Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Erehdyt. En se minä ole joka uskoo mielikuvitusolioihin.
05.06.2015 19:21
Pesukonehan ne oikeasti pesi, mutta minä hoidin ihmisen osuuden prosessissa. Taitaa olla noin viikko sitten.
Oli siinä muitakin vaatteita mukana, vaikka ilmeisesti rintaliivit kiinnostavat aloittajaa eniten.
05.06.2015 14:07
Ehkä ylläpito siirtää ne sille palstalle mihin ne kuuluvat.
Ei nyt tule muuta syytä mieleen.
05.06.2015 14:04
Ajatella, että minä ja keskustelun avaaja olemme samaa eläinlajia.
On kiehtovaa, että meillä on samat mahdollisuudet tarkastella maailmaa ympärillämme ja toinen meistä uskoo, että mielikuvitusolennot ovat todellisia.
05.06.2015 13:49
Ei Juhani1965 ole minulle tilivelvollinen. Se on tullut jo muutamassa vastauksessani ilmi. Minun mielestäni hän tekee varmasti enemmän hyvää, kuin keskivertoihminen.
Kysymys onkin nyt siitä, mitä Jeesus edellyttää kirjoitusten mukaan seuraajiltaan.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että Jeesuksen vaatimukset ovat arkielämälle todella vieraita ja jopa mahdottomia toteuttaa. Lisäksi ne ovat vastuuttomia kanssaeläjiämme kohtaan, sillä eihän oikeasti YHWH ketään elätä tai vaateta, vaan se jää meidän lähimmäisten huoleksi, jos joku joskus yrittää taivaanlintu tai kedonkukka -lupausten pitävyttä.
Ihmiset, jotka uskovat vahvasti johonkin aatteeseen tai uskomukseen, sulkevat alitajuisesti mielensä seikoilta, jotka eivät sovi heidän maailmankuvaansa. (Kyseessä on ns. defenssi, josta saat googlaamalla lisää tietoa niin halutessasi.) Siksi Juhani1965:n ja ehkä myös sinun on vaikeaa ymmärtää sellaista, mikä ei sovi teidän ennakkopäätelmäänne.
Siksi minun on joko yritettävä avata teidän silmänne näkemään sen, mikä on teidän silmienne edessä, tai jätettävä koko homma sikseen.
En vaan taida olla luovuttajatyyppiä.
05.06.2015 13:42
Monesta sinä huolehdit, vaikka vain yksi on sinulle tarpeen.
Katso taivaan lintuja. Ne eivät kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti sinun taivaallinen Isäsi ruokkii ne. Ja olethan sinä paljon enemmän arvoinen kuin linnut!
Etkö siis usko Jeesuksen sanoja, että sinun ei tarvitse omistaa mitään ja silti pärjäät? Sinä et tarvitse asuntoa, vaan saat kyllä yösijan tarvittaessa. Et tarvitse työtä tai yhteiskunnallista asemaa. Kyllä sinusta pidetään huolta.........Vai epäiletkö ehkä sitä?
Mielestäni kannattaa epäillä, kuten ilmeisesti hyvin monien muidenkin ihmisten mielestä, kun alamme ajattelemaan arjen realiteetteja.
Jeesus ei tainnut olla kovin käytännönläheinen siinä, mitä hän edellyttää suraajiltaan.
04.06.2015 21:55
Kyse on enemmän siitä, mitä et anna. Siitä miten olet omaisuuteesi kiintynyt.
Luultavasti sinä autat lähimmäisiä minun kriteerieni mukaan ihan hienosti, mutta Jeesuksen tahtoa et toteuta, ellet ole valmis luopumaan kaikesta. Pelkkä itselleen uskottelu ei riitä. Se pitää tehdä oikeasti, JOS haluaa surata Jeesusta. Sehän ei ole pakollista.
04.06.2015 21:39
Minullapa on vielä vaikuttavampi todistus!
Tämä tapahtui Tuvalussa, Tyynellä valtamerellä.
Australialainen lähetyssaarnaaja, joka on myös lääkäri, hoiti paikallista, vakavasti sairasta vanhusta. Vanhus heikkeni ja hänen elitoimintonsa lakkasivat. Koska syrjäisellä saarella ei ollut elvytyslaitteita, lääkäri rukoili palavasti vanhuksen puolesta, ja tämä heräsikin henkiin. Vanhus oli kiihtynyt ja halusi selvästi sanoa jotain lähetyssaarnaajalle, mutta ponnistuksesta heikentyneenä elintoiminnat lakkasivat uudelleen. Lähetyssaarnaaja rukoili entistä palavammin ja vanhus heräsi tajuihinsa. Hän yritti kovasti sanoa jotain, mutta ei saanut sanaa suustaan ennen kuin hänen kehonsa petti taas ja hän kuoli. Lähetyssaarnaaja ei antanut periksi vaan rukoili kuin henkensä hädässä. Vanhuksen elintoiminnot palasivatkin, mutta tällä kertaa hän jäi tajuttomaksi. Vanhus nukkui rauhallisesti aamuun asti ja herättyään hän oli jo voimistunut niin, että pystyi kertomaan lähetyssaarnaajalle asiansa.
Vanhus kertoi, että ollessaan kuolleena hän näki Ukko ylijumalan, joka käski häntä saarnaamaan maailmalle järjen käytön hyödyllisyydestä ja varoitti ihmisistä, jotka haluavat hyötyä muiden hyväuskoisuudesta.
Tarinan todenperäisyydestä kertoo vakuuttavasti se, että eihän Tyynellä merellä asuva alkuasukas ole voinut mitenkää kuulla Ukosta tavallisista lähteistä. Siksi näky on sataprosenttisesti aito.
04.06.2015 13:58
Ei kiinnosta.
Sitten jos alkaa kiinnostamaan, niin luen sen Raamatusta.
04.06.2015 13:37
Maailmassa on nälkäisiä, joita sinä et ruoki.
Maailmassa on alastomia, joita sinä et vaateta.
Sinä olet rikkaan nuorukaisen kaltainen.
Jeesus puhui sinulle!
04.06.2015 12:46
Jeesuksen pointti oli, että KAIKKI muu on turhaa ja haitallista. Ainoastaan Jeesuksen seuraaminen on tarpeen.
Monesta sinä huolehdit, mutta vain yksi..........
Se, että kiemurtelet kuin mato koukussa ja keksit mitä mielikuvituksellisempia syitä sille, että sinun ei tarvitse luopua maallisesta mammonasta, osoittaa sen mihin sinun sydämesi on kiintynyt.
En suinkaan syytä sinua, sillä onhan omistaminen järkevää ja hyödyllistä. Kuka hullu nyt antaisi kaikkensa jonkun mielikuvitusolennon miellyttämiseksi.
Mutta olisihan silloin rehellistä olla julistamatta uskoa Jeesukseen, kun kuitenkin Mammona on lähempänä sydäntä.
04.06.2015 12:43
Ei minun elämässäni ole mitään ristiritaa.
Ihan hyvin tässä elellään.
03.06.2015 14:53
Tarkemmin ajatellen voihan hyvinkin olla, että Jeesus kehoitti rikasta nuorukaista toistuviin suorituksiin.
Annettuaan KAIKEN pois, on mahdollista, että hän saa uudelleen omaisuutta.
Silloin hänen tulee tietenkin antaa taas KAIKKI pois.
Aina uudelleen ja uudelleen.
Jeesuksen seuraaminen ei tosiaankaan taida olla helppoa. Siksi varmaan kukaan ei häntä seuraakkaan, vaan nautiskelee mielummin maallisesta hyvästään.
03.06.2015 09:37
Itse asiassa UT:ssa kerrotaan yhdessä kohdassa, että Judas hirttäytyi, mutta toisessa kohdassa, että hän suistui alas ja pakahtui keskeltä.
02.06.2015 21:39
Höpö höpö.
"Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Kyllähän tässä selvästi puhutaan kertaluontoisesta suorituksesta.
Myy kaikki mitä sinulla on ja anna köyhille. Voiko sen enää selvemmin sanoa?
02.06.2015 21:24
Mistä me tiedämme, että rikas nuorukainen oli liiaksi kiintynyt omaisuuteensa?
Hän kuuli Jeesuksen sanat eikä luopunut siitä.
Sinäkin olet kuullut Jeesuksen sanat!
Mitä sinä teet?
Annatko KAIKEN köyhille, vai pidätkö sen itselläsi kuten rikas nuorukainen?
Totteletko jumalasi suoraa käskyä, vai onko maallinen mammona sinulle liian rakasta? Rakkaampaa kuin jumalasi selvä tahto?
02.06.2015 21:16
Ristiriita säilyy vaikka uskoisi kuinka kovasti.
Uskova ei vain välitä siitä.
Ihminen osaa sulkea ikävät asiat tajuntansa ulkopuolelle, jos pelkää totuutta riittävän paljon.
Totuus on joskus pelottava, mutta jos uskaltaa katsoa sitä silmiin, pelko katoaa.
02.06.2015 17:21
Höpö höpö.
Menkää te vaan itse sitä oikeaa tietänne.
Jokaisella aikuisella ihmisellä on oikeus tehdä omat valintansa. Jonkun toisen pakottaminen toimimaan omien mieltymystensä mukaisesti on alistamista.
Se on väärin.
02.06.2015 17:14
Onkohan se mieli ollut avoinna?
02.06.2015 17:02
Raamattu.
Lukekaa kristityt Raamattua avoimin mielin ja silmin!
Saatatte yllättyä, jos kykenette niin tekemään.
02.06.2015 13:31
14 / 151