Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei kotona tai lähellä asuminen tarkoita välttämättä "peräkammariutta". Se voi olla niin päin, että vanhemmat ovat riippuvaisia lapsestaan eikä päinvastoin.
Jos on esim. iäkkäät ja ajokortittomat vanhemmat maaseudulla, he tarvitsevat aikuista ajokortillista lastaan. Vanhemmat/elossa oleva yksi vanhempi ovat siis silloin se riippuvaisempi osapuoli. Ajokortittoman ikäluokan ihmisethän ovat jo aika vanhoja, mutta esimerkkinä tämä kuitenkin.
29.11.2010 04:47
Kyllä saksalaisilla varmaan on enemmän rahaa kuin suomalaisilla. Tämä kai se perimmäinen syy on.
Jos ei katsastettaisi, silloin toisaalta voisikin vaihtaa useammin. Minä ajan vähän, joten katsastusten välissä ei auto paljon ehti paheta. Poikkeus on, jos menee pyöränlaakeri, tai huomaa jonkin kumin hajonneen tai jousen katkenneen ym. Esim. autoni takajousten katkeamiset olen huomannut itse.
Kerran heti hyväksytyn jälkitarkastuksen (taisi olla päästöt aiheena) jälkeen näin, että lehtijousi oli poikki. Katsastuksessa sitä ei enää katsottu, se oli hyväksytty jo. Kannattaa siis itsekin katsoa paikkoja.
29.11.2010 04:23
Vuonna 1973 850:a myytiin 2200 kpl, se oli vasta kolmanneksi suosituin Fiat.
600:a myytiin samaan aikaan 6800 ja 127:aa 3900 kpl.
133:a myytiin vuonna 1977 1232 kpl, sijaluku tilastossa silloin 12. Fiateista se oli taas kolmas, 127 ja 128 myydyimmät. Tai 133han oli puhtaasti Seatin malli.
Ja 1973-malliset kuussataset ja kasipuolikkaat, espanjalaisiahan nekin olivat jo...kuussatasen kohdalla viimeisiä espanjalaisiakin tuo vuosimalli. Suomessa kelpasi yhä uudeksi autoksi.
Vähän mietityttää, kun ajattelee, mitä nykyään puhutaan autojen turvallisuudesta ym. Ei tahdo nykyisetkään pikkuautot nykyään kelvata.
1973 oli sentään 50-luvun puolivälin pikkuauto kärkikolmikossa vielä kaiken aikaa myynnillisesti. Nykyään ei varmaan edes ole suomessa markkinoilla 18 vuotta vanhaa automallia.
29.11.2010 04:14
Mitä se rakkaus sitten tarkoittaakin.
Masturbointikin on eräänlaista "seksiä", se onnistuu ilman naistakin. Mutta läheisyys ei onnistu.
Sitä paitsi on seksuaalisia mieltymyksiä, jotka perustuvat nimenomaan masturbointiin, niin ei sitä perinteistä seksiä niin kaipaakaan kun ei sitä ole kokenut, on tottunut tekemään hommat omin käsin.
Läheisyys olisi tärkeää. Halailu ja pussailu.....sitä kaipaa.
29.11.2010 03:36
Nivel vaihdetaan sitten, kun se katsastuksessa hylätään. Sitä ennen sen vaihto on turhaa rahanmenoa.
27.11.2010 21:29
Minäkin olen kukkakeppi. En käy salilla, vaan teen jotain hyödyllistä, esim. lumitöitä ja autoremonttia.
Jos jokin lihaksilla pullistelu on tärkeää, niin herää kysymys, tekevätkö ne ihmiset oikeasti mitään hyödyllistä, missä niitä lihaksia myös tarvittaisiin, vai onko koko salillakäyntihomma vain lapsellista pullistelua?
Minä en ainakaan tiedä mitään siitä, paljonko milläkin laitteilla nousisi, ei varmasti paljoa. Mutta se ei kiinnostakaan kun en käy salilla. Työntekoon voimat riittävät kukkakeppiydestä huolimatta, joten mitä muuta edes tarvitaan? Kuinka moni ajaa monisatahevosvoimaisella kilpa-autolla päivittäiset ajonsa? Siihen voi verrata lihaksikkuutta, jos niitä ei kuitenkaan oikeasti tarvitse. Esim. itsepuolustuskykyäkään ne eivät paljon paranna, jos päällekarkaajalla on ase, niinkuin usein on.
Ja luusto on helppo rikkoa voimailussa....
22.11.2010 18:10
Liikuntaa voi jokainen toki harrastaa. Ja siisteys tietenkin pitää sivistyneen ihmisen kuvaan kuulua. Mutta kouluttautuminen ja sosiaalisten taitojen parantaminen eivät ole niin helppoja asioita kuin sinä luulet. Jo ammatillisen suuntautumisen valinta voi olla joskus ylivoimaista. Ja kouluttamattomalla väestöllähän ei yhteiskunta tee mitään, kun kaikkien töissä olevien pitäisi olla 100 % suorittajia.
Toisaalta, puhut myös miehen hiusten värjäämisestä niinkuin jostain perusasiasta, onko se muka jotenkin tarpeen miehellä tai edes naisellakaan?
Ja : "Mielenterveysongelmille voi myös tehdä paljon kun yrittää järjestelmällisesti saada tavalliset perusasiat elämässään kuntoon."
Entä jos ei vain jaksa, masennuksen vuoksi? Tai jos vain on jäänyt "heikkolahjaiseksi", sekään ei välttämättä ole omaa syytä. Voi mennä yli 30-vuotiaaksi, ennen kuin esim. omaa koulujen käymättä jättämistä ryhtyy edes ajattelemaan mitenkään "yhteiskuntamoraalisesti." Ei ihminen näe itseään ulkoapäin. Jos aikuinen ihminen on jäänyt "lapsen tasolle", ei hän sitä itse näe niin. Henkinen kehitys tapahtuu, jos tapahtuu, omalla vauhdillaan.
Parisuhdeasioissa ajatellaan liikaa niin, että "vain menestyjillä on oikeus". Parisuhdeasiat sotketaan yhteen ammatillisten asioiden kanssa.
21.11.2010 19:12
Eikös ohjaustehostin yleensä kuitenkin poistu toiminnasta maantienopeuksilla?
20.11.2010 18:48
Sen, että pistoolimies pääsi täysin esteettömästi kuljeskelemaan eduskuntatalossa. Pääsi esim. kansanedustajien työhuoneisiin.
19.11.2010 18:37
Se, että suomessa kukaan uskaltaisi uhata poliitikkoja mitenkään. Esim. pääministerin ja persidentin panssaroidut autot ovat verorahojen haaskausta suomessa, jossa poliitikkoja ei ikinä uhkaa kukaan mitenkään.
Eiköhän se ole monta kertaa nähty, että aivan tavalliset ihmiset suomessa sitä luodinkestävää autoa tai henkivartijoita tarvitsisivat....tavallinen ihminen voi joutua väkivallan kohteeksi käsittämättömästi ilman mitään järjellistä selitystä. Jos taas poliitikkoa ammutaan, sen motiivit voivat olla aika perusteltujakin.
18.11.2010 03:00
Sekä hyvännäköinen että luonteeltaan mukava. Ja ei halua lapsia.
16.11.2010 03:28
Mikäs ikä se 15 vuotta on hyvälle pesukoneelle? (päältä täytettävät mallit kestävämpiä) Autosta puhumattakaan. Ja auto on näistä se, jonka elinikää pystyy eniten pidentämään korjaamalla. Jääkaapit sensijaan hajoavat joskus aika äkkiä, joskus taas kestävät jopa yli 30 vuotta, mutta ovat niin halpoja uutena, ettei korjaaminen juuri kannata.
Katsastuksessa hyväksytty auto ei ole romu. Joten ei niitä romuja "yleisillä teillä" ole.
15.11.2010 21:38
Suuri ja kallis auto tuottaa eniten rahaa valmistajalle (ja verottajalle). Siksi niitä halutaan myydä. Turvallisuuden, aktiivisen sellaisen, kanssa asialla ei ole paljon tekemistä.
Päinvastoin: jos auto on sen verran laiska, ettei sillä tee edes mieli ajaa ylinopeutta, se on siinä mielessä turvallisempi kuin tehokas auto. Kuski, joka ulosmittaa turvallisuuden ajamalla lujempaa, tekee autosta turvattoman. Ja pienitehoiseenkin autoon saadaan kyllä turvallinen kiihtyvyys oikeilla välityksillä. Sitä kiihtyvyyttä tarvitaan risteyksistä lähdettäessä. Ohituskiihtyvyydellä ei ole juuri merkitystä, koska suurin osa ohituksista on lähinnä tarpeetonta pätemistä, ja suurtakaan tehoa ei kuitenkaan osata käyttää. Ohitetaan liian isolla vaihteella ja laiskalla kaasunkäytöllä. Ei se teho silloin hyödytä. Paras olla ohittamatta. Pääsääntöisesti esim. rekkoja ei tarvitse ohittaa lainkaan. Ainoastaan traktorit ja muut kaikkein hitaimmat ajoneuvot.
15.11.2010 19:22
"Suomessa ei ole koskaan ajettu näin vanhoilla autoilla"...
Johtuisikohan mitenkään esim. siitä, että kun tuote kestää, sen käyttöikä kasvaa. Miksi tuo asia väännetään aina negatiiviseksi?
15.11.2010 18:37
Käytännössä siihen vasin valitettavasti on aina syy, miksi auto on 200 € hintainen....ei siitä tonnin autoa vahaamisella tule.
Jos vaikka kori olisikin vielä kohtuullinen, niin ainakin moottori vuotaa öljyä, käyntihäiriöitä, alustassa korjaamista...yms. Korjaamisiin sitä rahaa sitten meneekin.
Ja mitä uudempi, sitä hankalampi pitää halvalla kunnossa.
Tosin täytyy todeta, että olen minäkin yhden hyväksi ostokseksi osoittautuneen 200 € auton ostanut, neljä vuotta sitten. Leimaa yli puoli vuotta ja kahdet hyvät renkaat, niiden vuoksi ostin. Kone oli jo paska, mutta kyllä silläkin vielä aika pitkään ajoi ja jopa pari kertaa vielä leimasinkin. Öljyvuodot alkoivat haitata katsastuksessa, ajoa ne eivät haitanneet. Auto on vieläkin minulla, paremmalla koneella, muttei juuri nyt leimassa, kun kaasutinongelmien (tarvittavia varaosia ei enää tehdä) vuoksi ei autoon saa enää kunnon tyhjäkäyntiä.
Katalysaattoriautoja lienee mahdotonta enää pitää kunnossa muutamilla kympeillä, kun on kalliita osia joita pitää uusia.
14.11.2010 20:54
Ei voi olettaa, että toinen yhtä halpa auto olisi aina kunnossa kun sen ostaa toisen tilalle, vaan yleensä se on samanlainen romu ja katsastamaton kun sen itse ostaa, ja kun sen itse kunnostaa, sitä ei taas myydäkään kannata, kun sillä hinnalla ei saa toimivaa tilalle ja korjaamallaan autolla ajaa itsekin. Muutkin myyvät auton pois kun se on rikki, eivät toimivaa.
Hassua oikeastaan ajatella, että joku toinen yhtä halpa romu olisi aina jotenkin parempi kuin se oma....mutta moni niin ajattelee. Kyllä se 200 € auto aina rikki jostain on, ehkä eri paikasta kuin oma auto, mutta on kuitenkin. Kyllä se voimassa oleva leimakin, jos myytävä auto on vielä leimassa, on monasti tullut jo rimaa hipoen, ja seuraavaa leimaa ei enää saakaan kuin korjauksia tekemällä.
14.11.2010 20:38
Jotta pullonkeruulla voisi tienata, täytyisi saada käsiinsä pulloja, joita ei ole itse täytenä ostanut. Mistä niitä niin paljon löytyy? Ehkä kaupungissa ja ehkä joku yksittäinen henkilö voi tienata. Ei minulla ainakaan koskaan ole kauppaan vietäväksi kuin itse ostamiani pulloja. Silloin on maksanut hinnan pullon sisällöstä ja vain pantin saa takaisin. Jotta tyhjiä pulloja löytäisi, täytyisi muiden heitellä niitä "pitkin metsiä". Jos niin ei tapahdu vaan muutkin vievät ne itse kauppaan, ei tapahdu pullonkeräämistä.
Tuossa mainitusta lehdenjakotyöstä taas voi todeta, että paljon painetaan ja jaetaan aivan turhanpäiväistä paperisälää, pelkkiä mainoksia. Niiden painamisen voisi kokonaan lopettaa.
13.11.2010 01:30
Tuossa on mies tossun alla ja vaimo on nirppanokka, jolle ei kelpaa mikään. Ei ole terve suhde tuollainenkaan.
12.11.2010 21:17
Niiden rahan perässä juoksijoiden sopisi miettiä, mikä niistä kalliilla rahalla saatavista asioista tekee niin tavoiteltavia?
Hassua on se ajatus, että jos raha "lisää miehen seksikkyyttä", vaikka rahalla hankittavat asiat ovat vain tavaraa. Eli tavara on siis seksikästä sellaisen naisen mielestä?
Moista ajatusta kalliin tavaran ihailusta ei ymmärrä. Eikö ihminen pitäisi olla se, jonka pitäisi kiinnostaa?
Minä en ymmärrä esim. sitä, jos naisen mielestä on seksikästä se, jos miehellä on miljoonia maksava urheiluauto. Tuote, joka teknisesti hintaan verrattuna ajatellen on räikeästi ylihintainen rakkine ja jossa maksetaan vain pelkästä nimestä ja joita tehdään vain siksi, koska miljonäärejä on, joilla on liikaa rahaa.
12.11.2010 03:43
Entäs se, että yksinhuoltaja kyllä kelpaisi, mutta sellainen nainen ei huoli miestä, jota lapset eivät kiinnosta? Ajatusmaailmat liian erilaisia.
Silloinhan se on naisen mielestä vika miehessä sekin, että lapset (vieläpä jonkun toisen tekemät) eivät kiinnosta...vaikka sellainenkin nainen muuten naisena olisikin kiinnostava. Mutta jos lapset eivät kiinnosta, silloin ne eivät kiinnosta. Naisilla vain taitaa olla jokin "biologinen pakko" tehdä ne lapset jossain vaiheessa, vaikka kenen kanssa hyvänsä. Hyvin usein sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa yhteiselo päättyy lähes heti, kun ne lapset on syntyneet. Pitäisikö kokemattomien miesten sitten vain hyväksyä tilanne ja ruveta kasvattamaan toisten kakaroita? Vaikka ei halua omiakaan?
Usein naisella ei ole mitään itsekritiikkiä sen suhteen onko hänestä ylipäätään äidiksi. Kuten ei myöskään miehillä siitä, onko heistä isäksi. Liian moni itsekäs ihminen tekee kakaroita, koska "onhan MINUN mahtavan sukuni jatkuttava"......
12.11.2010 03:08
70 / 100