Olen pitkään haaveillut opettelevani ja tekeväni ihan tavallisia voipullia. En vain tiedä tarkkaa ohjetta. Tiedän että tarvitaan vehnäjauhoa, tarvitaan sokeria, leivinjauhjetta/hiivaa, mutta mikä on sopiva suhde? Tervei…
Katselen tällä hetkellä yle 2:sta elokuvaa: Kersantilleko Emma nauroi. Elokuvassa esiintyy monille vanhojen suomifilmien ystäville tuttu Reino Valkama. Olen aina olettanut, että Reino Valkama olisi Ritva Valkaman isä. O…
Käydessäni eri puolilla suomea olen havainnut, että esimerkiksi CM:llä maidon hinta on seuraavasti: Jos yleisesti paikkakunnalla maidon hinta on 75 senttiä, EuroShopper-maito (ES) on 70 senttiä ja jos yleisesti paikkaku…
Ei minua nämä tekijänoikeusjutut sinänsä haittaa. Enemmänkin haittaa se, että kapitalismi on taas kerran vauhdissa. Muutaman ohjelman laiton kopiointi tuntuu menevän laissa ohi mm. huumeiden salakuljetuksen tai juopon, …
Miksi hiiva pitää laittaa lämpimään veteen? Harjoittelen leipomista. Olen leiponut pari kertaa leipää. Toisella kerralla laitoin vahingossa ohjeiden vastaisesti hiivan ensin kylmään maitoon ja sitten lämmitin maidon täm…