Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
profiilit
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Eikö+sinunkin+henkiset+juuresi+ole+kuitenkin+kristinuskossa?+Eikös+humanismikin+perustu,+ainakin+osittain,+kristinuskoon?"
Olen+kulttuurikristitystä+perheestä.
Humanismihan+sai+vaikuutteensa+kristinuskoakin+kauempaa.+
Liittyvätkö+nämä+asiat+jotenkin+siihen,+että+jos+luokitellaan+kenkilöt+kahden+piirteen+mukaan+(esim.+kotipaikka+ja+ammatti)+ja+löydetään+helsinkiläinen+maanviljelijä,+niin+siitä+ei+voi+vetää+sellaista+johtopäätöstä,+että+kaikki+hesalaiset+viljelisivät+maata,+eikä+sellaistakaan,+että+kaikki+maanviljelijät+asuisivat+Helsingissä?
17.03.2019 08:56
Kaikki+kulttuurikristityt+eivät+ole+leipureita,+eivätkä+kaikki+leipurit+kulttuurikristittyjä.
17.03.2019 08:24
"enemmän+uskovaisia"
Luonnollinen+tilanne,+kun+homoja+on+niin+pieni+vähemmistö+kansastakin.+Minulle+ei+olisi+mikään+ongelma+äänestää+avoimesti+seksuaalivähemmistöön+kuuluvaa,+mutta+en+äänestäisi+tasavertaisen+kohtelun+vastustajaa.
17.03.2019 08:21
"Älä+edes+unta+näe,+että+usko.vainen+tällaisia+tajuaisi."
No+en.+Mutta+minulla+on+sellainen+hytinä,+että+hän+saattaa+kirjoitella+tuollaisia+hieman+simppeleitä+kysymyksiä+siirtääkseen+huomiota+pois+varsinaisesta+asiasta,+joka+tässä+tapauksessa+on+se,+ettei+sananvapaus+vapauta+sanan+käyttäjiä+sanomistensa+seurauksista.
17.03.2019 07:40
"Tämä+on+tehokas+työvväline+rajoittaa+"niiden+muiden"+sananvapautta."
Jaa+että+vastuu+sanomisistaan+on+työväline.+Hmm..+Itse+kyllä+ajattelen+asiaa+toiselta+kannalta.+Jos+joku+aiemmin+joviaalina+heppuna+tunnettu+Einari+Riippakoivu+alkaa+vastustaa+hirvenmetsästystä+ja+toimia+sitä+vastaan+julistamalla+kylän+kaupalla+ja+huoltoasemalla+kaikille+jatkuvasti,+että+hirvestäjät+ovat+raakalaisia,+joiden+Toyotojen+renkaat+pitäisi+puhkoa,+niin+normaalit+ihmiset+alkavat+karsastaa+Einaria.+Einarin+puheet+siis+muuttavat+ihmisten+suhtautumista+Einariin,+eivätkä+kyläläiset+enää+pidä+einaria+ystävänään.+Vaimokin+kutoo+sukkaa+entistä+hiljaisempana.
17.03.2019 07:24
"Setan+hypetys+menee+liian+pitkälle!"
Eikös+Seta+aja+sellaista,+että+tälläkin+uskovaisella+tyypillä+olisi+oikeus+olla+sitä+mitä+kulloinkin+sattuu+olemaan.+Onko+luterilainen+kanta+erilainen?
16.03.2019 22:05
No+toimihan+ei+ole+virka+ensinkään.+Toimareiden+paikat+varsinkin+ovat+sangen+tuulisia,+eikä+normitöissäkään+työnantajan+vastaisia+julkisia+esiintuloja+katsota+ansioiksi,+kun+yyteiden+sattuessa+mietitään,+ketä+pihalle+laitetaan.+Sellaista+se+on+reaalimaailmassa.
16.03.2019 21:56
Esimerkiksi+antipatioita,+paskamyrskyjä,+toimesta+erottamisia+ja+muuta+mukavaa.
16.03.2019 21:31
Sananvapauden+heikkenemisestä+ruikuttajat+eivät+tunnu+käsittävän,+ettei+sananvapaus+sisällä+seuraamusimmuniteettia.+Jokaisen+vapaasanojan+pitää+pystyä+kantamaan+ulostulojensa+seuraamukset.
16.03.2019 21:03
Kummastakohan+leiristä+löytyy+teon+hyväksyjiä+enemmän:+a)+kristityistä,+b)+ateisteista?
15.03.2019 21:56
"Esitä+joku+asiaton+kommentti+jonka+on+kirjoittanut+joku+uskovainen."
En+katso+asiakseni+toisten+ilkeilyjä+toistella,+mutta+sitä+toki+harjoittavat+uskovaiset+tai+sellaisilta+vaikuttavatkin.+Siksikin+ihmettelen,+miksi+aloittaja+käskyttää+vain+ateisteja.
15.03.2019 18:30
Miksi+käskytät+tuossa+vain+ateisteja?
15.03.2019 06:30
Eipä+ole+tullut+mieleenkään+(eikä+toivottavasti+tulekaan)+pyrkiä+porukkaan,+joka+koostuisi+nimenomaan+ateisteista.+Kyllä+porukkaan+aina+muutama+kiintiöuskovainenkin+mahtuu.
Epäilen+aloitusta+pehmotrollaukseksi,+jolla+koetetaan+liittää+viinan+liikakäyttö+ja+uskon+puute+toisiinsa.
14.03.2019 06:37
Hassu+juttu.
Voisit+kirjoittaa+jotain+samantyylistä+jonnekin+muualle+vaikkapa+Ruåtsin+kuninkaasta+tai+Brexitistä.
13.03.2019 16:07
Saattaa+hyvinkin+olla+niin,+että+jos+ihminen+on+taipuvainen+uskomaan+yliluonnollisiin+maailmanselityksiin,+niin++hän+on+vähemmän+kallellaan+humanismiin.
13.03.2019 10:02
"+Anteeksianto+ei+missään+kristinuskon+tulkinnassa+(paitsi+tahallaan+kristinuskoa+väärinkäyttävien+pahanteuskon+ilosanoma+on+kijöiden+mielestä)+oikeuta+syntiä."
Kristinuskon+ilosanoma+on,+että+synnit+on+jo+sovitettu,+ja+että+uskomalla+tuon+saa+ikuisen+elämän,+eikä+joudu+kadotukseen,+kuten+joudumme+me,+jotka+emme+tuota+pidä+riittävän+uskottavana.
10.03.2019 19:15
Jos+olisi+luterilainen,+niin+tällä+aloitusella+olisi+jonkinlainen+kosketuspinta+palstan+aihealueeseen.+Toisaalta+luterilaisuus+tuskin+usein+aiheuttaa+rikoksia.
06.03.2019 06:30
Eihän+se+ole+laillista+(ks.+uskonnonvapaus)+toisten+ihmisten+liittäminen+aatteellisiin+yhdistyksiinkään,+mutta+senkin+tempun+monet+vanhemmat+lapsilleen+yhä+tekevät.+Helppo+tehdä,+kun+rangaistuksesta+ei+ole+pelkoa.
28.02.2019 21:00
Brutaali+ideologia+ajoin+humanismin+yli.
28.02.2019 20:53
"Etkö+ole+vielä+tajunnut+sitä,+että+puhun+usein+ateisteista+tarkoittaen+uskovaisia+ateisteja+ja+joskus+myös+tarkoittaen+ateisteja,+jotka+eivät+usko+(siis:+minua)?"
Sen+verran+olen+pannut+merkille,+että+olet+ateistiksi+julistautunut.+Höpötyksesi+uskovaisista+ateisteista+on+minulle+kärpästen+surinaa+korvissani+(Sinuhe+Egyptiläinen).
"Miksi+ottaisin+niiden+moraaliin+kantaa"
Sinun+mukaasi+jokainen+ateisti+tekee+niin.
28.02.2019 20:45
19 / 396