Vapaa kuvaus

Tällainen tavallinen naispuolinen tallaaja, jonka elämässä ei paljoa tapahdu. Rekalla suhaan siellä täällä. Harrastuksina valokuvaus, karaoke, darts ja lukeminen. Lisäksi monenlainen keräily. Suosikkibändit/artistit: Matti-Esko, Yölintu Suosikkileffat: Sex and the city Lempikirjat: Reijo Mäen Vares-sarja Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: Muu Työskentelen: Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Yhdistykset/kerhot: Kuohun Tikka ry Siviilisääty: Sinkku Lapset: En halua lapsia

Aloituksia

0

Kommenttia

10

  1. Kuorma-autohommat aloitin -96, jo tuolloin sain kuulla, että mitä tuollainen tytönhuitukka kuorma-auton ratissa tekee, ja ikää oli kuitenkin jo 27 vuotta...

    2000-luvun alussa kävin rekkakurssin ja meidän kurssillamme oli peräti neljä naista.

    Heti kurssin jälkeen pääsin töihin samaan firmaan, jossa tein kurssiaikaisen työharjoittelun. Siellä meni kuusi vuotta. Ajettiin kaikkea mahdollista mitä avovehkeillä vain voi ajaa, erikoiskuljetuksiakin aika paljon. Viikot asuin autossa, eli käytännössä töihin lähdettiin sunnuntaina tai maanantaiaamuna ja kotiin pääsi perjantaina tai lauantaiaamuna. Joskus saattoi käydä että keskellä viikkoa pääsi käymään yön kotona tai sitten vain kotipaikkakunnalla kuormanvaihdolla. Joskus saattoi olla jopa vapaapäivä keskellä viikkoa, joka kyllä käytännössä saattoi mennä huoltoa tehden. Vanhemmat ajokkini nimittäin huolsin itse, öljynvaihdot, sähköhommia jne pikkujuttuja.

    Seuraavakin työpaikka oli autossa asumista se viikko kerrallaan, eli oikeastaan "päivätyöstä" rekkahommissa minulla ei ole mitään kokemusta.

    Tällähetkellä valitettavasti olen työttömänä, ja tuntuu aika mahdottomalta töitä saadakaan kun on lama ja itse on nainen. Toki paljon on miehiäkin työttömänä mutta silti...

    Paskanpuhumiseen ja aliarvioimiseen saat tottua. Samoin siihen, että aika herkästi löytyy yleisöä kun peruuttelet jonnekin laituriin. Jos töppäät, saat kuulla siitä aika kauan tyyliin: " Ei ne nuo naiset osaa". Kun mies töppää, niin "tekevälle sattuu". Kun soitat asiakkaalle, että olen tuomassa teille sitä ja tätä, asiakas vastaa, että "sano sille kuskille..." Selitä siinä sitten että MINÄ olen se kuski. Usein kyllä sanoinkin että minäpä kerron sille kuskille, ja odotin millainen ilme asiakkaalla on kun se puhelu ei tullutkaan juitsarin toimistosta.
    Näistä väärinkäsityksistä minulla olisi tarina jos toinenkin kerrottavana :D