Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kohdan tulee olla niinkuin Meiliaukku hyvin kertoi. On myös muistettava tarkkaan, ettei ollut Paavalin osa hyvä vähääkään ennnen kuin kohtasi uskovaisen Ananiaan. ** Täyttä puppua, SOOPAA: Mitä Paavali teki sen kolme päivää, ollessaan sokea. Hän ammensi saamansa ja kertomansa tiedon JEESUKSELTA.
Apt 9:
9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.
11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. HÄN RUKOILEE,
12 ja näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, JOTTA HÄN SAISI NÄKÖNSÄ TAKAISIN.."
Joten, HÄN RUKOILEE, käy kanssakäymistä JEESUKSEN kanssa. Siinä ei ole Ananiaalla mitään tekemistä HÄNEN USKONSA KANSSA.
Jeesus pani Ananiaan uskonsa voimalla silmälääkäriksi, ei muuksi, ja Hän KASTOI SAULIN. Ajattele, kun kaunista evankeliumia, oletko sinä koskaan kastanut ketään?
Kesitas väitti, että kaste on uudestisyntymisen paikka? ** Kesitas välttää mitä Raamattu sanoo. Mutta Suomen kielens sen sanos. Onkos jokus muu kulttuuris sekottanus kieleles?
Joh 3;3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTSTI YLHÄÄLTÄ, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN EI SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ ( kasteesta ), hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
Ripottelu kastajaiset ovat lihasta.
Paavali oli synnyttänyt Korintolaiset evankeliumin sanalla:
1.kor.2:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi. ** Korjaantuihan se kielioppi. Hallelujaa.
Meidän kristittyjen tulee todella viedä evankeliumia Jeesuksesta, siihen HÄSAI TEHTÄVÄN KRTUSKELTA, eikä SRK;lta. JOKA EI ONNEKSI TEE ASILALLE MITÄÄN.
Paavali oli kastanut samaisessa korintossa vain muutaman:
1.kor.1:14. Jumalan kiitos, en ole kastanut teistä ketään muuta kuin Crispuksen ja Gaiuksen,
15. joten kukaan ei voi sanoa, että teidät on kastettu minun nimeeni.
16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni. ** Mutta kastoi kuitenkin. Sana sanoo, - jos vain yhdenkin pelastat!!!! Montako sinä olet kastanut?
Herää jo Weha.
01.03.2010 08:12
se HUOMATA, että Vl lööperi - synnit anteeksi!! On ainut pelastava elemetti, joka todellisuudessa ei edes ole sitä, jäi huomiomatta.
Ananías ei todella saarnannut Hänelle tätä vL - soopaa.
01.03.2010 07:53
17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.
Näin kuuluu Raamatun teksti Room, 17.
Ja sinä, eikä juuri muukaan VL omaa Kristuksen sisäistä tuntemusta, joten et ole junassa, joka matkustaa aikojen lopull Jerusalemiin.
Muuten, joko olet löytänyt Raamatusta sen milleniumin?? Se on hieman vaikeassa paikassa.
28.02.2010 21:31
Paavali mainitsee aina kysyttäessä Häneltä, miten Hän oli tiedon Kristuksen ajatuksista saanut, - suoraan itse Herralta.
Paavalihan oli uskossa. Hän uskoi Israelin Jumalalaan ja vainosi jokaista, joka edes ajatteli sitä, että jollakin muulla olisi suurempi valtias, kun Jumalala. Tämän epäkohdan Jeesus itse poisti, ja Hänestä tuli Jeesuksen seuraaja, ja Hänen evankeliuminsa julistaja.
Kaikki, jotka ovat Herran vastaan ottaneet, ja uudestisyntyneet kasteessa saavat sydämeensä tehtävän ilosanoman levityksestä ja kertomisesta. Tässä eroaa juuri kristitty ja lestadiolainen.
Eikä ollut kysymyksessä niinkuin weha sanoo, julistamisen virka, koska Paavali ei tässä siitä niin puhu.** Siinä Weha on oikeassa, että julistaa tulee, mutta se ei ole virka, vaan kristityn mahdollisuus ja lähetyskäsky.
Miettikääpä, jos olisi kysymyksessä vain viran saanti Jeesukselta, * Uudessa Testamentissa ei jaeta yhtään virkaa, vaan ollaan seurakunnan ajassa, jolloin meillä on vain Pyhän Hengen pappeus.
niin antaisiko Jeesus tuollaisen evankelioimisen viran henkilölle, joka ei olisi itse sen evankeliumin "läpitunkema", ei olisi itse tuosta evankeliumista osallinen. * Muuten Iveta. Kerrotko koko Raamattuakin ajatellen, milloin virka olisi annettu jo valmiille uskovalle, niitä ei ole paljon. Kokeile mainita yksikään?
Tuntuu luonnolliselta, että Paavali itse sai kokea sen evankeliumin voiman, syntienanteeksisaamisen, * Missä tämä sitten tulee esille? –syntienanteeksisaamisen? Joten älä höpsi. Se on vain SRK soopaa, että evankeliumi on sitä, se on sata kertaa enemmän, se on Jeesus Kristus.
28.02.2010 21:23
jos tädillä on siitin, Hän on setä.
josakin, on joku, se on varma, mutta se ei ole mahollista uudesisynyneelle, VL;lle kyllä.
28.02.2010 19:31
Tämä seurakunta on ulkopuolisten nimittämänä kutsuttu milloin milläkin nimellä. Ennen Laestadiusta se oli lukijaiset, joihin LLL evankeliumin sanoman kuultavaksi kertonut Milla Klementsdotter (ns Lapin Maria) kuului, samoin tälle Millalle evankeliumin julistanut pastori Brandell. ** Vai niin, mutta kuka se sitten Brandelille toi?
Naurettavaan selitystä uskosta. Siihen haetaan tartuntapintaa ihmisten jutuista ja tutkimuksista. Minulle se on helppoa, siihen löytyy tartuntapinta Raamatusta, minä en tarvitse siihen Lutheria, enkä Laestadiustakaan, vähiten ehkä Voittosta. kaikkiin kysymyksiin löytyy selitys Raamatusta. KAIKKI LIHASTA TULLUT ON LIHAA. Nämä Lutherin ja Laestadiuksen lahkot ovat lihan lahkoja, niitä ei ole Raamatulla selitettävissä.
Viimeaikoina on jo alettu penkomaan Katekismuksia ja Lutherin postilloja, kun kristillinen usko uupuu.
Kirjassa käsitellään monipuolisesti lukuisia eri tutkijoita lainaten tätä tapahtumaa. Lestadius itse käyttää tapahtumasta eri nimityksiä, kuten "armonmurros" jne. Selvääkin selvemmin kirjassa tulee esille se, miten LLL:n lapin Marian kanssa käymänsä keskustelun aikana LLL koki heräämisen ja hänet siirrettiin lain alta uskomisen iloon. ** Eikö ole jännää,, HÄN IKÄÄN KUIN HOKASI ASIAN. Noin vain tunturissa. Raamatun lauseet ovat kyllä jääneet vähiin siinä kontaktissa. Maillahan ei tuntenut Sanaa.
Pastori Per (Pekka) Brandell, tämä Milla Klementsdottir oli ollut kauan etsivällä mielellä ja löytänyt Jumalan valtakunnan keskusteluissa pastori Brandellin kanssa. ** Ihan totta. Jumalan Valtakunta heidän keskellään, ilman Jeesuksen kirkastumista ennen tapahtumaa. Kyllä saatana osaa.
Viettekö te jonnekin Jumalan Valtakuntaa vai Jeesusta,,, ette todella kumpaakaan, tynnyrissä vain jauhatte samaa soopaa. Pietarille Paavali kirjoittaa, - opettakaa oikein. Ei siihen oikein opetukseen kuulu VIN SYNNIN ANTEEKISI ANTO ( Sekin ominluvin ), vaan Kristus Herra Kuninkaana.
Puhut lukijaliikkeestä, et Kristityistä, joten miten se hyppäsi vuodesta 33 suoraan 1800 luvulle ja tunturiin. Missä se ”oikea usko” piileskeli välillä?
28.02.2010 19:26
ei saa olla eronnut?
28.02.2010 08:58
puhuta mitään, kun seurakunnan paimenesta.
Raamattu ei tunne juuri piispoja johtamassa seurakuntaa vaan vanhemmiston.
28.02.2010 08:57
avainten valat saatanaan sitomisessa. Sen on moni kokenut.
28.02.2010 08:53
Jeesus jaottelun tekee, etkö tunne uskontunnustusta.
- Istuu Isän oikella puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan....
28.02.2010 08:52
olisi näitä insesti- ja hoitojuttuja, eroaisin heti.
On jo Häpeä kuulua SRK;hon, sanoi eräs vL minulle viime viikolla, kun puhumme tästä asiasta.
Hän ei kiellä uskoaan, ainostaan uskon SRK;hon.
28.02.2010 08:50
ovat ihan Raamatusta ja ne todella on hoitavia: Olet todella naurettava.
Onko syntiä ostaa E- liikkeestä perunan- nostokone? Onko syntiä ostaa samasta liikkeestä kahvia ja leipää? Missä ne on Herramme Jeesus synniksi nähnyt?
Saatanana, tuo kuten VL saarnaaja sanoo – kiljuva jalopeura kiertelee ja etsii uhria! Löysi uhrin -60 luvun lopulla, se oli SRK.
Me, jotka näimme asian, hautasimme tapetut, tajusimme tilanteen. Koko prosessia JOHTI SAATANA.
Miten vastaat Matteuksen neuvoon TEIDÄN LAHLON puolesta, kun HE TODELLA EIVÄT HEITTÄNEET, VAAN PORTAILLA FYYSISESTI JA KUVAINNOLISETI SITOIVTA UHRIN SAATANAAN.
Missä kohti Matteus käskee TEHDÄ SOPIMUKSIA SAATNANAN KANSSA. Ei missään, vaikka lue koko kirjan. Vain saatana sitoo ihmisiä itseensä, mutta Matteus sitä vastoin kertoi, menkää ja kertokaa munista, siis Jeesuksesta.
Missä luulet Jeesuksen ja pyhän Hengen silloin olevan. Ei ainakaan tuossa käärmeen pesässä, EIKÄ OLE SIELLÄ SEN KOOMMIN VIRERALLUT.
Teekö sinä sopimuksia saatanan kanssa, jotta olet oikein uskomassa, kuten silloin painotettiin. Jos et ollut sitomassa, jouduit sidotuiksi. Ilmitesti olet sitojan jälkeläisiä.
28.02.2010 08:46
Jeesusken lunastajaksi löydät. Jumala lunastaa, Jeesus vapauttaa ja sovittaa.
On varmaankin outoa sinulle.
26.02.2010 07:24
uskotte asianne, ettö usko Jeesuskeen Herrana.
Olette vain järjestö, ette kritittyjä, jotka elää "muka ojeidenne" mukaan
26.02.2010 07:22
missä siitä on puhuttu Raamatussa?
25.02.2010 22:38
Pawson. MUTTA että ei toetta?
Mikä ei.
25.02.2010 22:37
ensimmäinen, joka on persoonakohtainen, loput seurakunnalle.
Mutta mitä armolahjoja, niillä kaikilla on nimi?
25.02.2010 22:35
voin toimia koordinoijana
Kes.
Voisaan ottaa aiahe joko Roomalaikirje, tai Ilemtys. 2 kertaa kk. Tila on.
25.02.2010 17:12
Mutta nyt tuli uusi asia esiin, nimittäin Antikristus, joka ei liene sama kuin oikea Jeesus Kristus.
Meillä ei ole ikinä puhuttu Antikristuksesta, mikä sitten lieneekin. Eikös Rooman Paaveja ja nykyisen Vatikaanin kirkkoisää pidetä antikristuksena. ** Kyllä pidetään, mutta siitä ei ole näyttöä, ja antikristus tulee vasta vaivan ajalla, joten olet etu ajassa.
Antikristus on se, joka tulee toisella 3,5 vuoden kaudella menemään Temppeliin, ja häpäisee sen, kuten Jeesus sanoo Matteus 24 luvussa ja julistautuu Kristukseksi. Mutta onneksi Hanok ja Elia säkkipukuisina ajaa ne paria kuukautta ennen pois, kun aika olisi täynnä, siitäkin Matteus 24 luvussa. Sitten vasta tulee Jeesus Messiaana alas Pyhien kanssa, kun Temppeli on puhdas.
Mutta jos ajattelet, Temppeliä ei ole vielä edes tehty, suunnitteilla vasta niiden kahden minareetin väliin.
Meillä kyllä puhutaan vääristä kristuksista ja profeetoista, jotka nousevat tehden ihmeitä niin, että eksyttävät valitutkin.** He käyttävät bibliaa, ja alkutekstissä se on antikristus, kuten uudemmissa käänöksissä.
Kenet sinä näet Antikristukseksi, SRK: puheenjohtaja Olavi Voittosenko???** Absolut niet. Ei.
Minäkö jumalaton, ei nyt sentään, on minulla sinapinsiemenen verran uskoa ja se kuulemma riittää pelastukseen, ei tarvita pitkää ansioluetteloa, ei armolahjoja, vain parannuksen armon käsittäminen, joka sekin on minulla vielä hakusessa.** Jos käsität sen ”parannuksen armon,” niin kerro paikka Raamatusta, jospa minäkin???? Elli löydy, koko asia on vain lööperiä.
Raamatussa kyllä puhutaan tempaamisesta, sen täytyy olla nopea tapahtumaketju, siis elävät temmataan ja Kesitas ensimmäisten joukossa, mikäli olet silloin vielä elävien kirjoissa.** Kiitos kunniasta, mutta en ensimmäisten, koska ensin haudat avautuvat, sitten minä muiden Pyhien joukossa, järjestyksestä ei ole ollut puhetta. On hyvä, että nyt myönnät, että Raamatussa on tämä tempaus. Olisi hienoa, jos olisit samassa kattauksessa.
No minä kai jään sitten vain katselemaan ja alan etsiä Voittosta ja kumppaneita heristääkseni nyrkkiä, että miten se kuulkaa olikaan tämän meidän uskomisen laita, taidattekos selittää. ** Voisi olla mielekkäämpikin tie, ei kaikki VL;t kuitenkaan ole sitä mitä pelätään, on sielläkin hiljaisia, jotka tunnustavat Jeesuksen Herraksi.
En oikein luota tähän sinun tulkintaan uuden Jerusalemin laskeutumisesta taivaasta maan päälle, vaikka niin ilmestyskirjassa kerrotaan. ** Ei siihen luota muslimikaan. Joten on teitä.
Vai oikein kaupunki, onko siellä autojakin, jalkakäytävät ainakin on ja varmaan jokaiselle isokokoinen asunto-osake. Ruoka tulee tietysti kaupungin ulkopuolelta olevalta maaseudulta. Minä voisin alkaa ajamaan rahtia. Kebabbeja ja hampurilaisia siellä ei varmaan syödä, koska eihän eläimiä voi tappaa, kun kuolemaa ei kerta enää ole.** Vaikuttaa, ette tiedä yhtään mitään Jerusalemista. Siellä öljymäellä avautuu syvyyden lähteet >> Ilm 22; 1 Enkeli näytti minulle ELÄMÄN VEDEN VIRRAN, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. 2 Kaupungin valtakadulla, virran haarojen KESKELLÄ KASVOI ELÄMÄN PUU. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.
Ei tarvitse kaupungin ulkopuolesta ruokaa ja vettä hakea. Mutta ihmettelen, että et todella ole saanut mitään opetusta asiasta, ihmeellistä. Minun seurakunnassani nämä ovat itsestään selviä, nehän on Herran ilmoituksia.
Ajattelen asioita aina rationaalisesti, en voi ajatella lapsenmielisesti ** Näin me tuppaamme tehdä.
Shalom
24.02.2010 22:10
olen elänyt ne Hoitokokous ajat, jolloin seurakuntasi sitoi ihmisiä saatanaan, SRK;n toimesta. Silloin häipyi Pyhä Henki siitä lahkosta.
Uskovainen ei tee sopimuksia saatanan kanssa, kuten SRK. Silloin myös loppui ylistys ja kaikki armolahjat.
Kuten teidät, parannusta asiaan ei ole tehty, elätte vielä siinä saatanan kanssa tekemässänne sopimustilassa ja Pyhä Henki ei ole sellaisten kanssa.
Et ole vieläkään vastannut, onko sinulla armolahjoja, ja vastaan, tunnetko yhtään VL;ää, jolla olisi. Jos et, se kertoo, ettei ole Henkeäkään.
Sanot että seurakunnassani poltetaan; missä seurakunnassa. Ole nyt edes hieman järjissäsi.
Kes.
24.02.2010 21:52
651 / 692