Rengaspaine

unohtaja

on unohtunut. Rengas:bridgestone 215/70 15 C kitkarengas, asuntoauto kokonaismassa 3400kg.Mikä olis sopiva paine ks.renkaalle. Ei löydy googlen haulla.Ennen oli camping renkaat kesällä, niissä oli 5, mutta niissähän on korkeampi.

10

3549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi kun

      jotta pysyt pois liikenteestä.
      peruuttele vaan siinä kotopihallas.

    • 3 kiloo

      3 kiloo tai sitten katsot huoltokirjasta.

    • höh

      Paineita 4 - 4,5. Noilla hujakoilla se on. Jos 4 kg:n paineilla on liian uraherkkä, niin nosta painetta vähän.

    • Tarkasta ensin renkaan kyljestä mikä on sen max paine. Sen jälkeen laita esim. tuo 4 atm kuten joku tuossa ehdotti. Jos tuntuu hyvältä anna olla jonkun aikaa. Itselläni on 3500 kg auto ja pidän Nokian nastarenkaissa noin 4,5 atm. Kokeillessa pitäisin ainakin alkuun marginaalia noin 0,5 atm siihen max paineeseen, luottamukseni huoltoasemien mittareihin kun on hieman alamaissa.

      Seuraa kulutuspintaa ja tee sen kunnosta lisäpäätelmät. Jos kuluu reunoista on liian vähän tai keskeltä niin on liikaa. Myös tuo ehdotus uraherkkyyden kokeilusta on hyvä. Oliko renkaan myyjällä joku ehdotus, kokeile sitä. Myönnän asian olevan hieman kokeellinen mutta aivan oikeaa painetta on hankalaa tietää ilman kokeilua. Käyttöohje saattaa ilmoittaa paineen jollekin rengastyypille, ei kuitenkaan kaikille.

      • taas lässytät

        Höh vastasi jo lyhyesti ja ytimekkäästi kysymykseen, mikä sulta lässyltä ei näytä onnistuvan.
        Jos sulla ei muuta roolia ole täällä kuin jatkuvasti puuttua infantiilisti aikuisten asioihin, saattaisi kaikkien etu olla, että pitäisit mölyt mahassasi ja tarjoaisit sitä besserwisserismiäsi siellä kotinurkissasi mammallesi, se on jo tottunut sulkemaan korvansa paskanjauhannalta.


      • taas lässytät kirjoitti:

        Höh vastasi jo lyhyesti ja ytimekkäästi kysymykseen, mikä sulta lässyltä ei näytä onnistuvan.
        Jos sulla ei muuta roolia ole täällä kuin jatkuvasti puuttua infantiilisti aikuisten asioihin, saattaisi kaikkien etu olla, että pitäisit mölyt mahassasi ja tarjoaisit sitä besserwisserismiäsi siellä kotinurkissasi mammallesi, se on jo tottunut sulkemaan korvansa paskanjauhannalta.

        Kannattaisi varmaan siinä rengaspaineiden välissä tarkastaa virtsanpaine siellä yläkuulassa. Tekstistä päätellen paine on liian korkea.

        Vai miten kirjoitelmasi on rinnastettavissa alkuperäiseen aiheeseen. Uskon omassa kommentissani pysyneeni siinä sentään paremmin.


      • MGM
        taas lässytät kirjoitti:

        Höh vastasi jo lyhyesti ja ytimekkäästi kysymykseen, mikä sulta lässyltä ei näytä onnistuvan.
        Jos sulla ei muuta roolia ole täällä kuin jatkuvasti puuttua infantiilisti aikuisten asioihin, saattaisi kaikkien etu olla, että pitäisit mölyt mahassasi ja tarjoaisit sitä besserwisserismiäsi siellä kotinurkissasi mammallesi, se on jo tottunut sulkemaan korvansa paskanjauhannalta.

        Herra "taas lässytät" ei taida olla juuri nyt aivan täysillä mukana. Mietipä miten tuo sinun kirjoituksesi auttaa alkuperäistä kysyjää? Karva.naamari sentään kommentoi asiallisesti alkuperäistä aihetta, täysin toisin kuin sinä.
        Mikäli (ja todennäköisesti) sinulle ei mene hissi ihan ylimpään kerrokseen saakka, niin kirjoittele kommenttisi sellaisille palstoille, missä toisetkin vertaisesi kommunikoivat.
        Tämä palsta on tarkoitettu karavaanareiden keskeiseen mielipiteenvaihtoon.


      • seniorrose
        taas lässytät kirjoitti:

        Höh vastasi jo lyhyesti ja ytimekkäästi kysymykseen, mikä sulta lässyltä ei näytä onnistuvan.
        Jos sulla ei muuta roolia ole täällä kuin jatkuvasti puuttua infantiilisti aikuisten asioihin, saattaisi kaikkien etu olla, että pitäisit mölyt mahassasi ja tarjoaisit sitä besserwisserismiäsi siellä kotinurkissasi mammallesi, se on jo tottunut sulkemaan korvansa paskanjauhannalta.

        Nimimerkille taas lässytät ei minulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Jatka vaan samaan malliin.

        Mutta te muut, ettekö te vieläkään ole oppineet, että ei saa vastata mitään näille häiriköille, ne saa vaan kikcsejä vastauksista.


      • taas lässytät
        seniorrose kirjoitti:

        Nimimerkille taas lässytät ei minulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Jatka vaan samaan malliin.

        Mutta te muut, ettekö te vieläkään ole oppineet, että ei saa vastata mitään näille häiriköille, ne saa vaan kikcsejä vastauksista.

        Näille lässyttäjille, kuten kirjoitin, nimimerkki höh antoi lyhyesti ja ytimekkäästi täysin tyhjentävän vastauksen esitettyyn kysymykseen rengaspaineista, mitkä muutoin ovat kg/kuutiosenttimetri, eikä mitään atmosfäärejä (niitä yksiköitä käytettiin joskus pula-aikana). Kaikki sen jälkeen kirjoitettu on silkkaa lässytystä, mun ei sentään tarvitse lähteä minkäänlaiselle alatyyliselle herjalinjalle, ei ole sellaisia paineita tai tarpeita, kuten eräillä tuntuu olevan. Hyvää Joulua nyt kuitenkin, kirjoitelkaa kiltisti niin pukki voi tuoda lahjoja lahjattomille.


      • MGM
        taas lässytät kirjoitti:

        Näille lässyttäjille, kuten kirjoitin, nimimerkki höh antoi lyhyesti ja ytimekkäästi täysin tyhjentävän vastauksen esitettyyn kysymykseen rengaspaineista, mitkä muutoin ovat kg/kuutiosenttimetri, eikä mitään atmosfäärejä (niitä yksiköitä käytettiin joskus pula-aikana). Kaikki sen jälkeen kirjoitettu on silkkaa lässytystä, mun ei sentään tarvitse lähteä minkäänlaiselle alatyyliselle herjalinjalle, ei ole sellaisia paineita tai tarpeita, kuten eräillä tuntuu olevan. Hyvää Joulua nyt kuitenkin, kirjoitelkaa kiltisti niin pukki voi tuoda lahjoja lahjattomille.

        Valitettavasti tuo mainitsemasi mittayksikkö kg/cm3 on yhdenlainen aineen tiheyden mittayksikkö. Yleisimmin käytetään kuitenkin kg/dm3 (kuutiodesimetri).
        Auton renkaissa ei ole merkitystä, mitä se ilma siellä renkaan sisällä painaa, vaan mikä on sen ilman paine, joka taas muinoin ilmaistiin yksikkönä kp/cm2 (kilopondia/neliösenttimetri).

        Nykyisin on paineen SI-järjestelmän mukainen mittayksikkö Pascal. Sama järjestelmä hyväksyy silti käytettäväksi myös yleisimmän paineen mittayksikön, eli baarin (bar). 1 bar = 100 000 Pascalia, eli 100 Kilopascalia.

        Nuo ATI (ilmakehän paine) ja ATY (ylipaine) ovat myös vanhoja paineen mittayksiköitä, joista ATY:n suure on suoraan verrannollinen bar-yksikköön. Näitä yksiköitä käytetään lähinnä sukellustoiminnassa.

        Tämä siis täydennyksenä nimimerkin "taas lässytät" muuten erittäin asiantuntevaan kommenttiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe