Ne henkilöt jotka vielä jaksavat väitellä vastaan omien mielipiteiden puolesta,
me ateisit ei sille mahdeta sille mahdeta mitään.
Me voitaisiin käyttää uskontoihin käytetty aika paljon paremmin,
esin tieteen kehittämiseen, joka on myös fakta, että ilman sitä
ihmiset tulevat kuolemaan sukupuuttoon nopeasti vaikka jumala tekisi mitä.
Näistä löytyy tiivistettynä ateistien "mielipiteet" joita me olemme puputtaneet teille täällä suomi24 ja muuallakin todella todella kauan.
www.thethinkingatheist.com
aloittakaa tästä ---> http://www.youtube.com/watch?v=SSxgnu3Hww8
Haluaisin vielä kiittää joitakin henkilöitä kuten a. tai multia jotka ovat jaksaneet taistella uskontojen puolesta tällä sivulla niin kauan, kun jaksan muistaa.
Ei tarvitse enään vaivautua.
Asia on loppuun käsitelty.
"Nyky-yhteiskunnan ja täydellisen yhteiskunnan välissä on vain mielipide, mielipide jolla on vain negatiivinen vaikutus tulevaisuuteen."
Kaikkien ateistien puolesta totean
10
114
Vastaukset
- Siiri Väinönpoika
uskoa vaatii myös ateismi. Uskomattomuudessa ei ole periaatteessa kuitenkaan mitään mistä kiistellä, jos se tulee oikeasti sydämestä, siksi tämänkin palstan ateistit taistelevat tuulimyllyjä vastaan ja palsta on ollut täällä sitä tyhjyyttä varten.
Epäuskon palsta kertoo vain ihmisen egoistisuudesta ja syntiinlankeemuksesta.- uskonsisko
Äitis sun syntiin lankes:D
- Väärin mutta väärin
"uskoa vaatii myös ateismi."
Ei vaadi.
Se ei vaadi minkäänlaista uskoa.
Totea vain omasta puolestasi.
Ensinnäkin minä en tarvitse ketään puhumaan minun puolestani saati että koskaan voisin teeskennellä puhuvani kaikkien puolesta, joten en oikein voi hyväksyä tätä sinun julistustasi...... varsinkin kun olet väärässä.
Hiljaa oleminen ei ratkaise yhtään mitään, sen sijaan se mahdollistaa niiden jotka pyrkivät rajoittamaan ihmisten vapauksia uskonnon nimissä ilmaista mielipiteensä ilman vastustusta taikka kritiikkiä.
Tämä puolestaan antaa kuvan siitä että kyseinen mielipide on vallitseva ja että kenelläkään ei ole mitään sen toteuttamista vastaan.
Näin ollen mahdollistaen sen että päädytään tilanteeseen jossa yleinen mielipide vastustuksen puuttuessa siirtyy kohden tätä kyseistä asemaa.
Tai ainakin asian tila näyttäytyy kyseisen kaltaiselta.
Olen täysin samaa mieltä kuitenkin siitä että tämä keskustelu ihmisten henkilökohtaisista taikka kollektiivisista fantasioista on jotakin joka hidastaa yhteiskunnan kehittymistä jokseenkin jokaisella mahdollisella osa-alueella.
Mutta mikäli tätä kritiikkiä ei nosteta esiin ja mikäli näiden mielikuvitusten annetaan olla omissa oloissaan, ongelmaksi ei tule se että yhteiskunnan kehittyminen hidastuu, vaan yhteiskunnan kokonaisvaltainen rappioitumien.
Joten tämä keskustelu uskonnosta ei ole missään mielessä merkityksetöntä, se on jotakin jota tarvitaan välttämättömästi osoittamaan siitä mitä yksilölliset vapaudet kuten sanan- ja ilmaisun vapaus todella ovat.
Toki tämän kaltainen palsta itsessään on varsin pieni merkitykseltään, vaikkakin suomi24 palvelu on jokin joka tavoittaa hyvin suuren määrän ihmisiä, eikä keskustelu jota täällä käydään nouse uutisotsikoihin taikka tule kovinkaan usein viitatuksi missään.
Tästäkin huolimatta arkisto jota tämäkin palvelu kerää on osoitus siitä että eriäviä mielipiteitä löytyy ja että ihmiset ovat valmiita keskustelamaan näistä erimielisyyksistä avoimesti.
Asia ei myöskään ole missään mielessä loppuun käsitelty sillä aina on olemassa ihmisiä joille ateismi on uusi asia, jotakin josta nämä eivät ole koskaan kuulleet, jotakin josta nämä eivät ole koskaan keskustelleet kenenkään ateistin kanssa.
Jos kukaan ei ole antamassa ateistisesta näkökulmasta tietoa siitä keitä me ateistit olemme, tämän tiedon meidän ateistien puolesta antaa joku muu.
Ja kun tätä tietoa antavat lähteet ovat niitä samoja jotka pyrkivät oman filosofiansa nimissä valloittamaan maailman, sekä tuomitsevat kaikki muut jotka eivät ajattele samoin: Ei voida puhua kovinkaan positiivisesta taikka tarkasta kuvauksesta.
Joten minun puolestani sinä, mikäli edes olet ateisti, voit omasta puolestasi tehdä niin kuin sinua ikinä huvittaa tehdä.
Mutta sen sijaan että olisin hiljaa minä kampanjoin myös sinun oikeuksiesi puolesta, jotta me voisimme kaikki elää yhteiskunnassa jossa kenenkään ei tarvitse kokea turvattomuutta taikka epätasa-arvoa yksinkertaiseti vain sen takia mitä sattuu ajattelemaan.- et etsi enää
Juuri näin minä ajatteilsin jos olisin ateisti. Mitä mieltä olisi väitellä loputtomiin itselle itsestään selvistä asioista niiden kanssa jotka usovat, jos itse ei usko.
Sinä taidat olla sitten ihan oikea ateisti.- nr1.
Ei tarvitse väitellä yhtikääs mitään eikä uskotella itsellensä mitään sillä todistustaakka on vieläkin uskovaisilla.
vai mitä siihen sanot natsi? voit uskotella itsellesi että et ole natsi tai todistella itsellesi että et ole natsi mutta olet kuitenkin eräällä tavalla natsi. (huomaatko sarkasmin???)
"Asia on loppuun käsitelty."
Ei sinne päinkään.
Uskoon peruuttamattomasti hurahtaneet ovat menetettyjä, mutta meidän on jatkettava järjen valon levittämistä niiden vuoksi, jotka ovat pelastettavissa.
Ei meidän tarvitse käännyttää ketään. Riittää, että kylvämme pienen ajattelemisen siemenen. Se alkaa kyllä itää aikanaan.
Ja onhan tämä keskustelu joskus hauskaakin.- O'ou
"Ei meidän tarvitse käännyttää ketään. Riittää, että kylvämme pienen ajattelemisen siemenen. Se alkaa kyllä itää aikanaan."
Pieni ajattemisen siemen on aina paikallaan. Ilman tätä siementä:
-Mrrrghhrrgrr! Mrrrrrr!
-Se on mun!!! Se on mun!!!! Älä koske!!!
-Älä tuu tänne!!! Tää on meidän heimon aluetta!!!
-Vääräuskoiset koirat!!! Kuolema vääräuskoisille!!!
-Länsimaalainen demokratia on ainoa oikea yhteiskuntajärjestelmä.
- AARGH!
- 7otuus
Totuutta ei voi muuttaa. Eikä se ole mielipide.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891986
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141681- 961616
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931326Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31136Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1691057- 64906
- 76880
- 52847
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123838