Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pidätkö sinä minua niin lapsellisena ja hyväuskoisena, että minä alkaisin uskomaan tuollaiseen moskaan jonkun videon perusteella?
Häpeä!
20.06.2012 08:00
Ai niin.
Ja se iankaikkinen elämä on tietenkin niiden osa, joita ei rangaista "toisella kuolemalla" so. tulijärvellä.
Siis tämäkin vain tarinan mukaan.
20.06.2012 07:56
"Rangaistus on toki ikuinen, tuli joka palaa aina. Mutta ei ole mitään perustta sanoa, että sielä elettäisiin ikuisesti, kun ikuinen elämä kuitenkin on vain vanhurskaille."
Jos rangaistus on iankaikkinen, niin silloin se ei lopu koskaan. Jos rangaistava kuolee tai muuten katoaa, niin silloin rangaistus on hänen osaltaan loppu, mitä ei siis Raamatun mukaan tapahdu.
Pari juttua Ilmestyskirjasta:
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
"Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
Niissä puhutaan toisesta kuolemasta, joka tarkoittaa sitä, että hemmot heitetään grilliin. Ensimmäinen kuolema on tietenkin se, missä mennään edes täältä maallisesta elämästä.
Ja tulijärvessä pulikointi on iankaikkista.
Missään ei puhuta kolmannesta kuolemasta, jossa päästäisiin pois tulijärvestä.
Elämälle kiitos, että kyseessä on vain uskonto, eikä todellisuus.
20.06.2012 07:54
Ateistin luovuudella ei ole rajoja.
Kukaan ei pakota uskomaan valmiin muotin mukaan.
Ateisti saa ajatella mitä haluaa ja mikä miellyttää.
Ateisti saa olla uskomatta!
Ateistille koko maailma on avoinna. Saa tutkia mitä vain. Saa tehdä omia johtopäätöksiä. Saa olla luova. Saa käyttää mielikuvitusta täysin ilman rajoja.
Vau!
Kyllä elämä on upeaa!
19.06.2012 19:25
"Olisi todella ankea tunnelma, jos olisin ateisti. Nyt tiedän että ero raikkaistani on vain väliaikainen."
Tunnelmasi vaikuttaa jo nyt synkältä.
Siinä olet oikeassa, että ero rakkaistasi on väliaikainen. Sinä tulet menemään samaa tietä kuin hekin. Tulet katoamaan niin kuin sinua ei olisi koskaan ollutkaan.
Mutta surut nurkkaan!
Mehän elämme vielä täällä upeassa maailmassa. Nautitaan nyt kun siihen on vielä mahdollisuus.
19.06.2012 18:44
"Kerro nyt mistä iloitsisit ilman iankaikkisuususkoa?"
Täydestä ja rikkaasta, vapaana eletystä elämästä. Hyvistä muistoista, rakkaista ihmisistä, luonnon upeudesta, taiteesta, kirjallisuudesta. Siitä että tunnen olevani osa elämän suurta kiertokulkua, veljeydestä kaiken elävän kanssa, olemassaoloni yhteydestä mittaamattomiin galakseihin ja mitättömän pieniin atomeihin................jokaisesta päivästä, jokaisesta hetkestä.
Ei elämän rajallisuutta kannata surra.
Elämämme päättyy aikanaan ja sille emme voi mitään.
Sen sijaan voimme nauttia olostamme tällä merkillisellä planeetalla maailmankaikkeuden keskellä. Nauttia tästä, mitä meillä on ja unohtaa mielikuvitusolentojen turhanpäiväisen mielistelyn. Elää aikamme hyvää elämää ja sitten jättää elämä seuraavien sukupolvien käsiin.
19.06.2012 18:39
"Itse en näe yhtään sanaa Raamatussa, joka antaisi ymmärtää niin."
Lue vaikka Matt 25: 31-46.
Siinä kerrotaan selvästi mitä Jeesuksen sanojen mukaan viimeisellä tuomiolla tapahtuu ja selitetään suoraan, että: "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
"Mutta, uskon Jumalan olevan hyvä, jos ahän antaa, jonkun olla ikuisesti elossa jossain tulessa, se on hyvä. en välttämättä nyt tiedä miksi, mutta uskon sen aikanaan paljastuvan, jos niin on."
Sinä tunnut uskovan aika kammottavaan jumalaan ja olevan valmis hyväksymään sen julmuudet kyselemättä.
17.06.2012 16:57
"Tosi uskovalla ei ole muita kuin mahdollisuuksia"
Toivottavasti tuo ei ole aivan absoluuttinen totuus.
Ainoa paikka, missä ei ole muita kuin mahdollisuuksia on pohjimmaisella pohjalla. Niin syvällä, että ainoa suunta on ylöspäin.
16.06.2012 20:52
Näköjään henkilö, joka uskoo kertomukseen (Raamattu) uskoo helposti myös muita kertomuksia.
Hassua, mutta mielenkiintoista.
15.06.2012 20:20
"Käytännössä se, mikä on meidät muovannut/luonnut, on luoja. Ihan sama käytätkö sanaa jumala, jos suhtaudut asiaan kuin se olisi jumala."
Entäpä jos en suhtaudu asiaan niin kuin se olisi jumala.
Ei luonto ole mikään itsenäinen toimija, joka tekee sitä tai tekee tätä. Luonto on ympäristö, missä tapahtuu erilaisia asioita erilaisista syistä.
"Kiellän minkään/kenenkään muun olevan Jumala. Ei kyse ole uskon puutteesta, vaan siitä, että mikään muu ei yksinkertaisesti ole Jumala."
OK.
Me emme siis ole samoilla jäljillä.
Minulla ei ole tarvetta erikseen kieltää mitään, mihin en usko. Minulle riittää uskomattomuus ihan hyvin.
"Kyllä minä uskon itkun jahammasten kiristyksn olevan todellista sillä hetkellä kun ihmiset tajuavat mihin ovat matkalla."
Sinä olet laupiaampi kuin Jeesus, mistä pisteet sinulle!
Jesse taas olisi seuraavaa mieltä: Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
"Jatkuuko se koko ikuisuuden ja elävätkö ihmiset toisessa kuolemassa, sitä en tällä hetkellä usko"
En minäkään, vaikka Jeesus niin taitaa vakuuttaakin.
"koska kuolema kuitenkin vaikuttaa olevan elämän loppu."
Niinpä se vaikuttaa olevan.
14.06.2012 22:04
Olipa mukavia pätkiä.
Mitähän olisi tapahtunut, jos kuvausryhmä ei olisi paljastanut temppujaan kohdehenkilöille.
Kuinkahan kauan olisi mennyt, ennenkuin ne olisivat päätyneet tälle palstalle ehdottoman varmoina todistuksina Jeesuksen uusista ihmeistä.
14.06.2012 21:44
"Saman Pyhän Hengen perusteella tiedämme, että evoluutio on pelkkää mielikuvitusta ja että Jumala on olemassa. Vain olemassaoleva todellinen Jumala voi lähettää oman Henkensä ihmiseen todisteeksi jumaluudestaan."
Se sama henkiolento kertoo yhdelle ihmiselle, että homopareja ei saa vihkiä, toiselle että asia on samantekevä ja kolmannelle että tottakai homoparien pitää päästä kirkossa naimisiin. Toiselle henki kertoo evoluution olevat totta ja toiselle taas huijausta. Sama henki, sama jumala!
Pöh!
Looginen johtopäätös on, että jumalilla tai hengillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaan ihmisen omat mieltymykset sanelevat sen, mitä "henget" tälle kertovat.
14.06.2012 21:25
"Raamattu ei ole totta siksi, että se itse niin sanoisi, vaan siksi, että Jumalan Pyhä Henki, jonka Jumala on lähettänyt jokaisen uskovan sisimpään, todistaa yhtä Raamatun kanssa."
Raamattu ei ole totta!
Se sisältää virheitä, epäloogisuuksia ja ristiriitaisuuksia.
Raamatussa on mukana tosiakin asioita, kuten vaikkapa kaupunkien nimiä, mutta kokonaisuutena se ei ole totuudenmukainen.
Lukekaa vaikka Raamatusta. Sieltä se selviää.
14.06.2012 21:19
"Mutta jos riittävän loogisesti jaksaa ajatella, niin ymmärrys saa sijansa. Ilman ylimääräisiä kehitelmiä."
Just noin!
Valitettavasti jumalat ovat juuri niitä ylimääräisiä kehitelmiä.
Esimerkiksi ukkonen johtuu pilvien ja maanpinnan välisestä jännite-erosta, eikä suinkaan Zeuksen oikukkaasta luonteesta.
14.06.2012 21:05
"Tässähän ei ole juuri vaihtoehtoja, jos uskot, että lajit syntyi itsestään ympäristön/luonnon vaikutuksesta, on luonto/ympäristö luojajumala."
Yritä vaikka ymmärtää, että ei kaiken tarvitse olla jonkun jumalan luomaa. Luonto on vain elollisten summa, ei mikään jumala.
"Eli olet siis myös jumalien kieltäjä, etkä ateisti modernin määritelmän mukaan."
Epäuskosi ns. epäjumalien jumaluuteen voidaan ymmärtää myös siten, että sinulta puuttuu usko esim. Visnun jumaluuteen.
Minulle on se ja sama pidetäänkö minua ateistina modernin vai jonkin muun määritelmän mukaan, vai pidetäänkö lainkaan. Olen se mikä olen ja ulkomaailma saa puhua minusta ihan millä termillä sitä vain huvittaa.
"Nähdäkseni sinulla ei ole kykyä arvioida asioita Jumalan perspektiivistä."
Ottaen huomioon, että jumalista ei ole kenelläkään luotettavan havainnon palaakaan, ei niiden perspektiivistä kannata ottaa ongelmaa itselleen.
Uskontojen ja uskovaisten jumalilleen antamat määritelmät sensijaan ovat helppoa riistaa ja niiden ristiriitaisuuksiin voi hyvinkin puuttua myös ihmisen lähtökohdista. Ihmisen tuotettahan nekin ovat.
"Raamtun mukaan hlvetti on toinen kuolema, eikä se ole mielestäni paha."
Sinä olet näköjään omaksunut Paavalin markkinoiman "unohdushelvetin". Jeesus itse oli kidutushelvetin kannattaja (itku ja hammasten kiristys). Sinulla on varmasti pätevä syy uskoa enemmän Paavalia kuin äijää itseään.
14.06.2012 20:53
Sama täällä.
Todennäköisesti olemassaolo lakkaa kuin tappiin, mutta asiasta josta ei ole mitään tietoa ei voi tietää mitään.
Luotan kuitenkin siihen, että se on kerrasta poikki.
14.06.2012 20:31
Kuolemanrajakokemusten fysikaalinen alkuperä on jo melko hyvin tutkittu ja sellaisia on pystytty aikaansaamaan keinotekoisesti.
Ne eivät todista mitään "tuonpuoleisesta".
14.06.2012 20:21
Jotta silleen.
Me ihmiset viestimme puheen lisäksi ilmeillämme, eleillämme ja asennoillamme (kehonkielellä). Myös puheessa voi olla osin tahattomia painotuksia yms. jotka antavat lisäinformaatiota.
Siksi usein ymmärrämme toisemme usein jo puolesta sanasta, etenkin jos tunnemme viestinlähettäjän.
Ajatusten lukemiseen ilman apuvälineitä en kyllä usko pätkääkään.
14.06.2012 20:11
"Onko kuinka moni nähnyt kuolleen omaisen tai ihmisen yleensä?"
Onhan noita tullut muutama nähtyä, sellainen puolenkymmentä.
Kerran satuin olemaan paikalla, kun yksi lajitoverimme meni edes. Olin mukana elvyttämässä, mutta se ei tehonnut.
Onhan se melko erilainen tilanne, kun äsken vielä ihmisenä ollut henkilö onkin vain eloton ruumis.
Toisaalta olen nähnyt eläintenkin kuolemia ja niissä kokemus on ihan samanlainen. Vilkas otus potkaisee pari kertaa ja hiljenee iäksi.
Ei meistä kuoleman hetkellä poistu mitään sielua; ei ihmisistä eikä eläimistä. Elämä vain katoaa.
Kuolema on elämän loppu. Aivan samanlainen asia sekä ihmisillä, että muillakin eläinlajeilla. Jos ihmisen kuolemiseen liittyisi sielun poistuminen, niin sitten sen pitäisi kuulua myös rotan kuolemaan.
Kuolemisen näkeminen on ihan herättävä kokemus. Siinä huomaa, että elämämme on rajallinen. Siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin täällä vielä olemme. Kun elämä meissä sammuu, se on iäksi mennyt.
14.06.2012 18:28
Evoluutio matkaansaattaa myös haitallisia ja merkityksettömiä asioita. Jotkut haitat eivät ole niin vakavia, että ne olisivat kohtalokkaita.
Uskonnot ovat hidastaneet ihmisen kehitystä, mutta eivät ole onneksi pystyneet pysäyttämään sitä.
Kuten koira pystyy haistamaan mielettömästi paremmin kuin ihminen, muttei näe kovin hyvin, niin myös ihmisellä on vahvuutensa ja rajoituksensa. Pystymme hienosti käsitteelliseen ajatteluun, mutta osa meistä ei kykene erottamaan todellisuutta ja kuvitelmaa toisistaan.
13.06.2012 00:08
38 / 151