make.roadrunner
KÄDET YLÖS!!! Noh,okei..voi ne laskea alaskii :) Sanotaanko nyt vaikka niin,että meittiä saapi häiriköidä (omallavastuulla tietenkin,heh)jollei nyt satu olemaan muuta tekemistä....Kuten esimerkiksi hyppynarulla hyppäämistä,taikka ikkunoiden pesua (tai vaihtoehtoisesti ei oo sitten käjet ylläällä..).Toki noi kaikki (yhdessä ja erikseen) ovat kovasti paljon tärkeitä asioita..ihan vaikka yhtäaikaakin,heh..no joo..mun jutut. Kuten huomaat,niin meitillä onpi aikas lailla omintakeinen huumorintaju ja ulosantikin.(tai sitten vaan pillerin vaikutus alkaa olla loppumassa..)Pahaa en tarkoita,mutta väärin ymmärretyksi tuleminen on kovin helppoa ;) Tai sitten ei ole,vaan kaikki ymmärtää ihan oikein asiat,hehe :) Musiikki puolesta (musiikki ½) voisi sanoa,että se onpi kokolailla laaja-alainen:Radio Suomipop,Ac/Dc,Ccr,Yello,Klamydia,Rinneradio,Jean Michel Jarre,Antti Sarpiala,Nightwish,Kolmas Nainen,Turo´s Hevi Gee....Eli hyvin paljon mielialasta kiinni,mikä levy on kulloinkin soimassa.Mutta musiikki on kuitenkin tärkeä asia..se luo omia mielikuvia ja auttaa ajattelemmaan.tai sitten se vaan häirihtee :) Pankaatten vistiä tulemaan..Ei kuulu tapoihin syödä heti ainakaan..vallankaan kokonaisena :) Juohtuipa vanha vitsi mieleen:Drakula meni baariin ja tilasi lasin kokista...hmm...nojoo..senmoinen vitsi se..mutta tuli vaan tosta kokonaisesta pieneen mieleen. Kiva kun vilkaisit meitin "efektin"!Siispä sulle toivotan mitä parhainta mieltä ja sydäntäsi lämmitävää jatkoa! Ps.Nykäse ihmeessä hihasta,kun näet meitit chatissa! Ja jollen ole (ehkä olen,ehkä en...*klap,klap*) :)) niin saapi sähköistäpostia laittaa kanssa..(sähkölupa & the TVmaksu(ei oo mikään "transistori"-juttu sitten *köh*) on maksesttu! make.roadrunner@suomi2NELJÄ.fi (eli @suomi24.fi). Toi mailiosoitteen sotkeminen vaan roskapostirobotteja varten(ja silleen) Linkit: http://www.veripalvelu.fi, http://www.youtube.com/results?search_query=stenfors&search=Search, http://video.google.com/videosearch?q=stomp put loud&emb=0#q=stomp out loud&emb=0, http://keskustelu.sammysatv.com/ Koulutus: --- Ammatti: Myynti/markkinointi Ase tai siviilipalvelus: Kajaani,KaiPr Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä
- ...hengissähän tuota oon vieläkii.Olen pessyt tollai tyhjää konetta enempi kuin kaksi kertaa...tiedän toki kloorin vaaroista,enkä missään nimessä yritä vähätellä noita vaaroja.
- Itse ainakin pyykinpesukoneen pesen silloin tällöin sitruunahapolla.Eli tyhjä kone kuumimmalle pesuohjelmalle ja sitruunahappoa koneeseen. Lähteepi kaikki pesuainejäämät yms. sieltä.
Voisiko kokeilla tota sitruunahappoa (E330) tiskariinkin? Sitruunahappoa saa ainakin apteeksita ja Prismasta. Prismassa on 680 grammasia jässäköitä myynnissä.
Olen myös pessyt pyykinpesukoneen toisinaan kloriitilla.Siis tyhjäkone,kuumin pesuohjelma ja kloriittia se puoli litraa. Tappaa varmuudella bakteerit ja syö mahdolliset hajuhaitat. Tokipa kaikki "suuttimet" on putsattava kanssa. Pesukoneessa nukkasihti ja tiskarista altaan pohja. - Tota E330 -ainetta saa myös esim. Prismasta...Eikä ole kallista. Muistaakseni puolen kilon pänikkä.
- Jep. Esim. LV ja Erisan. Kotimaisia,eikä sisällä zeoliittä,eikä fosfaattia. Pessyt ko.aineilla vuosia vaatteet,myös työvaatteet ja puhdasta tulee.
- Varta Professional Deep Cycle AGM akut.( 4*260ah 1*150 ah). Noi kaikki rinnan kytkettynä. Hyvin on toiminut.Tosin vasta vuoden verran mulla toi järjestelmä on ollut kasassakaan...Toivottavasti mainosmiesten puheisiin on luottaminen ja akut ovat pitkäikäisiä.€uroja moinen kenttä nimittäin ottaa...
- ..joo..aamukankeutta...luin vietisn uudelleen ja olihan tuolla otsikossa toi paneelinteho! Anteeksi maalaisuuteni.
55 wattisellakin paneelilla pääsee hyvin alkuun.Toki lataus kestää vaan pitempään.
ton kokoisen paneelin selkeä etu on sen pieni fyysinen mitta.Voi sijoittaa huomaamattomastikkin,jos niin haluaa.
Aurinkosähköjärjstelmä on siitä hieno "keksintö",ettei se koskaan tule valmiiksi.Eli laajentaa voi aina,jos tarvetta / intoa on. - Enempi on parempi. Eli jos vähän liioitellen sanoo,niin koskaan ei voi olla akkukenttää liikaa! Tosin rahaa saa noihin uppoamaan varsin hienosti.Vallankin jos ostaa vapaa-ajan AGM -akkuja.AGM-akkuja suosittelisin kyllä,niiden hyvän virran vastaanoton takia ja paremman syväpurkauksen keston takia.
Itselläni on hieman enemmän akkukapasitettia(n 1100ah) ja se toki kattaa jo paljon.
Miksi noin paljon kapasitettia.Yksinomaan siksi,ettei mun tarvitse miettiä pilvisiä päiviä. Eli aurinkopaneelista tuleva sähkö varastoidaan akkuihin.Aurinkoisella säällä sähköä tulee helposti "ovista ja ikkunoista" sisään,mutta entäs ne sateiset päivät.Yöläkään ei paljoa latailla paneeleilla.
Jos loisteputket on tarkoitus laittaa 230v - järjstelmään,niin tarvitset hyvä laatuisen inverterint(siniaalto).Muutoin jos loisteputket ei ole tärketä,kehoitan suuntaamaan katsetta led-valoihin.Noita on vaikka millaisia,pituisia,muotoisia.
Säädintä pohdit tuossa,mutta millaisen/millaiset paneelit olit ajatellut?
Hyvä lähtökohta sinuntapauksessa voisi olla 85w monikide paneeli. Ei kauheen kalliita ja todennäköisesti saat viikolla ladattua akun käyttökuntoon.Tietenkin 2*85w paneelit,rinnankytkettynä auttaa asiassa huomattavasti.Kääntäjää ei välttämättä tarvitse sinun tapauksessa hommata. Hyvä,aurinkoinen paikka riittää.
Johtovedot sitten hyvänlaatuisilla,tarpeeksi paksuilla kaapeleilla.Liitokset teet hyvin ja erityisen huolellisesti.(Sulakkeita et voi laittaa liikaa!)
Siistin jäljen saat,kun laitat akulta suoraan piuhat jakokaappiin ja siitä alat tekemään johtovetoja eri huoneisiin.Voit samalla laittaa sulakkeita niin pistorasioilla,kuin valaisimillekkin omansa.Samassa yhteydessä tulee erinoamsien tärkeä kapistus,päävirtakytkin, hommattua.
Aurinkoisia ilmoja siihen suuntaan! Kyl projektistasi hyvä tulee! - ...juu ja turvallisuudesta nyt puhumattakaan! Kunhan vaan saa wattia sieltä ja täältä halvalla..unhoittamatta eebaytä!
Kukaan ei puhu turvallisuudesta,ei johtojen turvallisesta kytkennästä.
Akkusähkö on kovin vaarallinen elementti,jos sen "tulen" päästää valloilleen. Sulakkeet jos puuttuu,on väärinmitoitettu,taikka johdot on väärin mitoitettu/huonostiasennettu,taikka näiden yhdistelmät voi aiheuttaa sen,että menee kesämökki tilaukseen,jahka vanhat hiilet on pois siivottu.
Tämän takia on syytä suosia ammattilaisia,jos ei itse tiedä tarkalleen,mitä on hankkimassa ja ennen kaikkea tekemässä. Ammattitaidosta joutuu ikävä kyllä hieman maksamaan,mutta luultavaa on,että se on kovin paljon edullisempi juttu,kuin tilata uusi kesämökki,muista murheista nyt puhumattakaan.
Tätä tieto/taitoa ei saa ebaystä,ei saksasta,ei kiinasta,ei täällä olevalta Markkinat - hemmolta.
Mut tärkeintähän oli,että saa halvalla... - JOS tietää tarkalleen,mitä osia ja mille kapasiteetille tarvittavat johdot,paneelit,säätimet yms. niin silloin on hyvä tilata sieltä,mikä tuntuu itselleen parhaimmalta.
JOS taas ei tiedä tarkalleen muuta kuin sen,mitä suunnilleen on kulutus/tarve,niin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen.Kotimaisen.
Puhun tietenkin omasta kokemusesta ja omasta paneeli projektista,jonka tein mökille viime kesänä.
Aurinkopaneeleista en varsin paljoa tiennyt,joten oli paljon etsittävää tietoa.Netti on hyvä,että paha.Hyvällä saitilla saa paljon antaamuksellista tietoa,huonolla tilanne on toinen.
Netistä kyselin tarjouksia,pakallisissa liikkeesä kävin,mutta harva osasi auttaa.Noihin tarjouspyyntöihin vastasi ainoastaan 2 firmaa.(lähetin kahdeksalle eri puulaakille pyynnön) Noi 2 firmaa kysyi tarkentavia tietoja,jonka saivatkin,sen jälkeen ei kuulunut mitään.Ei vaikka kysyin,jotta oovat osaaneet vastineen kysymyksiinsä.
Viimen tärppäsi!
Kuopiossa on Kuopion Elektroniikka ja tarvike-niminen liike.
Luonnollisesti jos olet lähiseuduilta,niin marssit liikkeeseen,muussa tapauksessa otat yhteyttä.
Heiltä sain loistavaa palvelua.He laskivat,mitä oikeasti tarvitsee.Siis paneeleitten määrän,kaapelien vahvuus,säätimet yms.Vuoropuhelu ton liikkeen kanssa oli sanalla sanoen loistavaa!Sai esittää "tyhmiä kysymyksiä",joihin tuli vastauskset arvailematta.Jos eivät tienneet,selvittivät ja kertoivat.
Ei varmasti maailman halvin liike,mutta mulla on ainakin toimiva järjestelmä.Kapasiteetti ei lopu kesken ja kaikki toimii,kuten on suunniteltu.
Itse olen palvelusta valmis maksamaan,jotta ei tule kalliita oppirahoja maksettua.
Alla linkki kyseiseen liikkeeseen
www.kuet.fi/
ps.en todellakaan ole ton liikkeen palveluksessa,eikä mulla ole kavereita siellä töissä.Kerroin vaan omakohtaisen kokemuksen. - Mun mielestä on tärkeintä olla oma itsensä.
Itse kullakin meistä on menneisyys,nykyisyys ja tokipa myöskin tulevaisuus.
Mitä menneisyyteen ja nykyisyyteen tulee,niin se on siun omissa käsissäsi.Niin myös tulevaisuus.
Tutustumis vaiheessa tutustutaan.Tunnustellaan,miltä toinen tuntuu ja tietenkin haastellaan asioista.Myös niistä haasteellisimmista.Tähän myös kuuluu myös ajankäytöstä haastelu.
Aikaa myöden kun tutustuminen kääntyy seurusteluksi,niin on luonnollista,että menemiset ja tulemiset pitää priorisoida.Tässäkään vaiheessa ei tietenkään pidä ystäviä laittaa hyllylle,eikä harrasteita unhoittaa.
On luonnollista,että ollaan paljon yhdessä,mutta yhtä luonnollista on se oma aikakin.Molemmilla.
Tämä on mun mielipide. - ...hivenen ihmetyttää joidenkin kirjoitukset täällä...tyyliin "myyjä haluaa asiakkaastaan mahdollisimman äkkiä eroon.." Itse jos olisin provikkapalkalla töissä,niin en totta vieköön haluaisi asiakkaasta -palkan maksajastani- eroon! Haluan hänen ostavan huödykkeen / palvelun.Toki myös haluan palvella mahdollisiman hyvin asiakasta,johon olennaisena osana kuuluu kysymyksiin vastaaminen.Tämä edellyttää toisinaan oman ajan uhraamista tiedon hakuun.
Kun olen ostamassa jotain isompaa,niin toki lasken palvelullekkin jonkin hinnan.En välttämättä osta halvimmasta paikasta. Kyllä myyjän ammattitaito on tärkeä asia,josta olen valmis maksamaan.
Asiakkaan huijaaminen on vihon viimeinen teko! Se vie pohjan kerrasta jatkuvuudelta.Pahalla sanalla kun tuppaa vielä olemaan melkoisen kauas kantava ääni,niin senkin puolesta.
Kun palvelu on asiallista,jopa hyvää, niin varmasti asiakas ainakin käy kysymässä tarjouksen seuraavalla kerralla.Tässä on hyvä sauma saada asiakas myös tekemään kauppa ja taas maksamaan omalta osaltaan palkka myyjälle.
Juu,olen asiakaspalussa töissä ja siksi otan tähän kantaa omalla pienellä osuudellani.
Mukavaa shoppailua ja pitäkää mieli aurinkoisena! - Itsekkin päivitin kameran tohon 40D -runkoon.Olen tyytyväinen ollut monestakin syystä.Osa on jo täällä mainittu.Myös koko on mulle passeli.Kameran kun ottaa käteen,niin tuntuu luonnostaan kädet asettuvan oikeille paikoin.Tokipa Canon - menneisyys tekee sen,jotta toi nappikieli ja valikot on tuttuja. Eli ehottomasti ääne nelikymppiselle.Ei varmaan tossa uudemmassa viiskymmpisessä mitään vikaa ole ja hintaeroakaan ei ole,kuin joku satku.Sinällään kamerainvestointihan on pitkäaikainen investointi,joten satsaaminen siltäkin pohjalta ajatellen kannattaapi.
Croppirungosta kun puhutaan tässäkin tapauksessa,niin asialla on puolensa.Tulee polttoväliä "lisää" objektiiveille,mutta toisaalta sitten se laajapää supistuu.Joten joutuu ostamaan laajempikulmaista lasia nokalle,kuin mitä FF-runkoon olisi tarvis. Itellä on Canon 70-200 F2.8 putki ja olen niin sen polttoväliin,kuin myös kuvanlaatuun tosi tyytyväinen.Eniten on toi putki kameran nokalla.Ulkona kun tulee paljon kameran kanssa häärättyä,niin valovoimasta on hyötyä,mutta myös upea bokeh tekee tosta todella käyttökelpoisen kapistuksen.Tokipa sisäkuvaukseen on inan verran pitkä..Tai riippuu,millaisessa kartanossa harrastaa sisäkuvausta,heh :)
Mut kaikkineen olen sitä mieltä,jotta asiallinen runko ja hyvät lasit sen nokalle.Tollaisella paketilla -merkistä riippumatta- pärjäilee kivasti.Jokainen vaan tuumaa sitten polttoväli tarpeen omalta kohdalta.
Tässä omaa näkemystä kahdellekkin täällä olevalle kirjoitukselle.
Nyt on vaativampi vuodenaika niin kalustolle,kuin kuvaajallekkin.On kosteeta,hämärää ja paljon kirkkaasti loistavia valopisteitä,jotka tulee jouluvaloista.Onnistuessaan kuvat on herkullista katseltavaa!
Ei muuta kuin reppu selkään, monopodi/tripodi käteen ja kuvaamaan ! Valokuvaus on namuista touhua! - ....edellistä !
Nimenomaan juuri noin! Kyl parisuhde kestää sen,jotta toinen menestyy paremmin kuin toinen. Tokipa ehkä miehillä on jonkinlainen "kivikautinen" ajatusmalli ajatuksissaan.Eli he ovat perheen pää ja hoitavat varallisuuden taloon ja muutenkin pitävät huusollin pystyssä.Jos sitten on jonkin verran toisinpäin asia,eli nainen tuo suuremman osan varallisuutta taloon,niin siinä on miehellä henkisen kasvun paikka. Parisuhde,nimensä mukaisesti,on parisuhde.Toinen toistaan tukien mennään eteenpäin.On hyvä jos(haluisin sanoa kun) hankalistakin asioista voidaan puhua kotosalla,ilman kasvojen menetys pelkoa.Tota kautta parisuhdekkin sitten vahvistuu,kun voi pyyteettömästi toiseen luottaa ja kasvaa siinä sivussa itsekkin.
Ymmärrän toki tilanteen,jotta helposti mies ottaa paineita naisen paremmasta menestymisestä.Lähinnä miettien,jotta miltä suhde näyttää ulkoa päin.Henkistä kanttia vaatii,mut mun mielestä tie siihen hyvin hitsautuneeseen suhteeseen on asioiden läpikäyminen ja aito lämmin tunne toista kohtaan.Asiat kun on mallillaan,niin voipi antaa piupaut ulkopuolisille "tiedoille" asioiden sujumisesta.
Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita pohdittavana,kuin pelkkä varallisuus ja hyvä toimeentulo.
Mitä antoisinta jatkoa ketjun aloittaneelle ja aurinkoisia ajatuksia muille tasapuolisesti! :) - Uuden Avensiksen pulttijako on 5*114.3 mm ja ET on 39 mm. Joten vanhan Avensiksen vanteet ei suoraan käy uuteen.(vanhassahan on et 45 mm)
Tota nyt ei kysytty,mut vastaan kuitenkin ;)
Uudet vanne-esitteet tulee 2-3 kk sisällä rengasliikkeisiin,joten kannattaa käydä kuulolla.Toki osalla on jo joku vannemalli saatavanakin uus koppaseen Avensikseen.
Onnea uuden Toyota Avensiksen johdosta! Toivottavasti löytyy silmääsi miellyttävät vanteet ja mukavat renkaat autoosi! - Tohon omaankin koslaan ostin -jälkikäteen-ton Webaston.Olisi pitänyt olla kaukonäköisempi ja tinkailla ostohetkellä ko.lämmitintä.Näemmä olet hankkimassa samanlaista lämppäriä,kuin mulla on.(Webasto 5.2 kw t80 kake) Itse lämmittimeen olen todella tyytyväinen!Lämpöä on pirtissä mukavasti.Ainut on akku,joka menee kyllä vaihtoon,jos ajosi on lyhyempi.Nyrkkisääntönä on,että yhtä mittaista ajoa pitäisi olla lämmitysajan verran.Näin pakkasilla enempikin,kun akku ei vastaanota virtaa kovinkaan hyvin ja varsinkaan auton alkuperäinen akku.
Muuhun rahapolitiikkaan en ota kantaa,mutta tohon Corolla Wersoon(-05) makso ko.lämppäri asennuksineen hieman alle 2000 euroa ja asennusaikaa näytti menevän 1½ päivää.Joten ainakin tossa taitaisi olla hieman tinkausvaraa.Mutta ainakin asuinpaikkakunnallani näyttää olevan Webaston ja Eberin hinnat samoissa seuduissa.4 eri paikasta kysyin hintaa ja halvimman ja kalleimman hintaero oli tasan 200 euroa.Sekin osaksi varmasti lämmittimen takia,kun tossa oli halvimpana eberin 4.3 kw lämppäri.Joten valinta oli siinä mielessä helppo,että Toytota sai asennella vekottimen paikoilleen.Ei tule ainakaan takuu asioissa napinaa ja pompottelua.Kannattaa sitten vaatia,että johdot tinataan(myös abico liittimet ja rosvoliittimiä ei käytetä,vaan tinausta ja kutistesukkaa).Ei tarvinne olla kovin suuri nero,että jos noi liittimet yms liitokset on tehty "kietaisu"-periaatteella,niin toimintahäiriöt on taattuja.Tästä pyyhkeet toyotan asennuspalvelulle..Noh,oli siinä koko asiassakin toivoimisen varaa,mut se siitä.
Itellä on nyt 3.corolla menossa,eikä noissa missään mitään ihmeellisyyksiä ole ollut.Normaalit huollot pitää tehdä ja kuluvat osat vaihtaa.Ikinä ei ole arveluttanut lähteä mihinkään päin ajelemaan autolla.Eli siis on aina vienyt mihin sitten kuskin on sattunut haluamaan :)
Turvallisia kilometrejä! - Itse ostin joku aika sitten ton DMC-FX7 mallisen Panasonicin.Kunoli kahdenkin eri lehden testit voittanut.Vähän aikaa käytin tota ja palautin takaisin(ostin paikasta,jossa on 30 päivän palautusoikeus)Petyin kyllä karvaasti Panan kameraan.Muutama syy: -ei optista etsintä.Kaikki piti katsoa (tosin isolta) lcd näytöltä.Tämä tarkoittaa sitä,että kirkkaassa valossa kuvaaminen on hankalaa ja akkua syö paljon.
Toinen syy oli ihan mahdoton kohina!Kaverilla on ixus ja ihan eri hyviä kuvia tulee sillä.Kävin kaikki valikot ja muut läpi,mut ei vaan kuvat parantuneet!
Kolmas syy oli sitten akun kesto.Uusissa kameroissa on ilmeisesti tohon paneuduttu ja akku kestää paremmin.
Neljäs syy oli onneton salaman käsittely.Tuli tosi tummia kuvia,eikä koneella kirkastaminen onnistunut(kun musta pää oli tukossa..)
Tuolla www.dprevies.com :issa on tosta mainitsemastasi fx9 kamerasta saman suuntaisia mietteitä.Kohinaa reilusti.Se haittaa..harva haluaa,että on punaisia ja sinisiä pisteitä kuvassa,joita ei siinä oikeesti ole.
Tossa on omia kokemuksia Panasta..Joten kehoita kaikella vakavuudella harkitsemaan tota Canonia.Ja luonnollisesti tutustumaan tuohon www.dpreview.com sivuun.
Panasonic fx9:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx9/
Canon kamerat:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Osta sitten samalla suojapussi (vyökotelo) ja reilu muistikortti kameraasi! - Aina pitkä lataus uuteen akkuun.Olipahan akku sitten nicad,lion tai muu vastaava.Uusi akku ja latausaika vähintään 18 tuntia.Sen jälkeen kunnollinen purku(käytät laitetta ja tutustut siihen..silloinhan akku purkaantuu) ja taas pitkä lataus.Noin tehden varmistat pitemmän iän akullesi.Sitten normaalia käyttöä latausta vaan.Joskus aina sitten kunnollinen purku (kaiken tyyppisille akuille) ja pitkä lataus välilläkin.Luonnollisesti noista ei enään hirveästi ääntä pidetä(pitkästä lataus ajasta siis)Nykyajan ihminen ei halua odotella ja toinen asia on,että on hyvä myydä hyvällä kattella oleva uusi akku laitteeseen.Akuthan kuluu aina käytössä,joten ei ne ikuisuuksia kestä.Omalla toiminnalla voi jatkaa akun ikää ...merkittävästikkin.
- Itse "painin" saman moisen ongelman kanssa.Eiku kameraliikkeeseen kysymään ja myyjä möi mikrokuituliinan palasen.Totakin on vaikka mitä karkeutta,mut toi on sellainen aika silee "karkeudeltaan".Toisena vaihtoehtona olis ollut ostaa puhdasta alkoholia.10 € tosi tosi pieni puteli.Myyjä sanoi,että sitä käytetään sitten kun tahra ei muutoin irtoa.
Kevyt pöly lähtee hyvin puhalluspallon avulla(tai mikä se onkaan viralliselta nimeltään) ja sitten pensseli on kanssa hyväksi havaittu.Varovaisesti vaan,niin kyl se siitä lähtee.Voithan ottaa kamerasi/objektiivisi mukaan kameraliikkeeseen ja kysyt,että millä konstin se lähtee.
Täällä jossain oli vähän vastaavasta kirjoiteltu ja oli eri aineitakin käytetty...Joten varmaan on muitakin hyviä menetelmiä.
Ajaxia ei kannata käyttää...ainakin kalliimassa objektiivissa/kamerassa harmittaa siinä vaiheessa,kun räjähtää paitsi lika,niin myös lian pidike pois :))))) Olipas viisaasti sanottu,ehe ehe :)) - Nyt tietämättä kameraasi ja käyttöjärjestelmääsi tietokoneessasi.Mutta nämä neuvot ainakin toimii Canonin ja Windows XP:n kanssa.Eli mitä ilmeisemmin olet tehnty usb-ajureiden asennuksen oikein.Normaalistinhan ajurit asennetaan siten,että laite ekaks kiinni koneeseen ja sitten vasta pyydetyt ajurit sisään.USB laite yleensä asennetaan päinvastoin!Eli ekaks sofat sisään ja sitten vasta (esim.kamera) kiinni koneeseen.Tällöin toi asennuksen viimeistely vasta tehdään.
Tuossa kiinnitti huomion "Laitan piuhan kiinni kameraan ja koneeseen ja kameran ja koneen päälle" kohtaan.Eli usb piuhanhan voi asentaa ihan "kuumiltaan".Eli annat vaan olla koneen päällä (mut kamerasta virran pois) tökkäät piuhan kameran ja tietsikan väliin ja sitten kamerasta virrat päälle.Ja nimenomaan sille puolen,jossa katsellaan kuvia (ainakin Canonissa siis) ei kuvausasentoon!Tällöin pitäisi tulla näytölle ohjelmarimpsu ja windows kysyy,että mitäs tehdään.Valkkaat nyt vaan haluamasi ohjelman ja ko.ohjelman pitäisi suoraan lukea kamerastasi kuvat koneelle.Toinen vaihtoehto on sitten kortinlukija koneeseen(jota ite suosin kyllä..) eli kortti pois kamerasta ja kortinlukijaan.nyt pääset suoraan korttiin käsiksi ja lukemaan kuvat koneelle.Tämä on nyt vähän arvailua,että mikä/missä vaiheessa epäonnistut kuvan siirrossa,mut jospa näistä vinkeistä jotain apua saat.Kannattaa ekana räpsiä (tulee samalla tutustutta kameraan hyvin) sellaisia kuvia,joilla ei ole sinänsä tärkeää merkitystä.Nyt ei sitten haittaa,vaikka kuvat häippääkin tai muuta vastaavaa tapahtuu.Manuskoista on hyvä katella neuvoja,mut tekemällä oppii! Vaikka välillä tuntuukin hankalammalle,niin on niitä kivojakin hetkiä :) - Olivat ottamasi kuvat! Valovoimaisia ja teräviä..syväterävyyttäkin löytyi niin tarvittaessa..varsinkin noita luontokuvia tuli syynittyä tarkemmin :) Ainakin mulle (amatöörille,heh) noi näytti kerrassaan upeille!
Kiva kun olit laitellut kuvien yhteytteen suljinajat yms.tiedot! Noista voi jotan (yrittää ainakin,heh) opppia itekkin.