Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Etkö itse tahdo mitään? Mitä sitten tapahtuisi, jos sultakin vietäisi ihmisoikeudet? Kaipaisitko niitä? Ilmeisesti et?
Minusta on naurettavaa, että on olemassa vielä nykyisin ihmisiä jotka elävät kuten Raamattu sanoo!
24.08.2011 20:06
http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/tiededokumentti-tieteen-lapimurtoja-1-6
Onko joku katsellut? Uskovaisellekin tieteen kertausta? :)
24.08.2011 18:55
Samoin...en usko että mitään Jeesusta on koskaan ollutkaan! Jos on ollut niin se oli korkeintaan köyhä puuseppä joka keskusteli ihmisten kanssa niin että ihmiset alkoi uskomaan tämän häikäiseviä juttuja ja otti ne todesta. Esimerkiksi tänä päivänä Jeesusta oltaisi pidetty kajahtaneena tai muuten vain pelkkänä kylähulluna, joka kertoilee ihmisille satuja. Sellaisia turisijoita on ollut Suomessakin ja siitä hyvänä esimerkkinä lienee Kalevala. Eli se mitä Raamattu sivistää ihmistä niin korkeintaan sen mitä Kalevalakin eli toisin sanoen ei mitään!!
Minun aikani on elää nyt....ei sitten vasta kun uskovaisilla...nimittäin kun ovat kuolleita. En voisi kyl mitenkään haaskata elämääni jonkun uskomisrituaaleihin, kuten iltarukoukseen tai aamuhartauksiin. Kyllä elämä on ihan elämistä varten.
Oudoksun sitä, että uskovaiset pitävät ihmistä ihmisenä eikä eläimenä. Me olemme eläimiä siinä missä pässi tai leijona, tuliko uskovaiset selväksi!? Se miksi olemme älykkäämpiä kuin muut on todiste nimenomaa evoluutiosta.
Leikatkaa uskovaiset muuten Etelä-Amerikan kartasta tarkasti itärannikkoa pitkin ja teipatkaa se Afrikan länsirannikkoa vasten....huomaatteko kuinka mantereet menevät yhteen? Taisi olla erään tunnetun meteorologin (amatööri geologin) selvitys, minkä vuoksi näillä kahdella mantereella on samankaltaista eläinkuntaa. Monen uskovaisen mielestähän mannerlaatat eivät liiku tai sen liikkumisen mahdollistaa vain jokin yliluonnollinen taho!!
24.08.2011 18:39
"armeijassa on sotilaspappeja"
Lisäksi puolustusvoimat ja suomalaiset uskovat asevelvollisuuteen eli massa-armeijaan, joka tulee "puolustamaan" maatamme "talvisodan hengessä" tulevissakin sodissa.
Kirkko ja konservatiiviset ihmiset 1500-luvulta ja maanpuolustus 1940-luvulta...eiköhän niitäkin ihmisiä vielä Suomesta löydy, että maanpuolustuksen tulisi tapahtua miekoin, keihäin ja kilvin jne. silloin kun vastustustajalla olisi uusinta asekalustoa.
En oikein ymmärrä, mihin jokin uskomus tai uskonto ihmiskunnan vielä vie...tuhoon!!
23.08.2011 18:49
"Kouluissahan uskontoa opettavat kuntien palkkalistoilla olevat opettajat. "
Teologin koulutuksen saaneet opettavat käsitykseni mukaan uskontoa, jotka eivät ole vihitty papiksi!
Väitätkö, ettei kouluun ole levinnyt uskonto!? Jos opiskelee esimerkiksi ET:tä niin silti on pakollinen jökötys kirkossa, pakolliset aamuhartaudet, pakolliset joulu- ja kevätjuhlat (=uskonnolliset juhlat) jne. Ei hyvä! Jotkut tykkäävät sellaisesta "hengellisyydestä", mutta minua alkaisi ainakin ahdistamaan moiset uskonnolliset tilaisuudet...!! Esimerkiksi serkkuni rippiäisiin menin vasta kun olivat kirkosta tulleet kotiin...ihmeen kauan semmonenkin hartaus kestää!
Mikäli ateistin lapsi on pois kirkosta, se on sama kuin olet pois koulusta eli lapsi saa siitä luvattoman poissaolon. Mitään lupaa ei sille saa...oli sitten kirkon jäsen tai ei ole kirkon jäsen!!
23.08.2011 18:35
"Se on ihan yksi hailee opetetaanko kouluissa uskontoa, jos niille pilteille ei ole opetettu kotona rakkautta."
Ei todellakaan ole. Rakkauttako ei sinusta voi opettaa kuin Raamattu kädessä, mitäh!?!?
"Mutta P e r k e l e ei kysele uskon perään, kun hän tulee."
Ketä perkele nyt on tulossa!? Ainakin minun ateismiini kuuluu Jumalien lisäksi, perkele, saatana, joulupukki, jeesus, ufot jne. Eli ei kukaan tule..ei edes joulupukki jouluisin?
"Se on ihan yks hailee, onko valtio ja kirkko yhdessä."
Ei todellakaan ole. Muiden on PAKKO viettää joulua ja juhannusta ja hamstrata ruokaa kaapit täyteen vain siksi kun on joulu ja kaupat on kiinni ja jotka eivät kirkollisia juhlia halua viettää. Valtio saisi enemmän verotuloja, mikäli ihmiset olisivat joulut ja juhannukset töissä (ottamatta huomioon pyhäkorvauksia). Ainoat vapaat pitäisi olla vain ansaitut vuosilomat ja viikonloput!
23.08.2011 18:18
Kyl ois naurussa mulla pitelemistä, jos homofobiitikolle annettaisi homon verta. :)
Noh, kyllähän luovuttajan veri yleensä tutkitaan ennen kuin se toimitetaan eteenpäin...oli sitten hetero tai homo!
21.08.2011 15:02
Onhan avovaimonikin jonkin verran parempi palkkaisessa työssä kuin minä, mutta ei se minua miehenä paljon ole hetkauttanut, vaikka teen fyysisempää työtä kuin hän....ja niinhän sen pitäisi ollakin, jos ajatellaan tasa-arvoa.
Outo mies sulla, jos oma etu on tärkeempi kuin sinun etusi.
21.08.2011 14:54
Ei vaan eheyttämistä! Miksi pitäisi ihmisen elää kristillisessä opissa? Minkä vuoksi Suomen tekemät päätökset tulisi olla kristillisiä?
Lähimmäisenrakkaus on kaukana eheyttämisestä.
21.08.2011 14:47
mikäli en olisi ottanut kissoja, niin ne olisi mitä ilmeisemmin tapettu? Etkä erityisesti ajattele mitenkään syvällisesti asioita? Pidän erityisesti kissoista - koira on taas ihmisen orja..yhtä tyhmä kuin uskovainen. Oletko sitä mieltä, että minun pitäisi päästää kissani tuonne liikenteen sekaan ja ihmisten armoille, joista osa vihaa kissoja yhtälailla kuin jokin taukki pertsasi homoja. Puhumattakaan villieläimistä! Minähän tässä nimenomaan olen vastuussa kissoistani, kunhan moni muukin kissanomistaja sen ymmärtäisi.
Katson, että maailma muuttuu ja monet asenteet tulisi sen mukana muuttua ....ulkokissan omistaja on vastuuton nykypäivänä. Sellainen hän ei ollut 1920-luvulla, jolloin liikuttiin hevoskärryillä ja hevonen varoi tallomasta kissoja. Asenteet pitäisi siis monessa muussakin asiassa muuttua!! Vihaan vastausta: "kun on ennenkin ollut, niin on nytkin", kun kysyn miksi pitää olla näin nykyisin. Ko. vastaus ei riitä siis minulle vastaukseksi!
21.08.2011 14:26
pertsa, pitäisikö minun eheyttää kissani toisistaan? En saanut tähänkään sulta mitään vastausta!
21.08.2011 14:16
Minusta tällä keskustelupalstalla ei ole ainuttakaan "kiihkoilijaa kansanryhmää vastaan" kuin sä. Ne sinun solvaukset homoja kohtaan ovat vain "mielipiteitä"!?
21.08.2011 14:11
Et vastannut pertsa kysymykseeni:
"Kertoo paljon sinusta yli-ihmisenä mitä voit itse hallita...kaltaisiasi jos päästettäisi päättämään Suomen asioista niin paluu 1100-luvulle olisi taattu. Sitäkö tahtoisit? "
21.08.2011 14:07
Monellehan miehelle naisen paikka on vain hellan ja nyrkin välissä tai lasten hoidossa. Nainenhan ei saisi tehdä työuraa, mutta mies saa. Onhan se hävettävää, että Suomessa edelleenkin otetaan töihin ennemmin mies kuin nainen. Vaikkei nainen olisikaan parisuhteessa niin suurin pelko kaikesta huolimatta taitaa olla se että nainen tulee raskaaksi ja on sitten monta vuotta pois työelämässä. Mahtaakohan näin tapahtua korkeasti koulutetuille naisille, että tulevat raskaaksi kovinkaan mielellään. Onneksi on ehkäisy keksitty...mun filosofiani miehenä onkin se, että tässä maailmassa taitaa olla jo liian paljon ihmisiä...kuka nainen oikeasti tahtoo synnyttää tähän maahan uusia työttömiä?
21.08.2011 13:43
pertsa, sinulla taitaa olla ymmärtämisessäkin jotakin vikaa? Olet tainnut liikaa lukea vain sitä Raamattua!
21.08.2011 13:37
Tuskin ihminen pärjää ilman matematiikkaa arjessa, mutta ilman uskontoa kyllä pärjää varsin moitteetta...joten siinä on vissi ero!
21.08.2011 13:35
Sehän tässä juuri on heikolla tolalla, että alakoululaisille opetetaan uskontoa kirkon opein, jolloin ne lapset jotka omaavat "puolustusmekanisminsa" saattavat olla kaikkein surkeammassa jamassa kuin niiden lapset, joiden perheissä tuo uskontokäsitys ja -oppi on suurempaa perheen keskuudessa. Totuus on kuitenkin se, ettei lapselle ole kehittynyt tarpeeksi puolustuskykyä tai kyseenalaistaminen niin korkeaksi, että moinen uskonnon opetus voisi toimia. Yläkoululaiselle saattaisi sitten ollakin uskonnon opetus hieman toisenlaista.
Minusta myöskin uskonnon opetus on lopetettava peruskouluissa. Sitä uskonnon opetusta vaativat kuitenkin eritoten niiden lasten vanhemmat, joiden lapset muutenkin käyvät lapsille tarkoitetuissa kirkon tilaisuuksissa. Uskonnon opetus nimenomaa tulisi siirtää kirkon omiin tiloihin tai peruskouluilta kirkolle ja ennen kaikkea niiden perheen lapsille, joiden vanhempien mielestä se kristillisyys on tärkeimpää kuin mikään muu maailmassa.
Ihmetyttää välillä, että uskonto tai elämänkatsomustieto on Suomen kouluissa pakollisena aineena ja sitten joku sellainen aine, jota saattaisi jossakin elämän tilanteessa tarvita niin sitä voi opiskella VAIN valinnaisaineena!!
21.08.2011 13:32
"Miksi tänään on pakko omistaa ainakin kaksi autoa, käydä kerran vuodessa ulkomailla ja näyttää hyvältä"
Tuosta puuttui vielä, "miksi tänään on pakko opiskella peruskoulussa/lukiossa luonnontiedeaineita, eikä pelkästään uskontoa". Ihmettelen, miten "jeesustelijat" voivat suoriutua peruskoulusta tai lukiosta, jossa opetetaan enemmän tiedeaineita kuin uskontoa. Joka luonnontiedeaineen kohdalla toimitaan tämän "jeesustelijan" uskonnollista vakaumusta vastaan. Ajattelisin näin, että jos jokin olisi minun vakaumustani vastaan, niin enhän minä voisi mitenkään suorittaa sellaista, mikä tuntuisi minusta hyvin kurjalta tai vastenmieliseltä!
Onneksi kristillisiä kouluja ei nykyinenkään opetusministeri (Jukka Gustafsson) kannata, sillä tällöin annettaisi uskovaisille vahvempaa otetta yhteiskunnassa. Eihän täällä muutkaan saa sitä mitä haluaisi ja toivoisi...kuten valtion sekularisuutta jne.
21.08.2011 13:07
Ainoastaan olisi tänä päivänä pakko uskoa (se uskonvapaudesta) ollakseen jokin parempi ihminen, peruskouluikäisten on pakko osallistua aamunavaukseen, uskonnollisiin tapahtumiin tai koulun päätösjuhliin. Mikään ei ole muuttunut käytännössä mihinkään 100 vuoden aikana....on niitä ihmisiä edelleenkin, jotka toivoisivat muiden käyvän kirkossa!
21.08.2011 12:59
"Narsisti on käsite jota et näköjään hallitse."
Kertoo paljon sinusta yli-ihmisenä mitä voit itse hallita...kaltaisiasi jos päästettäisi päättämään Suomen asioista niin paluu 1100-luvulle olisi taattu. Sitäkö tahtoisit?
21.08.2011 12:54
769 / 815