Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5288

1. ”+Miksi+sinä+syytät+uskovia+siitä,+ettemme+ole+tilivelvollisia+ateisteille+omasta+uskostamme?”Siksi,+että+sillä,+joka+väittää+jonkin+olevan+olemassa,+on+todistustaakka.+Jos+väittää+Jumalan+olevan+olemassa,+on+turha+valittaa+kun+väitteelle+pyydetään+perusteluita.”En+minä+yritä+todistaa+sinulle+yhtään+mitään.”Niin,+se+on+tullut+hyvin+selväksi.+Pistää+epäilemään,+että+yrityksen+puute+johtuu+siitä+ettei+todisteita+ole.+En+näe+mitään+syytä+mikset+iskisi+todisteita+pöytään,+jos+sinulla+sellaisia+olisi+tarjota.”Minulle+riittää+ne+todisteet,+jotka+olen+itse+saanut.”Ovatko+saamasi+todisteet+objektiivisia+vai+subjektiivisia?+”Elän+omassa+uskossani.+Onko+se+jotenkin+sinulta+pois?”Ei+sinänsä,+mutta+jos+tulet+puhumaan+uskostasi+julkiselle+keskustelupalstalle+ja+levittämään+perustelemattomia+väitteitä,+niin+kyllä+se+häiritsee+minua.+Olen+toki+huomannut+että+monelle+uskovaiselle+ei+törkeäkään+valehtelu+merkitse+yhtään+mitään,+jos+sillä+vain+puolustaa+uskoa.+”Sinulla+on+ollut+samat+mahdollisuudet+löytää+Jumala,+mutta+olet+vain+pilkannut.”En+minä+ole+yhtäkään+jumalaa+pilannut,+kun+en+yhteenkään+usko.+Uskovaisten+väitteitä+jumalista+olen+kyllä+arvostellut+(mitä+varmaan+tarkoitat+pilkkaamisella).+”Ehkä+sitä+mahdollisuutta+ei+sinulla+enää+ole,+en+tiedä,+enkä+edes+välitä.””Mitä+sinä+meiltä+kyselet?”Siksi+että+te+väitätte+Jumalan+olevan+olemassa.+Oletan+että+teillä+perusteita.+Sitä+kutsutaan+keskusteluksi.Siksi,+että+väitettä+että+todisteita+on+olemassa+Jumalasta,+on+aivan+perusteltua+kysyä,+että+mitä+ne+ovat.+Se+on+aivan+normaalia+aloittaa+etsintä+sieltä,+missä+tietoa+väitetään+olevan.+Valitettavasti+tietoa+ei+ole+koskaan+tarjottu,+vain+sokeita+uskomuksia.Miksi+itse+puhut+todisteista+ja+sitten+valitat+kun+niistä+seuraa+jatkokysymyksiä?+Jos+sinua+ei+kiinnosta+saanko+minä+todisteita,+miksi+kehotat+etsimään+niitä?+”Etsi+itse+todisteet+Jumalasta.”Mistä+näitä+pitäisi+etsiä?+Jännä+juttu,+kun+uskovat+toistuvasti+kehottavat+etsimään+todisteita,+mutta+eivät+kerro+että+mistä+niitä+löytää.+Vielä+jännempää+on,+että+uskovat,+jotka+väittävät+saaneensa+itse+todisteet+eivät+sitten+niin+millään+suostu+jakamaan+niitä.Miksi+et+suostu+jakamaan+itse+saamiasi+todisteita?+Vai+eivätkö+ne+ole+todisteita+laisinkaan,+vaan+pelkkää+sokeaa+uskoa?”Jos+et+niitä+saa...+No,+mitä+se+meille+kuuluu?”No+kun+te+väitätte+että+todisteta+on,+niin+luulisi+teidän+seisovan+sanojenne+takana.”Me+uskomme,+uskotte+te+tai+ette.”+Joo.+En+näe+mikä+pointti+on+hokea+tällaisia+itsestäänselvyyksiä.”Keskustelemme+tostemme+kanssa+omasta+uskostamme.”Uskon+kohteiden+olemassaolon+perusteet+kyllä+kuuluvat+selvästi+uskosta+keskusteluun.Ja+voihan+nyt+sentään,+et+vastannut+kysymykseen:Miten+aurino,+kuu+ja+tähdet+todistavat+Jumalasta?+Unohdit+kokonaan+perustella+julistuksesi.
  2. ”Koska+kirjoittaja+antaa+ymmärtää,+että+muslimit+yksinomaan+ovat+tuota+mieltä+kun+taas+kristinusko+olisi+jotenkin+liberalisoitunut.+"...Muslimit+ajattelevat+YHÄ..."”Mutta+juuri+näin+asia+on,+kuten+lukuisat+mielipidetutkimukset+murskaavasti+osoittavat.+Kristinuskossa+homovastaisuus+ei+ole+valtavirtaa,+islamissa+on.”+Tällä+perusteella+tietämätön+voisi+oikeasti+tehdä+johtopäätöksen+esim.+Päivi+Räsäsen+lausunnoista,+että+hän+on+muslimi.”No+joo,+jos+tämä+tietämätön+on+todella+täysin+tietämätön+maailman+valtauskonnoista+ja+niiden+näkemyksistä.+Seuraavassa+viestissäsi+antamasi+Virtasen+Maija+–vertaus+on+siitä+huono,+että+siinä+ei+tiedetä,+onko+myös+muissa+kylän+suvuissa+littanaan+maahan+uskovia+vai+ei.+Yleensä+ihmiset+tietävät+että+myös+kristityissä+on+homovastaisia.”+Ja+kristityistä+38%+ajatteli+samalla+tavalla.”Niin,+eli+selkeästi+paljon+pienempi+osuus+kuin+muslimeista.+Muuten,+nyt+kun+viittasit+Pewin+tutkimukseen,+niin+tiedätkö+suurtutkimuksen+muslimien+asenteista+vuodelta+2013?+Siinä+haastateltiin+38+000+muslimia+39:stä+maasta,+jotka+olivat+pääosin+muslimienemmistöisiä.+Lukuisien+eri+aiheisiin+liittyvien+kysymysten+joukossa+oli+kysymys+”Onko+homoseksuaalinen+käytös+moraalisesti+hyväksyttävää?”https://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-morality/Suvaitsevaisimmat+muslimit+löytyivät+Ugandasta,+Mosambikista+ja+Bangladeshista.+Ensin+mainitun+maan+muslimeista+12%+piti+homoseksuaalista+käytöstä+moraalisesti+hyväksyttävänä,+mosambikilaisista+muslimeista+11%+ja+bangladeshilaisista+10%.+Lopuissa+yli+kolmessakymmenessä+maassa+muslimeista+alle+kymmenen+prosenttia+piti+sitä+moraalisena.+Azerbaidzanissa,+Tadzikistanissa,+Etiopiassa+ja+Kamerunissa+prosenttiluku+oli+0.
  3. ”+En+tietenkään+voi+siirtää+omia+jokapäiväisiä+kokemuksia+Raamatun+Jumalasta+toiselle+ihmiselle.”Ei+sinun+niitä+kokemuksia+tarvitsekaan+siirtää.+Riittää,+että+vain+todistat,+että+kokemuksesi+ovat+oikeasti+tapahtuneet+muuallakin+mielikuvituksessasi.”Tiedän,+että+Raamatun+Jumala+on+olemassa.”Mistä+tämä+”tieto”+on+peräisin+ja+miten+voit+tarkistaa+sen+paikkansapitävyyden?+Vai+onko+niin,+että+pidät+omaa+henkilökohtaista+uskoasi+tietona?”En+edes+yritä+käännyttää+teitä,+evoluutio+uskovaiset”Keitäköhän+nämä+”evoluutio+uskovaiset”+mahtavat+olla?+”Älkää+tekään+tulko+neuvomaan+tosi+uskovia,+koska+ette+kirjoitustenne+perusteella+tunne+Jumalaa+yhtään.”Neuvomaan+missä?+Tarkoitatko+kenties+sitä,+että+mielestäsi+ateistit+eivät+saisi+kyseenalaistaa+uskovaisten+perättömiä+väitteitä+ja+suoranaisia+valheita.Olisi+mutten+erittäin+kiva+saada+tietoa+Jumalasta.+Olen+lukemattomilta+uskovaisilta+sitä+pyytänyt,+mutta+tähän+mennessä+olen+saanut+pelkkiä+uskonvaraisia+väitteitä+tiedon+sijaan.”+Mutta+siunausta+teille,+jos+joskus+kiinnostutte+elävästä+Jumalasta.+tulette+huomaamaan+ihmeellisiä+asioita.”Jos+jokine+elävä+jumala+on+olemassa,+niin+kyllä+kovasti+kiinnostaa.+Ei+vaan+ole+tullut+vastaan+ihmeellisiä+asioita.
  4. "Minkä+evoluutio+tapahtuman+on+tiede+saanut+tehtyä?"Kas+tässä+muutama+esimerkki:Oma+suosikkini+on+tämä+koe,+jossa+yksisoluinen+elämänmuoto+muuttui+monisoluiseksi+kirjaimellisesti+tutkijoiden+silmien+alla+(jutussa+on+linkki+alkuperäiseen+tutkimukseen)https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/Hyvä+esimerkki+evoluution+soveltamisesta+käytännössä+on+Matti+Leisolan+ja+Ossi+Turusen+tutkimus,+jonka+tarkoituksena+oli+osoittaa,+että+proteiinisuunnittelussa+luotetaan+liikaa+evoluution+hyväksikäyttöön.+Lopputuloksena+kuitenkin+jouduttiin+myöntämään,+että+”darwiniaanisen”+evoluution+mekanismit+olivat+yksinkertaisia,+mutta+tehokkaita+ja+että+suunnattu+evoluutio+on+tehokkaampaa+kuin+”järkiperäinen+suunnittelu”.+("It+is+often+said+that+random+genetic+methods+to+improve+enzyme+properties+"rely+on+simple+but+powerful+Darwinian+principles+of+mutation+and+selection”+(Johannes+and+Zhao+2006).+We+agree.";+"Practical+experience+shows+that+directed+evolution+can+produce+remarkable+changes+that+are,+at+present,+not+easily+achieved+by+rational+design.")https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challengesJa+kyllä,+toinen+tutkimuksen+tekijöistä+on+juuri+se+samainen+bioprosessitekniikan+emeritusprofessori+Matti+Leisola,+joka+uskovaisille+saarnateessaan+väittää+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismeja.Ja+sitten+lisäisin+vielä+Lenskin+kokeen,+jossa+kolibakteereille+syntyi+kyky+käyttää+sitraattia+ravintona.+Alkuperäisellä+kolibakteerikannalla+ei+ollut+sitä+ja+sen+syntyminen+on+voitu+jäljittää+tiettyyn+geenin+kahdentumiseen.https://elifesciences.org/articles/55414
  5. "Evoluutio+kun+ei+ole+tiedettä.+"Ei+olekaan.+Evoluutio+on+luonnonilmiö.+Evoluutioteoria+sen+sijaan+on+tiedettä."Se+on+vain+satua+mitä+ei+ole+voi+selittää"Totta+kai+voidaan.+Evoluution+selittämiseksi+on+kehitetty+todistettavasti+pätevä+selitysmalli,+eli+evoluutioteoria.+Oletko+tietämätön+vai+valehteletko?"Darwinin+oppi+kumottiin+heti+ja+monesti+jälkeen+päin."Kuka+niin+teki+ja+millä+perusteilla?"Yhtään+onnistunutta+evoluutio+koetta+ei+ole+saatu+syntymään."Tuo+on+yksiselitteisesti+törkeää+valehtelua.+Evoluutio+on+todistettu+kokeellisesti+lukemattomat+kerrat.+Oma+suosikkini+on+tämä+koe,+jossa+yksisoluinen+elämänmuoto+muuttui+monisoluiseksi+kirjaimellisesti+tutkijoiden+silmien+alla+(jutussa+on+linkki+alkuperäiseen+tutkimukseen)https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/Hyvä+esimerkki+evoluution+soveltamisesta+käytännössä+on+Matti+Leisolan+ja+Ossi+Turusen+tutkimus,+jonka+tarkoituksena+oli+osoittaa,+että+proteiinisuunnittelussa+luotetaan+liikaa+evoluution+hyväksikäyttöön.+Lopputuloksena+kuitenkin+jouduttiin+myöntämään,+että+”darwiniaanisen”+evoluution+mekanismit+olivat+yksinkertaisia,+mutta+tehokkaita+ja+että+suunnattu+evoluutio+on+tehokkaampaa+kuin+”järkiperäinen+suunnittelu”.+("It+is+often+said+that+random+genetic+methods+to+improve+enzyme+properties+"rely+on+simple+but+powerful+Darwinian+principles+of+mutation+and+selection”+(Johannes+and+Zhao+2006).+We+agree.";+"Practical+experience+shows+that+directed+evolution+can+produce+remarkable+changes+that+are,+at+present,+not+easily+achieved+by+rational+design.")https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challengesJa+kyllä,+toinen+tutkimuksen+tekijöistä+on+juuri+se+samainen+bioprosessitekniikan+emeritusprofessori+Matti+Leisola,+joka+uskovaisille+saarnateessaan+väittää+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismeja.Ja+sitten+lisäisin+vielä+Lenskin+kokeen,+jossa+kolibakteereille+syntyi+kyky+käyttää+sitraattia+ravintona.+Alkuperäisellä+kolibakteerikannalla+ei+ollut+sitä+ja+sen+syntyminen+on+voitu+jäljittää+tiettyyn+geenin+kahdentumiseen.https://elifesciences.org/articles/55414Kerroin+tämän+asian+sinulle+toisessa+keskustelussa:https://keskustelu.suomi24.fi/t/16856073/banaanikarpanen#comment-107201265Ensin+yritit+vääristellä+käsitteitä+kiistääksesi+tämän+tosiasian+Lenskin+kolibakteerien+evoluutiosta+ja+kun+se+ei+onnistunut,+pakenit+keskustelusta.+Ja+nyt+olet+taas+levittämässä+valheitasi.+Eikö+sinua+yhtään+hävetä+ensinnäkin+levitellä+valheita+jatkuvasti,+ja+toisekseen+jäädä+jatkuvasti+kiinni+valheiden+levittelystä?+Muistatko+esim.+tämän+keskustelun,+jossa+paljastui,+että+levittelit+valetta+Colin+Pattersonista?+Kun+yritin+tiedustella+mitä+mieltä+olet+siitä,+että+kreationistilähteet+kierrättävät+jätjestelmällisesti+tuollaisia+valheita,+pakenit+tästäkin+keskustelustahttps://keskustelu.suomi24.fi/t/16847459/colin-patterson#comment-107095349