Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Ei se arkuus mitään hävettävää ole, se saattaa olla myös varovaisuus joka sinua vaivaa. Varovaisuus saattaa olla hyödyksi riippuen siitä miten sitä soveltaa esim. autoa ajaessa. Se on yleensäkin parempi vaihtoehto kuin päätä pahkaa syöksyminen.

Nimimerkin rekisteröinti ei tee sinua kuitenkaan naapurin tunnistettavaksi jos et kirjoita galleriaan olennaisia tietoja ja tee sitä julkiseksi. Lähes yhtä hyvä ja reilu tapa on valita itselleen vakinainen nimimerkki jolloin ainoana haittana on sen lainausmahdollisuus, eli joku voi sanoa sinun laskuusi jotain mitä ikinä et itse olisi sanonut.

Alkuperäinen ideani oli vakinimimerkin käyttö mutta tuo lainailu sai minut siitä luopumaan ja rekisteröimään oman. Nyt sitä on vaikeaa väärin käyttää, mahdotontahan mikään ei ole. Toistaiseksi ainakaan kukaan ei kadulla ole tullut sanomaan moi karva.naamari ja jos tulee niin tervetuloa vaan.

Jos sinulla on asiaa tai sanottavaa jonkun muun asialliseen viestiin ei nimimerkin laatu ratkaise. Pidän kuitenkin epäkorrektina yhdistää nimimerkki tekstiin joka täällä on tapana. Nimimerkin tulee pysyä samana vähintään koko keskustelun ajan, sekä mieluiten aina ryhmässä esiinnyttäessä. Tällöin muiden kuten esim. minunkin on helpompaa seurata kuka mitäkin mieltä on sekä halutessani vastailla eri kommentteihin.

Minua on myös syytetty rekisteröitymiseen pakottamisesta, enhän minä voi pakottaa voin vain suositella viksumpaa menettelyä. Pakottajat ovat aivan muualla. Iltanuotiolla makkaraa paistellessa koko keskustelun ajan naamat pysyvät kaikilla samana, täällä keskustelussa naama pyrkii useimmilla vaihtumaan joka lauseen jälkeen. Mitä järkeä siinä on? Ei naamiaisissakaan naamaria vaihdella joka repliikin jälkeen.

Rekisteröidyn nimimerkin etuna on myös se jonka tänä aamuna tein tälle ketjulle, poistin kaikki oman kommenttini jälkeen olevat viestit. Tämä tällä kertaa vain esimerkin vuoksi.

Ehdotan vielä kaikkia arkoja miettimään mitä he tässä pelkäävät? Pelkäättekö typeriä ja herjaavia vastauksia vai tuttavien tunnistusta. Voin sanoa molempien olevan aivan turhaa, typerän ja provokatiivisen vastauksen antaja vain korostaa itseään alemmuuden tunteessaan. Naapurit eivät välitä tai ottavat asian muutoinkin keskusteluun jolloin se saattaa olla vain positiivinen seikka. Minua on nimitelty vaikka millä mitä sylki suuhun (näppikselle) tuo eikä se ole lainkaan haitannut.
  2. Otapa esimerkiksi tuo yksityistila/maa, hänet nyt on helppoa tunnistaa tyylistä ja aiheesta mutta kaikkia ei. Kyllä haluan jos keskusteluksi menee mielellään tietää onko vastapuoli kokoajan sama henkilö. Tällä systeemillähän voisin esiintyä samassa vitjassa monella nimimerkillä, joku toinen voi käyttää samaa kuin sinä tai joku muu. Täysin typerää!

Se vaatiiko valvonta jotain tai ei on toinen asia, mielestäni viksut ihmiset käyttäytyvät viksusti vaikkei kukaan pesäpallomailan kanssa uhkaakaan. Pitääkö aina olla pakko ennen kuin voi alkaa käyttäytyä ihmismäisesti? Miksi pelkäät rekisteröityä nimimerkkiä, mikä siinä niin pännii?

Aloitin itse syksymmällä yleensä käydä täällä, käytin ensin rekisteröimätöntä merkkiä mutta huomasin pian sen lainausmahdollisuuden ja epäilin sitä käytetynkin, ei minun mutta kuitenkin lainattua. Tämä sai minut rekisteröitymään ja nyt ainakin itse jälkeenpäin voin sanoa mikä on minun kirjoittamani ja mikä ei. Meikäläisen päällä ja täällä vallalla olevalla käytännöllä ei ehkä onnistuisi. Minä tulen aina suosittelemaan reilua meininkiä jota monet täällä pelkäävät.

Tämän palstan luonteeseen kuuluu sellainen taso jota täällä olevat kirjoittajat edustavat, kaikki pystyvät parempaan jos haluavat. En ymmärrä miksei asiaa voi ainakin yrittää korjata jos sen huomaa olevan pielessä.

Tiedän SFC alueella kirjoitettavan omilla nimillä, olin havaitsemassa sen muutoksen kun se tuli, alkuun ujous vaivasi mutta ei siinä kauaa mennyt kun taas juttu luisti. Siellä tietysti esiinnyn omalla nimellä kun talonmiehen nimi ei kelpaa. Eikä se keskustelu sielläkään mielestäni aina asiakeskustelun määreen alle mahdu.

Enhän minä tänne ole nimipakkoa ajanutkaan vaan nimimerkkejä jotka identifioivat kirjoittajat siten, että sanomien vaihto onnistuu. Jos esim. ensiviikolla haluaisin kysyä jotain sinulta tai kertoa juuri sinulle ei ole mitään keinoa osoittaa sitä kyselyä. Jos taas olisit oikeasti vaikka "karvapistenaamari" asia kävisi helposti.

Nytkin sinun oli helppoa suunnata kirjoitus minulle nimimerkkini vuoksi. Olen tänne kirjoittanut kymmeniä viestejä samalla nimimerkillä, jos käyttäisin vallitsevaa käytäntöä olisit saanut kirjoittaa pitkän rivin, olisi niitä nimimerkkejä sen verran.    
  3. Lainaamasi pätkä lienee samasta kirjoituksesta josta nyt lainaan pätkän:

Lainaus alkaa
    Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi, jos
    henkilöauto on tehty pakettiautona tai matkailuautona alun perin tyyppihyväksytystä
    autosta. Tällainen auto verotettaisiin verotaulukon 2 mukaisesti kokonaismassan perusteella
    Lainaus päättyy.

Tässä ei ainakaan puhuta lainkaan matkailuauton verotuksesta vaan autosta joka on muutettu henkilöautoksi sen alun perin oltua paketti- tai matkailuauto. Elikkä matkailuauton verosta ei taulukossa 2 puhuta vaan muunnellusta matkailuautosta joka on muutettu henkilöautoksi.

Tämä tarkoittanee esim. WC:n, keittiön ja kiinteiden vuoteiden poistamista jotta saadaan lisäpaikkoja tai jotain muuta vastaavaa. Kikkamiehiä aina löytyy ja tällä keinoin yritettäneen tehdä homma vaikeammaksi. Matkailuauton pitää siis pysyä sellaisena joksi se on tarkoitettu, yksinkertaista eikös vaan!

Nyt kysynkin teiltä, miksi on niin tärkeää löytää jotain karavaanareille negatiivistä melkein mistä tahansa? Olemmeko jotenkin loukanneet sinua, jos niin kerro miten? Vai oletko vain peruskade ja vahingoniloinen jos jollain menee huonosti? Moiset luonteenpiirteet eivät ole hyviä terveydelle, niistä pitää päästä nopeasti eroon. Aina kannattaa olla iloinen jos jotain lykästää, joskus se saattaa osua jokaisen kohdalle, sinunkin.

Valoisaa syksyä kaikille ja parempaa vointia, olkaamme tyytyväisiä verotusuudistukseen. Se on oikean suuntainen, ottaen huomioon maailman tilanteen tällä hetkellä.

Asiat pitää aina suhteuttaa oleviin olosuhteisiin eikä jääräpäisesti pitää vanhasta kiinni. Eihän meillä ole enää oikeita hevosiakaan vaunujen edessä, mikä saattaa vielä olla tulevaisuutta. Saas nähdä pitääkö niillä silloin olla katalysaattori hännän alla?
  4. Palstalla on käyty verokeskustelua jo jonkin aikaa, haluaako nyt jokainen aloittaa omansa? Lukekaa ensin vanhat kirjoitukset siellä on jo nyt vastaus useimpiin kysymyksiin.

Lukekaa myös hyvin ajatuksella ne tekstit joita lainaatte, ajatus ei näköjään kaikille aukene silmäilemällä. Kuten tulette huomaamaan niin usean teistä pettymykseksi eivät uudet verot juurikaan vaikuta matkailuautojen verotukseen. Lakiteksti on jotain muuta kuin Seiskan julkimouutiset.

Olen jo aiemmin selvittänyt matkailuautojen verokohtelua lainaamalla AKE:n minulle lähettämän viestin asiaa oleellisesti koskevat osat. Niistä pitäisi selvitä mistä on kysymys. Sama teksti on nähtävänä esim. KitCarsonin ketjun lopussa. Ei tämä asia uusilla ketjuilla miksikään muutu.

Tässä viesti jonka pitäisi selvittää asia perin pohjin:
    Koska asia näyttää kiinnostavan niin asianosaisia kuin osattomiakin päätin selvittää asian pääkallon paikalta ilman välikäsiä. Kysymykseeni sain valtionvarainministeriöstä vastauksen nopeammin kuin osasin odottaa ja se kuuluu pääosin näin:

Lainaus alkaa:
    - yli 1875 kg painava matkailuauto on edelleen tietyin edellytyksin autoverosta vapaa (edellytyksiin ei puututa co2-veroa koskevan lakiesityksen yhteydessä)

- dieselkäyttöisestä matkailuautosta kannettava vuotuinen ajoneuvoveron käyttövoimavero menee pakettiauton veroperusteiden mukaan, vaikka matkailuauto on henkilöautoluokkaan kuuluva auto

- uusi ehdotettava ajoneuvoveron perusvero määräytyy auton co2-päästöjen, tai jos ne eivät ole tiedossa, kokonaismassan perusteella.

Auto voidaan ilmoittaa osaksi vuotta pois liikennekäytöstä juuri voimaan tulleen ajoneuvoveromuutoksen nojalla, jolloin ajoneuvoveron käyttövoimavero ja perusvero katkeavat.
    Lainaus päättyy.

Toivon tämän nyt selvittävän kaikille, myös intoilijoille, mistä on kysymys. Näkeekö tässä joku vieläkin jotain sensaation aihetta? Epäilen.

Lisään tähän vielä kiitokset VM:n edustajille nopeasta ja perusteellisesti asian selvittävästä vastauksesta.