Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä kun on sellaiset kansanedustajat ja ministerit, jotka ei voi mitään, kun markkinatalouteen ei voi puuttua, vaikka valtio omistaisi yhtiön.
Ei ne vaan voi mitään.
Mehän ne ollaan itseämme sinne edustamaan valittu.
Sellaisia me suomalaiset ollaan.
Meitä vain höynäytetään.
Niin kävi UMS-kaupassa, niin kävi Ameriikan paperitehdasaupassa, ym, ym.
Kun Nkia lopetti tehtaan Saksassa, niin se joutui maksamaan isot korvaukset. Suomessa oltaisiin samassa tilanteessa vain voivoteltu ja sanottu, ei voi mitään, sellaista se markkinatalous vaan on, suomalaisten ministereiden mielestä.
25.05.2009 11:11
On siitä tosi kauan aikaa, kun itse tulin kapakasta hiukkasen horjuen, vaikka onhan sekin toki koettu.
Oi niitä aikoja menneitä.
24.05.2009 10:09
Oikea koti siellä, kun muualla sanoo, nyt minä lähden kotiin.
Minulla on ollut siis lapsuuden koti ja sitten on ollut kulloinenkin perheen koti.
nytkin asun kotona, vaan jos asuisin yksinäisten miesten asuntolassa, niin tuskin lähtisin teatterista kotiin.
Myös opikeluaikainen kämppä tai boxi ei ollut koti.
Silloin lähdettiin jortsuista esim. kämpille.
Lapsen koti vaihtuu vanhemmille yllättäen.
Kun poikamies poikamme muutti työn takia muulle paikkakunnalle, niin hän kävi kuitenkin usein kotona, mutta vakiintuminen uudelle paikkakunnalle ilmeni siinä kun lähtöhetkellä kysyttiin, milloin olet taas tulossa käymään kotona, hän ilmoitti, "minä olen nyt lähdössä kotiin".
Pakko siihenkin oli isän ja äidin tottua.
24.05.2009 10:00
että kun hiiren keskinappulaa painasee kerran, niin että se nelisuuntanuoli tulee ruutuun, niin hiirellä voi hallita sivun liikenopeuden. Pitkää sivua lukiesa voi sivun liikkeen synkrinoida oman lukunopeuden mukaiseksi ja ei tarvitse muuta kuin lukea, sivu kun liikkuu itsestään.
23.05.2009 14:22
Kun joku hullu alkaa ammuskella, niin kannatta painua piiloon.
Ei sitä ainakaan kannata ojentamaan mennä.
Sen hillitseminen on poliisien hommaa.
23.05.2009 12:06
mutta kuitenkin.
Minulla ei ole ollut mitään suurempia ongelmia tämän uudistuksen suhteen.
Nuo siniset ja punaiset väritkään eivät minua haitaa vaikka niiden kontrastiominaisuudet poikkeavatkin harmaasta aika paljon.
Heikompinäköisten kannalta toivoisin siihen korjausta.
Silloin, kauan, kauan aikaa sitten, kun olin työssä kehittämässä uusia asioita, opin, että uudesta tuotteesta löytyy aina jotain, mitä kehitysvaiheessa ei ole tullut ajatelleeksikaan.
Uskon, että nuo aikaviiveet ym pikkujutut kyllä korjautuvat kunhan lapsentaudit saadaan parannettua..
23.05.2009 11:31
Hiiren nappuloiden välissä on rulla. Kun sitä painat, niin hiirtä siirtelemällä sivu liikkuu portaattomasti. Paluu normaaliin tapahtuu ykkös- (useimmilla vasen) näppäintä painamalla.
Pinen harjoittelun jälkeen kätevä varsinkin pitkissä ketjuissa.
22.05.2009 13:36
ja äiti käyttöön lainas.
Joo, viime jouluna en enää ostanut pikkupojille leikkityökaluja, vaan kun silmiini sattui tavaratalon 10€ tiskillä kaunis työkalupakkaus, jossa oli pienikokoisia oikeita työkaluja, pihtejä, ruuvareita jne. eli kaikkea tarpeellista ja ihan oikeita, niin ostin sen joulupukin kontiin.
Lapset olivat riemuissaan, oikeita työkaluja, mutta äitikin oli, keittiössä tarvittiin juuri tuollaisia, kun omat kynnet eivät kestä.
21.05.2009 11:31
Kopioin malliksi osan kirjoituksestasi
"Ennen oli mahdollisuus lainata niin, että maalasi lainattavan tekstin siniseksi ja sitten toi kopioi,"
Eikös vaan?
20.05.2009 23:21
Vaan sitten, kun kävin vähän tarkemmin lukemassa tuta palstaa, niin ei siellä ollutkaan montaa asiallista kommenttia.
Asiattomia oli vaikka kuinka paljon.
20.05.2009 23:17
Ylläpito toivoo vinkkejä S24 kehittelyyn täällä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8152729
20.05.2009 23:09
Minulla on avaimenperässä kiinni sellainen sveitsiläinen, n. 5cm mittatainen, monityökalu, jossa on pieni linkkarari 35mm terällä, sakset, ruuvari risti- ja talttapäällä, kruunukorkin avaaja ja vielä kynsiviilakin, hammastikusta ja pinseteistä puhumattakaan.
Se on usein käytetty väline ehkä juuri siksi, että se on aina mukana.
Viimeksi tuota välinettä käytettiin, kun olin lastenlasten kanssa niityllä ja he keksivät, että mummille pitää kerätä kukkia.
Hyvällä työkalulla sitkeäkin kukanvarsi katkeaa pienilläkin kätösillä ja mummi sai kauniin kukkakimpun.
20.05.2009 10:47
Minä vaihdoin Opera-selaimeen jokin aika sitten lähinnä sen ketteryyden takia.
Sen tekstin suurennos toimii hyvin ja kotrastikin suurenee 150% kohdalla. Muistaakseni se toimi myös aikaisemassa Firefoxissa samoin, tosin siellä ei kai ollut noita prosentteja, vaan suurempi ja suurempi jne.
Tuo sininen väri on varmasti ongelmallinen heikompinäköisillä ja niitähän meidän ikäisissä riittää. Uskoisin, että varsinkin harmaakaihista kärsiville tuosta väristä on haittaa.
Te ohjelman tekijät olette vielä niin nuoria, ettette ole tietoisia kaihin ongelmista, joten
Haloo ohjelman tekijät. Kysykää mumeiltanne tai vaareiltanne miten esim. alkavakin harmaakaihi vaikuttaa tällaisessa tapauksessa.
Tuolla aikaisemmin lupasin täydet viisi tähteä tälle uudistukselle, mutta nyt kaduttaa. Neljä olisi ollut oikeampi pisteluku, sillä tuo väri on paha virhe, vaikka en itse siitä kärsikään, minulla kun on agrylisilmät.
20.05.2009 10:19
Tekstin koon voit itse määrittää.
Mene nuolella ruutuu Näytä (Wiew) ja valitse tekstin koko (Zoom). Siitä sitten vain muutat mieleiseksi.
19.05.2009 22:30
Selailin vähän ja totesin 5 tähden arvoiseksi.
Toivottavasti myös aikaisempi takertelu on nyt pois.
Kiitokset ylläpidolle tähtien lisäksi.
19.05.2009 22:25
Ymmärrän toki, että tuo aloitus on vain pyrkimys näivettymään pyrkivän palstan herättämiseksi, mutta jos olisi vakavasti kirjoitettu, niin johan naurattaisi. Tavan takaa täällä valitetaan, kuinka mies on vain sohvaperuna, avioliiton riippa, perässä vedettävävä elätettävä, moitteettoman vaimon häpeä. Nyt kun löytyy äidin joskus hyville tavoille opetettu vaari, niin jo pelätään, että mies pyrkii kotitöissä tasa-arvoiseksi. Minäpä luulen, että tosiasiassa noita kotitöihin osllistuvia on enemmistö meistä miehistä. He vain eivät pidä siitä meteliä, eivätkä heidän vaimonsakaan huomaa, kuin siippansa virheet. Kiitota harvoin kuuluu. Valtion virkamiehistä joskus sanottiin, että kun ei tee mitään, ei tee myös virheitä, mistä voitaisiin moittia. Olisiko pohtimisen aihe?
17.05.2009 10:44
Usein tälläinen uhkaus on vain uhittelua vailla tosi tarkoitusta, mutta hyvä niihin on puuttua. Ehdollinen on itseasiassa kova varoitus. Nuoret eivät ehkä sitä ymmärrä, ennen kuin hakevat aikuisena jotain virkaa. Seinä on pystyssä, jos on maininta rekisterissä.
16.05.2009 13:04
Tuo luovutussopimus, johon viittasin, oli yksipuolinen. Täältä palautettiin karkuri sinne. Tosin täältä ei tainnut olla silloinkaan paljon halukkaita sinnepäin. Venäjähän ei ole hyväksynyt noita kansaivälisiä palatussopimuksia. Sooloilee vain niin kuin itselle kulloinkin parhaiten sopii.
16.05.2009 12:49
Kun nyt noita vertauksia esität, niin talepamihallinnonko tännekin haluaísit? Ei tästä ole meilläkään niin kauhean kauan, kun naisten tasa-arvoasiat olivat paljon huonommin. Haluaisitko sinne takaisin?
16.05.2009 12:40
Suomettumisen ja Neuvostoliiton aikakaudella tuo olisi varmaan ollut hyvä neuvo, olihan silloin kaikenlaisia luovutussopimuksiakin maittemme välillä. Nyt kai voidaan sanoa, että hyvä kun ollaan EU:ssa. Ruoti ei kai ole rikollisen kaappauksen kannalta yhtään turvallisempi kuin Suomi. Pikemminkin päin vastoin. Lapsen suhteen olen kanssasi samaa mieltä.
16.05.2009 11:18
29 / 86