Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. Olen ollut jo kohta 20 vuotta ilman eikä siitä mitään ongelmia ole tullut, ehkä päinvastoin. Ei ole krapuloitakaan. En tosin ole ex-alkoholistikaan.

Hyvän mielen saa siitäkin, ettei tarvitse tuhlata rahojaan viinaan. Osta vaikka polkupyörä tai kamera ja ala uusi harrastus.
  2. Olen ollut karavaanari vuodesta 1998 jolloin ostin ensimmäisen matkailuautoni.

Reissatessani yövyn tuttavien pihoilla, yleisillä leirintäalueilla, hautausmaiden parkkipaikoilla, luonnossa tien sivussa ja muillakin siihen sopivilla paikoilla. Myös kansallispuistojen parkit ja joillain olevat matkailuajoneuvopaikat ovat olleet hyviä yöpymispaikkoja.

Yöpyminen ei tarkoita leiriytymistä eli siinä ei raahata ulos mitään kalusteita eikä levitetä markiisia. Silloin sen voi tehdä melkein missä hyvänsä koska se on verrattavissa pysäköintiin.

Koskaan ei ole ollut ongelmaa missään noista yöpymispaikoista. Leirintäalueet ovat hyviä ainakin joka toinen tai kolmas yö jotta saa laillisesti tyhjättyä ne säiliöt jotka tuppaavat täyttyymään. Se tosin onnistuu myös joillain huoltoasemilla.

Mielestäni matkailuautossa asumista ei kiellä mikään ja olen monesti asunut siinä jopa pari kuukautta kerralla nut kun työt eivät enää kiusaa. On minulla silti vakituinen osoite mutta mikäli olen oikein kuullut niin sekään ei ole välttämätön.