Antaa paukkua arvon penninvenyttäjät, kertokaa minulle paras ja edullisin tapa ajaa autoa.
Mulla alkoi kolme neljä vuotta sitten kesällä hieno parisuhde. Olin tuolloin 28 vuotias. Minä tapasin hänen vanhemmat syksllä. Silloinen ajatukseni oli opiskella Tietotekniikan insinööriksi Kajaanin ammattikorkeassa. Ka…
Minulla on hankala pelko, joka vie voimiani todella paljon. Ongelmani on ihmiset. Minulla on aina ollut yksi tai kaksi ihmistä, joihin olen kiinnittynyt. Heiltä vaadin paljon, kunne väsyvät minuun. Muut ihmiset ovat ain…
Onko kokemuksia eroista?
Minkälaista arkistotietoa on olemassa valkoisten hallinnoimista vankileireistä? Erityisesti minua kiinnostavat Hämeenlinnan sekä Lahden vankileirit sekä Riihimäen pakkotyölaitos. Isäni äidin isä kävi nämä paikat läpi se…
Olen yrittänyt etsiä googlella, mutten ole onnistunut paikantamaan siivousalaa koskevaa uutta TES:siä. Vanha TES löytyy, mutta uutta en löydä millään. Antakaapa linkkiä jos tiedätte.
Olen kiinnostunut Jaguarista merkkinä. Jaguar kiinnostaa, koska sillä on tietynlainen luxus-imago, mutta ymmärtääkseni Jaguar on muutenkin hyvä ja toimiva auto. Nyt haluankin kuulla Jaguarien omistajilta millainen auto …
Olen tulossa Vöyriin kesätöihin ensi kesäksi. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälainen kunta on Vöyri? Minkälaisia harrastusmahdollisuuksia siellä on? Kuinka hyvin pärjää suomella? Terveisin Jari.
Tutkin alani työehtosopimusta ja mieltäni jäi kaivelaman, mitä käytännön eroa on keskeytyvällä ja keskeytymättömällä kolmivuorotyöllä? Kertokaapa?
Kustaa Emil Levälahti on ollut Olympiakomiteassa vuosina 1919-1949 ja puheenjohtajanakin vuosina 1934 - 1937, kaikenlaista nippelitietoa löydän vaikka kuinka, mutten löydä viitteitä hänen syntymä enkä kuolinajasta. Tied…
Osaako joku sanoa sattuuko infarkti paljon? Miltä se tuntuu? Mietin tässä isäni kuolemaa. Sain kuulla, että hän menehtyi sydäninfarktista aiheuttamaan sydänpussin repemään ja tästä johtuneesta sisäisestä verenvuorosta. …
Osaako joku näyttelijöiden elämäkertoja tunteva kertoa onko sellainen näyttelijä kuin Hellin Auvinen-Salmi vielä elossa? Google ei mainitse kuolemasta mitään ja imdb:n mukaan hän olisi elossa. En kuitenkaan luota imdb:h…
Terve! Olen hakemassa vaunusiivoojaksi Riihimäelle. Kertokaapa minkä luokan palkkaus on vaunusiivoojilla? Todennäköisesti 2 tai 3 luokka, veikkaan itse. Minkälaista työtä se on? Miten hyvin nuo vaunut siivotaan?
Sain tehtäväkseni pestä erään kiinteistön ikkunat. Ikkunoita on 196 kappalletta. Kaikki sujuu hyvin. Ensin suihkautetaan pesuainetta ruutuun, sitten hangataan ikkuna kuten pitääkin ja lopuksi kuivaan nestejäämät ikkunal…
Miten kyseinen tutkinto vaikuttaa siivousalalla työllisyyteen? Vaikuttaako se palkkaan? Onko sillä mitään muuta merkitystä siivousalalla kuin välipykälä perussiivoojan ja palveluvastaavan välillä?
Surutyö on pitkä työ, sitä on hoidettava ja se on surtava pois alta. Surutyön voi poistaa ryyppäämällä jatkuvasti, mutta sekään ei poista surutyötä surutyö pitää tehdä ja se pitää tehdä omalla tavallaan. Ei muiden malli…
Taas kerran tänään töissä se tapahtui. Yksi ihminen tiuskasi minulle, kun en ollut ymmärtänyt ensimmäisellä kerralla sitä mitä hän tarkoitti. Se sattui todella kovasti. Hetkeä ennen olin nauttinut työstä kovasti, hän ti…
Lueskelin aiempia viestejä ISS:stä. Olen hakemassa töihin ISS:lle. Onko ISS muka niin huono työnantaja kuin täällä tulee ilmi? Eikö ISS:ssä muka ole mitään hyvää? Kertokaa mielellään hyviä kokemuksia noiden negatiiviste…
Menetin rakkaan ja joskus myös raivostuttavan isäni viime perjantaina. Tuntuu oudolta surra ihmistä, jonka toivoi elämän lopullisesti. Maailmani on nyt täynnä hämmennystä. Huolettaa äiti, joka jää asumaan pienelle paikk…
Onko siivoojilla kokemusta tilanteesta, jossa esimies sanoo esimerkiksi "Huomenna tulet sitten 14:30" Ja tarkoittaakin "tästä lähin tulet sitten 14:30" ja kun tulet seuraavana päivänä kello 15:00 saatkin haukut siitä, k…