Vapaa kuvaus

Aloituksia

65

Kommenttia

263

1. Otetaas nyt alusta: Ensinnäkin tilanne lienee se että kouluissa on kahden sortin TES-työntekijöitä siivoamassa: On ulkoistetut jotka siivoavat L&T:llä tai ISS:llä TES:sinä PAM. Sitten on kunnalliset siivoojat, jotka ovat suoraan kunnan TES:sien mukaan ja heillä on ainakin paremmat palkat ja ilmeisesti paremmat työehdot.
    Ja mitä tulee uuden työni suhteen, käytännössä palasin vanhaan työhöni 4 vuoden tauon jälkeen. Siivoojana olen toiminut 4-5 vuotta laskutavasta riippuen.
    Mitä tulee lapsiin, luuletko etten itse muista millaisia lapset olivat ala- tai yläasteella. Ne olivat yllättävän julmia toisiaan kohtaan, remusivat ja melusivat. Ja varmasti muistan sen kuinka tietyt opettajat myöhästelivät tunneiltaan, toiset eivät sekuntiakaan.

En ymmärrä miksi pitäisi siivota julkisella puolella tai olla lapsia jotta tietäisi mistä on kyse.

Kannattaisi katsoa peiliin ja opettaa omatkin lapset arvostamaan toisia ihmisiä olivatpa he sitten siivoojia tai opettajia tai mitä vaan. Siivoojissa on lusmuja, siivoojissa on hyviä tyyppejä. Samoin on opettajissa huonot ja hyvät. Minusta tässä ei ole mitään kummallista, normaalia elämää josta koulusiivooja känisee ja osin ihan syystä.
    Känisinhän minäkin esimiehille siitä että autokorjaamoissa autokorjaajat eivät osaa kelata johtojaan vaan jättävät ne lojumaan maahan niin että siivoojan työstä jolla on rajattu työaika joutui niitä nostelemaan.
    Muistan myös sen kuinka esimies kertoi pomon suuttuneen minulle siitä että pyysin esimiestäni välittämään tämmöisen viestin.