Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesusta ei sen ajan historioitsijat tunne.
Vasta jälkikäteen Paavina toiminut apostoli Pietari kumppaneineen alkoi levittää tarinaa ja siinä tapahtui pullataikina-ilmiö.
Aikalaisensa Flavius Josephus joka kirjoitti 20-osaisen juutalaishistorian ei juurilaan hänestä mainitse.
Sen sijaan kyseisen herran väitetään kuitenkin kirjoittaneen perheensä kanssa kaikki evankeliumit uuteen testamenttiin sillä olihan hän alkuperäiseltä nimeltään Josef ben Mathitjahu eli Joosef Matteuksenpoika ja Piso-nimeäkin käyttänyt.
02.09.2007 21:44
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=146
Paavalinkin epäillään nykytutkimuksen mukaan saaneen epilepsiakohtauksen näkyjä nähdessään.
Abelard Reachlin kirjassaan, ”The true Authorship of the New Testament” kuitenkin kyseenalaistaa Jeesuksen olemassaolon kokonaan.
http://www.aamulehti.fi/keskustelu/aa_post!reply.jspa?messageID=112159
Eihän silloiset historiankirjoittajatkaan mainitse juurikaan Jeesusta joten ainakaan kristittyjen uskomaa merkitystä jollain Jeesus-nimisellä ole historiassa ollut.
02.09.2007 21:06
http://www.stim.com/Stim-x/9.4/asterix/Pix/asterix-panel.gif
Siinä taiteilijan näkemys:
Ekivaari oikealla puolella ja Ritari sivupersoonineen vasemmalla.
02.09.2007 18:37
Ettäkö joku on väittänyt että Jumalan on koko ajan aneltava Jumalalta.
02.09.2007 17:01
Kuukautiset ei ole tauti ja mahdollisesti ne oireet hävisi seudulta vajaaksi vuodeksi kun hän kierroksensa teki?
02.09.2007 15:30
Ei Jumala tiennyt Ojalan laskuopista mitään.
http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&channel=s&hl=fi&q=ojalan+laskuoppi&meta=&btnG=Google-haku
Ja toisinpäinkin Jumala väitti että tuhat vuotta on yksi päivä.
Kymmenyksistä sen verran että tuossa kai on taiteilijan näkemys niiden jakotilaisuudesta:
http://www.orionbooks.co.uk/asterix/fishfight.jpg
01.09.2007 23:51
se tempauslaulu tositapahtumiin pohjautuva?
Tuo "Kauan turhuudessa harhailin" sopii nimensä perusteella ainakin entisille helluntailaisille.
01.09.2007 17:25
Paavalihan julisti katolisia oppeja ja oli johtohahmona Pietarin ohella kun Jeesukseen uskovia alettiin vainota.
01.09.2007 17:15
Kun katselee tekstiä kuvitellun pyhänhengen avulla niin oikeakin on väärä.
Pyhähenki ottaa sanan sieltä ja toisen täältä.
01.09.2007 11:10
Missäs kohtaa raamattua se Paavali noin sanoi.
Sä vaan olet Jeesuksen ja Paavalin yläpuolella ja laitat heille tekstiä suuhun.
Pitikös jostain muualta raamatusta siirtää pari sanaa Paavalin jakeeseen ja laittaa ja-sana vielä väliin ja koko pötkö lainausmerkkeihin.
Tokihan raamatusta mitä tahansa lauseita löytyy kun laitetaan sanat hattuun, sekoitetaan ja sitten kooyaan toiseen järjestykseen.
01.09.2007 10:52
-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,
Kirjoitat eri asiasta.
Raamatussa ei ole Ritarin mainitsemaa jaetta.
31.08.2007 13:42
"-Paavali sensijaan sanoo,"Jeesuksen kristuksen ja minun evankeliumini ei ole ihmisten mukaista,"
Ei sano Paavali eikä kukaan muukaan raamatussa noin.
31.08.2007 13:07
että koko porukalla on konseptit sekaisin.
On hauskaa seurata kun porukka hakee konteksteista apua kirjoitusten ymmärtämiseen kun tarinassa joku oli kuullut toisen nähdeen ja edes Piso kirjoittaessaan ei tiennyt mitä alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti ja joku toinen Pison jälkeläisistä ei tiennyt kirjoittaessa apostolien tekoja mitä Piso tarkoitti saatika sitten alkuperäinen veistelijä joka oli kuullut jonkun nähneen sanovan olettamuksensa Jeesuksen ymmärtämisestä.
Eikä tiennyt Agricola suomentaessaan mitä Pison jälkeläinen oletti Pison tarkoittaneen alkuperäisen kirjoittajan ymmärtämisestä kuulopuheiden perusteella nähdystä jonkin sanomisesta jota Jeesuksen oletettiin tarkoittavan jne...
30.08.2007 03:08
Ei raamatussa mainita universaaleista mitään.
Uskotko Ritari universaalien olemassaoloon?
30.08.2007 02:43
kirjoittelet mitä sattuu ja loput lainaat raamatusta.
Näyttää olevan pakottava tarve kirjoittaa kiireesti kun viestitkin mene vääriin paikkoihin.
Minunkin aloittamassani ketjussa on sinun tuore viesti joka kaiketi on tarkoitettu johonkin toiseen ketjuun tai toiselle foorumille.
29.08.2007 14:01
Efesolaiskirje on väärennös.
Paavali ei sitä kirjoittanut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_efesolaisille
29.08.2007 11:05
"Sanan "kaikki" selostaa Paavali tarkoittavan sitä, että "yhtä monta" kuin synnin tähden kuolee, "yhtä monta" Kristuksen vanhurskaan teon tähden vanhurskautetaan!"
Missä noita Paavalin laatimia sanakirjoja on kaupan joissa suomen kielen sanoille on omat tarkoirusperänsä.
29.08.2007 10:56
Entinen nimimerkkisi on ollut toiminnassa koko ajan ja toimii nytkin ja ikäsikin on myös sinne päivittynyt.
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=Ritari009&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2007&ed=29&em=8&ey=2007&hpp=25
Olet vaan sohlaillut koneellas ja ehkä se on ollut avoinna ja olet vaan yrittänyt sisään kahteen kertaan tai jotain muuta vastaavaa eli ihan omalta koneeltas se on ollut kiinni.
29.08.2007 02:53
Jos se suinkin olisi mahdollista niin raamatun henkilöistä vaihtaisin pari sanaa Juudaksen kanssa ja muista taatelin tallaajista tapaisin Augusto Pinochetin joka voideltiin taivaskuntoon sekä terveisinä maan pinnalle lähettäisin onkimatoja lastenlapsille.
29.08.2007 01:18
Se hiilihangon nokassa pitäminen näkyy jo uutta testamenttia lukemalla.
Tehän ymmärrätte Jeesuksen sanat päinvastaiseksi mitä ne on juuri siinä tärkeimmässä asiassa eli vanhan lain kumoamattomuudessa.
28.08.2007 13:13
1208 / 1222