koalakiva

![]()
Eläin joka tavataan tyypillisemmin kirkkokahvila nimisessä chatissä. Toisinaan kirjoittelee palstoilla. Toisinaan sitten taas ei. On ateisti.
Koala_puussa liittyy keskusteluun. Hän on chattäillyt 444444 minuutin aja
Aloituksia
101
Kommenttia
347
Lapsien hankinta kristityn maailmankuvaan
Olen monasti ihmetellyt sitä, että miksi hel-vettiin uskovat kristityt haluavat hankkia lapsia. Jos maailmankuva on sell19114Jumala sakottaa erehtymisestä?
Maailmassa on lukematon määrä erilaisia uskontoja joiden tavat ja dogmistot poikkeaa toisistaan. Yhteistä näissä on kuit17112Kuilu ateistin ja krisitityn välillä
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa palstalle inspiroituneena kirkkokahvila-chatin keskusteluista. Minua hämmentää suure29111poliittinen korrektius ja sokeus
Olen pannut viime aikoina merkille että etenkin suomalaiseen kulttuuriin mahtuu vain yksi totuus kerrallaan. Esimerkiksi0110Esimerkki VT-seuran kaksinaamaisuudesta
Koska karttaminen on ollut viime aikoina laajasti esillä haluan tuoda esille Vartiotorniseuran kaksinaamaisuuden ja teko9109Ostammeko liikaa?
http://johanneksenpoika.fi/uutiset2/2_sisarta_ja_karryt.jpg Mitä seuraava kuva herättää teissä ajatuksia? Itselle tule9108Huono aines maailmassa
Todistajat uskovat että jumala siivoaa harmageddonissa pois sellaisen aineksen joka ei tänne kuulu. He siis ilmeisesti26105Mitä luonto kertoo meille jumalasta?
Katsoin mielenkiintoisen dokkarin silkkiuikkujen pariutumisesta: http://areena.yle.fi/tv/2068074 Luonto näyttäytyy use39103Pientä pohdintaa moraalista
Kristittyjen ja monien muiden uskontojen edustajien mukaan moraali on peräisin uskonnosta tai Jumalalta. Toisen yleisen16102Kysymyksiä ja niiden yleisempiä selityksiä
Tässä avauksessa pohdin yhtä kristinuskon tapahtumaa ja sen selitystä, sekä siitä seuraavia ongelmia. Hyvin tyypillistä22102Neuvoja itselleni vuosikymmenien takaa
Vaikka olenkin ollut ateisti jo pitkään ja maailmankäsitykseni kanssa niin sinut kuin se on mahdollista, tulee usein mie2101"Tarvittiin viaton uhri" - hokema tarkastelussa
Yksi kristinuskon keskeisimmistä asioista on syyttömän Jeesuksen ristille naulitseminen syyllisten ihmisten puolesta. As1599Jeesuksen tulon seuraukset
Sangen usein kuulee uskovien sanottavan, että todellisia uskovia on luokkaa 1-5% väestöstä Suomessa. Tälläisillä alhaisi399Haussa oikein uskova
Otsikkoon voi suhtautua huumorilla enkä ole hakemassa sellaista uskovaa jonka voisi ajatella ymmärtävän täsmällisen oike2099Kriisien hyväksikäyttö uskonnossa
Toisessa ketjussa lainattiin seuran kirjoituksia seuraavasti: "Sellainenkin, joka ei ole ilmaissut haluavansa keskustel097Koettelemukset
Kuulin tänään kauppajonossa sivukorvalla erään mummon kertovan varsin lohdutonta tarinaa lähipiirinsä nuoresta perheenis297Edustaako kristinusko kohtuutta?
Usein keskusteltaessa kristittyjen kanssa, tulee kuulleeksi kysymyksen, että eikö vääristä teoista sitten pidä saada ran3995Kristinuskon "armo"
Mietin seuraavaa asiaa. Olen itse ei-uskova ja en näe mitään perusteita uskoa että olisi Jumala. Jumalan olemassaoloa va894Jeesuksen veri räjäyttää lian pois
Sanotaan että Jeesuksen veri pesee synnit pois. Kyseessä olisi mielestäni eräänlainen tuomarin huijaus jos tämä pitäisi091Todellisuus tekee monesta ateistin.
Kun Jumala määritellään rakkauden Jumalaksi jota kiinnostaa ihmisten asiat, syntyy vakava ylitsepääsemätön ristiriita va1690