Syntiinlankeaminen

jooh...

Olen pohtiessani huomannut että keskustelu syntiin lankeemuksesta sekä ihmisen tavasta saada kyky tietää hyvän ja pahan erosta on ollut mielenkiintoinen kuin myös sekin onko ihminen ollut syyntakeeton lankeemisen suhteen ,ajattelin vähän erotella näitä asioita ja katsoa mihin pääsen ja tässä lopputulos.

1)Eedenin puutarha ,paikka jossa ei syntiä eikä pahaa ole siis itse täydellinen paikkana paitsi...jumala todennäköisyyden mukaan ei ole kaikkitietävä hän ei ollut huomannut että tässä paratiisissa asui saatana käärmeen muodossa joten tämä kumoaa jo tämän tarinan illuusion täydellisestä ja synnittömästä paikasta.

2)Ihminen jonka tarinan mukaan jumala loi on täytynyt olla niin kuin eräät täällä ovat jo kirjoittaneet syyntakeettomia kaikkiin kieltoihin ja asioihin joissa pitää päätellä itse mikä on oikein ja mikä on väärin sillä ihmisellä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta vertaisin asiaa eläimeen jolla ei ole tietoa hyvästä ja pahasta esim .leivon täytekakun asetan sen olohuoneen lattialle sanon koiralleni että tuosta älä syö äläkä maista mutta kaikki koiran ruoan minkä sinulle ruokakuppiin olen laittanut saat syödä palaan työstä ja huomaan täytekakun lattialla syötynä voinko siis kirota koiran vai syyttää itseäni siitä että toimin näin tyhmästi enkä typeryyttäni ottanut huomioon tämän koiran kykyä omaksua asioita oikeasta ja väärästä sillä eihän sillä sitä ole.

3)Tieto hyvästä ja pahasta jonka ihminen sai uskottuaan saatanaa tarkoittaa sitä että ihminen sai saatanalta omatunnon=tieto hyvästä/pahasta tarkoittaa sitä asiaa mille ihminen rakentaa moraalinsa ja oikeustajunsa , sitä asiaa millä kohdellaan lähimmäisiä oikeuden mukaisesti ,autetaan ihmisiä epäitsekkäästi sekä rakennetaan kestäviä rauhansopimuksia mitkä perustuvat oikeudenmukaisuuteen .

4)Eli onko nyt niin että kun saatana antoi ihmiselle omatunnon toimia oikein niin jumala kirosi ihmisen tästä syystä ja nyt kun oikein selaa vanhaa testamenttia esimerkiksi niin moni varmasti huomaa erikoisen asian eli sen ettei jumalalla tunnu olevan käsitystä hyvästä ja pahasta eikä sen myötä juurikaan omatuntoa ,voisiko toisaalta olla niin että jumala tarvitsisi myös kyvyn ymmärtää oikea ja väärä ,ja saadakseen kyvyn omaksua nämä asiat hänen pitäisi myöskin haukata pala saatanan tarjoamasta omenasta.

10

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poopo

1 Samuelin kirja 18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin ja hän riehui
      hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua,mutta Saul puristeli keihästään.
      19:9 Herran lähettämä paha henki yllätti taas Saulin,Saul istui kotonaan keihäs kädessään ja Daavid soitti
      harppua.
      Hitsin hitsi että Jumalasta lähtee pahahenki.

• ei voi muuta sanoa

Olet täysin sokea: Ei jaksa edes lukea loppuun tuota järkeilyäsi: Kristus sua valaiskoon! Hyvä kuitenkin että sinua mietityttää hengelliset asiat ja voihan olla että Pyhä Henki vielä ymmmärryksesi.

• khjkghkgkghjkghjkghj

Miksi olet niin typerä ja seinäkalenteri

• Ounou.

Mikset selitä asiaa jos tiedät sen paremmin? Mikä estää valaisemaan asiaa ylimielisen "kun saat pyhän hengen niin ymmärrät" - kommentin sijaan?

• Satan hail oh yea
        Ounou. kirjoitti:

Mikset selitä asiaa jos tiedät sen paremmin? Mikä estää valaisemaan asiaa ylimielisen "kun saat pyhän hengen niin ymmärrät" - kommentin sijaan?

Jumala on täyttä paskaa antakaa te teijän no life elämän olemattomalle paskapökäleelle ku mä meen panee, juomaa ja poltaa ja elää LOISTAVAN ELÄMÄN. Goodbye and have a nice life :P

• Ilmeisesti et ole myöskään jaksanut lukea raamattuasi, tai sitten et vain yksinkertaisesti ymmärrä lukemaasi.

• Sinulta näköjään puuttu kyky uskoa, mitä joku haluaa sinun uskovan!

Ei uskikset ajattele, onko kertomuksessa logiikkaa tai voiko moinen tohellus kuvata kaikkitietävän toimintaa. He vain uskovat siihen. Kyselemättä ja ajattelematta kuten Pavlovin koirat.

Eihän tuossakaan raamatun kohdassa ole juurikaan järkeä. Minkäs sille enää mahtaa, kun kirja on jo päässyt markkinoille. Raamattu on kuin b-luokan elokuva, jossa sankari jahtaa vaarallista sala-ampujaa. Roisto pystyy kastroimaan aseellaan kärpäsen kilometrin etäisyydeltä, mutta kun hän ampuu sankaria, niin ohi menee jokainen laaki. Ja osaan yleisöstä se menee täydestä.

• "lhjkghjkgh"

ksuugydnr njjsh?

• Avain.on.lukkO

näen huoneen toisella puolella sairas ja saastainen ihminen- se ei kerää muiden tavoin nämä meidän merkkejä ja jumalia.

Hän kysyy minulta:
      kuka toi henkilö on?

vastaan:
      hän on saastainen-hän ei kerää luomiamme jumalia eikä kuuluu meille.

Hän sanoo:
      eikö te olette keräileet merkkejänne laumanne sisältä nostatakseen asemanne lauman sisältä-että tekin tulisitte merkinne edustamasia asioiden kaltaisia; jumalia?

vastaan:
      olenhan minä hänen jumala-olen terve ja kerään merkkiäni lauman sisältä muiden terveiden tavoin.

Hän vastaa:
      jos sinä olet terve ja olet kerännyt nämä merkkejä lauman sisältä tullakseen jumaliasi kaltaiseksi niin sinähän olet tehnyt tämän henkilön saastaiseksi.

vastaan:
      hän ei kerää jumaliamme lauman keskeltä-hän on saastainen

Hän vastaa:
      minä vien laumasi jumalat pois niin tekin tulette saastaisia-Minä olen Herra, sinun Jumalasi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      9076
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3832
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      259
      2674
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2257
    6. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      33
      2117
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2065
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1942
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1813
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1798
    Aihe