Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uskon vakaasti, että amerikassa ehkäisy on saanut ns hiljaisen hyväksynnän.
Ihan käytännön pakosta.
05.07.2009 21:34
Vain täydellinen idiootti ei ymmärrä nuorten murrosikään kuuluvaa kapinaa, vaan pyrkii alistamaan heidät. Tilanne ajautuu jokotai tilanteeseen, eli alistu tai pakene.
Sääli vain niitä satoja kuuliaisia tyttöjä, jotka jäivät ilman puolisoa, koska miesten ja naisten määrän välinen epäsuhta kasvoi niin suureksi. Tuollaiset hoitomiehet osaltaan näivettävät vl-liikettä sisältäpäin, koska makuukammarilähetystäkään ei pääse tapahtumaan.
05.07.2009 21:31
Hempeyden henki oli sillä, jonka sydän ei ollut/ole, timantin kova ,v-lestadiolaisuudessa.
05.07.2009 21:24
Silloin puhuit timantista ja sen kovuuden hankkimisesta itselle. Nyt kirjoitteletkin kullasta ja sen puhdistamisesta. Ei aivan vähän muuttunut asiasisältö.
Kulta on pehmeää, puhdistettunakin
***Mitä sanasi rakentaa ja vahvistaa Devoit?**
Totuutta, Totuutta sanani rakentavat..
Minua eivät ihmisten armahdukset liikuta, sori vaan..
05.07.2009 21:22
Koneeni tekee tepposia :)
05.07.2009 14:21
Yritän eläytyä hoitomiehen asemaan.
Hän ilmeisesti yksinkertaisesti hiiltyi ja sotki hengelliset ja oman turmeluksessa olevanhengentoisiinsa. Tietenkään asiaa ei voinut ottaa takaisin, jos hänellä oli haluakaan. Ainakin nöyryyttä olisi vaatinut tunnustaa, puhtaasta vihasta johtunut YLILYÖNTI.
05.07.2009 14:19
**Kovaa ulospäin javillnpehmeää sisältä päin.**
Voi kuvata myös viskin pehmentämää pollaa ;)
05.07.2009 13:37
..ellei täydellinen. Itseltäni ainakin on vl-ihmisten taholta vaadittu 110 prosentin täydellisyys, että edes jonkinlaisen hyväksymisen olisin saanut. Turha toivo, joten lopetin miellyttämisen yrittämisenkin.
05.07.2009 13:33
..Jos nuhtelin avakasta piruilusta?
No, poistin sitten senkin viestin.
05.07.2009 13:32
**Mitä peliä tämä oikein on? Medialle annetaan kummallisia vastauksia, ja omissa piireissä eri lailla. Pääasia lienee, ettei painostuksen ilmapiiri pääse median tietoisuuteen?**
Näin se on ollut aina. Kirkon johdolle ja medialle annetaan eri kuva liikkeestä, kuin siinä oleville jäsenille. Tarkoitus jälleen pyhittää keinon, joka liippaa läheltä valehtelua..
***Siksi kysynkin, mitä eroa pikkuesikoisilla ja esikoislestadiolaisuudella on meihin? Olen viime ajat miettinyt, että jospa niistä kuitenkin löytyisi se oikea uskon henki.**
Höpsis, turvaa Jeesukseen, äläkä keskenään riitaantuneisiin lestadiolaisiin. Sama -p- se on eri paketissa, nuo muutkin lestadiolaissuunnat. Käsittääkseni niissä suunnissa ei vain olla yhtä armottomia, kuin v-lestadiolaisuudessa.
05.07.2009 12:56
Huomaa: "Sinua vastaan."
Oletko jumala?
04.07.2009 22:55
Koulukiusaamisenkin mahdollistaa hiljainen enemmistö, joka mitääntekemättömyydellään, antaa siunauksensa sortajille.
04.07.2009 22:17
SRK-lestadiolaisuus on kirkon "viides kolonna". Sitä mieltä olen, että Voittosen mainitsema kirkon ydin, ei pidä paikkaansa..
04.07.2009 22:10
Nokkelasti löit vastapalloon. Tänä iltana oli piristävä poikkeus keskustella asioista, vaikka perus, juupas/eipäs, asetelma säilyi. Tunnustan että itse olen nyt se jäykkäniskaisempi osapuoli.
Onhan vl-opetuksessa paljon oikean suuntaista jä hyvääkin, mutta se tekee siitä juuri siksi vaarallisen. Kyllä se myrkkykapseli on myrkyllinen silti, vaikka se tarjoillaan hanhenmaksapalleron sisällä..
04.07.2009 00:16
Olet hyvää vauhtia pääsemässä vl-petoksesta ulos.
04.07.2009 00:07
****Ihan lopuksi pienenä vastaheittona totean, että kyllä nuo sinunkin kommenttisi kertovat jotain sinusta...**
Annas kun arvaan?
-Jalosydäminen`
-Oikeudenmukainen?
-Rehellinen?'
-Ym muuta positiivista?
Haluan vielä sanoa, etten sinua ihmisenä asettanut kyseenalaiseksi, sanoessani lausuntosi kertovan sinusta. Mielestäni olet ihan fiksu, niin kuin pääsääntöisesti vl:t yleensä ovat. Siitä huolimatta, että ovat eksyksissä.
04.07.2009 00:03
Itse aikoinani samanlailla ajattelevana ihmisenä, minun on helppoa asettua asemaasi. Tiedän sen vl-peitteen silmillä ja se on väkevä eksytys. Muistaa pitää, että se eksytys on Jumalalta niille, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen. Toivon, että sinäkin otat Jumalalta vastaan tahtomisen, että tahtoisit rakastaa Totuutta, vl-valheen sijaan.
**Itse en tunne ketään lestadiolaista, joka noin ajattelisi, mutta en toki väitä etteikö joku voisi niinkin tehdä.**
Minä en muunlailla ajattelevia tunnekaan, vl-ympyröistä.
03.07.2009 23:55
Kirjoittajan rehellisyydelle, enkä häntä pidä reppanana. Suurin osa vl-uskoisista pitää kiinni vl-valheesta, vain sen takia, että uskovat vl-valheessa olevan pelastuksen.
03.07.2009 23:49
Kertoo sitä, että et oikeasti todennäköisesti ole lukenutkaan. Tai olet lukenut vain vl-puhujien valitsemia kohtia, sieltä täältä.
Itse aikoinani vl-valhe sydämessäni, En voinut lukea Raamattua paljon, koska joka kohdassa hyppäsi silmille, että vl-usko ON PETOS.
03.07.2009 23:47
Et vain ymmärrä sielunvihollisen kavaluutta. Tuosta vl-mantrasta on tehty tasikauskoinen, oikean uskon korvike, eli valhe.
Aikoinaan kuvatkin tuotiin siksi kirkkoon, että lukutaidoton kansa ymnmärtäisi niiden avulla Raamatun saniman. Kuinkas kävikään? Seuraavat sukupolvet alkoivat palvomaan niitä kuvia.
Kun Raattamaa aikoinaan keksi nuo sanat, helpottamaan tämänpäivän tietämyksen valossa, pakko-oireisia ihmisiä. Hän ei tiennytkään, minkä kädenojennuksen saatanalle, hän siinä teki.
03.07.2009 23:43
133 / 275