Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. "Miten määrittelet sen mihin et jumalissa usko?"

Olen määritellyt, että en usko jumalien olemassaoloon.

"muutenhan et edes mainitsisi jumalia, jos et ole määritellyt?"

Teistit ovat määritelleet jumalilleen ominaisuuksia, en minä. Minulle riittää, että en usko yhteenkään teistien jumalista, pääosin siksi että niistä ei ole luotettavia havaintoja. Ainoatakaan.

"Ja jos määrittelyn jälkeen olet päättänyt olla uskomatta et ole puolueeton tai kantaa ottamaton puhtaasti ateisti."

Aivan samantekevää.

Minä olen oma itseni ja siihen tyytyväinen.

Jumaliin en usko enkä tunne tarvetta siihen. Se että pidätkö jotain puolueettomana ja puhtaana ateistina on ihan sinun oma asiasi.
  2. "Loogista on vaikka välillä Raamatussa on kohtia joita ei heti ymmärrä, mutta mitä enemmän lukee sitä enemmän saa ymmärrystä asiasta."

No selitä sitten kun olet raamattua ahkerasti lukenut että miten saat loogiseksi sen, kuinka yhden evankeliumin mukaan savenvalajan pellon ostivat papit Judaksen palauttamilla rahoilla ja toisen mukaan Judas osti sen itse? Kun olet loogisesti selvittänyt tämän seikan niin siirrytään sitten seuraavaan..

"Se on kaikista loogisin selitys maailmansynnylle että Jumala loi."

Miten ihmeessä loogisin? Tuohan on vain yksi arvaus monien joukossa ilman ainuttakaan luotettavaa todistetta väitteen puolesta!

Minusta on paljon parempi arvata, että maailmankaikkeus on aina ollut olemassa. Ns. alkuräjähdys vain muutti sen tai sen osan rakennetta.

Selitys, että maailmankaikkeus sai alkunsa ihan itsestään on myös parenpi, sillä silloin ei tarvitse kysellä kuka loi sen jumalista, jonka uskotaan luoneen maailman sekä kuka loi sen jumalan luoneen jumalan jne.....

"Se on kaikista loogisin selitys maailmansynnylle että Jumala loi. Tuo evoluutioteoria siinä on kysymys typeryyden muodosta joka on tyypillisintä oppineille ja korkeasti koulutetuille, ja kyse on siitä että tällainen typeryys on valittua typeryyttä."

- Huokaus. - -- Syvä huokaus! -- -Facepalm -

Nythän on niin, että evoluutioteorialla ei oteta minkäänlaista kantaa maailmankaikkeuden syntyyn. Sitä tutkitaan kosmologiassa.

Evoluutio tutkii elollisen mukautumista ympäristöön. Se ei tutki elämän alkuakaan; vain sen kehittymistä.

Eikö asia todellakaan mene jakeluun? Käsitätkö, kuinka typerän kuvan annat itsestäsi ja uskonveljistäsi, kun et tunne edes alkeita asioista, joista esität mielipiteitä? Voi sinua.

"Vaikka oikeasti jopa jollain alkuasukkaalla on riittävästi ymmärrystä tajuta että maailma on luotu."

Ja samalla alkuasukkaalla on voimakas usko siihen, että siittimen lävistäminen luupuikolla tuo hedelmällisyyttä ja jos nainen koskee hänen jouseensa metsästysonni katoaa.

Auktoriteettiko?

Ehkä sinulle.
  3. "silloin ihmisen elämällä ei ole merkitystä. Millään oppimisellakaan ei merkitystä
    saati rakkaudella."

Juuri se, että elämme vain kerran, tekee olemassaolostamme merkityksellistä. Voimme elää hyvän ja täyden elämän läheistemme kanssa kehittäen itseämme, älykkyyttämme ja kykyjämme.

Jos puolestaan käytämme elinaikamme mielikuvitushahmojen miellyttämiseen, niin sillä ei todellakaan ole merkitystä. Silloin se on hukattu, tärvätty, tuhlattu, pilattu.........

Elämää ei kannata tuhlata myöskään pelkäämiseen.

Elämä on ihmisen parasta aikaa. Muistakaa se!