Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

3

Kommenttia

32

1. Ikävä kyllä just näin. Tuntuu tietty pahalta, kun suomalainen on kiipelissä, mutta lunnasrahoilla (joita ei tosiaan tule maksaa) saadaan tapettua moninkertainen määrä muita vääräuskoisia tuolla alueella. On hyvä muistaa, että Gaddafi maksoi aikoinaan Fräntin ja Vahasen vapaaksi, ja tällä rahalla on tehty jo aika paljon.
  2. Ensinnäkin haluan sanoa, että ilman tätä oravanpyöräjengiä et ehtisi ajattelemaan yksinäisyyttäsi, koska käyttäisit kaiken aikasi hengissä selviytymiseen. Koko nykyinen hyvinvointimme on mahdollista vain siksi, että ihmiset ovat vuosisadasta toiseen tehneet suorittavaa, ehkä tylsää, tai välillä stressaavaa työtä. On selvää, että kaikki eivät voi tehdä itselle räätälöityä mukavaa työtä, kenties elää vapaaherran elämää, elää taiteella tms. ja mun mielestä on erittäin kyseenalaista halveksia työuria ja tavallista työtä. Rap-artisti Pyhimys kommentoi hienosti nuorten syrjäytymistä: "Ne vaihtoehdot, jotka olisivat realistisia, eivät tunnu mielenkiintoisilta. Elämä tavallisessa ammatissa tuntuu vähemmän merkitykselliseltä kuin mediassa näkyvien ihmisten elämät,--"

Kun sanot, että ihmiset ovat toistensa klooneja, kuulostaa siltä, että olet rakentanut jonkinlaisen suojamuurin itsellesi, etkä ole lopulta kovinkaan kiinnostunut muista ihmisistä. Ehkä se on jonkinlainen defenssi ja (turha) pelko siitä, että koet itsesi heidän seurassaan huonommaksi. Mun kaverit pukeutuvat hyvin tavallisesti, opiskelevat kuka mitäkin tai käyvät jossain töissä, ja jokunen sossupummikin löytyy joukosta. Kaikki ovat ulkoisista seikoista huolimatta hyvin erilaisia persoonia, ja itse asiassa väitän, että huomionhakuisen erilainen pukeutuminen on keinotekoinen tapa luoda itselleen persoonaa, jonka lopulta kuuluisi olla siellä vaatteiden alla.

Jos halveksii muita, jää ja ansaitsee jäädä yksin. Suosittelen siis ennakkoluulotonta asennetta muita kohtaan, jos oikeasti haluat eroon yksinäisyydestä. Koko erilainen/samanlainen/laumaeläin -juttu on mun mielestä ehkäpä pienin murhe maailmassa, ja sellaiseen noin verisesti takertuminen on kyllä tyhmä tapa tehdä elämästään helvettiä. Me eletään vain kerran, ja ainakin itselleni tärkeintä on nauttia elämästä, olin mä sitten kuinka laumaeläin tahansa.

Tarkoitukseni ei ole lyödä lyötyä, mutta ainakin tekstin perusteella yksinäisyys vaikuttaa olevan ihan oma valinta, ja omaan negatiiviseen sävyyni vaikuttaa se, että oikeasti vltuttaa ihmiset, jotka halveksivat toisia ulkoisten juttujen takia.
  3. Kuulostat joltain Amwayn kaverilta. Mainitsemasi "suosittelumarkkinointi" on vain kiertäen ilmaistu termi. Esim. juuri Amwayn värvääjät sanovat, että "oikeastaan sinähän et myy mitään, vaan suosittelet kaverillesi niitä tuotteita, joita sinun kaupassasi on". Suoramarkkinointifirmojen tuotteet eivät ole sen halvempia kuin kaupasta ostetutkaan. Tätä on perusteltu sillä, että tuotteet olisivat muita laadukkaampia.

Verkostomarkkinointi on moraalitonta, koska se perustuu siihen, että suurin osa verkostoon osallistuneista tulee markkinatilanteen tai omien puutteellisten myyntikykyjensä takia menettämään rahaa. Oikeasti menestyjiä ovat vain harvat, ja jotkut heistä tienaavatkin jo erityisen hyvin, toisten kustannuksella.

Suosittelen ottamaan asioista selvää ennen kuin tulette tänne "suosittelemaan" yhtään mitään. Se, että joku värvääjä sanoo että tämä on hyvä juttu, ei vielä tarkoita sitä.

Asia, josta kukaan verkostomarkkinointijärjestö ei värväystilaisuuksissa puhu on Amwayn oikeudenkäynti vuosina 1975-1979, kun Amwaytä syytettiin laittomasta pyramidipelistä. Oikeuden lopputulos oli, että toiminta ei ole pyramidipeliä, jos vähintään 70% tuotteista myydään verkoston ulkopuolisille henkilöille. Jälleenmyyjien tulee myydä kuukausittain kymmenelle henkilölle, ja tuotteille tulee olla kunnolliset palautusoikeudet.

Jälkimmäistä toteutetaan tänäkin päivänä, mutta kahta ensimmäistä ei todellakaan, koska niitä ei voida mitenkään valvoa.