskiä sais vähenemään.

    • mk

      ja paljon eli jalkaprässi treeniä, jalkakyykkyä ja muita jalan lihaksia ja kun voimaa tulee niin riittävän isolla painoilla ja vatsan saa kiinteäksi vatsalihaliikkeillä eri muodoissa ja 10-30 kerran sarjoissa ja vähintään 10 sarjaa ja joka toinen päivä ja muista myös selkälihakset ettei vain treenaa vain vatsaa koska muuten tulee lihasten epäpalanssi eli hyvät vatsalihakset ja treenaamattomat selkälihakset. Kestävyystreeniin on uinti hyvä laji kun se ottaa kaikkiin lihaksiin. Kuntosalilla myös maastaveto on hyvä treeni reisille ja koko yläkropalle koska se otta moniin lihasryhmiin ja lopuksi ruokavalio kuntoon niin saat vuodessa aikaan muutoksi ja jos treenaat 6 kertaa viikossa niin puolen vuoden kuluttua näkyy tuloskia kiinteenä kroppana ja huvänä kuntona.

      • sinä 158cm & 83kg

        jos istut pyörätuolissa, voit tehdä käsillä ihan perus painonnostoja ja käydä rullailemassa kaupungilla lenkkejä :) myös ratsastus ja uinti auttaa. onko sulla fysioterapiaa? ja luultavasti pystyt myös itse tai pienellä avustuksella menemään lattialle ja tehdä esim. vatsalihaksia. laitat kädet niskan taakse tai rinnan päälle ristiin (etkä päästä niitä irtoamaan siitä) ja nouset ylös niin paljon kuin pystyt ja jaksat.


    • fggfhgfth

      zumballa :) Tein siis zumbaa kotonani noin 30min kaksi kertaa viikossa kahden kuukauden ajan ja reidet kiinteytyivät täydellisesti, eli aika tyytyväinen olen. Vatsassa oli myös ongelmia joista pääsin eroon vatsalihassarjoilla (ja zumballa), joita tein noin neljä tai viisi kertaa viikossa, nyt näkyvät vatsalihakset. Reisiin auttaa myös se, että menet lattialle istumaan, laitat jotain leveää ja pehmeää (vaikka jumppapallo) reisien väliin ja painat jalkoja yhteen niin kauan kuin jaksat. Olen siis suurinpiirtein samaa kokoa kuin sinä, mutta jäi nuo samat paikat silloin ongelmaksi, nyt olen hyvin tyytyväinen :) Vatsalihaksia "treenaan" myös välillä niinkin että saatan vaikka kaupassa kävellessä jännitellä niitä.

      • pyörätuolista

        joo, kommentoin äsken vinkkejä pyörätuolissa istuville.. unohdin sanoa, että itse ainakin olen laihtunut kuukaudessa n.6kg sillä, että syön 3-4h välein vähän, ja lämpimän ruoan kerran päivässä. yleensä en syönyt aiemmin säännöllisesti ja lämmintä ruokaa paljon, joten nykyään syön siitä entisestä lämpimän ruoan annoksesta noin puolet.


    • kkj

      Mä suosittelisin kuntosalitreeniä, painoahan sun ei tarvitse tiputtaa vaan keskittyä kroppasi kiinteyttämiseen. Tuloksia ei tietenkään tule heti, mutta hyvän ruokavalion, trrenin ja ajan kanssa kylläkin. Itse olen normaalipainoinen ja käyn muutaman kerran vkossa salilla, salilla ohjaaja teki minulle ohjelman, jossa treenaan niitä alueita mihin haluan muutosta, toki käyn siellä kaikki lihasryhmät läpi. Kroppa on kiinteässä kunnossa, mutta olen käynyt siellä jo vuoden, joten mitään nopeaa tulosta et kai millään saa aikaiseksi, ellet rääkkää itseäsi ja se ei ole terveellistä. Liika painon ja "löllöjen" seuraaminen tarvii myös jättää pois ja liikkua terveellisesti ja monipuolisesti. Myös pilates ja jooga tyyppiset tunnit ovat hienoja niin mielelle kuin kehollekin ja lihakset saavat siinäkin rasitusta, mutta rasva ei kylläkään pala. Tsemppiä treenailuun.

    • Jos kerran viikkoon, niin ehdottomasti lenkki. Aloita vaikka 5 km jos olet vasta-alkaja. Tärkeää:
      kunnon tossut, tarkkaile hengitystä juostessa; tasainen hengitys paras, eli vauhdinjako sen mukaan.
      Pidennä lenkki 10 km mittaaiseksi kun olet käynyt tuon 5 km 8-10 kertaa. Muista älä syö mitään 2 h ennen lenkkiä,älä juo enää 1 h ennen lenkkiä. Ja muista!!! Juokse loppuun asti, vaikka hitaasti.
      Tosta se lähtee.
      Lisäks!!! Mieti mitä syöt. Jos jätät lihan se on jo puoli voittoa. Itse lopetin lihansyönnin 3 v sitten ja olen todella tyytyväinen. kalaa ja munia voi syödä. Paljn hedelmiä ja kasviksia myös.
      Jeps. Ei muuta ku pruuvaamaan

      • liikunta ja urheilu

        Tuonne saa käydä lisäämässä aiheeseen liittyviä linkkejä:

        www.verkkosivu.net/Harrastukset/Urheilu__liikunta_ja_tanssi


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe