vaihtuvalla nikillä

ekivaari

kirjoittajaa pyydän myös perustelemaan kirjoituksesi, että mikä se sellainen "tosi Jumala" on, jonka täytyy joka aika rukoilla ja anella ISÄLTÄ JUMALALTA? Olen kysellyt tätä asiaa useita kertoja, etkä yhteenkään ole vastannut.

2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME".

Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, KOSKA HÄN AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".

Jeesus ei ole "totinen Jumala" vaan hän on Jumalan tahdon mukaan ylipappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä!

15

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettäkö joku on väittänyt että Jumalan on koko ajan aneltava Jumalalta.

    • kun joku vaihtuvalla nikillä kirjoittava henkilö vaatii minua uskomaan Jeesuksen myös "totiseksi Jumalaksi", koska hänelle ei riitä se, että uskon Jeesuksen Jumalan Pojaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille.

      Sen vuoksi pyydän häntä selittämään, mikä se sellainen "totinen Jumala" on, jonka pitää joka aika rukoilla Isää Jumalaa.

      • olen sinua auttanut!

        Olen kyllä vastannut sinulle tuohon useinkin, mutta ymmärryksesi ei aukene, eikä sitä ihmisvoimin voi aukaista. Rukoile itse, että Jeesus armollisesti tiedottaa sinulle Itsestään.

        Sen verran kerron vielä, että Jeesus oli myös Ihmisen Poika 33 vuotta ja Ihmisen Pojaksi Hän syntyi neitsyt Marian kautta niin, että miehen, eli Joosefin siemenellä ei Häneen ollut osuutta, mutta LUPAUS, että Hän syntyy Daavidin huoneen kautta täyttyi.

        Ihmisen osassa Jeesus sovitti ihmisen synnin ja osoitti kaikille, että ihmisenä voi voittaa uskon kautta lihantahdon, niin voimakas on Jumalan VOIMA. Eli joka uskoo saa voiman tulla Jumalan lapseksi.

        Ihmisenä Jeesus ei tehnyt mitään omalla ihmisen voimalla, vaan Hänkin, niin kuin mekin luotti PYHÄN HENGEN VOIMAAN.

        Tässä Jeesus käy sinulle kompastuskallioksi, sillä et millään jaksa käsittää, että Jeesus oli ihminen, ei Jumala, ollessaan ihmisenä voittamassa ihmisen synnin, eli lihantahdon ja siksi Hän rukoili Isää. Hän otti tähtemme orjan muodon.

        Etkä kykene käsittämään, että armotalouden aika on vielä siinä vaiheessa, jossa Jeesus rukoilee puolestamme, eli Hän on ylimäinen pappi, ei niin, kuin oli Aaronin pappeus tai Leevin pappeus, vaan niin, kuin on Melkesedeksen pappeus, eli toinen pappi, jolla ei ole päivien alkua eikä loppua.

        Kohta on aika, jolloin kaikki alistetaan Jeesuksen jalan alle, eli VOITTO tuodaan ilmi, nythän se on vielä uskon varassa ja me katsomme näkymättömiin uskoessamme sen voiton, mutta emme usko sitä omalla voimallamme, vaan Jumalan VOIMALLA. Usko ei ole Sanoissa, vaan siinä on oltava mukana VOIMA.

        Jos ei kykene ymmärtämään, että täydellisyys on vielä pienen matkan päässä, eli elämme vielä armotalouden aikaa, joka on muuttuva täyttymykseksi valmistuessaan, eli silloin me kaikki olemme oleva yhtä, mutta vielä ei täydellisyys ole saavutettu, niin tässä kaatuu kompastuskallioon järkeillessään asioita omalla ihmisen voimalla, joka ei mitään merkitse, sillä lihalla ei ole osuutta Jumalan valtakuntaan.


    • olet matkalla helvettiin

      Kirjoit: "Jeesus ei ole "totinen Jumala" vaan hän on Jumalan tahdon mukaan ylipappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä!"

      Tuo on todellista Jumalan pilkkaa, sillä Jeesus on Jumala - ei mikään ylipappi.

      • vain yksi jumala?

        sillä jo Nikaian kirkolliskookuksessa 325 jaa. nuo taikauskoiset hölmöt päättivät, että Jeesus on jumala.


    • että jokainen saa tekojensa ja puheidensa mukaisen palkan!

      Jumala kutsui Jeesusta Mooseksen kaltaiseksi profeetaksi:

      5. Moos. 18:18
      "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua"

      ja palvelijakseen:

      Jes. 42:1
      "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden".

      Sekä välimieheksi:

      1. Tim. 2:5
      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

      Ja vielä Pojaksi sekä Jumalan huoneen haltijaksi, mutta ei omistaajaksi:

      Hepr. 3:6
      "mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen".

      Ja vielä ylipapiksi tai suureksi papiksi:

      Hepr. 10:21
      "ja koska meillä on »suuri pappi, Jumalan huoneen haltija»",

      Kaikki nämä löytyvät Jumalan sanasta, joten mikäpä minun on tilille mennessä?

      Kyllä Kristus jumalakin, mutta — pienellä j;llä kirjoitettu:

      Joh. 10:35
      "Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi".

      • Myyyttinen Mooses

      • Myyyttinen Mooses kirjoitti:

        onkin myyttinen hahmo?

        Tiedät varmaankin, että Mooses on "laintavaraa" babylonialaisilta, ts. hän ei koskaan ole edes elänyt.

        Vertaamalla Jeesusta häneen, väität Jeesuksenkin olleen "lainatavaraa". Ehkäpä rinnastat hänet Krishnan erääseen hahmoon, jolta Jeesus tosiaan onkin saanut paljon "oppia", jopa monet Jeesuksen puheet ovat suoraa laina tältä Krisnalta.

        http://www.bibleinterp.com/articles/Britt-Moses_Myth.htm

        http://www.felicity.com.au/paper-moses.htm

        kerron vain mitä Jeesus itse opetti:

        Joh. 8:58
        "Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".

        Roomalaiskirje 1
        20 "Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua".
        [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]


      • täällä
        Myyyttinen Mooses kirjoitti:

        onkin myyttinen hahmo?

        Tiedät varmaankin, että Mooses on "laintavaraa" babylonialaisilta, ts. hän ei koskaan ole edes elänyt.

        Vertaamalla Jeesusta häneen, väität Jeesuksenkin olleen "lainatavaraa". Ehkäpä rinnastat hänet Krishnan erääseen hahmoon, jolta Jeesus tosiaan onkin saanut paljon "oppia", jopa monet Jeesuksen puheet ovat suoraa laina tältä Krisnalta.

        http://www.bibleinterp.com/articles/Britt-Moses_Myth.htm

        http://www.felicity.com.au/paper-moses.htm

        näyttää oppi lankeavat vielä syvemmälle, mitä se on ekivaarin tuomana.

        Mooseksen kaltaisuudella tarkoitetaan Ihmisen Poikana oloa, ei Jumalan Poikana oloa. On osattava erottaa se, että Jeesus oli Jumalan Poika, joka tuli Ihmisen Pojaksi määrätyn asian tähden ja vain uskovaiset ymmärtävät minkä tähden.

        Eiköhän tämä Krisna ole matkinut Jeesusta eikä päinvastoin, sillä todistettavasti Vanhan Testamentin kirjoitukset ja Uuden Testamentin kirjoitukset ovat ainoita alkuperäisessä muodossaan säilyneitä kirjoituksia, joista lukemattomat muut uskonnollisuudet ovat itseensä ottaneet.


      • Joh. 10:35
        "Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi".

        Ja Jeesus piti erittäin tärkeänä, että opetuslasten tietoon tulee ja että he ymmärtävät tämän asian:

        Joh. 17:7
        "ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta.
        8 Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt". [Joh. 7:16 ]


      • RitariOlevainen
        Myyyttinen Mooses kirjoitti:

        onkin myyttinen hahmo?

        Tiedät varmaankin, että Mooses on "laintavaraa" babylonialaisilta, ts. hän ei koskaan ole edes elänyt.

        Vertaamalla Jeesusta häneen, väität Jeesuksenkin olleen "lainatavaraa". Ehkäpä rinnastat hänet Krishnan erääseen hahmoon, jolta Jeesus tosiaan onkin saanut paljon "oppia", jopa monet Jeesuksen puheet ovat suoraa laina tältä Krisnalta.

        http://www.bibleinterp.com/articles/Britt-Moses_Myth.htm

        http://www.felicity.com.au/paper-moses.htm

        eri maailmoista, etkä tunne evankeliumia ollenkaan, tuot jotain myyttisiä satuja ja muinaistarustoa ja vertaat niitä Raamatun evankeliumiin, niilllä kun ei ole mitään yhteyttä eikä osaa keskenään.
        -Nuo sinun tarustosi vaan taas hämää ja sekoittaa vilpittömien etsijöiden mieltä, että parempi jos et "lainaile" niitä tänne vaihtoehtoisen totuutena, kun ovat täysin potaskaa Raamatun totuuden rinnalla.


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        eri maailmoista, etkä tunne evankeliumia ollenkaan, tuot jotain myyttisiä satuja ja muinaistarustoa ja vertaat niitä Raamatun evankeliumiin, niilllä kun ei ole mitään yhteyttä eikä osaa keskenään.
        -Nuo sinun tarustosi vaan taas hämää ja sekoittaa vilpittömien etsijöiden mieltä, että parempi jos et "lainaile" niitä tänne vaihtoehtoisen totuutena, kun ovat täysin potaskaa Raamatun totuuden rinnalla.

        piilee salattu Jumalan totuuden siemen. Minä pitäisin ihmeenä sitä, jos muinaistarustot eivät sisältäisi mitään jumalallista.

        Ihminen on lukenut elämän kirjaa maailman perustamisesta asti. Eri asia on taas se, minkä verran on siitä oppinut tuntemaan Jumalaa:

        Room. 1:20
        "Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua".
        [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]


    • ekivaari: "..mikä se sellainen "tosi Jumala" on, jonka täytyy joka aika rukoilla ja anella ISÄLTÄ JUMALALTA?
      Jeesus ei ole "totinen Jumala" vaan hän on Jumalan tahdon mukaan ylipappi ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä"!
      ---
      --"Kristus Jeesus ...hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme"(Room. 8:34).

      --"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen TOTISEN; ja me olemme siinä TOTISESSA, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN Jumala ja iankaikkinen elämä" (1.Joh. 5:20) .

    • 1. Joh. 5:22 käännöksessä tai jossakin kirjoitusvaiheessa on täytynyt jossakin vaiheessa tulla joko tahallinen tai tahaton moka.

      Jumalan Pojan tulemisen tarkoitus ei Raamatussa missään muualla ole Pojan itsensä korottaminen, vaan Isän nimen ja tahdon tunnetuksi tekeminen. Taivaallista vallankumousta tuon jakeen perusteella ei voi tehdä.

      Luuk. 11:2
      "Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon SINUN NIMESI. Tulkoon SINUN valtakuntasi". [11:2-4: Matt. 6:9-13 : Room. 8:15 | Jes. 29:23 | Dan. 7:14]

      Joh. 17:6 Jeesus kertoi Isälle:
      "Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi

      Johannes 17
      25 "Vanhurskas Isä, MAAILMA EI SINUA TUNTENUT, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
      26 Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

      1.Jh.5:20 jakeessa on mainittu sekä Jumala että Poika, ja jossakin vaiheessa on yksikön kolmannen persoonan pronomini 'hän' saatu viittaamaan Poikaan Isän asemasta.

      Tuo on selvästi Jeesuksen ja apostolien täsmäopetuksen vastaista:

      Joh. 5:30
      "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".

      Joh. 6:38
      "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt".

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe