tuomosoppela

tuomosoppela profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lempikirjat: tuntematon, j.krisnamurti, todellisuus, ajan, päättyminen Koulutus: Melkein valmistunut Koulut: elämänkoulu Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: elän uskomatonta elämää Ase tai siviilipalvelus: 1 ervk Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Skype: niko-tiina Messenger: [email protected]

Liittynyt 17v sitten
11 aloitusta · 527 kommenttia
Paha on ihmisen itsensä luoma, ja näin ihminen on ainut paha maailmassa.
Tuon itse luomansa pahan takia ihminen joutui ulos paratiisitilasta,
tähän maanpääliseen kärsimykseen

Uskonnot ovat syntyneet kaipuusta takaisin tuohon paratiisitilaan,
mutta ovat ajautuneet käytännössä siihen, että ovat tehneet oppinsa joko tieten tai tietämättään, sellaiseksi että tuo paluu on niiden oppien mukaan mahdoton, koska uskonto kävisi tarpeettomaksi, jos tuo paluu tapahtuisi, ja menettäisivät valtansa ihmismieleen .

Lunastus oppi on juuri tällainen oppi joka ei johda takaisin peratiisiin, vaan pahan ikuistumiseen maanpäällä, koska siiläopilla turvataan pahan paluu tänne takaisin
JA NIIN PAHAN KIERRE JATKUU

Tuosta pahasta voimme vapautua vain tämän maaelämän aikana, tuntemalla luomamme pahan alkujuuret, että miksi ja miten ne on syntyneet ja miksi se seuraa meitä perisyntinä
sukupolvesta toiseen

Eikä tuo vapautuminen ole uskon asia, sillä usko on vain
idea eikä se vapauta ketään

Kokija lähestyy tätä samaa asiaa vain eri näkökulmasta käsin, ja hyvä niin, sillä jokasen on on lähestyttävä sitä omista lähtökohdisttaan käsin, olipa uskovainen tai ei
Itsemurhaa ei voi tehdä tappamalla oman viattoman ruumiinsa
itsen luomien syiden takia.
Tuossa tapahtumassa ruumis kuolee, mutta itse jää kärsimyksineen ja tuskineen, ja silloin niistä on myöhäistä päästä eroon

ITSE voi kullla vain ns, psykologisessa kuolemassa, jossa itsemurhan syyt ymmärretään, siten, että miksi ja miten tuo itse on syntynyt ja ja miksi se seuraa meitä perimänä, perisyntinä sukupolvesta toiseen

Kun tuo kaikki on ymmärretty, niin itse tarpeettomana ja kaiikien kärsimysten sekä pelon ja väkivaltaisuuden aihettaja tarpeettoma häviää kun sen elinvoima päättyy.
Seurauksena on kärsimyksistä ja tuskista vapaa elämä

Tuo tapahtuma olisi syytä kaikkien ihmisten tehdä niin päättyisivät ihmisten ongelmat ja sen seurauksena kaikki sodat ja väkivaltaisuudet.

Monet ovat jo tuon tehneet, mutta vaikeutena sen yleistymiselle
ovat uskonnot ja aatteet jotka pitävät ihmismieltä hallinnassaan
sillä ne elävät ihmisen kärsimyksestäja tuskasta

Tieto näistä asioista on verellä ja miekalla kukistettu, ettei tavallinen kansa saisi siitä mitään tietää

Kun tuo vanha tieto päivitetään nykypäivään niin se on aivan muuta kuin mitä uskonnot ja aatteet tarjoavat