Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
profiilit
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Evoluution+vastakohta+olisi+se,+että+eliöit+eivät+tuottaisi+eirilaisia+jälkeläisiä.+Joko+jälkeläisiä+ei+tulisi+lainkaan,+tai+ne+olisivat+kopioita+tuottajasta.
17.06.2019 06:44
Ehkä+eriaminen+tarkoittaa+positiiivista+suhtautumista.+Se+selittäisi+numerot.+Joskus+vuoden+päästä+taitaa+muuten+eroakirkosta.fi+-palvelulla+tulla+700+kiloeroa+täyteen.
16.06.2019 09:50
Minä+olen+ateisti+ja+minua+nuo+kuvittelemasi+tukipilarit+lähinnä+vieraannuttavat+palstasta.
15.06.2019 18:09
Absoluuttisia+totuuksia+on+olemassa+paljonkin.+Vaikkapa+se,+että+vetyä+poltettaessa+syntyy+vettä.
Minua+kuolema+ei+ole+pelottanut,+mutta+ajatus+mahdollisesta+ennenaikaisesta+kuolemasta+ei+ole+mukava.
Rakkaus+ei+ole+yksiselitteinen+asia.
15.06.2019 08:32
"Mitä+jos+ateismi+onkin+vain+harhaa?"
No,+loogisesti+ajatellen,+kaikki+eri+uskontojen+jumalhahmot+ovat+sitten+todellisia.
14.06.2019 04:46
Jos+miespuolinen+piispa+on+perinyt+älykkyytensä+äidiltään,+niin+miksi+se+äiti+(tai+joku+muu+nainen)+olisi+piispaksi+parempi?
12.06.2019 06:34
Ja+eihän+tuo+anonyymi+välttämättä+tarkoittanut+pervolla+sinua+vaan+jotain+satunnaista+Pori+Jazzin+kävijää.+Juuri+sitä+henkilöä,+jonka+takia+hänen+jumalansa+ei+kehtaa+tapahtumaan+osallistua.+Ehkä+jotakuta,+joka+kiihottuu+saxofoneista.
08.06.2019 16:58
Niinpä.
08.06.2019 14:32
Tolkuttoman+suuret+määrät+ihmisiä+on+väittäneet+jumalia+olemassaoleviksi.+Miksipä+yksi+väittäjä+lisää+yhden+jumalan+osalta+muuttaisi+sitä+asiaa,+että+pidän+jumalia+fiktiivisinä+hahmoina.
08.06.2019 12:17
Mikä+liittää+on+persujen+kannatuksen++luterilaisuuteen?
07.06.2019 11:45
Sellaista+se+on,+kun+edes+vaalivoittaja+ei+voi+demokratiassa+sanella+kaikkea+yksin.
Jos+palstan+aihepiiriin+peilataan,+niin+myös+luterilaisessa+kirkossa+joudutaan+tekemään+eri+näkemysten+välillä+kompromisseja.+Naiset+saavat+saarnata+miehille,+eikä+ketään+kivitetä+hengiltä.
02.06.2019 07:29
"Vuonna+30."
OK.+Muistelen+joskus+kuulleeni,+että+Jeesuksen+oletetaan+kuolleen+34-vuotiaana.
"Jeesuksen+taivaaseenastumisella+oli+n.+500+silminnäkijää."
Varmaan+ollut+sen+verran+komea+astuminen,+että+siitä+on+läjäpäin+piiroksia+jäänyt+jälkipolville+ihmeteltäväksi.
30.05.2019 19:56
Minä+vuonna+Jeesuksen+muuten+ajatellaan+astuneen+sinne+taivaaseen?
30.05.2019 13:55
Höpsis.+Eihän+yksilön+itsekkyys+ole+mikään+tae+eliöpopulaatioden+menestykselle.+Hyvänä+esimerkkinä+se,+etteivät+muurahaiset+olisi+menestyneet+yksilökeskeisinä.+
Mitä+ihmisiin+tulee,+niin+epäsosiaalisimmat+yksilöt+eivät+ole+niitä+parhaita+suvunjatkajia,+eivätkä+lapset+kasvaisi+sukukypsiksi+ilman+vanhempien+huolenpitoa.
29.05.2019 19:40
MIelenkkintoinen+asiakirjoitus+sinulta,+mutta+Emma+Kilpisen+kolumnin+pointtihan+oli+siinä,+että+häntä+harmittaa+se,+kun+ihmiset+oudoksuvat+hänen+uskovaisuuttaan.
Mutta+eihän+sille+voi+mitään,+että+outoutta+oudoksutaan.+Ja+onhan+se+outoa,+jos+aikuisella+on+mielikuvituskaveri.
Juttunsa+lopussa+Kilpinen+toteaa+näin:+'''+Jos+lapsesta+asti+oppisimme+ymmärtämään+uskontoja+ja+uskoa,+ne+eivät+aiheuttaisi+enää+niin+paljon+inhoa.'''
Tuossa+olisi+taas+yksi+hyvä+syy+lopettaa+'oman+uskonnon'+opetus+ja+antaa+kaikille+koululaisille+yhteinen+tieto+uskonnoista+(elämänkatsomustieto).
26.05.2019 07:41
Tuo+Kelahan+ei+ole+ev.lut+kirkon+palvelu,+eikä+luterilaisista+taida+kovin+moni+olla+somalinkielinen.+Mutta+kai+tämä+jotenkin+sivuaa+luterilaisuutta.+Vai+sivuaako+sittenkään?
25.05.2019 11:56
Näin+ulkopuolisena+sanoisin,+ettei+ole+syytä+kieltää+sellaisia+tekoja,+ammatteja+tai+juridisia+sopimuksia,+joista+ei+ole+merkittävää+haittaa+toisille.
25.05.2019 06:46
Jos+Maan+ilmakehässä+on+harvempa+ilmaa+ylhäällä+ja+tiheämpää+ilmaan+alhaalla,+niin+nehän+vaihtavat+oitis+paikkaa+keskenään,+sikäli+kun+tiheämpi+syrjäyttää+vähemmän+tiheän.+Itse+asiassa+kaikki+vähänkään+tiheä+poistuu+'taivaan+tuuliin'.
Myös+kaikki+tieheähköt+kappaleet,+kuten+kahvakuulat+lähtevät+kohti+korkeampia+ilmanaloja,+kun+niitä+ei+edes+gravitaatio+pidättele.
20.05.2019 20:33
Mainiota.+SDP+on+siitä+hyvä+puolue,+ettei+se+sotke+uskontoja+poliittiseen+päätöksentekoon.
20.05.2019 04:43
Saatan+olla+syyllinen+tuohon+aloituksen+kohtaan+1.
Kävin+tuon+Bebebeben+kanssa+nimittäin+keskustelua+jumalhahmon+käsitteestä+noihin+aikoihin.
Hän+ei+kai+koskaan+ymmärtänyt,+että+kertomuksissa+esiintyy+hahmoja,+ja+on+paljon+tarinoita,+joissa+jumalat+ovat+kertomusten+hahmoja,+jotka+esimerkiksi+suorittavat+tekoja+tahtojensa+mukaan.
19.05.2019 06:01
13 / 396